Lietotājvārds
Parole
Informātikas skolotāja 14.09.2016. 11:47:42
Nevajag saprast to, kas NAV pateikts manā stāstījumā. Šobrīd - 40 min. - tas ir normāli. Un tās 40 min. ir ne jau sākumskolā, bet pamatskolā un tikai 3 gadiņus. Vēl pa divien - 8., 9. klasēs 'jau paspēj daļu aizmirst, ja nepielieto to ikdienā. Un ikdienā pielieto mobilos telefonus spēlītēm. Diemžēl. Par elektrību. Ja skolā pazūd - nevaru darīt neko. Mājās glābj UPS. Ja skolā vēl joprojām ir daļa aizvēsturisko datoru un mācību grāmatas, kuras izdotas pirms 10 gadiem... Materiālus darbam izgatavoju, radu pati. Paņem nenormāli daudz mana laika, jo tos gatavoju dažādu spēju bērniem, dažāda tempa, uztveres bērniem. Man to neapmaksā. Runāju no pieredzes par savu redzi. Tā ļoti ātri paliek sliktāka. Patreiz gaidu lēmumu par savu roku - būs vai nebūs jāoperē,- to sabojāju pavasarī ilgstoši strādājot ar datoru: darbu labošana, nāk parādnieki, steidzīgi vēlas sagrābt neapgūto, atzīmju izlikšana, eksāmeni, to atskaites....
Informātikas skolotājai 13.09.2016. 23:55:10
Un mēs vēl brīnamies, kāpēc skolēniem nav vēlme mācīties. Ja skolotāja pati ir pret to, ko viņa māca, tad ko viņa dara skolā? "...tā ir pārslodze acīm. Pārslodze rokām. Pārslodze mugurai" <- 40 minūtes nedēļā ir pārslodze acīm? Lasīt grāmatu arī ir pārslodze acīm! Rakstīt ar pildspalvu arī ir pārslodze rokai! Sēdēt pie papīra burtnīcas un zubrīt vēsturi arī ir pārslodze mugurai! Izmest visus priekšmetus. Lai paliek tikai sports un mīlestības mācība. "...pārsvarā visi sakumpuši nolien pa kaktiņiem un spaida savus telefonus, planšetes" un tāpēc ir vainīga Datorika, kura māca pareizi izkustēties un jēgpilni lietot šos rīkus? Ļoti gribētos zināt, kas ir tas "viss pārējais kaitīgais, ko dos šāda datorika". Lūdzu pastāstiet! Un ko Jūs, Informātikas skolotāja, darīsiet, kad atslēgs elektrību? Arī to būtu ļoti interesanti zināt.
es izmestu mājturību :) , protams joks, bet no vienas puses arī taisnība, jo daudzas tās lietas, kuras māca 8. un 9.klasē meitenes vai nu jau mājā iemācījušās, vai arī iemācīsies, kad pieaugs.
Viss izklausās un izskatās diženi, bet jau šobrīd 8./9. klašu skolēniem stundas ir no 8 rītā nereti līdz četriem pēcpusdienā. Ko ārā metīsim? Valodas, matemātiku? Dabaszinības(lai dzīvo šarlatāni!)? Tik gara skolas dienā kā Latvijā laikam nekur citur pamatskolās nav. Ka tik kaut ko vēl pielikt - programmēšanu, medijpratību, sazin kur tikai un kad.
veca datoriķe 13.09.2016. 21:11:34
20 gadi programmēšanas stāžs, 20 gadi skolā mācot IT. Domāju, ka karot pret jauno pienāktos veciem cilvēkiem, kā man ( he, he - man jau drīz 73), bet te pret ir mammas, kas noteikti ir uz pusi jaunākas. Saprotiet taču, ka datorikā māca domāt, ne blenzt ekrānā, Mēs pilotprojektā nepieteicāmies, bet fakultatīvi mācām skolēnus pēc gatavajiem mācību materiāliem. Mēnesi mazie mācās salikt pužļus, meklēt loģiskas sakarības PAPĪRA variantā. Tad viņiem māca saprast, kas ir algoritms (un starp citu, katra mamma cep pankūkas pēc kāda algoritma, tikai tad to sauc par recepti). Tā kā mazāk vajag jaunajam pretoties, bet padomāt, ko māca šī DATORIKA.
