Lietotājvārds
Parole
Jebkurš mājasdarbs ir jēgpilns - jo nostiprina stundā mācīto vielu, iemāca patstāvīgi domāt, pieņemt lēmumus. Tas māca atbildību par padarīto. Arī atjautības uzdevums ir uzdevums. Šādi uzdevumi bērniem ļoti patīk (vecākiem gan laikam ne, jo ar to atjautību ir kā ir). Pēdējā laikā rodas iespaids, ka skolotāji bez "'ekspertu"' palīdzības nespēj pat ''jēgpilnu"' mājasdarbu uzdot. KAS NOTIEK? Arī mani bērni mācās visparastākajā skolā. Es uzticos skolotājam un nejaucos viņa darbā, un ar mācībām bērniem viss ir kārtībā, ciktāl tas ir atkarīgs no skolotāja. Ja kādreiz bērns nav sagatavojies stundai, tad arī ir attiecīgi rezultāts - slikts vērtējums. Vai tāpēc meklēt vainu izglītības sistēmā? Svarīgi ir veicināt savam bērnam motivētu attieksmi pret mācībām, atbildību un pašdisciplīnu, tad arī viss būs kārtībā. Mums ir laba izglītības sistēma. Bija. Pirms visi, kam vien ir kāds īpašs viedoklis, sāka to graut, sākot no ambicioziem vecākiem un beidzot ar pārgudriem ministriem un ierēdņiem.
no skolas gadiem 29.01.2017. 09:34:26
man bija draudzene, kura visus gadus vakarā bija klāt ar vienu vienīgu teikumu- "es neko algebrā/ ģeometrijā nesaprotu, Mani tas traucēja, jo gribēju izlasīt kārtējo interesanto grāmatu. Tad nu mana metode bija tāda- saku, palasi man priekšā, kas tur tajā uzdevumā. Izliekos par dumju vai ka labi nesadzirdēju un lieku lasīt 2 pat 3 reizi un beigās atskan viņas "oi, tas taču ir viegli". Toreiz nesapratu, kāpēc viņa mājās nedarīja pati, tagad domāju, ka viņai vajadzēja šo dialogu, Lai cik tas nebūtu skumji, bet klasēs ir 3 līmeņa skolēni,- vieni visu uztver ātri, viegli visu stāstīto (audiāla un kinestētisķā uztvere), otri uztver kaut ko (vidējais slānis klasē) un trešie, kuriem ir vizuālā uztvere, kurš uztver visu, kas zīmēts, kur rāda video, kur demonstrē (un tie bieži klasē paliek nedzirdējušo, nesaprotošo vidū. Pašai meita ir izteikta vizuāliķe. un tad nu skolas gados viņa nekad nebija dzirdējusi ne par skolas pasākumiem, kuros jāvelk svētku tērps, ne par klases pasākumiem un par mācībā jāsaka, ka gāja kā pa celmiem.
mīļais fakts 25.01.2017. 21:55:51
Ja jau Jūsu bērniņš neko pats nesaprot, tad gluži vienkārši nav īpaši spējīgs. Diemžēl ne visi cilvēki ir apdāvināti. Jāuzņem tas kā liktenis, karmiskais uzdevums un jāpalīdz savam mīlulim attīstīties. Jā, grūti, jā, nogurums, bet kas notiks, ka nolaidīsiet rokas, padosieties? Ko tad teikt tām māmiņām, kam jākopj īpaši slimi bērniņi. Skolotājs nav Dievs, ka var iemācīt jebkuru, īpaši, ja klasē ir ļoti dažādu spēju skolēni.
Mājasdarbi skolēnu radina pie kārtības, veicina atbildības sajūtas veidošanos, nostiprina mācību vielas apguvi. Mājas uzdevumiem noteikti jābūt saturīgiem, interesantiem, jāveicina skolēna vispusīgā attīstība un radošās spējas. Kā tas ir patiesībā, lielā mērē atkarīgs no ikkatra mācību priekšmeta skolotāja
Vecāki protestē pret skolēnu mājas darbiem lielākoties tāpēc, ka vecākiem, lai bērni sekmīgi izpildītu visus mājasdarbus, katru vakaru stundām ilgi jāpiestrādā par savu bērnu privātskolotāju vai arī, ja grib ietaupīt laiku kopā pabūšanai ģimenes lokā, jāizvēlas nepareizākā, bet visbiežāk piekoptā metode palīdzības sniegšanā - izpildīt pašam visus iespējamos mājasdarbus un nolikt priekšā tikai pārrakstīšanai, kur nepieciešams izpildīt bērnam savā rokrakstā. Arī es aizvien biežāk sastopos ar to, ka bērns nemaz nesaprot, kas un kā viņam jāpilda, tad nu sēžu un skaidroju, jo es to varu, bet ko darīt bērniem, kuru vecāki paši patiešām neko no tiem mājasdarbiem nesaprot (ir vecāki, kuri paši mācījušies pēc speciālās programmas), vai arī bērnus aprūpē un audzina omītes, kuras vispār ir tālu no mūsdienu izglītības sistēmas prasībām? Un ne visās ģimenēs var atļauties viens no vecākiem nodarboties tikai ar bērnu izglītošanu un audzināšanu, jo kādam naudiņa arī jāpelnī. Pārguris darbā, vecāks būs neapmierināts, ka vakara atpūtas un mājas soļa veikšanas laiks regulāri jāpavada pasniedzot privātstundas bērniem. Nav pretenziju, ja jāpalīdz tikai retu reizi, nevis katru dienu jāmāca visus mācību priekšmetus.
