Lietotājvārds
Parole
--> tīčeriem 18.09.2016. 18:02 19.09.2016. 17:53:32
Droši vien(zina no pieredzes, kā tas ir :D), tikai nav dzirdēts, ka šādi skolotāji sūdzētos tiesībsargam par skolas vadību un izglītības birokrātiem. Prokrastinācija ir katra paša, ne tiesiska problēma, vaaai ne?
Hm.... vai tad mācīšanās mājās nav MĀJAS darbs? Jeb vai Jūs kā mājasdarbu uztverat tikai rakstiski izpildāmu uzdevumu?
Skolotājiem arī šad tad kaut kas jānodod. Varat minēt, cik no viņiem to sāk darīt iepriekšējā vakarā pirms nodošanas, cik pēc termiņa :) Parasti tie otrie runā par to, kā skolēni neprot plānot laiku. :)
Paldies par ideju, ka mājas darbus nevajaga. Cik man zināms, cik ilgi pastāv skola, tik ilgi ir bijuši mājas darbi. Ir tikai viens jautājums, kas raksta šos mājas darbus. Sākumskolā projektus raksta vecāki, sacenšas, kuriem būs labāki. Kāda jēga? Piekrītu viedoklim, ka mācību priekšmetu ir par daudz, saturs dublējas, piemēram, ētika un literatūr u.c. priekšmeti, kl. audz.st. Nevajdzētu "lēkāt"līdzi politiķiem , piemēram, tikumiskās audz. vadlīnijas. Kad skolotāji ir mācījuši netikumīgi??????? Kādreiz bija 8 st. latv. val. sākumskolā. Tad arī visi bērni varēja iemācīties lasīt un rakstīt, tad arī mājas darbus varēja uzdot mazākus, vairā radošus nevis reproduktīvus. Pārdomāsim un tikai tad pieņemsim lēmumus.
Priekšmetu ir par daudz. Pamatpriekšmetos mājas darbus vajag. Vajag tāpēc, lai bērns, kas ir ar lēnāku tempu vai uztveri, neatpaliek no, pārējiem, tāpēc, lai fiksais un gudrais attīstītos papildus, tāpēc, lai sagatavotos ieskaitei, nevis 3 reiz staigātu to pārrakstīt. Bet kamēr skolēni un vecāki jebkuru darbību uztver kā kalpošanu skolotājam nevis bērna nākotnei, tikmēr notiks jēgtukšas diskusijas. Analizēt mājasdarbus skolotājam nav īsti kad, pie tam tie, kas nepilda, no šīs analīzes neko arī negūs. Tie, kas pilda var iesūtīt skolotājam jautājumus par neizprasto. Teikums " es nerubīju neko" bieži dzirdams pirms vēl uzdvums izlasīts. Mēģini "rubīt" un tad sarunai ar skolotaju būs kāda jēga.
To bērns teica, ka netiek izanalizēts? Ka skolotājs neko neskaidro? Varbūt skolēns vienkārši tikmēr, kamēr citi analizēja un skolotājs skaidroja, skatījās pa logu vai ar skolasbiedru pārsprieda "svarīgākas aktualitātes".;) Vienmēr esmu teikusi - ja strādā stundās, mājas darbi nav nepieciešami. ja nāk uz skolu "tusēties" ar draugiem, tad tā nu sanāk, ka jāmācās mājās. Ar nākšanu uz skolu, laika pavadīšanu tajā un iešanu mājās gudrāks nekļūs.
tantīte -> Balodis 17.09.2016. 20:47:54
skolēni (un arī vecāki) parasti nesaprot, ka skolā vērtīgākās ir prasmes, ko apgūst mācoties, nekā zināšanu saturs. lasīšanas ātrumu var attīstīt tikai daudz lasot, rēķināšanas ātrumu var uztrenēt tikai bieži rēķinot, ātri un precīzi sistematizēt informāciju - daudz vingrinoties. katram nākamajam projekta darbiņam taču jau vajadzētu būt vieglākam un ātrāk izpildītam. tikai sistemātiski strādājot var apgūt garīga darba iemaņas.