Informātikas skolotāja 13.09.2016. 17:29:53
Vēl. Bieži aizdomājos: ja nu pasaulē daudzas lietas pēkšņi nojūk.... pazūd elektrība, jo zemes magnētiskais lauks var nebūt mūžīgs, var sākties karš vai notikt kas cits šobrīd šķietami nereāls... Cik būs vajadzīgas šīs tik izslavētās datorprasmes un cik - patiesas vērtības par dzīvi, norisēm dabā, pasaulē? Pajautājiet jau šobrīd savam bērnam, kā viņš iedomājas dzīvi bez telefona un datora, ko darītu, ja tie pazustu no viņa dzīves... Gan nāks jaunas tehnoloģijas, pavisam citādākas kā datori.... Un atkal projektiņu taisītāji(naudas kāsēji) ceps jaunus plānus kā, paverdzinot sabiedrību, tai uzspiest savus plānus, kas atkal viņiem ienesīs milzu naudu.
Informātikas skolotāja 13.09.2016. 17:23:38
Skolā informātiku mācu 15 gadus. NEATBALSTU. tā ir pārslodze acīm. Pārslodze rokām. Pārslodze mugurai. Pat nepieminēšu visu pārējo kaitīgo, ko šāda datorika dos maziem sākumskolas bērniem. Tā ir atkarības radīšana bērnībā. Ja kādam bērnam tas patiesi padosies, interesēs, tas atradīs veidu, laiku, vietu, skolotājus, lai papildinātu un attīstītu savas spējas. Pārējie tāpat nebūs datorģēniji. Cilvēks vienkārši jau fizioloģiski nav radīts lai ilgstoši nekustīgi sēdētu sasprindzis, blenztu monitora ekrānā un iegūtu atkarību. Pastaigājiet pa skolu starpbrīžos!!!!! Cik ir to bērnu, kas izkustās - pārsvarā visi sakumpuši nolien pa kaktiņiem un spaida savus telefonus, planšetes! Kam nepieciešams vēl vairāk bojāt bērnus?! Esmu pret. Tam domāti pulciņi.
mammas atbilde pēdējiem diviem 13.09.2016. 15:39:09
Nevajag šeit iztaisīties par mazliet pūkainu (domāts - baltu un pūkainu), aizkaitināti runājot, cik sliktās mammas (un tēti) slikti audzina savus bērnus un liedz tiem "gaišo nākotni". Saprotam, ka uzdevums ir nopārdot kārtējo projekteli sabiedrībai, lai tā noticētu, ka viņai to vajag. Un saprotams, ka ir vesela lavīna cilvēku, kas sekos jaunajam "progresīvajam" - "uz attīstību". Tas, ko šeit noklusē ir mērķis - ne jau domājot par bērniem un viņu vispusīgu attīstību vai veselību te cenšas "iebarot" sajūtu, ka "tā vajag, tikai tā mēs attīstīsimies". Cepaties vien un klabiniet sev iestāstīto par skalu gaismu, tumsoņiem vecākiem, kas vēlas sakarīgu pieeju izglītībā, un "tikai skolā parāda, cik vērtīgs instrments" bla-blu. Mērķi paliek pliki un klaji
Jānis @(Kārtējā) mamma 13.09.2016. 09:20:44
Protams, labāk, lai bērni no rītiem ceļas ar gaiļa skaņām, lasa tikai skaliņu gaismā un dzīvo 30 km no skolas, uz kuru iet kājām. Attīstība vajadzīga nav. Lai neredz tālāk par savu mājas slieksni. Izskatās, ka novēliet tiešām gaišu nākotni jaunajai paaudzei. Jo bez pamatzināšanām mūsdienu aktuālajās sfērās tāda viņiem tā noteikti būs...
