Lietotājvārds
Parole
Kādas iespējas ir laukos dzīvojošam bērnam uz elitāru izglītību.Tagad uz skolu un no skolas(ne visus) uzreiz pēc stundām mājās ved skolēnu autobuss.Bērns nevar kā pilsētnieks apmeklēt interešu pulciņus,mūzikas ,mākslas un sporta skolas,kā arī koncertus un citus pasākumus,kuri notiek brīvdiennās,ja vien vecākiem nav savs auto.kur tad viņš gūs to savu spēju attīstību-lielā masu klasē,kur viens skolotājs cīnās ar 4 dažādu programmu vienlaicīgu pasniegšanu,tā pat fiziski nevarot veltīt katram minūti.P\erc dtundām bērns jau dodas mājās.no rīta pirms stundām ar autobusu ir noapļojies jau vismaz 1,5 stundas,lai nonāktu skolā.Kur tad ir tās vienādās tiesības visiem?
Cilvēka bērns 05.12.2016. 09:48:58
Idēja jau nav slikta... Tikai skolēni un viņu vecāki (no tiem, kas ārpus visām elitēm) sen zin, ka ar visu izcilu izglītību bez "matainas rokas" nav tam bērnam šeit nākotnes, un nav mums arī ministru, kuri kaut drusku par šo nākotni rūpētos.
Ak, Dievs! Gimnazijas bernus neksaitis un tas bus tikai Riigaa kaa pirmaa , parejas skolas skaitis bernus un tas bus proletariats , Jezus Marija, glab Latvijas sabiedribu no shita uzvariitaa burbulja!
kad reiz beigsies 05.12.2016. 07:46:13
nebeidzamie eksperimenti ar bērniem, skolotājiem un vecākiem!
neizpratnē 04.12.2016. 21:07:56
Nedomāju, ka šis cilvēks vispār saprot, ko pats runā un dara.
Elitārisma kristializācijas centri...neticu cilvēkam, kurš tik sarežģīti runā. Viss dzīvē ir daudz vienkāršāk. Iespējas ir jādod, bērni ir ļoti dažādi, bet rodas iespaids, ka atkal lecam pa augstu, lai labāk izskatītos.
Ja varētu iztikt bez smalkiem svešvārdiem, tad nevajadzētu teikt - elitāras skolas, bet skolas, kurās mācās motivēti bērni no motivētām ģimenēm, kuru vērtējumi mācību priekšmetos nav zem sešām ballēm. Vienkārši un elementāri. Kuri negrib un/vai nevar, lai domā. Citādi, auklējoties ar "pakaļgalu", zaudē bērni, kuri grib iegūt zināšanas.
Latvijas apstākļos elitāra skola praksē varētu izskatīsies šādi: uzņemšana stingri pēc konkursa (ar to saprotot divus konkursus: vienu vecākiem un otru bērniem. Tāpēc klasē būs apmēram puse uz pusi elitāro vecāku bērni un talantīgie skolēni. talantīgie skolēni (botāniķi) mācīsies un tikai mācīsies, , staigās pa olimpiādēm, piedalīsies konkursos un veidos reitingus, pa to laiku "zelta jaunatne" taču nebāzīs galvā tās nekur nederīgās zināšanas, bet izklaidēsies, attīstīs darbošanās imitācijas prasmes un augstu pašvērtējumu. būs ļoti elitāri , un, galvenais, visi apmierināti..:
Vai beidzot nebūtu jādomā par kardinālu reformu? Vai nebūtu pēc 4. vai 5. klases jādala skolēni pēc spējām un nebūtu jāmoka visi ar šim mūsu mācību programmām. Tie, kas var mācīties, lai iet vienu virzienu, bet pārējie - uz profesionālo virzienu (tā notiek civilizētās Eiropas valstīs). Un katrā virzienā skolēnam būtu jātiek galā ar mācībām atbilstoši savām spējām. Tad nebūtu jāvelk aiz ausīm tie, kuriem mācīšanās vienkārši riebjas. Rezultātā skolotāji spiesti likt "izvilktās " 4 balles. Arī gaisotne skolās uzlabotos, ja bērnam ar "grūtu' galvu nebūtu tā jāmokās. Viņiem varētu būt vairāk praktiskas nodarbības utml., jo ir taču vajadzīgi arī labi strādnieki.