Nesaprotu cilvēkus, kuri saka, ka, ja nebūtu mājasdarbu, skolēni vispār nemācītos mājās. Šobrīd tiešām maz papildus mācās, jo vienkārši nepietiek laika un enerģijas, ja tie tiek iztērēti darot daudzos mājasdarbus. Jā, varbūt projektam tiek dotas 1 vai 2 nedēļas, bet paralēli tam ir vēl projekti CITOS priekšmetos un parastie mājasdarbi. Piemēram, ir pagājušas 11 mācību dienas un man jau ir bijuši 2 projekti, un uz nākošo nedēļu ir vēl 2. Tad ir tie mājasdarbi priekšmetos, kurus saprotu, bet laikietilpīgais mājasdarbs jādara, lai nebūtu slikts vērtējums. Šo laiku izšķiežu, neiemācoties neko jaunu, kamēr pa to laiku varēju pats mācīties tos priekšmetus, kuros šībrīža tēmu neizprotu tik labi. Nesakiet, ka tāpat tad neko nedarītu, jo tā nav- dienās, kurās ir maz md bieži cenšos pamācīties otro svešvalodu, citus priekšmetus... Saprotu, ka nevar uzdot md tikai dažiem, tos nevar tā individualizēt, taču, ja skolēns pats izstrādā savu mācību grafiku mājās, viņš vēl varētu apgūt labas laika plānošanas spējas, kļūt patstāvīgāks un būt motivētāks. Kā? Nevaru izskaidrot, bet man ir lielāka vēlme izdarīt kādus uzdevumus, sarakstīt konspektus, ja pats to izvēlos un nevis tas ir piespiests. Protams, ja tagad pēkšņi vairs nebūtu obligātu mājasdarbu, daudzi skolēni mācībām pat nepieskartos mājās. Bet domāju, ka pēc kāda laika viņi saprastu, ka atzīmes pasliktinās un ka labi pabeigt skolu ir svarīgi nākotnei- un rīkotos motivācijas un sevis, ne "ieskaitīts" dēļ.
Atbilde mammai 17.09.2016. 17:55:03
Par darba burtnīcām pilnībā piekrītu. Manā krievu valodas uzdevumu darba burtnīcā (zdrastvuy eto ja) lielākā daļa uzdevumu aprobežojas ar pareizās vārda galotnes rakstīšanu. Un uzdevumos, kuros būtu jāraksta pilns vārds, līnija ir tik liela, ka pietiek trim, četriem burtiem.
šobrīd Latvijas vispārējā un obligātā pamatizglītība ir vispirmām kārtām lēta. tā ir tāda, lai uz vienu skolnieku būtu pēc iespējas mazākas izmaksas (akadēmiski priekšmeti, mazs stundu skaits apgūstamajai vielai, daudz skolēnu klasē). vienīgais veids, kā skolēnam tikt pie kaut cik pilnīgākām zināšanām - mācīties papildus, pildot mājas darbus, lasot obligāto literatūru un ieteikto papildliteratūru. a citādi nekā. es jau varu mierīgi ar 30 bērniem 40 minūtes jauki pavadīt laiku stundā un mājasdarbus neuzdot - nebūs pašai jālabo. tikai jājautā, kāpēc tad tiem bērniem vispār jānāk uz skolu? nemācīties taču var arī mājās.
Beidzot!
Es dodu mājas darbus nelielā apjomā, bet tādus, lai tos labojot, pati izdarītu secinājumu:saprasts vai nē. Klasē stundas laikā īsti nav iespējams to tā īsti nofiksēt. Manus memuārus zem mājas darba reti kurš palasa, bet tas ir ļoti laikietilpīgs darbiņš. Es nākošo stundu sāku, izejot no šīs atgriezeniskās saites. Ja vajadzīgs, skaidroju pa jaunam un tālāk vēl neeju.
Sākam atkal no otra gala? Varbūt jāsāk ar jēgpilnu mācību saturu? Par mājas darbiem: 1.Pastāstiet man, kā iemācīties svešvalodu bez mājas darbiem? 2. Te kāds minēja projektus. Ja es uzdodu projektu, tad izpildes laiks ir 2 nedēļas. Varat minēt cik skolēni to sāk darīt iepriekšējā vakarā pirms nodošanas... 3. Mājas darbus bieži pārbaudām klasē un analizējam kļūdas. Kā jums šķiet, ja dažiem nav mājas darba, cik no viņiem pieraksta kaut vai tikai pareizās atbildes?
Beidzot varbūt beigsies nelogiskā grāmatas uzdevumu pārrakstīšana..Paldies skolām,kuras piedalās šinī projektā.
Mājasdarbu loma - dažu labu skolitāju vietā māca vecāki.Skolotājs dod uzdevumus, ja vecāki netek galā, meklē privātskolotājus.
Jēgpilns- nozīmē ne tikai izpildīts un izlabots, bet pats galvenais - IZANALIZĒTS! Bieži vien skolotājs mājas darbu izlabo un atdod skolēnam. Bet kļūdas paliek neizrunātas! Un tā katru dienu, lai tikai būtu mājas darbs.
skolotāja Gita 16.09.2016. 21:44:09
es vienmēr esmu centusies iztikt bez apjomīigiem mājas darbiem,un uz brīvdeinām neuzdodu neko, jo bērnam jāatpūšas un jāpavada laiks ar ģimeni, bet.... sākas pārmetumi no vecāku puses"k'āpēc tik maz jāmācās mājās? un kā lai visiem izdabā???