Bet kurš tad pērk tiem bērniem un pusaudžiem tos gadžetus? Ka tik ne mammas un tēti, kuriem ir liela vēlme jebkurā brīdī nabaga bērnu tracināt ar saviem zvaniem un pārmērīgo kontroli. Savukārt datorika ir 40 minūtes nedēļas laikā nevis neierobežota datoru un gadžetu lietošana, kā tas notiek tieši ārpus skolas un vēl izteiktāk mājās. Kāpēc bērni vairs neprot sarunāties ar dzīvu cilveku? Tāpēc, ka vecāki nopērk tiem planšetes u.c., lai tikai pašiem būtu miers un nebūtu mājās ar bērnu jāsarunājas. Ne jau skola ir tā vieta, kur bērnam jāiemācās cilvēcīgas un emocionālas attiecības, bet mājas! Tā, kā sāciet ar sevi un tad uzbrūciet citiem. Līdz ar to šobrīd Datorika ir vienīgais veids, kā Valsts līmenī mēģināt parādīt bērniem, ka dators un tālrunis ir instruments dažādu vērtīgu darbu veikšanai nevis tikai izklaides iekārta, kā tas ir pierasts mājās un ārpus skolas.
p.s. "skaistās nākotnes vārdā" K.Markss un V.I.Ļeņins veidoja komunismu. Ā.Hitlers - "nākotnes un nācijas vārdā" iznīcināja daudzus cilvēkus. Piedodiet, šie datoriķu bīdītie projekteļi, kā nodrošināt sev pastāvīgu peļņu ar valsts pasūtījumu, cenšoties iebarot šīs idejas arī sabiedrībai, ož pēc tieši tā paša.
es "strādāju" ar savu bērnu katru dienu un redzu, kas notiek, ja mazs, vēl nenobriedis prāts un acis tiek piesietas datoram / planšetei / TV = liela uzbudinātība un nemiers (smadzenes tiek pārslogotas ar neapstrādājamiem murgiem multeņu un spēļu variantā), koncentrēšanās spēju zudums, un arī iedragātas saskarsmes spējas ar dzīviem cilvēkiem. Vēl trakāk, ja tas nav ierobežojami laikā. Līdzīgi novērojumi = uz ielas arī starp jauniešiem - paskatieties, vai bērni un jaunieši spēj savā starpā komunicēt citādi, kā tikai caur "gadžetiem"? nē. Kas no tā? Viņi neprot vairs draudzēties, neveido cilvēcīgas um emocionālas attiecības = un tas ir graujoši psihei. Arvien vairāk bērnu jūtas nomākti un depresīvi. Kāpēc? tāpēc - ka jūtas vientuļi augstāk minētā dēļ. Datorika / datora lietošanas un arī programmēšanas prasmes ir jāmāca - TOMĒR - NE NO SĀKUMSKOLAS.
strādaju par informātikas skolotāju - pilnīgi atbalstu datorikas programmu
Datoriku jāmāca, ja vidusskolā nav LABA programmēšanas skolotāja, vēlāk studentiem ir tehniskajās specialitātēs grūtības. Kam sociālās zinības un ētikas?? Tas ir ģimenes uzdevums -iemācīt bērnam pamatlietas, vērtības. Te arī risinājums pārslogotībai.
un no 6 gadiem 12.09.2016. 17:18:58
Viss ir vajadzīgs, tikai mani māc bažas, ka tas mazais bērns tiks pārslogots. Kad un cik viņš mācīsies lasīt, rēķināt? Kad veidos rokrakstu un mācīsies strādāt ar grāmatu? 6 gados viņam vēl vajag rotaļas, kustību u.c. Vai tiks ņemtas vērā bērnu vecuma īpatnības?
Esmu informātikas skolotājs vairāk nekā 8 gadus un, jā, atbalstu datorikas mācību. Vari saukt mani, kā gribi, ļoti cienījamais, anonīmais @ha.
Datormācības apgūšana ir laba un nepieciešama lieta mūsdienās,bet...Ja viss notiktu ar MĒRU(tāpat kā visas lietas). Tikai neviens jau nepateiks-cik tas ir...Katram jau ir sava MĒRA izjūta.
