Lietotājvārds
Parole
Pakāpniekiem 27.10.2016. 10:20:52
Nevajag saukt nevēlēšanos vākt makulatūru un apkalpot birokrātu vajadzības par slinkumu. Vienkārši šiem skolotājiem ir citas darba prioritātes, un papīru vākšana un kārtošana pa mapītēm nav to skaitā. Ne visi ir " papīru cilvēki" , ko nu? Mēs esam dažādi, vai tad tas nav jāpieņem un jārespektē? ;)
Vaina ir cita 27.10.2016. 09:32:10
pirmo reizi par šīm pakāpēm runāja ļoti sen, bija kaut kāds Eiropas projekts, Tas notika vēl 2009.gadā. Pirmajiem bija tikai iespēja aprobēt šo sistēmu un bija vēl ļoti daudz neskaidrību, ko un kā vērtēt. Man bija iespēja pirmajā tūrē iegūt 3.pakāpi, bet tad sākās muļļāšanās ar piemaksām, ar to, kuri drīkst pieteikties, kuri nē, un tad sākās arī skolotāju iekšējās nesaprašanās. Nu kādi sasniegumi var būt nelielas lauku skolas mūzikas skolotājam, darbmācības vai sporta skolotājam. Noteiktā punktu skaita robežas no sākuma bija zemas, tad tos izmainīja, 4.pakāpi skolotājiem nemaz tik vienkārši nenopelnīt, ja neesi mācību priekšmeta apvienības vadītājs, ja māci mācību priekšmetu, kur ir ļoti labi gatavie mācību materiāli, ja neeesi klases audzinātājs un GALVENAIS, ja esi ļoti paškritisks pret savu darbu. Skolā lasot pašvērtējumus, secini, ka visaugstākais tas ir jaunajiem skolotājiem, kuri vēl nav sapratuši, ka daudz ko nezina. Ja novadā ir 2 vidusskolas, tad skolotāju nav tik daudz un pakāpes vieglāk iegūt (novada prestižs), pretējā gadījumā ir cīniņš. Un vispār salīdzināt vairāku skolu pedagogus nemaz nav tik vienkārši
Ir daudz pedagogu, kuriem 4. un 5. pakāpe tiešām atbilst patiesajam darbam. bet nu ir gana arī tadu, kuriem tā pakāpe, īpaši jau 5., ir diezgan.... nu, labi, lai paliek.
Lai papuliene pati nostrādā skolā piecus gadus un dabū 5. pakāpi - un tikai tad lai pakāpē citus skolotājus.
Vecs stagnāts. 26.10.2016. 21:05:54
IZM pārāk augstu nevērtē mūsu pedagoģijas augstskolu beidzēju diplomus, tādēļ laikam ieviesa kvalitātes pakāpes. Un es piekrītu šādam vērtējumam par PIVA utt. - Pie manis nāk šo augstskolu pēdējo kursu studenti uz konsultācijām un praksē. Tā viņu nepieredze un nezināšanas ir ūnikums! bet viņi mierīgi iziet cauri augstskolai, saņem diplomu un skaitās augsti kvalificēts pedagogs. Kā mācību iestādes administrators, uzskatu, ka portfolio ar savas darbības novērtējumu, ir nepieciešamas. Vismaz kāda cenšanās un motivācija strādāt!
arī ar 4. pakāpi 26.10.2016. 20:56:44
Ir kolēģi, kuri vīpsnāja par mani, kad vācu dokumentāciju un apkopoju savu pieredzi. Viņām jau to nevajagot - tāpat esot pietiekami vērtīgas. Tagad aiz muguras aprunā par to, ka saņemu kaut nelielu, bet tomēr algas pielikumu. Droši vien tie ir no tiem kolēģiem, kas nostājušies "pret mapju" pozīcijās arī šajās diskusijās. To visu apkopot, tiešām, nebija ne tik laika ietipīgi, ne sarežģīti, ne grūti. Mans portfolio arī nebija milzīgs, Tomēr IZM darbiniekiem vajadzētu pārskatīt pakāpju nosacījumus un vairāk uzmanības pievērst uz tiešo kontaktstundu kvalitātes novērtējumu un reālu kvalitātes ieguvēja kandidāta ieguldījumu novadu vai valsts līmenī.
