Lietotājvārds
Parole
Izstrādās jaunas pakāpes, tad piemēros attiecīgu ieturēšanas likumu! Ņirgāšanās!
Aizspogulija 11.10.2016. 00:53:00
Nupat viss iekšā griežas otrādi. Darba stāžs, pieredze ir viens no pamatkritērijiem visās nozarēs, bet ne pedagoģijā. Augstākās izglītības documenti arī tāpat tiek prasīti gandrīz vai katrā specialitātē, bet pedagoģijā tie nav vērā ņemami, jo savas spējas skolotājam jāpierāda cepot kvalifikāc. pakāpes, kur var sadzejot un piedomāt nezko, pie tam vērtētāji ir pašu kolēģi?! Skolēnam ir jābūt izglītības procesa prioritātei, bet skolas slēdz, skolēnu skaitu klasēs palielina, veicinot masu produkciju, toties pieprasa individuālu pieeju katram skolēnam... Skolēnam būtu jāsēž klasē un jāmācās, bet nē - viņš vizinās, laimīgais, starppagastu ekskursijā uz skolu un mājup, ceļā pavadot vairākas stundas dienā ...Izglītības kvalitati no skolotāja pieprsa, bet mājasdarbus - patstāvīgas mācīšanās pamatus - atceļam. Algu it kā paaugstina, bet patiesībā tā nepalielinās, drīzāk otrādi, jo kurš gan var salasīt 30 stundas nedēļā vienā priekšmetā? Varētu turpināt, bet jāiet vemt...
Tieši tā! 11.10.2016. 00:06:54
skolotāja 05.10.2016. 08:00 Par kvalitāti varēs runāt tikai tad, kad skolotājas darbs tiks apmaksāts atbilstoši Latvijas bankas ieteikumam - lai kvalitatīvi sagatavotos 20 mācību stundām (kontaktstundas) klasē, skolotājai nepeiciešamas apmaksātas 20 stundas, lai sagatavotos. Šobrīd tā ir pornogrāfija - 1 apmaksāta gatavošanās stunda, lai "kvalitatīvi" vadītu 22 kontaktstundas! Prātiņ, nāc mājās!
100% piekrītu SK 10.10.2016. 23:59:18
Ar jauno algu esmu " apmierināta", tā palikusi krietni mazāka. Jau sāku " uzdzīvot" : negatavošu vairs bērnus olimpiādēm pēc stundām, brīvajā laikā neapgrūtināšu sevi ar romantiskajiem ZPD darbiem, netaisos arī starpbrīžos organizēt kārtību gaiteņos, nemudināšu bērnus piedalīties visādos muļķīgos konkursos, kurus organizē lielos daudzumos, tikai aizmirst pateikt paldies un vērtējumu vai rezultātus paziņot, pat patriotiskās jūtas neveidošu jauniešos- NEVAJAG. Baidos tikai no viena, ka nespēšu turēt savus solījumus, jo skolēni jau nav vainīgi, ka ir šāds BARDAKS, bērniem nav jāmaksā par Izglītības ministrijas NEIZGLĪTOTĪBU.
Man piemaksa par 3. pakāpi samazinājusies no 42 uz 28,80! Kontaktstundu skaits tas pats. Krietni palielinājies neapmaksātais darbs! Tātad par "brīvprātīgo" darbu dubultā: 1)nemaksā par pašu darbu un 2) par to nesamaksāšanu vēl noņem! Augstākās matemātikas triumfs. Kāds vēl izskaidrojums? Drīz palikšu pat parādā- ne tā?
