Lietotājvārds
Parole
Kur tad ir tie misionāri? Kāpēc vairs nepaliek skolā, kad jāsāk reāli izdzīvot ar skolā nopelnīto?
Nu, misija! Uz priekšu! Tas ir komunisms! Tik man visi ceņņiki aug! Visiem jāgūst peļņa.
ko vēlaties panākt? 09.10.2016. 22:32:40
lai jaunieši uzskata, ka nav nepieciešama augstākā pedagoģiskā izglītība, ja gribi strādāt skolā? nu neies cauri! jau tagad neiet. tāpēc jau neparādās statistika - ne par misionāru darba gaitu ilgumu, ne par viņu darba konkrētiem rezultātiem vai sasniegumiem. ir tikai slavas dziesmas, bez pamatojuma. un , lai sevi celtu, zemtekstos "nolikti" skolotāji, kam izglītība un pieredze. skolotāji, uz kuru gudrības un entuziasma vēl turas visa izglītības sistēma. cienīt vajadzētu šos cilvēkus, nevis pakāpties uz viņu nogurušajiem pleciem. jaunajiem skolotājiem ir daudz grūtību: pirmkārt, slikta valoda, tās lietojums runā un rakstos (lasīts intervijās). otrkārt, neprasme tikt galā ar skolēnu disciplīnas problēmu. treškārt, vāja prasme iekļauties darba kolektīvā (varbūt iepotēts, ka ir pārāki), nereti turas nostāk no citiem kolēģiem..
pēc saviem vērojumiem varu izdarīt secinājumu - mūsu skolā bijuši divi, iesp.misijas pārstāvji (par skolotājiem neceļas roka saukt, ja nav pedagoģiskās izglītības vismaz 5 gadu) . abi vīrieši. viens katastrofāli netika galā ar disciplīnu vidusskolā, neatrada kopīgu valodu ar jauniešiem. Ne viens, ne otrs nespēja ieinteresēt skolēnus, celt skolēnu motivāciju, radīt sajūsmu. par mācāmo priekšmetu ar savām metodēm. Abi aizgāja visai drīz - pēc gada vai diviem.
mūžīgā misija 05.10.2016. 21:25:16
Kāda i statistika- cik misijas skolotāju paliek strādāt skolā, kad misijas piemaksas beidzas? Par kompetenci vai nekompetanci te nav runa.
Iespējamās misijas skolotāji saņem algu un stipendiju, Neiespējamās misijas - tikai algu.....
Un paskatījos ar. Reklāma reklāmas galā, var redzēt, kāds bariņš sēž misijā un misionē misionārus, un ka līdzfinansē ES un ko tik vēl ne. Bet elementāru statistiku, kas būtu vislabākā reklāma, neatradu. Nez, cik ilgi un kur jāmeklē, ja tāda vispār eksistē - no gada, kad sāka. Nav vēlmes tērēt laiku šādām lietām - kā kāds lepojas ar savu svarīgumu. Nu, ko?
Un, ko teiks shis direktors , kad beigsies stipendijas pieshprice :)))
Re kolēģim 04.10.2016. 20:15:57
Palūkojoties Iespējamās Misijas mājaslapā. Tur ir visi iepriekšējo gadu dalībnieki un arī statistika cik, kur un ko palikuši darīt. Malači.
Pievērsiet uzmanību NEZ CIK komentāram 18:29! Precīzāku misijas novērtējumu vispār nevar izdomāt! Tikai kā lai piespiež uz šo jautājumu atbildēt kaut vai to šlipsaino jaunekli bildē pie raksta?