Daragajai - 25.01.2017. 17:26:15
Un kas tad liedza bērniem šos mājas darbus izpildīt, teiksim, piektdienas vakarā, nu kaut vai sestdien pa dienu, bet vēl labāk tad, kad tos uzdeva? Bet tā jau laikam ir mūžīga tendence - visu atlikt uz pēdējo brīdi. Un mīļie vecāki tik skumst - ak, nabaga bērniņi, cik viņiem grūti, tik daudz uzdod...
Vecāki protestē pret mājasdarbiem, bet kad Jūs jautāsiet IZM , lai sagatavo standartus un programmas priekš konkurētspējigas izglītības un kāda augstākā izglītība jāiegūst! ŠADURSKIS būs jau pensijā, bet to ķīseli, ko jau Koķe savārīja, būs jāēd skolotājiem? Kāpēc neviens no IZM neprasa profesionālu pieeju , nevis nejēgas!
atkal 3bērnu mammai 25.01.2017. 17:03:57
Tomēr - ja Jūs arī pati būtu savulaik vairāk pievērsusies mācībām un mājas darbu pildīšanai, varbūt tagad spētu ar komatiem pareizi atdalīt teikuma daļas un ielikt pareizajās vietās punktus, nevis sarakstītu visu vienā garā, "nejēgpilnā" teikumā. Nu, un ja jau nav šādu pieaugušam cilvēkam vispār elementāru prasmju, tad dabiski, ka tie "nesaprotamie" mājas darbi sadusmo. Tikai - no savas nezināšanas vajadzētu kaut ko mācīties un likt saviem bērniem mācīties vēl vairāk.
Es loti veeleetos,lai nedeeljas nogalees nebuutu jaseez skolniekiem pie graamataam... bet tieshi sveetdienu vakaros biezhi tik daudz lasaams,rakstaams,reekinaams:(
ir, ka mājasdarbi bieži atgādina atjautības uzdevumus. Pamatu ABC iekalšana mājasdarbos varētu būt noderīgāka par kārtējo mēģinājumu atšīfrēt, ko tad sastādītājs atkal savā galvā izdomājis lai apgrūtinātu skolēnam saprast uzdoto vielu.
arī mammucis 25.01.2017. 12:01:10
piekrītu "pasmaidīju"..... Lai katra sistēma tik ļoti mainītos un sekotu līdzi laikam, kā to dara skolās... bet, protams, vēl tāda sistēma nav izdomāta, ka svešvalodu, latviešu pareizrakstību, matemātiku u.c. var apgūt bez smadzeņu piepūles....
pasmaidīju >3 bērnu mamma 25.01.2017. 11:25:47
Ak vai, ak vai... latviešu valodā burti tie paši, alfabēts tas pats, matemātikā reizrēķins tas pats, ko mācījāmies nīstajā padomju laikā., ķīmijas formulas tās pašas un fizikas likumi tie paši... un ja nu ir kādi jauninājumi, tad, izrādās, vecākiem par tiem atkal trakoti jābrīnās. Citiem vārdiem sakot - dažiem vecākiem viss, kas notiek skolā, būs slikts un nepareizs, tā teikt. pēc definīcijas. Bet, ja nu runājam par mājasdarbiem, tad ir lietas (tas pats reizrēķins vai komata lietojums pirms vārda "bet"), kur nevajag ne individuālu pieeju stundā, ne interneta resursus - vienkārši JĀIEMĀCĀS. Maniem 5 nu jau skolu beigušajiem bērniem ar mājasdarbiem problēmu nebija, jo nediskutējām, cik tie ir vai nav "jēgpilni"
>>njaa 24.01.2017. 11:37 Latvijas laukos - visās bibliotekās ir pieejams internets - "jēgpilnākais komentārs", ko komentē cilvēciņš, kurš laikam laukos vispār nav bijis. Skumji, ka rīdzinieki nesaprot, ka laukos dzīvojošajam bērnam bibliotēka no dzīves vietas varbūt atrodas pat tālāk nekā skola, piedevām, sestdienās, svētdienās slēgta, bet darbdienās, kamēr skolēns pēc mācību stundām nokļūst mājās - savos laukos, tikmēr bibliotēka jau slēgta. Un tramvajs vai trolejbuss arī nekursē, bet autobuss uz centru tikai pirmdienās un piektdienās, dažviet mazliet biežāk, arī trešdienās. Bet internātskolas šogad likvidēšot, tāpēc laucinieku bērniem zudīs iespējas interneta piekļuvei arī vakara mācību laikā skolā.
