Lietotājvārds
Parole
Lasot jaunumus 09.06.2016. 09:16:17
Ziniet, ja viss jaunais tiek plānots ieviest ap 2020.gadu, tad tas jau būs novecojis. Pirmkārt jaunumus " izdomā" vecie kadri, bet jaunumus vajadzēs pielietot pavisam citai paaudzei
Nu viss jau būtu labi, ja mūsu vidusskolēniem būtu citāda DOMĀŠANA. Tikai daļa izvēlēsies priekšmetus, kas nepieciešami nākotnes karjerai. Liela daļa ies vieglāko ceļu, izvēlēsies to, kur nav jāiespringst. Eksaktie vidusskolas pedagogI kļūs lieki. Ja kaut kas nav obligāti, tad to nedara. Vai tad nav redzams, kādi ir piloteksāmenu izpildes procenti? Bēdīgi procenti. Tas nebija obligāti. To var nerādīt atestātā. Priekš kam tad mēģināt izpildīt vai vismaz rūpīgi izlasīt uzdevumus. Te viens komentārā pareizi rakstīja, ka skolēniem/vecākiem šobrīd vairāk interesē balles nekā prasmes. Ja balles neuzrādās, piekāšu. Redzu tikai tādu risinājumu, ka augstskolas rīko uzņemšanu, atlasot specialitātei atbilstošākos, zinošākos (padziļināti mācījušos). Bet, ak vai, kā tad tās augstskolas nopelnīs, ja nepaņems visus, kas gatavi maksāt?
Dažiem komentētājiem gribu izteikt savas domas. Nekas slikts nevienam nenotiks, ja vidusskolas PĒDĒJĀ gadā skolēns apgūs mazāku skaitu priekšmetu, bet PADZIĻINĀTI. Visu dažādo mācību priekšmetu bagāžu vajadzētu apgūt līdz 9.klasei, bet, ja līdz 11.klasei, tad tas ir vairāk nekā pietiekami.
Tai organizācijai visu laiku it kā ir darbs , taču diemžēl tas ir velosipēds - ne uz priekšu, ne atpakaļ. Tikai uz vietas. Un lai izglītības birokrātiņi labāk iesakņotos, vajag ik pa laiciņam aplaistīt ar "aldziņas" paaugstināšanu.
Ko grib panākt ar šādu reformu? Gribētu iepazīties ar pētījumiem, pieredzi, kas rosina veikt šādas pārmaiņas(katram projektam ir jābūt ar nopietnu nepieciešamības pamatojumu!)
no pirmsākumiem 08.06.2016. 12:31:29
Sākumskolas klasēs nekas par velti bērnam netiek dāvināts. Bet ir milzīgas atšķirības skolēnu spējās, laiks strādāt individuāli ļoti mazs, atbalsta personāls pārslogots. Ja vecāki ir ieinteresēti, arī lēnāk un grūtāk strādājošiem bērniem ir iespēja pamatus ielikt stabilus.Ja nē, bērns aiziet vieglāko ceļu - gūst atzinību ar savām spējām mākslā, mūzikā vai sportā , nevis akadēmiskām zināšanām, jo pie "reitingošanas", kas sākas jau no otrās klases, no atzīmēm gandarījumu gūt grūti. Ja vecākiem nevajag balles, bet (bērna) prasmes, viedokli, adekvātu pašvērtējumu, tad viņi ved bērnu uz valdorfskolu, JAS, utt. Risinājums? Šobrīd masu skolā- skolotāju personīgā ieinteresētība (kas diemžēl netiek stimulēta kvalitātei), vadības kompetence (nevis cenšanās izcelties uz āru) un gudras vecāku prasības :)
skolotāja pensijā 08.06.2016. 11:32:54
Es taču nedomāju par skolotājiem, bet par tiem skolēniem, kuri būs tie eksaktie. Man pašai ir radi fiziķi, matemātiķi - cits muzicē, cits dejo augstas klases deju kopās, citam aizraušanās ar ekstrēmiem sportiem. Es smaid par to, ka Jūs iedomājāties, ka vārgi ir skolotāji. Nē, es zinu, ka to izturību, ko iegūst mūzikas skolotāji, deju skolotāji, arī sporta skolotāji, nevar salīdzināt ar pārējiem- viņiem ir regulāras nodarbības uz izturības robežas.
ss to skolotājai pensijā 08.06.2016. 10:55:45
Nu intelekta līmenis jums gan nav īpaši augsts ...kāpēc domājat , ka vidusskolās sportisti, mūziķi un vizuālās mākslas skolotāji tupi un vārgi?