skolotājs 28g. 26.10.2016. 20:44:18
1 pakāpe-10 nostr.gadi;2pak.-15g.;3 pak-20g.;4 pak-25 nostr .gadi; 5 pak.- 30g.
skolotājs 28g. 26.10.2016. 20:33:19
Kategorijas piešķiramas par nostradātiem gadiem, šajā bardakā, ko sauc par Latvijas izglītības sistēma,precīzāk skolā.Stipri jaunāki direktori un māc.pārziņi nosaka manu kategoriju.!!!Absurds!!!Un viņiem vēl nav sapratne ,kas ir pedagoģiskā ētika , cieņa.Bet būs noteikšana pār manu kategoriju!!
inf.skolotāja 26.10.2016. 19:31:21
2015.gadā supergudrie IZM darbinieki pieņēma lēmumu, ka informātikas skolotāji ar 20 un 20+ gadu stāžu vairs nedrīkst strādāt par inf.skolotojājiem, jo, kad šie skolotaji sāka strādāt par inf.skolotajiem tādus vēl augstkolas negatavoja. 2014.gadā rīkoja kursus, kur dažos vasaras mēnešos sagatavoja jebkuru par informātikas skolotāju. Nekas, ka svaigi ceptais informātikas skolotājs pilnīgi neprot programmēt, neatšķir programmēšanas valodu no platformas, bet viņš labāks izprot valdības redzējumu saka mans kolēģis. Manuprāt, mankurts nevar nepiekrist vagaram un vienmēr attaisnos kungu!
par 5.pakāpes 26.10.2016. 19:13:34
skolotāju, biju atklātajā stundā. Kamēr bērni pieraksta galvas noliekuši, šī rāda uz interaktīvās tāfeles - kam?
Zināšanai 26.10.2016. 14:32:16
Piešķirot kvalitātes pakāpi tiek ņemts vērā maģistra grāds! Ņemti vērā sasniegumi olimpiādēs, konkursos, skatēs, eksāmenos! Ņemti vērā skolotāja organizētie pasākumi skolā, pilsētā, novadā! Un daudzas citas lietas, par kurām te sūdzas, ka neņem vērā.
Kur var pieteiklties LIZDA prasībai?
Skolotāja ar 4.kvalitātes pakāpi. 26.10.2016. 14:24:41
Nevajag savā slinkumā vainot citus! Man nepavisam nav grūti salikt mapi, jo pat to galu galā samaksā vairāk nekā 4 tūkstošus. Turklāt saliekot visu padarīto smuki kopā vienos vākos, bija patīkama sajūta - jā, ir sasniegts, ir padarīts! Par spīti visiem rējējiem, kuri paši nevīžo paņemt naudu.
Gribas turēties pie trausla cerības stariņa, ka IZM ierēdņi (Papules kundze jo īpaši), Ministra kungs un visi pārējie darboņi, kuri darbojas skolotāju algu reformas jomā, IZLASĪS šos komentārus, vienreiz IEKLAUSĪSIES skolotāju teiktajā un izdarīs loģiskus SECINĀJUMUS. Bet cerība jau esot muļķa mierinājums...
Inna @Par piekto pakāpi 26.10.2016. 13:13:35
Un? Kā bija, par ko stāstīja? Pēc manieres izklausās, ka ne visai?
par 5. pakāpi 26.10.2016. 12:50:45
Oi, ir būts dažos kursiņos, ko vada 5.pakāpes kandidāti un īpašnieki..... ;)
Nūū, es īstenībā pilnībā saprotu, ka skolotāji neceltos PRET šīm mapēm - ja jau tas reiz paver iespēju vairāk nopelnīt, kaut par 30 eiro vairāk. Tā arī ir nauda.
Necelsies skolotāji pret šīm bezjēdzīgajām mapēm. Pirmkārt, tā ir nauda, kaut nožēlojama, bet nauda. Skolotāji ar pārdesmit eiro svaidīties nevar atļauties. Otrkārt, nu ir jau tādi, kas nu ļoti centušies izvirzīties uz augstajām, 4. un 5. pakāpi, tie nekad neies pret šo sistēmu, zaudēt prestižu, turēsies ar zobiem un nagiem.
Pēc 2018. gada 1. septembra visas valsts skolotāji, uz gadu, būs bez kvalitātes pakāpēm, jo pieteikumus pieņems pēc augšminētā datuma un ir vajadzīgs laiks, sagatavoties un izvērtēt.