Sanāk, ka pakāpju laiks ir aiztecējis. Tāpat ka drīz beigsies ES finansējums ... Tagad ir citi lauki, jātaupa, jaoptimizē, nodokļu maksātāju paliek arvien mazāk, valstij nav naudas- gluži loģiski. Skolotaji ir gatavie auni. Spieda uz tām augstajām pakapēm, nesaprazdami, ka to mūžs būs īslaicīgs. Man stāstīja, ka atmodas sāk. viens skolotajs (tad vēl spēka gados) centās un dabūja pakapi- skolotājs meistars, bet še Tev- visi materiālie solījumi nesekoja. Jāsaprot, ka mazā, fiskāli negatīvā valstī nekas nebūs ilglaicīgs. Visu laiku tiks manipulēts ar algām, likmēm, slodzēm, koefic.,motiv. fondiem, lai tikai sarežģītu apmaksas sistēmu, aizrunātu acis skolotājiem...Nevis lai vienk. pateiktu konstantu vienas novadītas stundas izcenojumu.
Šodien saņēmu algu...... Biju valstij lojāls pilsonis........ Raudāt gribās......... -150......... Izrēķināju, cik maksā man par kontakstundu...... Par 1 eiro mazāk kā pagājušo gadu.............. Kā jūs domājat, kā es jūtos, ko domāju un kā vēlos vest uz saulaino tāli........ Jā, tāds sīkums, pagājušajā gadā manam audzēknim bija godalgota vieta valsts olimpiādē..... Juceklīgi rakstu....... Raudāt vairs negribās......... Bet sacelties gan.........
matemātika 07.10.2016. 18:22:32
Mana kvalitāte sarukusi no 42 eiro uz 28,50. Kur palika? Darba apjoms- tas pats (21kopntaktstunda uz papīra,reāli-22), par pārējo maksāts netiek,=>=>=>=> es strādājot uz nepilnu slodzi! Alga samazinājās par 80, kvalitāte vairāk kā par 2/3. Vai kādam, kam ir vairāk par slodzi, šie 42 eiro auguši?Šito Kārlis pavisam labi izdomājis. Līdz šim šī piemaksa bija nemainīgs lielums. Cik tas likumīgi?
Man ieteica sākt ar 2. pakāpi, jo tad vēl varēs startēt uz 3. Izdevās! Dabūju 2reiz 400. Ziniet, un tie bija lati! Tas manu izdzīvošanu pabalstīja! Neskaudiet, lūdzu! Bet vispār šīm kvalitātes pakāpēm nesaskatu nekādu jēgu. Man ir attiecīgā izglītība, grāds, regulāri kursi. Lai skolas vadība, pašvaldība, vecāki izvērtē- esmu derīga vai nē! Vienkārši- ministrijā atkal kādai grupiņai vajag atrast iemeslu labi samaksāt! Viss bērnam, kā izteicies ministrs?
Mums bija otrādi! Skolotāji gribēja pieteikties uz pakāpēm, bet vadība centās bremzēt, ieteikt zemāku pakāpi, utt, jo direktorei ir 4. pakāpe un pārējiem jābūt zemākai, jo kā tad tā, ja būs augstāks, vienāds?
Atbilde APNIKUŠAS ŠĪS PAKĀPES. Tā arī bija, 2.pakāpei mapes nebija mazākas, ieguldītais darbs un laiks tāpat, stingrā žūrijas acs tāda pati, bet rezultātā algas pielikums sākās tikai no 3.pak. Tad iznāk, ka 1. un 2.pakāpes ieguvēji līdzvērtīgi ar tiem, kam vispār nav nekādas pakāpes? Nu ne jau šīs pakāpes (lasi- makulatūras kaudze) ir karjeras izaugsmes atainotājas. Kurā profesijā vēl nepārtraukti jāpierāda, ka neesi ēzelis?
Ilze, kāpēc skolas vadība liek taisīt mapes un kārtot mapes? Es gribu un kārtoju, negribu un nekārtoju - kādā interesantā skolā Jūs strādājat? :) Nokārtoju un tagad vismaz pāris eiro manai niecīgajai algai ir klāt.
Uzzināju algas ciparu, mazāks nekā pag. māc.gadā. Strādāju Rīgas vidusskolā. "Paldies" Šadurskim un Vienotībai!
visvarenais direktors 06.10.2016. 09:25:05
Direktoru visatļautība ir nepārspējama, vai kāds domā pielikt punktu arī tai?