to 3 bērnu mamma 24.01.2017. 19:57:40
Par kādu individuālo pieeju var būt runa 25 - 30 bērnu lielās klasēs, kur pārgurušais skolotājs par smiekla naudu cenšas nomierināt vismaz 2-4 īpaši hiperaktīvus skolēnus. Protams, tā nav visur, bet diemžēl ar katru gadu vairāk.
3 bērnu mamma 24.01.2017. 19:32:57
visa izglītības sistēma ir novecojusi, ko bērni iemācas no tās lielās kalšanas, ko viņi iegūst pabeidzot 12. klasi, neko, vairākums ir nederīgas lietas, viņi izglītību iegūst bet dzīvot nemāk, ir jābūt individuālai pieejai katram bērnam lai saredzētu viņa spējas, ko dod tā izglītība ja nekur citus nekotējās un neuzņem mūsu bērnus, vai nav jau laiks ņemt piemēru no citām attīstītākām valstīm, savādak ko mācīja man, to mācīja arī maniem bērniem, nu pastarītei viss tas pats ar kaut kādiem jauninajumiem par kuriem jābrīnās atkal
Mūsdienu bērniem un reizēm vecākiem neko nevajag. Katram vecākam savs mīlulītis liekas unikāli ģeniāls. Vecāki, savu ambīciju vadīti, sūta bērnus n'- tajos pulciņos, domā tik par radošas personības veidošanu, kurai spārni ļaus pacelties neredzētā augstumā, bet nesaprot, ka putniņam jāprot ieskrieties, pirms var pacelties gaisā. Bērns tik tiešām ir pārguris, bet ne jau to dažu mājas darbu dēļ, bet gan tāpēc, ka tūlīt pēc stundām muzicē, dejo, sporto, tas tiek uzkrauts viena bērna pleciem. Māte grib, lai mīlulīte būtu balerīna, tēvs sapņo par olimpisko čempionu riteņbraukšanā- tas tiek prasīts no viena nelaimīgā bērniņa. Kādi nu tur mājas darbi... Bet bērniem loģiskā domāšana vispār netiek attīstīta. Nu nav visi vienādi, citam ļoti ātri viss top skaidrs un saprotams, bet kādam, tikai mājas darbu pildot, rodas skaidrība par mācīto tēmu.
Mājasdarbiem ir jābūt, bet tikai jēgpilniem, jo tā ir atgriezeniskā saite. Nu nevar būt tādi mājasdarbi, kā darba burtnīcās lielāka daļa ir sastopama. Piemēram, tēma "Teikumu veidošana" - mājasdarbā, darba lapās, dots jau gatavs teikums, tikai jāieraksta pēdējais vārds. Kurā vietā, pildot šādu uzdevumu, bērns iemācās pats veidot jēgpilnu teikumu????
Zigis (2 meitu tēvs, Rīga) 24.01.2017. 17:14:14
Ar mājasdarbiem tāpat kā ar OECD PISA testiesm - visi (arī IZM eksperti un pats ministrs K.Šadurskis arī) uzsver, ka tika pārbaudīta skolēnu LASĪTPRASME, kaut arī realitātē tika pārbaudīta IZLASĪTĀ TEKSTA IZPRATNE. Ja mājasdarbs balstīts tikai uz definīciju vai gadskaitļu mehānisku iekalšanu, tad labāk lai bērni iet slēpot svaigā gaisā!
Mājas darbi var būt ļoti daudzveidīgi, arī skolēnu spējas ir ļoti dažādas. Diemžēl ir skolēni, kam viens un tas pats likums ir jāatkārto n-tās reizes vientipiskos vingrinājumos, ko klasē nav laika un vajadzības darīt. Redzēju brīvvalsts laika matemātikas mācību grāmatu, kur bija vismaz 20 piemēri - 1x0=; 2x0=; 3x0= utt. Arī drillēšana un kalšana no galvas nes rezultātus. Ticiet man!
kuras skolas ????Riga, kuras vel ???? tas likums iestajas, un kad ???????