Skolotāja (tuvojas 50) 04.10.2016. 19:15:15
Papildu skolotāja algai programmas dalībnieki saņem mācību stipendiju, kuras mērķis ir ļaut jaunajiem skolotājiem strādāt samērīgu slodzi... 2011,-2013., gadā LU bija tā laime apgūt trešo priekšmetu, mācības notika piektdienās un sestdienās (divus mācību gadus) un četrās dienās skolā bija 32 kontaktstundas, arī pārējiem grupas biedriem,kuriem 1. izglītība bija kāda priekšmeta skolotājs, situācija bija līdzīga, bet atšķirībā no mūsu ''misionāriem'', kas mācījās kopā ar mums, mēs uzdoto un laboratorijas darbus pildījām tam paredzētajos laikos, nevis meklējām atrunas un iespējas kārtot parādus. Domāju, ka daudzi no mums gadiem strādājot ar maksimālo slodzi, jūtas noguruši, apzinās, ka stundu nenovada ar maksimālu atdevi,bet...Iespēja aiziet pensijā ir tikai no 65 gadiem. Apgūt jaunu specialitāti? Sāku, par pirmajiem diviem semestriem samaksāt izdevās, diemžēl trešajam neizdodas sakrāt. Nodzītus zirgus nošauj, ko plāno reforma ar nodzītiem skolotājiem?
Vienkāršs jautājums: vai ir zināma statistika: cik misionāri pabijuši skolās kopš misionārisma sākuma un cik no viņiem turpina strādāt? Tas tad arī būtu kritērijs programmas veiksmei un pamatojums tās bīdīšanai uz priekšu. Ja nē, tā ir kārtējā haltūra un slēptais propagandas birojs: cik jaunie radoši un spoži, cik "vecie" nekam nederīgi, un nav ko tādiem algu vispār maksāt! Lai tik iet uz kursiem un mainās laikam līdzi. Bet uz tiem sistēma vispār vēl kaut cik turas. Nav godīgi. Bet šķiet, ka šis vārds pazudis no publiskās leksikas.
Pareizi skolotājas maksāja par savu izglītību, bet atnāks tādi, kuri zin tikai savu priekšmetu un vēl saņems stipendiju. Pareizi, jo jaunāks skolotājs, jo lielāka alga, bet tie, kuri zin un māk var izdzīvot ar savu algu. Labi, ja vīri vēl strādā. Citādāk vispār var zobus likt uz plaukta. Reforma tiešam iet pareiza virzienā!?????
ŽETONS pa kluso 04.10.2016. 10:05 04.10.2016. 17:05:49
Senajā Ķīnā viens no lielākajiem lāstiem esot bijis: kaut tu dzīvotu pārmaiņu laikā!
Annai un Līzei Spec. 04.10.2016. 17:04:43
Kad stipendija pēc diviem gadiem beidzas, tad saskaras ar skarbo materiālo realitāti(jo stipendija ir laba, kā arī par to nevarētu iebilst - IM skolotājiem ir arī papildslodze). Un diemžēl arī ļoti labi jaunie skolotāji pamāj ar roku sistēmai, aizpeldot mierīgākos ūdeņos ar cienīgāku atalgojumu un galvenais - valsts attieksmi. Par speciālo izglītību - labs jautājums, kāpēc IM izliekas neredzam šo izglītības segmentu..... tas būtu viņiem labs jauns izaicinājums, kurus viņi tā mīl.;)
Līze Speciālā 04.10.2016. 17:00:28
Steidzami jāizsludina "Iespējamās Misijas" papilduzņemšana - skolotāji nākamnedēļ ieraudzīs "Šadurska brīnumus" savās algu lapiņās, daudzi rakstīs atlūgumus. Ja piepildās "Izglītībā un Kultūrā" lasītais, speciālo skolu skolotājas būs pirmās, kuras rakstīs atlūgumus - nav speciālām skolām sasniegumu starptautiskās olimpiādēs, nav izcilu rezultātu centralizētajos eksāmenos (daudzi skolēni atbrīvoti), klašu skaitliskais piepildījums 3x mazāks kā lielajās ģimnāzijās, nav paralēlo klašu komplektu bet ir apvienotās klases, skolā mazāk kā 100 skolēnu, bet skolas administrācija 3x lielāka kā skolās ar 500 bērniem. "Iespējamā Misija" nezin kāpēc uz speciālajām skolām neskatās - nav tas lidojuma augstums.