Iveta - direktore 04.12.2016. 14:20:23
Jā, tas tā varētu būt, bet..... Ja turpināsies: nauda sekot skolēnam; pēkšņas, nepārrunātas, neizskaidrotas un visiem neskaidras reformas; skolotāju kacināšana ar darba samaksu, sabiedrības maldināšana par pedagogu algām un stundām, pārprastās bērnu tiesības un demokrātijas bez pienākumiem, nemitīgi augošā birokrātija; nepietiekamais skolu budžets jaunāko mācību līdzekļu (IT, laboratorijas d.mat.utt.) iegādei - tikmēr nesanāks. Ja skolotājam ir jāskrien pa vairākām d.v., lai nopelnītu. Ja nemaksā būtiski atšķirīgi par skolotāja darba kvalitāti. Ja jāuzņem skolā visi pēc kārtas, lai būtu slodzes un samaksa par slodzi. Ja jāraksta nenormālie papīru kalni, jo skolēns atstāts uz otru gadu vai pārcelts ar nepiet.vērt.....ja....ja....ja Sanāks, ka valsts vai pašvaldības vidusskolā būs pāris simti bērnu un skolotāji ar niecīgu samaksu....Elitāri :) Bet idejiski es piekrītu.
Kārtībnieks 04.12.2016. 11:58:27
Ierosinu izveidot IZM elitāru nodaļu, kuru uzturēs elitārās izglītības skolas. Un tad viss elitarriāts kopā ar galveno ķekatnieku Ziemassvētkos apbraukās šīs skolas un izdaļās elitāras pildspalvas no mēnessakmens. Tādus dzina no baznīcas laukā!
Niekalbis! Dzīvei digitālajā laikmetā organisms vispār nav vajadzīgs! Arī dzīvā latviešu valoda nav vajadzīga! Skat, vārdu "niekalbis" šis digitālais monstrs nepazīst!!!
proletariāts 04.12.2016. 09:57:08
Tad pārējas skolas būs proletariātu skolas...
eks skolotāja 04.12.2016. 08:21:42
Elitāra skola. Man uzreiz rodas jautājums, kam un ko tur mācīs Ja domājam par jebkuru bērnu, kas ir mācās skolā, tad jāsaprot, ka vieniem ir dabas dota ļoti gudra galva (domāju, ka visi ir lasījuši par dažādiem brīnumbērniem), otram Dieva dotas prasmes lietot otas un zīmuļus, citam spējas mūzikā. Mūzikas skolas ir pieejamas arī rajonos un mūsu slavenais Vestards nav galvaspilsētas bērns. Mākslas skolas - domāju, ka arī ir novados, un gan jau ir pa labam gleznotājam, scenogrāfam vai dizaineram no lauku reģioniem. Lielākajās pilsētās vidusskolās vienmēr darbojās matemātikas, humanitārā virziena programmas. Cita lieta ir tā, ka demogrāfiskās situācijas ietekmē, skolās vairs nav tik daudz skolēnu vidusskolas posmā, lai varētu sadalīt klases vairāku programmu mācīšanā. Tos elitāros, kurus māca 1.ģimnāzija Rīgā, man pat negribas saukt par elitāriem. Cik iznākusi saskare, tad lielai daļai- deguns mākoņos un nekādas izpratnes par dzīvi, procesiem un notikumiem ārpus viņiem pašiem.
Jautājuma zīme 03.12.2016. 18:10:50
Kas, lūdzu, noteiks elitārismu jaunajā kompetenču modelī? Cik elitāri ātri prot attīstīt prasmi atrast resursos elitāru informāciju, cik elitāri apstrādāt? Vai elitārismu kopsim arī sešgdniekos un divās elitārās mācību gada pagarinājuma nedēļās? Un to visu darīs elitāri pedagogi par galīgi neelitārām algām elitāro un viedo IZM darboņu vadībā?
