Lietotājvārds
Parole
vismaz pareizi noformatējiet :)
Gribu būt ķīmiķis Ķīmijas nozare ir viena no Latvijas prioritārajām apstrādes rūpniecības nozarēm. Tuvākajos gados nozarē paredz stabilu pieaugumu. Biznesa žurnāla "Forbes" pētījums liecina, ka viena no sešām pasaulē vislabāk apmaksātajām profesijām ir ķīmiķis. Tikmēr Latvijā tiek prognozēts šīs perspektīvās profesijas pārstāvju iztrūkums. Pēdējos 20 gadus dabaszinātnes, diemžēl nav bijušas augstā cieņā, un tas novedis pie virknes profesionāļu, tostarp ķīmiķu, deficīta. "Drīz pensionēsies daudz cilvēku un tāpēc nākamajos gados mums vajadzēs vismaz 1000 jaunu darbinieku," atzīst Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmēju asociācijas valdes priekšsēdētājs Vitālijs Skrīvelis. Būt par ķīmiķi nenozīmē strādāt vienīgi laboratorijā, jo specifisku procesu pārzināšana un analītiskā domāšana ļauj viņiem veiksmīgi darboties gan ražošanas, gan servisa nozarēs, kā arī iestādēs, kas kontrolē un izstrādā jaunas normas un likumus. Latvijas ķīmiķus pasaulē novērtē. Redzamākais ir Organiskās sintēzes institūts (OSI). AS «Grindeks» ir vadošais farmācijas uzņēmums Baltijas valstīs. Otrs lielākais zāļu ražotājs Latvijā ir AS „Olainfarm”. Latvijā ir plaši pārstāvēta stikla šķiedras ražošana, kā vadošo uzņēmumu ir AS „Valmieras stikla šķiedra”. Uzņēmums „Knauf” ražo apmetumu, ģipškartona plāksnes u.c. celtniecības materiālus. Lai veicinātu speciālistu izglītošanu Rīgas Valsts tehnikums sadarbībā ar Latvijas izglītības fondu organizē konkursu „Gribu būt ķīmiķis”. Sk…. Konkursa NOLIKUMS MĒRĶIS UN UZDEVUMI Konkursa mērķis ir veicināt izglītojamo individuālo kompetenču un talantu attīstību, padziļinot un nostiprinot zināšanas un prasmes ķīmijā. Konkursa uzdevumi. 1. Veicināt izglītojamo intersei par ķīmiju un motivēt profesionālās karjeras veidošanai šajā nozarē. 2. Radīt iespēju izglītojamajiem attīstīt savu radošo domāšanu un tehnoloģiju lietošanas prasmes izglītojošiem mērķiem. 3. Popularizēt mācības profesionālās izglītības kompetences centrā „Rīgas Valsts tehnikums” (turpmāk tekstā PIKC RVT). ORGANIZATORI Konkursu organizē un koordinē PIKC RVT, sadarbībā ar Latvijas Izglītības fondu. DALĪBNIEKI Konkursā brīvprātīgi piedalās vispārizglītojošo skolu 8.- 9. klašu izglītojamie, veidojot skolas komandu 3-5 cilvēku sastāvā. NORISE Konkurss notiek divos posmos. 1. Pirmais posms – mājas uzdevuma sagatavošana savā skolā. 2. Otrais posms – konkurss klātienē PIKC RVT, kurā piedalās labākos mājās darbus iesūtījušās skolu komandas. Konkursa pirmajā posmā dalībnieki, izmantojot skolu ķīmijas kabinetu iespējas, kā arī ikdienas dzīvē izmantojamas vielas, ierīces un piederumus, veic eksperimentu/eksperimentus, to norisi filmē un izveido videomateriālu ar komentāriem un paskaidrojumiem par veikto eksperimentu būtību un gaitu. Darbu veicot, izglītojamie var izmantot skolas ķīmijas skolotāja konsultatīvu palīdzību. Konkursa otrajā posmā skolu komandas tiekas klātienes konkursā PIKC RVT, kur veic teorētiskus un praktiskus uzdevumus ķīmijā. MĀJAS UZDEVUMA NOFORMĒŠANA UN IESNIEGŠANA Uzfilmētā un samontētā videomateriāla garums ir 3-5 minūtes. Formāts pēc brīvas izvēles. Jābūt norādītam, kuras skolas izglītojamie veidojuši materiālu, kā arī autoru vārdiem, uzvārdiem un klasei. Komentāri un paskaidrojumi var būt gan ierunāta, gan rakstiska teksta veidā. Darbi jāiesūta līdz 25.03.2017. ([email protected]) MĀJAS DARBU VĒRTĒŠANA Mājas darbus vērtē eksperti – PIKC RVT mācību spēki un Latvijas Izglītības fonda pārstāvji, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: 1) autoru radoša pieeja eksperimentu izvēlē, 2) paskaidrojumu/komentāru zinātniskums, skaidrība un pamatotība, 3) eksperimenta saturam atbilstošu apstākļu izvēle un drošības noteikumu ievērošana, 4) darba estētiskais un vizuālais noformējums. REZULTĀTI UN APBALVOŠANA Konkursa rezultātus iegūst, summējot abās kārtās iegūtos punktus. Konkursa laureāti saņem 1.,2.,3. pakāpes diplomus un naudas balvas. Konkursa organizatori var piešķirt arī speciālbalvas. Visi konferences dalībnieki saņem organizatora pateicības.
Nav tik traki 24.01.2017. 09:14:56
Nupat bija informācija, ka pieaug jauniešu skaits, kuri izvēlas tehniskās studijas.
Noteikti jāpiedalās - skolotājiem vajadzētu par to pastāstīt skolēniem un rīkot kopīgu piedalīšanos - inženierzinātnes taču ir valstiska lieta, visās instancēs jau sen ir nolemts, ka tehniskās zināšanas ir tas, uz ko kopumā jāvirzās. Citādāk konkurētspējīgas nākotnes nav.
Labprāt izmēģinātu savus spēkus testā... Jo saviem spēkiem jau neticēsi, kamēr negūsi kādu apliecinājumu. :)

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.