Vai uz medicīnu nav izsludināti misionāri .... man interesē ķirurģija .... es esmu ar mieru iziet spec kursiņu!
Kas 90% gadījumā ir "misionārs"? Manuprāt, tas ir cilvēks, kurš kļūdījies profesijas izvēlē. Gribēja kļūt biologs, saprata, ka būs problēmas ar darbu, aizgāja uz 2 gadiem par skolotāju. Stipendija beidzās, garantētais stundu skaits nedēļā arī, nu putniņš projām no skolas citā siltākā vietā. Labi, ka "iespējamā misija" nav zobārstiem....
Kustībai noteikti pievienosies daudzi, jo tā skolā varēs vismaz nopelnīt normālu algu, gan jau stipendija būs laba. Tagad pēc algu reformas esam pazemoti, jo lielākas algas nesanāk, ir pat mazākas. Skolotājs vienmēr ir gatavs mācīties, lai tikai būtu alga.
cita skolotāja 40+ 04.10.2016. 15:32:19
Lai nu tie misionāri, kur tie misionāri... Dievs ar viņiem. Mani izbrīna Jūsu diezgan kategoriskais teikums "" nevar tādu luni laist kā mēs savulaik ar pedagoģijas speckursiņiem"!!! Vai tiešām Jūs savu izglītību ieguvāt "laižot luni"? Es un arī vairāki citi mani kolēģi otro un trešo specialitāti esam ieguvuši nopietnos vairāku simtu stundu garos kursos (270 st, piemēram), vai arī katru sestdienu no rīta līdz vakaram 2 gadus pēc kārtas. Nobeigumā- dažāda apjoma kursu darbi un atzīmes. Uzskatu- tas ne par sprīdi neatpaliek no misijas mācībām, tikai stipendijas mums nemaksāja. Tā kā- nerunājiet visu vārdā!
Skolotāja, 40+ 04.10.2016. 15:10:02
Ak jā, Priedei. Tā jau arī ir Jūsu problēma, ka tikai "iedomājaties", acīmredzot neko par misionāriem nezinot. Nevaru iedomāties kā IeMisijas skolotājs izglītībā varētu "iekārtoties". Teikšu precīzi - skaudīga muļķe.
Skolotāja, 40+ 04.10.2016. 15:04:56
Par kompetencēm pilnīgi piekrītu, par 6 gadniekiem laikam nē. Par IeMisijas skolotājiem - tie, kurus pazīstu ir vai nu izcili vai labi skolotāji, bet kā ir dzirdēts - ir arī pilnīgas neveiksmes. Skaužam stipendiju? Viņi taču mācās melnām mutēm, tur nevar tādu luni laist kā mēs savulaik ar pedagoģijas speckursiņiem. Starp citu, daudzi no viņiem arī paliek strādāt skolās, ko parasti kritizētāji aizmirst. Un ja jau tā skaitās tikai tāda ampelēšanās, tad kāpēc daudzas skolas gadu no gada piesakās uz nākošajiem misionāriem? Vienīgi ieteikums - misionāri mēdz būt nedaudz snobiski (lai arī paši saka, ka tādi nav) - ir lietas, ko viņiem pašiem derētu pamācīties no vecajiem skolotājiem, tur arī ir daudz vērtīga. Bet jaunības maksimālisms ir jaunības maksimālisms. Lai mums visiem veicas! P.S.: Gaidu algu, būšot par apmēram 100 eiro mazāka :(
Mana MISIJA ir strādāt ar e-klases žurnālu. Tāpēc vispirms palasu jaunumus. "Iespējamos misionārus" es iedomājos kā diezgan šiverīgus cilvēkus, kas vēlas labi iekārtoties izglītības karalauka ierakumos. "Līderība" - tā nu ir pilnīga izgāšanās. Agrāk latvieši lietoja sarunvalodā "liderīgs" - tātad paviršs, nolaidīgs. Šis vārds ir paņemts no vācu valodas , tam tur ir līdzīga nozīme. Bet saukt viņus par "vadoņiem" arī kaut kā negribas. Taču nav nekā briesmīgāka par radošu sabiedrību, jo tā tiek izputināta sabiedrības vidussšķira, kas ir sasniegusi zināmu labklājības līmeni un ir spējīga maksāt "misionāriem" gan algas, gan stipendijas. Paši sev kapu rok. Beidzot par algām. Šodien jau ir 4. oktobris, bet algu joprojām nav. Pēdējo reizi par augustu mazo algu saņēmām kā parasti 1. septembrī. Paldies partijai "Vienotība" un vienam no tās LĪDERIEM! Uzminiet, kam!