No vienas idejas ar steigu otrā iekšā.Tiešām, ja tam, ko mēs tagad skolā mācām, nav nekādas nozīmes, ko tad darīs tai pagarinātajā mācību gadā? Turpinās realizēt standartus, kuru nozīme mainās ik brīdi? Lai dzīvo digitālo prasmju uzvaras gājiens, tikai tad apklusinām runas par satraucošo lasītprasmi, par 12.kl.skolēnu nespēju strādāt ar tekstu (neprot noteikt tematu, galveno domu utt.), ko prasa eksāmens. Vispār jau piekrītu, ka talantīgie skolēni jāizceļ saulītē un nav jābaidās no vārda "elitārs", bet ir taču un būs vidusmēra skolēni (ne slikti sava amata pratēji) un sociālā riska ģimeņu bērni, kas prasa un prasīs arvien lielāku skolotāja darbu. Vai mums nedraud jauna sabiedrības noslāņošanās tādā gadījumā, un kādas tai būs sekas, to neviens nav pat padomājis (vismazāk jau cien.ministra kungs). Nu nesāksies un nebeigsies dzīve tikai Rīgā.
Es atvainojos Sadžurkas kungs, bet vai mēs tiešām vēlamies vēl vienu RV1G ?, jeb tīņu sodomijas centru Rīgā ? Elitārisms ir nekas vairāk kā attuvināšanās no sabiedrības norm ām. es nevēlos , lai mūsu bērnus mācītu tie 20-gadīgie iespējamāš misijas diletanti, kas tur aizgaja vien tāpēc, ka nespēja nolikt skolotāju eksāmenus LU.
>parastais skolnieciņš 03.12.2016. 12:24:56
Pareizi!!! Vasarā lai mācās tie, kas ir elitāri, pie konveijera būs labi tāpat!
Arī provincēs ir talantīgi cilvēki, bērni. Arī viņu spējas jāattīsta. Bet kāpēc tas jādara skolotājam par velti? Diskriminācija pēc dzīves vietas turpinās ar paātrinājumu. Lauku bērniem nevajag ne mūziku, ne sportu, ne mākslu! Elitārie skolotāji, vai maz stādaties priekšā, kāds darbs jāiegulda, lai dabūtu iekšā programmas minimumu bērniem ar problēmām, kuru mūsu skolās netrūkst. Tai pašā laikā klasē arī atrodas kāds tiešām talantīgs bērns, kura spējas arī jāattīsta. Un samaksa par darbu vismaz uz pusi mazāka! Uzskaatu, ka taisni strādāt ar talantīgajiem ir vieglāk.
Skolnieciņš 02.12.2016. 20:00:22
DA stipendija ir rēcīga.... To var saņemt pat ļoti turīgo vecāku bērni, ja vien ir gudri. Daudziem turīgajiem bērni ir gudri, mani tas besī līdz nāvei! Ha, ha, ha.... Elitārisms manā lauku miestā izskatītos kropli, neglīti, liekulīgi, divkosīgi, necilvēcīgi, zaimojoši, jo nabadzīgais, trūcīgais un mazturīgais ainavas fons liks par sevi manīt....Ienīstu ne tikai jēdzienus elite un elitārs, bet arī jebkuru eliti kā sociālu-ekonomisku veidojumu. Ļoti ienīstu Latvijas pašreizējo eliti, nākotnē es ienīdīšu arī citu varu elites.... To nevar labot par naudu, naudu es jau vairs nepieņemtu, ja man to piedāvātu. Man taču ir savs stiprs ego, pašcieņa, augstprātība, lepnums, bailes un naids. Paši vainīgi, ka atļāvāt man piedzimt šajā laikā, šajā neburvīgajā/burvīgajā pasaulē............... Lūdzu, netracināt mani, esmu ļauns kucis...... Drīzāk es esmu odze vai zalktis....
Šoreiz piekrītu ministram! Visi nevar būt izgudrotāji, kādam ir arī jāstāv fabrikā pie konveijera un izgudrotais jāražo.