Šausmas ! Mājasdarbi! Tos taču pa lielam pilda skolēnu vecāki(3-6.kl.)! Aprunājaties ar Rīgas centra( un ne tikai!) skolu vecākiem / vecvecākiem un jums radīsies pilnīgs priekšstats! Neesiet naivi! Jāmaina sistēma, skolotāju domāšana, lai tie būtu jēgpilni!
Mājasdarbs liek skolēnam VIENAM PAŠAM DOMĀT par konkrēto vielu, kur lielā klasē ne vienmēr bērnam tas izdodas dažādu iemeslu dēļ - kāds troksnis, čabēšana, individuāli lēns temps, kur var "izbraukt" uz klasesbiedru rēķina u.c. Piekrītu, ka mājasdarbiem vajadzētu būt ar jēgu, mērķi, uzdevumu, radoši, utt. - smadzeņu darbību aktivizējošiem un rosinošiem. Ja kaut kam cauri izburies pats, paliek atmiņā un noder ilgi, pat visu mūžu.
Lauku bibliotēkā-10 datori, skolā kādi 15, skolnieki- 90!
mūsu skolā politikas stundā 3 bērni visus stundu stāsta un atbild uz skolotājas jautajumiem, pēc tam saņem 8! Jautajums skolas administrācijai un IZM "Cik stundas politikas skolotāja klausīsies, un izklaidēsies, ja klasē 20 skolēni?" Ne kritēriji, ne prasības - vienkārši klasesbiedrs iedeva tēmas un skolotājai 4.kategorija! Par ko viņai piemaksas? Par to, ka 6 stundas vadīs skolēni?
Latvijas laukos - visās bibliotekās ir pieejams internets
Arī konspektēt jāmācās. Realitāte ir tāda, ka daudzi ar konspektēšanu saprot vārds - vārdā teksta pārrakstīšanu.
Bērni ir atšķirīgi. Vienam vajag mājasdarbus, citam nevajag, jo visu jau izpratis skolā. Taču, ja pildot mājasdarbu atgriezeniskā saite ir uzreiz un uzreiz var vēlreiz izlasīt teoriju, ja kaut kas neizdodas, tas procesu atvieglo un pastiprina efektu. Ir protams savi mīnusi - rakstīt ar roku vairs negrib un nemāk, bet zināšanas ir.
Mājasdarbs ir tāds, kāds ir tā pildītājs........
Cik brīnišķīgi esam visi iemācījušies žonglēt ar frāzēm - jēgpilni, pievienotā vērtība, radošums, kompetences,izpratība, sausais atlikums, Blablabla. Diez vai katrs žonglieris maz saprot(vai viņam ir izpratība :D:D:D), ko tas viss nozīmē, vai tikai kā papagaiļi līdzi medijiem brēc?
Un tad vel ...cik jamaksaa , lai abonetu pilnu piekljuvi uzdevumi .lv ari laukos, kur ne visiem ir internets, izskatas, ka Riga atkal ir valsts valstii...
Andris. Mājasdarbu jēga. 24.01.2017. 09:25:27
Viena un tā paša kalšana, pārrakstīšana un atkārtošana - tas ir padomju mantojums. Mājasdarbiem jābūt pievienotajai vērtībai. Kādreiz jāapgūst, tas, ko klasē nepaspēja izrunāt, citreiz jābūt papildvielai, lai padziļinātāk apgūtu tēmu.
Nu tad jāsaprot, kāda ir mājasdarbu funkcija - likt skolēnu zināšanām "nosēsties", atkārtojot jau apgūto vielu vai mācīties arī jaunas? Te arī tad atduras, kas ir jeģpilns.
Nu, protams, ka mājasdarbi kā tādi nevar zaudēt, bet ir taču simtiem veidu, kā uzdot mājasarbus. Ja 11.klasē ir jānoraksta konspeksts no grāmatas, lai iegūtu "i", tas ir bezjēdzīgi!!! Vienkārši zaudēts laiks, lai skolotājs varētu justies ievilcis ķeksīti! Mājasarbiem jābūt pievienotajai vērtībai!!
Kā tad tā? Savā laikā mājasdarbi man ļāva nostiprināt zināšanas un atkārtot skolā apgūto. Domāju, ka mājasdarbi savu jēgu nekad nevarētu zaudēt.
Oi, es ļoti gribētu zināt, kādi būs secinājumi - jo pašlaik liekas, ka mājasarbi lieka lapu švīk'āšana vien ir.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.