Lietotājvārds
Parole
Katrā ziņā, ja bērns ar īpašām vajadzībām ir parastā klasē, zaudē gan viņš, gan arī pārejie! Kurš vairāk?
Laine nekad NAV saskārusies reālajā dzīvē ar 30 bērnu klasi, kurā ir arī 1 (vai vairāki bērni) ar uzvedības traucējumiem + autisms + vēl dažādas problēmas šajā sakarā, ar neadekvātu un neprognozējamu rīcību + diendienā katru minūti skaļi komentē pilnīgi visu + dara visu, kas ienāk prātā + ...... Man žēl to vecāku, kuriem ir slims bērniņš, saprotu un ZINU, cik viņiem smagi, cik ... Bet tādiem bērniņiem jānodrošina VIŅIEM piemērotu, mājīgu vidi, kurā atrodas bērni ar puslīdz vienādām problēmām, un kurus izglīto pedagogs, kurš IR specializējies šajā jomā un ar PIEREDZI tādu bērniņu audzināšanā. Lai šiem slimajiem bērniņiem ARĪ ir drošība un atbalsts, un sapratne. Un nepavisam nav vainīgi tie vecāki, kuri vēlas, lai viņu bērni IZGLĪTOJAS atbilstošā atmosfērā, lai stundās VAR mācīties. KATRAM ir tiesības uz NETRAUCĒTU mācību vidi, arī veselajiem bērniem! Ja skolotājs slimajam bērnam velta vismaz 20 minūtes mācību stundas laika, tad uz pārējiem 25 -30 bērniem atliek 15 minūtes (tas ir, 30 sekundes katram); bet visa mācību stunda taču nevar sastāvēt tikai no individuālās pieejas.... Ne jau skolotājiem jādomā, kurš nodrošinās atsevišķu telpu un speciālu bērniem ar uzvedības traucējumiem vai citām problēmām.
Man arī klasē bija bērns ar normālu intelektu, bet milzīgu uzmanības deficītu un agresivitāti. Arī uzmanību pieprasīja tikai sev un ļoti agresīvā formā- smērēja līmi matos, plēsa visu no sienām nost, demolēja klasi, svieda pa gaisi visu, kas patrāpījās (arī šķēres). Arī šim bērnam bija jālieto zāles. Un ja klasē ir vēl divi, trīs vai vairāki ar problēmām, mācību grūtībām? Un vēl klasē ir bērni, kuri ir ļoti spējīgi un līdz ar to arī prasa īpašu uzmanību. Ilgi jau arī viņi arī nevēros to haju kā pieauguši cilvēki! Arī visiem pārējiem vajadzīga palīdzība, uzmanība. Man tai stundā jāstrādā ar visiem un es esmu viena. Te nav runa par neiecietību. Pārējo bērnu vecāku iecietību gan apbrīnoju, jo tiem bērniem liegts normāls mācību process. Padomājiet !
Mums ik pa laikam skolā ir bērni, kuriem ir kādas problēmas, bet tās vienmēr bijušas tādas, ka vairāk vai mazāk mēs skolotāji varējām palīdzēt. Bija pat gadījumi, ka aizstāvējām savus bērnus, ka viņiem nevajag speciālo skolu, tikai papildus atvieglojumus. Bet tad parādījās viens bērns, kurš praktiski jauca katru stundu, un ārēji pilnīgi normāls, tikai uzmanību nepārtraukti prasīja tikai sev un agresīvā formā, tad nu goda vārds nolaižas rokas, pārējiem pat nedrīksti pieiet klāt.. Skolēni lūdzas, lai liekas mierā, lai apklust, bet nekā. Izrādās, ka ir jālieto zāles, bet tās vecāki nedod, jo tad paliek tāds kā miegains. Un kā Jums Laine liekas, kā jūtas šādā "kompānijā" bērni, kuri dzīvo audžu ģimenē, nāk no patversmes, kad blakus tāds "mīļumiņš"
Laine - lasi uzmanīgāk komentārus, vai šajos jautājumos vairāk izglītojies. Speciālās vajadzības iedalās vairākās kategorijās. bet komentēts tika tieši par garīgi attīstības traucējumiem, lai to izprastu tajā vidē būtu jāpastrādā...