Nabadzīgs, varas un sabiedrības pazemots, iebiedēts skolotājs ir izdevīgs - kam? Ne jau bērniem. Kāds vēl te pakāpes......
Skolotāji, paši vien esam vainīgi, ka akli piekrītam visam ko skolas vadība liek darīt. Es principā neuztaisīju nevienu mapi, pateicu, ka to nedarīšu. Strādāju ļoti labā Rīgas skolā, man ir maģistra grāds pedagoģijā, darba stāžs 20 gadi. Nu lūk, kur rezultāts, pakāpes neko neizsaka, es jau sākumā zināju, ka tāds būs rezultāts.
tantīte -> Vilibaldam 05.10.2016. 20:52:33
tikai nevajag - Piebalga reformu laikā skolu beigušie strādā pilnīgi visās jomās. un daudzi ļoti teicami strāda. tā ir pašu mediju kadru politika, ka darbam savos izdevumos piesaista žurnālistus. un, ja ņem darbā rakstītnepratējus, bez sava viedokļa un ar vārgu valodiņu apveltītus žurnālistus.
Starp citu, par mēdijiem. Tur pašlaik aktīvi darbojas Piebalga izglītības sistēmas reformas augļi. Protams, ka ne tur vien. arī valsts struktūrās viņu ir papilnam.
bezjēdzīga un nepatīkama diskusija. kas nekad nesāktos, ja vienkārši skolotājiem maksātu pieklājīgas , konkurētspējīgas algas. un, ja masu mediji, un tiem līdzi ar kritisko domāšanu apdalītās masas, kopīgi kā mantru visur neskandinātu cik skola ir slikta un cik skolotāji ir nekam nederīgi. visas tās pakāpes ir tāda dzimtskungu ķēmošanas ar saviem dzimtcilvēkiem, lai viņus vienu pret otru sarīdītu un varētu vieglāk pārvaldīt. kamēr skolotāji viens otru mācīs par to vai un kā vajag mapes un kurš ko pelnījis - neviens neies streikot par to, kā tiek pārkāptas viņu cilvēku un pilsoņu tiesības.
tikai vienotībā 05.10.2016. 20:14:04
Jenotu vienīgā reforma visus pēdējos gadus stāsta tikai par to, kā citiem noņemt, bet sev... / valsts iejaukšanās par sabiedrības nelabklājību- tas ir jauns sociālais modelis, kas īsti neatbilst nevienai klasiskajai ideoloģijai- apm.tā: jūs visi par valsti- patlaban politisko eliti, bet mēs- izredzētie par sava klana labklājību- sagrozītā, pārprastā jēdziena nozīmē- meritokrātiju
Es nepārmetu to, ka kāds par mapju rakstīšanu saņēma 400 Ls, es nepārmetu mapju rakstītājiem, ka viņi saņem (saņēma un vēlas saņemt ) par to piemaksas. Es vienkārši daru jums zināmu, ka man nav pieņemama šada, valsts institūciju augstāko amatpersonu ORGANIZĒTA UN ATBALSTĪTA VALSTS IZZAGŠANA.
skolotaja Vilibaldam! 05.10.2016. 19:22:30
Jau rakstīju, ka Būtu jāmaina kārtība, ka vērtē nevis mapes, kuras tiešām neko neizsaka, bet noteikti paveiktā darba kritēriji, Piemēram, pirmā pakāpe, ja skolotājs ir ļoti aktīvs skolā, organizē pasākumus, konkursus, cītīgi stŗādā ar vājākiem skolēniem, vada metodisko darbu, utt. Otro pakāpi piešķirtu izglītības pārvalde - par konkursu, sacensību, olimpiāžu koordinēšanu, rezultātiem tajos, skolotāja dalība rajona konferencēs ar referātiem, skolotāju radošo darbu skatēs. Trešo piešķir IZM skolotājiem, kuri devuši ieguldījumu valsts mērogā - starptautisko olimpiāžu un konkursu laureātus, veidojuši standartu un mācību grāmatas, regulāri uzstājušies valsts mēroga konferencēs, zinātniekos lasījumos. Kā apliecinājums varētu būt tikai dokumenti par dalību, nevis formālā mape pēc tikpat formāliem kritērijiem.NOST AR MAPĒM, SKATĪT REĀLO DARBU! P.s. Esmu to laimīgo vidū, kas 2 reizes izgāja projekta ietvaros un reizi pēc tam, jo mums vadība nemaz neļāva pirmajā gājienā ņemt augstāku par 2. pakāpi.