skolotāja pensijā 08.06.2016. 10:06:03
Es tomēr kaut kā atbalstu šādu sistēmu, bet ne tikai 12.klasē, bet visā vidusskolā. Varētu būt mācības pa blokiem, teiksim matemātikas un dabaszinātņu programmās 10.klasē apgūst valodas un vēsturi vidusskolā noteikto stundu skaitu + uztur eksakto mācību zināšanu līmeni ar mazāku stundu skaitu, 11.klasē vēl I semestrī mācās valodas un vēsturi un liek eksāmenus jau janvārī. No 2.semestra sāk eksakto bloku - katru dienu pa 2 matemātikām un 2 ķīmijām vai fizikām- bet tās mācīt integrēti, lai nebūtu tā, ka fizikā jāmāca to, ko jāiemāca matemātikā.. Valodas tikai tādā līmenī, lai sekotu jaunumiem zinātnē un tehnikā svešvalodās. Mūzika, Sports, vizuālā māksla pēc skolas iespējām- nav jau jēgas no eksaktā speciālista, ja viņš ir tups un vārgs.
Hmmm, ja ieviesīs šādu kārtību, tad skolēnu zināšanu līmenis būs vēl zemāks. Tātad nebūs priekšstata par tēmām, ko tagad māca 12. klasē. Un augstskolām būs vēl vairāk jāuzņemas pirmkursnieku mācīšanā. Diez vai lielākā daļa zina, kur un ko mācīsies tālāk, uzsākot 12. klasi. Kā parasti un tipiski cilvēciski izvēlēsies vieglāko ceļu - psiholoģiju, veselības mācību, utt. Vienreiz tak jau šajā grāvī iekāpām.
Realitātee 08.06.2016. 08:42:02
VISC kaut ko mainīt prot tikai papīros. Tos visas daudzās VISC ierēdņu ordas ir iemācījušās sarakstīt tik perfekti, ka nav kur piekasīties. Taču reālo skolas darbu viņi nejēdz, nesaprot un negrib saprast. Viņi grib, lai smuki izskatās. Bet skolas lielumā klusē, jo saprot, ka neko tik un tā nepanāks. Tikai liekas kontroles un pārbaudes tiem, kas atver muti patiesības paušanai!
Maini vai nemaini, rezultāti būs tikai tad, ja izglītojamie mācīsies, respektēs skolotājus, vecākus un pieaugušos. Tas, kas notiek patlaban, nav vārdos aprakstāms. Skolēns pāri visam, bērns ģimenē pāri visiem. Neviena"modernā" skolotāja, māmiņa vai augstākstāvošais mani nepārliecinās par interesantām vai neinteresantām stundām, jauniem, veciem, interesantiem vai neinteresantiem skolotājiem... Cienījamie valsts un citi darbinieki, arī vecāki! Cik Jūsu darbā šobrīd ir interesantuma? Pareizi! Tik, cik Jūs paši to varat radīt. Bet radīt var tikai tas, kurš ir apguvis dažādas zinības, prasmes vai kompetences. Jaunieši šobrīd ir pārslogoti tikai vārdos. Viņi nodarbojas ar visu ko, mācības atstājot pēdējā vietā. Iespējams, ka grēko sākumskolas, kurās pārāk daudz spēlējas, pietiekami nestrādā ar "grūtgalvīšiem"vai "lēnajiem". Vēlāk ar katru gadu palielināsies starpība starp izcilajiem un pārējiem. Un tālākais ir skaidrs. Katram taču sevi ir jāapliecina. Kā jūtas pamatskolas skolotāji, kuru priekšmetos ir eksāmeni. Kā zem lupas, jo skolas darba vērtējums izrādās ir vislielākajā mērā atkarīgs no matemātikas, valodu un vēstures skolotājiem. Ak jā, vēl vidusskolas posmā no dažu citu skolotāju darba (bet te jau notiek apzināta eksāmenu izvēle). Šie skolotāji ir kā zem lupas, slavējami, peļami, analizējami utt. Bet atalgojums taču ir vienāds gan tiem, kuri klusi un nemanāmi vada savas stundas, gan tiem pār kuru galvām nāk visas šīs analīzes, jo nevienam jau neinteresē, ka izglītojamie, kuri dabū nesekmīgu vērtējumu, ir nesekmīgi jau no pašiem pirmsākumiem. Taču viņiem ir bijis bezgala interesanti sākumskolas klasēs.
Solvita @Marija 08.06.2016. 07:05:39
Nevar darīt neko "aiz muguras" - skolas taču ir lieli administratīvi veidojumi, kurus uzrauga ne tikai IZM, bet arī paši - gan skolēni, gan vecāki, gan mācībspēki... Protams, ka nevar! Var vienīgi samazināt mācību stundu skaitu, piemēram, humanitārajia klasei var būt mazāk matemātikas stundu nekā eksaktajai. Bet kaut kāds minimums ir tā vai tā jāizpilda! Likumā noteiktais!
Hmmm, vai tad to jau daudzas skolas nedara? Aiz muguras VISC?
Jautājums ir KĀ mainīt, vai maina mainisanas pec...
Atbalsru. Sen bija laiks. Sistēmu vajag mainīt no pamatiem.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.