Lasu komentārus un kārtējo reizi pārliecinos cik mūsu sabiedrība ir neizglītota, aprobežota un naidīgi noskaņota pret bērniem ar speciālām vajadzībām. Pārņem kauns un nožēla,neviens, nekad nevar būt pārliecināts par to, ka ar Tevi, Tavu tuvāko nekas tamlīdzīgs nenotiks.Padomājiet par to.Nesaprotu kā var apgalvot, ka visi bērni traucē stundās, klaigā, met kaut ko, sit, lauž, neko neiemācās, utt... Vai tas nenotiek arī ar tā saucamajiem gudrajiem? Kāpēc par to neviens šeit neraksta kā uzvedas stundās šie talantīgie, gudrie, spējīgie un vibeidzot veselie bērni?Vai viņi visi ir disciplinēti, vai viņi ievēro pieklājību un ētikas normas? Diemžēl arī lielākā daļa mūsu pedagogu ne tikai neprot, bet nevēlas strādāt ar bērniem, kuriem ir nepieciešama savādāka pieeja, citādāki mācību materiāli un pats galvenais cilvēcība, sapratne un vēlēsanās palīdzēt.Dažs labs vēlētos piedzīvot padomju laikus, kad bērni ar speciālām vajadzībām atradās speciālos internātos, tālu no tiem, kuriem tagad tās šķiet veselas šausmas, kad ierauga bērnu ar speciālām vajadzībām. Kā, vai, tad viņam nav jāsēž mājās? Kā viņš uzdrošinās atrasties sabiedrībā? Vai, tad vispār tādiem cilvēkiem jādzīvo? Un tādiem vēl maksā pabalstus? Te, nu ir darbs skolu psihologiem, izglītojiet skolotājus, vecākus un bērnus, ka balts nav tikai balts un melns nav tikai melns. Nu, ir, bija un būs mūsu vidū bērniņi ar speciālām vajadzībām un tādi, kam nepieciešams mācīties pēc speciālas programmas.Tas ir jāpieņem un, ja to nevar pieņemt, tad droši vien šie cilvēki, piedodiet, paši nav īsti veseli....Nemetiet otram ar akmeni, tas akmens pie metēja atgriezīsies agrāk vai vēlāk....
Spec.ped. 27.04.2016. 20:58 rakstīja: ".... DURAKS - GUDRO PATAISA PAR DURAKU NEVIS OTRĀDI. ....." Un tā ir pilnīga taisnība, paskatieties kas IZM notiek....
Mani vairāk uztrauc, ka arvien biežāk bērni ar mentālām prpblēmām tiek vesti uz parastām skolām. Cieš visi - gan bērns, gan klasesbiedri. Vecāku atbalsts nav, jo uzskata, ka viss ir ok. Bet nav! Un es katru dienu ar bažāM eju uz darbu un domāju- kas būs šodien? Vai viņš kādu bērnu vai skolotāju..., vai kāds atkal viņu. CIEŠ VISI!!!
Ar garīgās attīstības traucējumiem jāatrodas speciālās skolās nevis nodarboties ar integrēšanu.- DURAKS - GUDRO PATAISA PAR DURAKU NEVIS OTRĀDI, kaut viens tāds bērns atrodas normālā klasē, tajā vienmēr ir haoss un no tā visa CIEŠ SPĒJĪGIE BĒRNI, kas veidos mūsu nākotnes pievienoto vērtību, bet nevis tie, kas nākotnē prasīs pabalstus un citus soc. labumus un arī viņus mūsu izglītības sistēma NEIEMĀCA STRĀDĀT , BET TIKAI PATĒRĒT.Lai kā nepatiktu krievu laiki, bet tad izglīības sistēma bija gandrīz vai ideāla.PIE ŠĪ HAOSA IZGLĪTĪBAS SISTĒMU NOVEDA MŪSU GUDRĀ VALDĪBA kurā strādā nekompetenti IELIKTŅI...