Kauna nav pārmest skolotājam 400 eiro pievākšanu, kad algu par 50% nozaga? Tiešām, - ejiet un parunājiet tur, kur miljonus izsaimniekoja un joprojām to dara. Dīvains cilvēks, - ar savdabīgu izpratni.
Kā ar kvaliti IM un citos gaiteņos? Cik kvalitatīvu projektu izstrādāts. Galvenais- cik tie izmaksājuši!! Vienīgie, kas šajās aprobācijās strādāja melnu muti un par velti, bija skolotāji. Citi saņēma lielās naudas, noliekot vienu darbu pilnīgi malā uz to laiku. Skolotājiem tas bija jāapvieno, jo tā otra puse bija brīvprātīgā misija.
Skolotājai-audzinātājai 05.10.2016. 18:50:21
Ieskaitot tikai kontaktstundas, var samazināt maksāto naudu. Vai tad stundām sagatavoties kvalitatīvi nevajag? Vai tad slodze ir tikai kontaktstundas?Vispār- kad tad pakāpes naudiņa grozījusies uz augšu? Vai tad par ... pakāpi nepiešķīra 45 eiro piemaksu? Tagad sanāk, ka man nav ... pakāpe, bet starppakāpe! Mudžeklis, lai ieturētu! Cik tiesiski ir neizmaksāt piešķirtai pakāpei pielemto naudu, daļu ieturot?Jā, kad piešķīra, negāja runa par kādas daļas izmaksāšanu! Katrai pakāpei tika piešķirta noteika summa.
Ar jauno algu esmu " apmierināta", tā palikusi krietni mazāka. Jau saku " uzdzīvot" : negatavošu vairs bērnus olimpiādēm pēc stundām, brīvajā laikā neapgrūtināšu sevi ar romantiskajiem ZPD darbiem, netaisos arī starpbrīžos organizēt kārtību gaiteņos, nemudināšu bērnus piedalīties visādos muļķīgos konkursos, kurus organizē lielos daudzumos, tikai aizmirst pateikt paldies un vērtējumu vai rezultātus paziņot, pat patriotiskās jūtas neveidošu jauniešos- NEVAJAG. Baidos tikai no viena, ka nespēšu turēt savus solījumus, jo skolēni jau nav vainīgi, ka ir šāds BARDAKS, bērniem nav jāmaksā par Izglītības ministrijas NEIZGLĪTOTĪBU.