skaidrīte... 04.10.2016. 13:13:33
...šis man patika... Papildu skolotāja algai programmas dalībnieki saņem mācību stipendiju, kuras mērķis ir ļaut jaunajiem skolotājiem strādāt samērīgu slodzi , lai mācītos Līderības attīstības programmā. Pēc programmas absolvēšanas dalībnieki iegūst tiesības turpināt darbu skolā. tātad citiem - tiem ar stāžu un pieredzi - nesamērīga? cinisms līdz bezgalībai.... - vārdu nav. te būtu cilvēktiesību Jurim sava roka jāpieliek...
Puķe - učenei 04.10.2016. 12:19:04
Piekrītu tam, ko Jūs rakstāt. Bet kāpēc tādu nievājošu vārdu sev esat izvēlējusis? Vismaz pašas sevi godāsim un cienīsim!
Saturu galdā, Andersona kungs!Citādi tikai frāzes, frāzes, frāzes un liderēta pacilātība.
Человек 04.10.2016. 11:25:33
В этой стране было столько реформ образования, потрачено столько средств. Дамы и господа, напомните, хоть одна реформа была доведена до конца? Были широко озвучены результаты, сильные и слабые стороны?.. А может, хватит уже вообще говорить про реформы - давайте уж честно, если мы не умеем планировать и корректно отчитываться за результаты, говорить, что готовится очередной эксперимент в образовании... Ну что ж, ура, товарищи...
Andersona kungs, arī skolotāji ir cilvēku resurs. Es vēlos, lai maniem bērniem ir atpūties, ar dzīvi apmierināts skolotājs. Pedagogiem ir jāsaņem cienīgs atalgojums!
Šodien saņēmu algas lapiņu. Par tādu pašu slodzi-17 kotaktstundas nedēļā bija 380 eiro,tagad-355!Un tā ir taisnīga algas reforma?Arī iet pareizā virzienā?
Viduvēja izgītība 04.10.2016. 10:42:50
Ko tad var pateikt par algām..Tās ir kādas OECD līmeni vai zem katras kritikas? Gudram tiešām nevajag būt lai to zinātu.Skolotājam nevajag misijas, bet gan cienīgu atalgojumu.
Senajā Ķīnā viens no lielākajiem lāstiem esot bijis: kaut tu dzīvotu pārmaiņu laikā! Skolotāji ar ilgāku darba pieredzi droši vien neatceras, cik izglītības ministru piedzīvoti.... Visi centušies izglītības sistēmu uzlabot, taču brīžiem aizmirstot vienkāršu patiesību: pirms kaut ko reformē, būtu jāsaprot, ko ar to grib panākt, kā tas tiks izdarīts, kādas būs pārmaiņas. Ja par kaut ko no minētā ir šaubas, tad reformas nav lietderīgas. Ģimnāziju reforma, speciālo skolu reforma - kāpēc šīs reforma plānots realizēt pēkšņi "pa kluso", izrauti no konteksta?
Piekrītu Andersonam par attiecīgo reformu tiktāl, kas attiecas uz uz kompetencēm balstīta jauna mācību satura ieviešanā. BET ne uz skolas sākšanu no 6.g.v. un vēl virkni lietu. Nevar teikt, ka reforma iet pareizajā virzienā, ja citām problēmām nepievērš uzmanību.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.