ja klasē ir bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, tad jābūt palīgskolotājiem, speciālam personālam, arsevišķa telpa, ja nepieciešams, bērnu nomierināt. Dažas stundas tiek sastādītas priekš šiem bērniem un strādā citā telpā, tad varētu būt masu skolā, bet vai tas būs lētāk kā speciālās skolas? Principā, šie bērni jāmāca dzīvei "kā sevi apkopt, pašapkalpošanas iemaņās, naudiņu saskaitīt utt
JĀ, ES NEKAUNOS ŠĪ VĀRDA...KAD BEIDZOT NEPIESKAITĀMOS, KURI APDRAUD PĀRĒJOS, AIZVĀKS NO MŪSU RINDĀM ? IR APNICIS AUKLĒTIES AR ŠO PROBLĒMU IKDIENĀ ! UZTAISIET SPECKOLAS, KURAS KĀDREIZ NOLIKVIDĒJĀT! NORMĀLIEM BĒRNIEM NAV JĀATRODAS KLASĒ, GAIDOT KAUT KO....a varbūt man šoreiz viņš neiedurs, vai neuzspļaus.! Idiotisms, ne valsts! Un tikai nevajag par tām tiesībām. Mums ir tik daudz likumu Bērnu tiesību Aizsardzības jomā, bet neviena tāda likuma nav, ka arī manējais bērns vai pārējie bērni būtu jāpasargā no kāda neadekvāta bērna rīcības! Lūdzu, dariet kaut ko !
mums viens zēns 5-jā klasē, zīmē sev uz rokām, pēkšņi stundas laikā pagriežas pret kādu no klases sienām un aizmet mobilo...visiem šoks iestājas, bet...tikai ne viņam...un pamēģiniet tikai tādiem ko aizrādīt! Vecāki uzreiz atskries uz skolu, ka nu manam Bumbulim kāds ko aizrādījis MAN IR JAUTĀJUMS...NAV KĀDS AIZDOMĀJIES, KA NĀKAMAIS VAR LIDOT NAZIS???
Esmu par to, ka bērniem ar mentāliem traucējumiem noteikti ir jāmācas speciālajās skolās. Tur ir atbilstoši sagatavoti pedagogi, kuri prot un zina, kā strādāt ar tāda veida publiku. Nevar pedagogs atsēdēt 72 stundu kursiņus un būt liels speciālists.Tad jau arī pedagogs var iziet ķirurga kursiņus un būt ķirurgs. Bet viens ir pedagogu un skolu gatavība strādāt ar šāda veida bērniem, otrs, un manuprāt smagākais jautājums ir šo bērnu vecāki, kuri īsti nesaprot vai arī nevēlas saprast, ka nodara pāri savam bērnam liekot viņam mācīties savam līmenim neatbilstošajā vidē. Uzskatu, ka tā ir vardarbība....
Kas notiks ar speciālajām skolām? Šadurska prezentācijā par papildus koeficientiem (Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr.1616) ir runa tikai par skolēniem, kas apgūst speciālās izglītības programmas speciālās izglītības klasēs vai integrēti vispārējās izglītības iestādēs?
Aigas mamma, Rīga 27.04.2016. 14:44:21
Speciālo izglītības programmu audzēkņi neraksta ZPD un nepiedalās mācību priekšmetu olimpiādēs. Ikviena šāda izstāde, ikviens koncerts ir sava veida olimpiāde!" Paldies skolotājām par milzīgo ieguldīto darbu! Mūsu bērni, labākajā gadījumā, ir tikai izpildītāji. Skolotājai jāprot izdomāt ne vien, lai darbiņš būtu skaists un estētisks, bet arī lai mūsu bērni to varētu izdarīt, atbilstoši savām spējām. Mēs, bērnu vecāki, to ļoti augstu vērtējam. Mums svarīgākais ir prieks ar kādu mūsu bērni iet uz skolu, ar kādu lepnumu stāsta un rāda savus darbiņus, ar kādu mīlestību skrien pretī skolotājai un grib viņu apskaut un samīļot. Un tas ir svarīgākais. Paldies, jums, mīļās skolotājas!!!!!!