Tie, kuri mājasdarbus pilda, parasti arī stundās cītīgi seko stundas gaitai, tādiem mājasdarbi nav vajadzīgi. Tie, kuri neseko arī mājasdarbus nepilda. Vai nav vienkarši?
Kad "saturjēdzīga" un apjoma ziņā jēgpilna kļūs apgūstamā viela(standarti,programmas),tad arēsim par jēgpilniem mājas darbiem.
Jāmācās ir skolā!
žurka kornēlija 16.09.2016. 17:05:49
Jēgpilna dzīve būt gudram uņ konkurēt darba tirgū,bez darba nav rezultātu. Likumus un idejas izdot tie,kuri skolā ir strādājuši ļoti maz. un to situāciju īsti nesaprot.
Nezinu... nav man to mājas darbu daudz. Un to mazumu skolēnu daļa var neizpildīt, jo nv un ni viņus nesatrauc.
Man arī patīk vārds ,,jēgpilns,,! Viens jēgpilns vārds beidzot par tiem mājasdarbiem! Pietrūkst-,,inovatīva pieeja,, šiem jēgpilniem mājasdarbiem!
Cienījamās LU un IZM sēddāmas! Vispirms iemāciet , kā var IZSTRĀDĀT mājas darbu vietas un to lomu! Pēc tam iemācīet, kā var UZKLAUSĪT pieredzi. Rādās, ka jūs esat abstrakciju un tukšības perfekcionistes! Un galvenais. Iemāciet, kā var iemācīt lidot cilvēkam, kurš vēl staigāt nav iemācījies. Komentārs: šermuļi skrien pa kauliem, kad dzirdu par "RADOŠIEM CILVĒKIEM". Rainis arī aicināja cīnīties par šādu jauno cilvēku, un kad šis jaunais cilvēks 1905. gadā kļuva RADOŠS, kopā ar kundzi steigšus un uz daudziem gadiem emigrēja uz neradošo tomēr mierīgo un pārtikušo Šveici. Radošums izglītotam cilvēkam nav vajadzīgs. Arī muļķi tas gudru nepadarīs, ja nu vienīgi par laimīgu.
Piemērs --> Mamā 16.09.2016. 14:08:16
Projekti, saki? Nu, for example, no šodienas, viens. 5. klase, stundā jāveido plakāts(35 minūtes). Iepriekšējā stundā visu izplānoja, izdomāja, sadalīja, kas, ko izdarīs, sagādās, paņems līdzi. Nākamnedēļ prezentācija - stāstīt par plakātu. Trim grupām nekā nav līdzi, stundu atsēž - taisīšot mājās pa brīvajām dienām? Nu, atkal skolotājs MĀJĀS to ir uzdevis darīt? Vai tomēr paši vainīgi, ka nevar sagatavoties un nāksies tērēt brīvo laiku?
Jēgpilni jau tie mājasdarbi varbūt arī ir, taču, ja katrs priekšmeta skolotājs tādu uzdod, kas ir ar piebildi projekts, tad ar vienu vakaru nepietiek, lai tos sagatavotu! Par nekādu atpūtu, svaigu gaisu vispār nevar būt ne runas! Lūk, kur arī problēma - mājas darbu milzīgais apjoms, ne jēga. Uz ko tad tie bērni tiek virzīti sēdēt skolā un turpina sēdēt mājās! Tā arī aug "frikadelīšu" paaudze.
Ja, jau jēgpilni mājasdarbi, tad, lai pārskata darba burtnīcas, kurās uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt jēgpilnus uzdevumus, kurus izpildot bērns nostiprina to, ko apguvis klasē. Nezinu, ko iegūst, ja mājasdarbs darba burtnīcā aprobežojas ar 2 rindiņām, kur, piemēram, jāpārvelk teikums, un jāieraksta teikuma nobeigums ar vienu vārdu. Šaubos vai bērns šādi iemācās veidot sakarīgus, jēgpilnus teikumus.
nu ta beidzot! Citādi, redz nesaprot, kāpēc lielāki bērni vairs nespēj stundās koncentrēties, padomāt, atcerēties. Tas arī t.sk. tāpēc, ka pēc intensīva intelektuāla (=nemitīgas jaunas info uztveršanas, iegaumēšanas, izprašanas) vairāku stundu darba skolā nav iespējams kvalitatīvi (=bezrūpīgi) atpūsties.
Kā man patīk vārds - jēgpilns. Nobela prēmiju vārda izveidotājam.:)
Nu, re, atarads laimes laaacis, kuru vadajto pa Latviju macibas iegus jeegu. Karetejasi projekts, karteja nauda un karteja mulkiiba.
Elementāri, Vatson 15.09.2016. 23:36:56
Jēgpilni mājasdarbi ir tādi, kuri ir izpildīti.
Ja tur piedalās Linda Daniela, tad jau zinu, ka tas būs kaut kas jēgpilns. Arī E-klasē ar viņu bija intervija, ļoti sakarīgs pedagogs.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.