Blēņas. Padomju laikos bija elitāras skolas(tā pati tag. 1 ģimnāzija vai 50. vidusskola Rīgā). Ar augstām prasībām un pamatā izcilu rezultātu, ar padziļinātu atsevišķu priekšmetu apguvi. Jā, skolēnu atlase bija ar padomju piegaršu - ne katrs skolēns par sevi bija elite, dažiem bija tikai elitāri vecāki. Jā, tādas skolas bija tikai lielpilsētās - un teiksiet, ka tagad tādas taptu lauku reģionos? Vajadzētu, bet nu nebūs. "Izglītības egalitārisms" ienāca tieši ar LR laikiem.
Principā pareizi jau ir. Tikai ja šo ideju sāks realizēt tajā stilā, kādā pie mums notiek visas reformas izglītībā - tad lai Die's nogrābstās...... Lai gan sportā mums tādi piemēri jau ir. Būtu obligāti jāveido reģionālās elitārās skolas, iespējams, ar novirzieniem - metemātika, matemātika un dabaszinības, valodas, sociālās zinātnes utt. Lai atkal visu un visus nesavilktu tikai Rīgā. Ar mat. bāzi, normālām kopmītnēm, un, iespējams, stipendiju fondiem(aūūū, mūsu mecenāti, kur esat? Turpinat spjnsorēt debilizējošus TV šovus?) Jābūt koncepcijai - kā jbjektīvi atlasīt šos skolēnus, no kāda vecuma, utt. Lai tā nekļūst par rīdzinieku vai turīgu vecāku bērnu privilēģiju.
parasts skolnieciņš 02.12.2016. 19:12:08
Pareizi! Lai mācās tie tur Rīgā 1.ģimnāzijā, un liek pārējos mierā. Un vasarā lai mācās tie, kuri grib būt elitāri.
Somijā katrs skolnieks ir vērtība, tāpēc valsts ir attīstīta, mēs ES beigās, jo kas tad ir elitārisms tik mazā valstī, ja domā tikai par nedaudzām skolām. Cik tad tur ir skolēnu pret valsts skolēnu skaitu? Kādas 5-6 skolas Rīgā, 3- 4 Vidzemē, 2 Kurzemē, 2 Latgalē, 1 Zemgalē, ja nav jau par daudz...
Dievs, pasargi mūs no demokrātijas un liberālisma !
vai tiešām? 02.12.2016. 15:15:35
Latvijas TOP 100 "elitāro vecāku" bērni jau sen nemācās Latvijas skolās, nākamajiem 10000 sabūvēsim skolas "elitāriem bērniem", pārējiem 4. klašu izglītību un ... sēnes lasīt!
elitārā skolotāja 02.12.2016. 14:56:43
Elitāras skolas veidošanos noteiks talantīgo bērnu proporcijas valstī, nevis vieta, kur viņš mācījies. Talantīgie bērni ir jāierauga, jāatbalsta un jāveicina viņu spēju attīstība. Bet lielajās klasēs mācās arī bērni, kuriem Dievs nav iedevis tik netradicionālu vai spīdošu domāšanu; lielajās klasēs ir bērni, kuriem ir īpaši uzvedības traucējumi - lūk, ar šiem bērniem iznāk pat vairāk strādāt, nekā ar Dieva dotiem talantiem. Tādēļ - un tikai šo iemeslu dēl atbalstu elitāru skolu ieviešnu Latvijā. Kolēģi - nejauksim kopā ideju par vispārējo skolu, kur jāstrādā ar VISIEM! bērneim, ar ideju par Latvijas talantu un apdāvināto bērnu skolu, kurā mācās bērni no VISAS LATVIJAS CIEMIEM, ja viņu spējas ir unikālas.
piebilde elitārajai skolotājai 02.12.2016. 14:37:05
ja ir iespēja strādāt ar talabntīgiem skolēniem - burvīgi, bet tas nenozīmē, ka skolotāja darbs, kurš strādā ar netalantīgajiem, ir mazvērtīgāks, tādēļ zemāk atalgojams.
Jā, Šadurskis rullē! Tie, kur vēlas mācīties, mācīsies. Tie, kuri nevēlas mācīties, vadīs uzņēmumus. Tie, kuri nav spējīgi ne mācīties, ne vadīt, novedīs zinības un uzņēmumus līdz iznīcībai.