Nu tad beidzot! ŠĀJĀ jomā ir tāds bardaks, ka vai nu!
Eksāmenu 9. klasē jau varētu nodrošināt braila rakstā, bet vai parastā klasē varēs apmācīt braila rakstā? Šī bērna dēļ braila raksts un ne tikai jāapgūst cik skolotājiem? Cik izgrūdīs naudu par ļoti vispārīgiem kursiem? Cik lietderīgi tā viena bērna dēļ algot speciālistus? Tā var runāt, sēžot uz apzeltītas mākoņa maliņas un uzlicis rozā brilles.
Un kur palika solītās izdienas pensijas (no 60 gadiem) speciālās izglītības skolotājiem?
mamma un skolotāja 27.04.2016. 13:18:19
Jāizbeidz šis marasms - speciālā izglītība parastajā skolā! Ir gadījumi (reti) kad šos bērnus var integrēt( viegli mācību traucējumi), taču vājprāts ir iedomāties, ka bērns ar garīgās attīstības traucējumiem spēs iekļauties parastajā skolā - viņš iekļausies, bet pārējie cietīs! Tam domātas speciālās skolas. Ae kādām tiesībām rakstā minētās kundzes liedz normāliem bērniem iespēju iegūt KVALITATĪVU izglītību???
arī skolotāja 27.04.2016. 13:10:25
Ja mums klasēs ir 8 skolēni ar 3 dažādām izglītības programmām, tad nav ko brīnīties, ka tāds rezultāts. Kad IZM "hronometrāžas" anketās uzrakstījām, ka nepieciešams vismaz 4 stundas, lai pilnvērtīgi sagatavotos stundām nākošajā dienā, mūs nesadzirdēja. Negribēja sadzirdēt.
skolotāja (spec. internātskola) 27.04.2016. 13:07:43
Šobrīd praktiski katra vispārizglītojošā skola ir licencējusi arī speciālās izglītības programmas, cerot uz saviem skolotājiem, kas noklausījušies 72 stundu kursus un tagad ir tiesīgi mācīt bērnus ar speciālām vajadzībām. Par laimi ne visi "speciālie" ir ar psihiskās vai garīgās attīstības problēmām. Kad vairāk kā pirms 30 gadiem speciālo pedagoģiju mācījos "tuvējās ārzemēs", jo Latvijas augstskolas šādas jomas speciālistus negatavoja, mums bija jāmācās 5 gadus, pēc tam pagāja vēl vismaz 2 gadi pieredzējuša skolotāja vadībā, lai es uzdrošinātos saukt sevi par speciālistu. Tagad pietiek ar 72 stundām... Un varam strādāt gan ar neredzīgajiem, gan nedzirdīgajiem, gan ar somatiskām saslimšanām u.tml. Nav ko brīnīties, ka šobrīd tik maz jauniešu bez garīgās attīstības traucējumiem, kas beiguši speciālās skolas, labākā gadījumā mācās maiņu vakarskolā vai atvieglotā programmā arodskolā. Pirms 20 gadiem daudzi šādi jaunieši turpināja izglītību augstskolās.
es jutu lidzi tiem vecaakiem, kuriem ir slimi berni, bet kapec neviens nekad shaja valstii neruna par to, ka tiek parkaptas veselu berenu tiesibas uz normalu vidi klasee,ipashi tie kuri leka pa soliem, bljauj un traucee? Kad vienreiz saks runat ari par veselo cilveku tiesiibam? Varbut vienreiz shaja valsti kads tomer atzis kljudu specskolu slegshanaa?