IZM "kombuļu lāzeršovam" jauns attīstības pakāpiens! Kā mēs labi atceramies, tad, lai Izstrādātu un ieviestu dzīvē "kvalitāšu pakāpju sistēmu , vai labāk un skaidrāk sakot izveidotu sistēmu, kā atmazgāt un legāli novirzīt savā maciņā ES fondu līdzekļus, E Papule uz laiku pārtrauca darbu IZM. Reāli tika izstrādāts mehānisms (par šo izstrādi un tālāko vadīšanu, koordinēšanu protams no ES fondiem tika labi samaksāts), kā "pabalstīt" skolotājus brīdī, kad finansu krīzes apstākļos. Mehānisms vienkāršs, mums par izstrādi, vadīšanu, koordinēšanu u.t.t. (uz nedaudz personām ) nedaudz , jums par Rakstīšanu, pierādīšanu, ka neesat muļķi daudz (uz daudziem). Realitātē katram rajonam (tad vēl bija rajoni) tika izdalītas kvotas, cik un kādi pedagogi drīkst rakstīt MAPES un par šo rakstīšanu saņemt 4*100=400 LS no nodokļiem brīvu ES fondu izdalītu atlīdzību. Rakstītājiem šie 400 Ls tajā laikā bija ĻOTI liels atspaids, un tādēļ mapes rakstīja labprāt (ja vien pielaida pie rakstīšanas) . Daža laba persona pamanījās uzrakstīt 2 mapes ( piemēram no sākuma iegūt 3 , tad 4 pakāpi) un saņemt 800 Ls. Tomēr ne jau visi varēja vai bija tiesiski iesaistīties šajā ES fondu notrallināšana pasākumā. Tad fondi beidzās un E. Papule veiksmīgi atgriezās IZM. Un ...... Nu jau bija jāsāk "galu slēpšana". Nevar taču Eiropai paziņot, ka fondi palaist pa vējam, vienkārši noēsti, izmaksāti par makulatūras noformēšanu un tā tālāk. Risinājums ļoti vienkāršs. Tagad putināsim Latvijas Republikas nodokļu maksātāju līdzekļus. Pr rakstīšanu nemaksāsim, toties maksāsim par to ka uzrakstīta mape. Pie reizes Eiropai ar to dosim ziņu, ka "ES fondi nav izlietoti nelietderīgi" ,ja jau valsts tos "ieviesusi dzīvē". Valsts amatpersonām ne pavisam nepatiktu, ja atklātos, ka Mapju rakstīšanas sistēmai NAV JĒGAS. Ar šo, es nenosodu pakāpju ieguvējus, mapju rakstītājus. Jūs izmantojāt iespēju gūt labumu vai nu no ES līdzekļiem, vai LR budžeta. Kas neizmantoja - pats vainīgs. Tomēr, (it sevišķi tajos gadījumos, kad Mapes tika rakstītas 2 reizes pēc kārtas (lai paaugstinātu pakāpi - bija, bija tāda iespēja pašā sākumā) lielākā daļa darba tika veikta izmantojot COPY PASTE. Uzskatu, ka šādi apliecinot savu "kvalitāti" ir negodīgi gn pret citiem kolēģiem, gan pret Latvijas Republikas nodokļu maksātājiem.
Skolotājs - audzinātājs 05.10.2016. 18:09:48
Man ir jautājums - kāpēc, rēķinot pakāpes naudiņu, skaita tikai kontaktstundas? Vai tad visu pārējo mēs drīkstam veikt bez kvalitātes?
Reāli jau bija tikai 3., 4., 5 pakāpes. Par 1. un 2. pakāpes esamību neko neesmu dzirdējusi. Visu laiku esmu saņēmusi pamatalgu, jo principiāli ignorēju makulatūras vākšanas procesu. Un arvien uzskatu, ka mana darba kvalitāte tādēļ ne par mata platumu nav sliktāka par "mapjoto" kolēģu darbību.
Kvalitāti nevar novērtēt ar mapi! Kvalitātes pakāpes ir pazemojums skolotājiem, jo mēs savu profesionalitāti esam apliecinājuši ar augstākās izglītības diplomu un tajā ierakstīta kvalifikācija. Nevienam ārstam, juristam, deputātam un ministram nav jāpierāda sava profesionalitāte ar kaut kādām papīru kaudzēm, kas savā būtībā nedod neko. Tā ir ES naudas atmazgāšana.
Atbilde vienlaikus visiem interesentiem abās ierakuma pusēs. Neko šīs pakāpes nedeva, neko! Tikai lieku, nevajadzīgu darbu skolotājam - kārtējās nodevas birokrātijai.