Skolnieciņš 02.12.2016. 14:31:32
Ja es tikšu politikā, es visu laiku naglākajiem kolēģiem un priekšniecībai taisīšus porčas. Manas dāvanas saturēs nekro piesaistes un citus "labumus", un viņu sejiņas rotās baisi rūnu raksti un novārdojumi. Un man ir po*hu*j, ka pašsajūta būs švaka, lai sasniegtu savu mērķi esmu gatavs jeb kam un uz jeb ko. Ienīstu buržujus līdz nāvei un tālāk, viņu pastāvēšana ir noziegums pret cilvēci....
ko darīsim 02.12.2016. 14:16:49
Ko darīsim ar pārējiem skolēniem? Mēs jau šodien redzam sociālo atšķirību starp elitārajiem shēmotājiem, politiķiem un ar priekšgājēju gadību augstāstāvošajiem iznireļiem un pārējo sabiedrību. Varbūt uzreiz sašķirot bērnudārzos. Protams, ir mums gudras galvas un talanti, kas pelnījuši iegūt padziļinātu izglītību. Kā izsvērt?
to divkosim-ministram ! 02.12.2016. 12:58:00
Tikai nez kāpēc tas runātājs pats noņēma līdzekļus tādām skolām kā Rīgas 1. ģimnāzija , Rīgas centra humanitārā vidusskola u.tt. lai bērni nevarētu vairs padziļinati apgūt attiecīgos mācību priekšmetus , kas šajās skolās ir prioritāri !? Un tagad dzied it kā nekas nebutu bijis....sev slavas dziesmu :) !!!??? Laikam gatavojas vēlēšanām , bet es kā vecāks ne par viņu , na par viņa partiju nebalsošu , jo ja nebūtu Ušakovs tad manam bērnam ar ministra pūlem tiktu atņemta laba izglītība !
kapitālisms 02.12.2016. 12:56:20
Elitāra skola - maksas skola? Ja jau maksas medicīna, tad arī maksas izglītība. Tā nu tas ir.
Atbalstu ar abām rokām! Eliti vajag, ir talanti, izcilnieki! Bet tāpat lieku aiz auss, ka nav jākaunas atbalstīt mazos, trūcīgos, slikti ģērbtos un tos bērnus, kuriem vecāki nevar neko ne palīdzēt, ne atbalstīt( nemāk, nevar, negrib). Valsts viņiem iedod pusdienas, grāmatas un autobusus. Bet vai ar to pietiek, lai izaugtu CILVĒKS? Kad ministrs sāks cilāt šo mazo, lauku un nomaļo vietu izglītības iestāžu ,vismaz, normālu eksistenci, lai tiem nav jādzīvo bailēs un stresā par to , cik ilgi vēll...
elitāra skolotāja 02.12.2016. 12:23:56
Ministra kungs - arī es esmu par elitārismu ļoti apdāvinātajiem un talantīgajiem bērniem. Bet tas nav panākams, ja tiek palielnāts bērnu skaits klasēs; tas nav panākams, ja regulāri melo skolotājiem par viņu izredzēm uz cienīgu algu, tas nav panākams ar sistēmu, kurā elitārajiem skolotājiem par darba kvalitāti nesamaksā solīto, tas nav panākams ar ļoti teoetizēto izglītības saturu, tas nav panākams ar 6 - gadīgo bērnu sūtīšanu uz skolu un skološanos tās tradicionālajā izpratnē.
Kāda ģeniāla doma 02.12.2016. 12:20:42
Tam, ko mēs skolā tagad mācām, nav nekādas nozīmes.
novērojumu, ka bērni bieži nevar sagaidīt, kad beigs skolu, jo tad vairs nebūs jāmācās - bet neapzinās, ka jāmācās jau ir visu mūžu.
Šajā gadījumā Latvijā tomēr vēl valda Padomju domāšana, kad visiem jābūt vienlīdzīgiem" jeb drīzāk - vienā līmenī. Mums tomēr ir demokrātija un demokrātijai būtu jābūt arī mūsu prātos - ļausim labākajiem kļūt vēl labākiem, priecāsimies par sasniegumiem, nevis skaudīsim.
Viena no 1000 reizēm, kad varu piekrist viņam.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.