Lielākā problēma- nauda seko skolēnam. Ņemam visus- var, nevar, piemēroti, nepiemēroti, kā spēsim apmācīt, vai necietīs citi, kamēr ar vienu lielas problēmas...Par bērnu nekad nevarēs ne ārsti, ne komisijas , ne arī vecāki 100% izlemt, kā viņam labāk. Vecāku vēlmes tiek galvenokārt liktas priekšplānā.Bet vai tas ir labākais tam bērnam un arī citiem? Kurš to ņemas izvērtēt.
Ja iet runa par šīm īpašajām, katram bērnam nepieciešamajām lietām(pacēlājs, piemērota WC, dators ar palielinātu druku, mazāka telpa, dažādi citi specifiski mācību līdzekļi), tad vispiemērotākā mācību vieta būs speciālās skolas, kur par šīm lietām ir padomāts tās atverot darbam. Bet šobrīd, vēlme mācīties skolā tuvāk mājām, rada lielas problēmas un neērtības parastajām skolām, jo ne katrā ēkā ir iespēja veikt nopietnas (drošas) pārbūves. Speciālajās skolās koncentrējas skolēni ar līdzīgām vajadzībām, parastajās tie būs daži skolēni, bet katrs ar savām atšķirīgām vajadzībām. Ir viegli likt (reizēm pat ar tiesas lēmumu) uzņemt skolā bērnu ar speciālajām vajadzībām, bet vai apmācības kvalitāte būs vēlamā, jo daudz kas būs apmēram pielāgots(lasi- aiz matiem pievilkts mīļā miera labad). Turpretī, speciālās skolas nokomplektētas ar speciālo aprīkojumu, zinošiem skolotājiem, mēdz skolēnus meklēt kā ar uguni.
Komisijas sēdē tika norādīts, ka vairākiem bērniem, kuriem ir vidējs vai par vidējo augstāks intelekta līmenis, tomēr ir problēmas kādā jomā, piemēram, lasīšanā. .....Vēlētos atzīmēt, ka problēma lasīšanā ir galvenā un būtiskā problēma - kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai. Mācīšanās notiek galvenokārt lasīšanas procesa rezultātā. Un nedrīkst spekulēt uz audio vai video mācību materiāliem - to vienkārši nav atbilstoši izglītības standartam, ko mēs uzskatam par izglītības mērķi uz ko visiem tā tiecamies un neelastīgi dodamies!
Nejauksim jēdzienus! SPECIĀLĀ IZGLĪTĪBA un izglītība bērniem ar SPECIĀLĀM VAJADZĪBĀM nav viens un tas pats. Bērns ar kustību traucējumiem var sekmīgi apgūt vispārējo izglītību parastā skolā, ja vien viņam tiek nodrošināti pielāgojumi (pacēlājs, lifts, uzbrauktuves, īpaša darba vieta u.tml.) Rakstā skartas problēmas, kas saistās ar garīgās attīstības traucējumiem, uztveres īpatnībām u.tml. Te nu ar liftu vien nepietiks.
Vai kāds no augšā lēmējiem ir padomājis, kā jūtas bērns autists lielajās klašu telpās, kurās mācās ~30 skolēni, kur valda liels troksnis? Kur šim bērnam vajag ĪPAŠU uzmanību un pieeju. Un kā var produktīvi mācīties ~30 pirmo - otro klašu skolēni, kuriem jau tāpat ir nenoturīga uzmanība, ja klasē "mācās" (lasi: atrodas un pastiprināti, apzināti stundu laikā trokšņo) viens vai vairāki agresīvi, neaprēķināmi bērni ar uzvedības traucējumiem? Varbūt šiem bērniem vajadzētu nodrošināt (izveidot) mazas klases ( 5-6 bērni)?
Latvijā nav tā labākā situācijā. Kaut vai cilvēkam, kuram ikdienā nav tuvumā bērni ar speciālām vajadzībām, tas būtu skaidrs. Padomājiet, cik daudzās skolās ir kaut vai pacēlāji? Lifti? Uzbrauktuves? Ļoti maz, cik es zinu.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8+9=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.