..drīz skolās paliks tikai pedagogi-pensionāri! Esmu 20 gadus pabijusi pirmsskolā - speciālā, diemžēl šis viss pielika treknu punktu. Alga tā pati, stundas mazāk-slodze nesanāk, jo aizmirsuši speciālos pedagogus ministrijā iedalīt - vadība, lai nevienu neatlaistu sataisīja mazākas slodzes. Daru to pašu darbu par to pašu algu. Viss, vairs negribu. Gribu nekautrēties, ka esmu pedagogs - diemžēl mūsdienās mūs pataisa par pamuļķiem "Saules pilsētā" (kā jau te izteicās). Algu uzzināju šodien mēnesi strādājām nezinot kā, cik, par ko? Pietiek.
Tās nav nekādas kvalitātes pakāpes!!! Tās ir šiverīguma pakāpes!!! Mana pieredze rāda, ka bezpakāpju skolotāji nav sliktāki, brīžiem tieši pretēji!!! ATCELT pakāpju sistēmu! Kauns par ierēdņiem un ministru, ka nesaprot šo vienkāršo patiesību - tās NAV KVALITĀTES pakāpes!
apnikušas šīs pakāpes! 05.10.2016. 16:13:03
Zinu, ka laukos ir skolas, kur lielai daļai skolotāju ir tikai otrā pakāpe, jo pakāpju iegūšana bija saistīta ar to četru mēnešu "stipendiju", un bija novadi, kur pateica, ka nav vairāk naudas, lai visi varētu turpināt iet uz 3. pakāpi. Taču mapes šai 2.pakāpei tāpat bija jātaisa un ne jau nu mazas, laiks tika tērēts un resursi pēc labākas sirdsapziņas. Neviens jau toreiz neteica, ka šīs pakāpes kaut ko dos vēlāk algai. Cits skolotājs netika pie pakāpes, jo, piem., bija uz kādu nedēļu zilā lapa, un tā nedrīkstēja būt vienlaicīgi ar to papīru vākšanu. Vai tāpēc šie skolotāji sliktāk strādā? Vai 2. pakāpe ir nulle? Nereti visa šī pakāpju iegūšana bija atkarīga no tā, cik informēti par Papules tālākajiem plāniem bija administrācija vai katrs personīgi. Bija skolas, kur ieteica sākt ar mazāko pakāpi un pamazām iet uz augšu- taču līdz 3. tā arī cilvēki nevarēja tikt, jo tika no augšas nobremzēts finanšu vai kāda cita iemesla dēļ. Vai tāpēc šie skolotāji sliktāk strādā?
...esmu dubults maģistrs (1980.un 2000.gada)....kāda būs pakāpe?????
Nevienam jau nav iebildumu par to, ka skolotāja darbu novērtē ar pakāpi. Taču tajā jābūt ietvertai arī darba pieredzei(stāžam) un iegūtajai izglītībai(maģistrs, bakalaurs). Otrkārt, jāatsakās no galda priekšniekiem tik iemīļotās papīru vākšanas mapē, pat ja tā ir virtuāla. Novērtēt skolotāju var arī neradot viņam pašam lieku darbu - precīzāk, neprasot, lai skolotājs laiku nozog skolēniem, sev un ģimenei, jo, lūk, mape jātaisa.
Dīvaini, cik ļoti kolēģi vēlas komunismu - visiem vienādi. Vienalga, vai vidusskolas skolotājs, vai bērnudārza audzinātājs. Vai izdara savu darbu un "čau", vai organizē konkursus, gatavo materiālus, sagatavo skolēnus olimpiādēm un citām sacensībām. Tas nav normāli, ja skolotājiem nav nekādas karjeras iespējas. Ja neatkarīgi no stāža, izglītības, aktivitātēm - visiem ir vienāda alga. Un īdētāji lai parāda, kurš 4. vai 5. pakāpes pedagogs to saņēmis tikai par "papīriem", bez reāla darba, aktivitātēm un skolēnu panākumiem! Nevajag skaust.
Esmu maģistrs, jau beidzot augstskolu. Kādu vēl 1.p?! izsmiekls!!
Lieciet mierā pakāpes! lai paliek mūžīgi mūžos piešķirtās. āmen!
Griežos pie ABC 05.10.2016. 12:57:06
Kas šo prestīzu skolai piešķir, taču jau paši vecāki...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.