Priecājos par komentāriem un daudziem pievienojos. Mēs vairāk vai mazāk jūtam briesmas savai un savu bērnu nākotnei, lasot šādus tekstus un redzot šīs nemainīgās bildītes, kurās redzami IT KĀ dzīvi normāli cilvēki, kas blenž TUKŠUMĀ. Būs traģikomiski, ja tobrīd, kad izaugs IT paaudze, pašas IT vairs nebūs vajadzīgas. Ir nožēlojami , ka vairs nezinu, kam šeit Latvijā piederīgā un ņevajadzīgā IZM ir gatava mums sagādāt šo traģisko nākotni.
Saliidushi ACCENTURE aizstaavji un nu te zin grib riteni no jauna izgudrot!
Davai, baaziisim saakumskolaa veel kaadu kaarteejo prieksmetu-peerli klaat. Veel jau par maz esam auzaas iebraukushi..
Piedod, bet ko man macities, to lemshu es.
Nevis "vienkārši negribas" mācīties datoriku, bet neredzu tam jēgu. Ja nu vienīgi dažu IT firmeļu peļņas vairošana.
Bet kur paliek cilvēciskais faktors? Vai mēs audzinām robotus vai cilvēkus?
Piekrītu Andrim! Kādam tas var šķist "idiotisms", jo vienkāši negribas mācīties datoriku un ar tehniku saistītas lietas, bet, ja gribam tiešām labu nākotni, tas ir jādara.
Nākamais sauklis - "MacBook Pro with Retina" katram pirmklasniekam (drīzumā no 6 gadu vecuma). Skolai jānodrošina ...
No kurienes nāk šis idiotisms? No Latvijas valsts izglītības pamatnostādnēm, no Eiropas un visas rietumu pasaules attīstītajām valstīm, ekonomikas un attīstības speciālistiem. Saprotams, ka var daudz kas nepatikt, bet nu ir lietas, kas ir jāpieņem attīstības labad. Ne jau visiem jābūt labākajiem datorikā, bet tā ir jāmāca. Tāpat arī daudzi skolēni 4.klasē negrib mācīties matemātiku. Kam viņiem tas kā reklāmas speciālistam noderēs? Tāpat daudzi 8.klasē taču ne par ko negrib mācīties ķīmiju, bet dara to. Kādēļ? Gan jau ir tomēr kāds iemesls, vai ne? Nu, lūk. Daudzi priekšmeti var nepatikt, bet mūsdienās tomēr pamati ir jāprot.
No kurienes atkal nāk šis idiotisms? Kārtējā naudas kāšana no valsts? Nevaru iedomāties, kā datorika varētu palīdzēt Maximas apkopējām, salātu mazgātājām un derīguma termiņu pārlīmētājām!
kārtējās muļķības 12.09.2016. 11:34:01
Nākotnes vārdā daudz svarīgāk būtu mācīt jurisprudenci, medicīnu, psiholoģiju u.c., nevis tik šauri specifisku priekšmetu kā datorika.
ja man to vajadzēs nākotnē 12.09.2016. 10:42:12
tad arī mācīšos. Rokas nost no mazajiem bērniem, kuriem skolā jau ir pietiekoši ko apgūt.
protams, protams 12.09.2016. 10:41:21
Accenture tagad noteiks, ko mācīt bērniem, jo pašiem vajag uz to PELNĪT !!!
Loģiski @Raimonds @Nujā 12.09.2016. 10:08:03
Lai izteiktos par mācību saturu un nozīmīgāko, kas būs nepieciešams īstajā darba vidē, kādas prasmes, kas skolēni absolvēs, vispirms ir jābūt kompetentam pašā nozarē. Attiecīgi informācijas tehnoloģiju nozarē tāds ir arī Jegorovs.
Raimonds @Nuja' 12.09.2016. 09:57:45
Informācijas tehnoloģiju eksperts tak.
Eksperts - Tā sacīja IT uzņēmuma "Accenture" Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs, Vai viņš var būt eksperts izglītības jautājumos????
Ex. @Raimonds 12.09.2016. 09:27:04
Tāpēc arī datoriku izstrādā paši labāki ekspereti, tajā skaitā paši Latvijas skolotāji.
Absolūti piekrītu, ka informātika/datorika/programmēšana būtu jāmāca no 1. vai 2.klases. Bet nu tad tiešām pats svarīgākais ir, lai saturs būtu dinamisks, visu laiku attīstītos, vienmēr būtu aktuāls.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3+8=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.