Skolotāji ir negatīvi noskaņoti pret pakāpēm, bet IZM, kā var saprast, uz to nospļauties. Papule turpinās tālāk čakarēt skolotājus. Vai šī persona nevarētu pati pamēģināt pastrādāt skolā un parādīt savas neizmērojamās prasmes darbā ar skolēniem?
Dzirdot vārdus" kvalitātes pakāpes",patiesi paliek nelabi.Asociējas pārsvarā ar vārdu Mape.Sakārtosi papīrus,iestudēsi kādu šovīgu stundu un būsi kvalitatīvs skolotājs.ABSURDS! Kas to nedara ,bet vairāk strādā ar skolēniem,tas nu ir bez kvalitātes,lai arī labi radītāji olimpiādēs un eksāmenos. Toties valsts ierēdņi bez problēmām var būt speciāliste te par lauksaimniecību,te gāzi,te sportu vai jūras lietām.No vienas siltas vietas ārā,otrā iekšā.Latvijā gan ir ļoooti vispusīgi izglītoti ierēdņi! Varbūt laiks beigt šos "kumēdiņus"-kvalitatīvās pakāpēs,jo, nekur jau papīrus kārtojot,ar tām augstāk nepakāpjas.
Apzinās tos, kuri nesen iesniedza pieteikumu uz pakāpēm, bet ko darīt tiem, kuri izveidoja trešās pakāpes mapes, guva izglītības iestādes vērtējumu, bet IZM visu apturēja. Vai tas ir godīgi? Tas prasīja laiku, stresu. Kurš to atmaksās?
ka skolotājiem vajadzētu celties vienotai prasībai, IZBEIGT mērīt darba kvalitāti ar tām mapēm. Arī man paliek nelabi, šo vārdu izdzirdot. Lai mēra kvalitāti pēc patiesi reāliem rādītājiem: izglītības dokumentiem, darba ar skolēniem, darba rezultātiem,, darba pieredzes.
kas ir kvalitātes pakāpes? domāju, ka tās neliecina par skolotāja darba reālo kvalitāti. kāpēc netiek ņemts vērā MAĢISTRA GRĀDS. Tas, lūk, liecina par iegūtu izglītību. Kāpēc netiek ņemts vērā darba stāžs, kas liecina par skolotāja pieredzi?PIEREDZE ir neatsverama, bet te tiek dancots ap mapēm, kuru sakārtošanas prasme ir viens no "Kvalitātes"rādītājiem. Būtu jāizbeidz ar tām mapēm. SKOLOTĀJS JĀVĒRTĒ PIRMKĀRT - PĒC IZGLĪTĪBAS DOKUMENTIEM - VISIEM, ARĪ MAĢISTRA, jo vissvarīgākā ir IZGLĪTĪBA, ko guvis skolotājs. Otrkārt, jāvērtē REĀLIE SASNIEGUMI DARBĀ AR DAŽĀDIEM SKOLĒNIEM. Treškārt - DARBA PIEREDZE jeb STĀŽS. Visi skolotāji taču tam "kvalitātes"apliecināšanas procesam ir gājuši cauri un zina, kā tas notika, kāds ir tā procesa "svars". Kas tā par ligu ir radusies mūsu valstī, ka skolotāja IZGLĪTĪBA vairs nav galvenais rādītājs viņa profesionalitātei un profesionālai darbībai skolā!!!! Tagad nāk IEM cilvēki, kuriem nav pat pedagoģiskās izglītības, un tas tiek kultivēts kā pareizākais virziens, slavēts un cildināts, pretnostatot kvalificētiem skolotājiem. Kvalitāti nosaka pēc mapes satura, tātad - prasmes un ieguldītā laika visu dokumentēt. Bet skolotāja darbā ir tūkstošiem lietu, nianšu, darbu, ko dokumentēt nemaz nav iespējams. Nedomāju, ka tas ir pareizi. Ir visa tā KVALITĀTES VĒRTĒŠANAS SISTĒMA jāpārskata un jāuzlabo, visdrīzāk - jāmaina!
Kā izdzirdu šo vārdu,paliek nelabi.
IZM ar kvalitātes pakāpēm pēc būtības neatzīst skolotāja iegūto kvalifikāciju augstskolas diplomā. Nevienas citas profesijas pārstāvim nav šādu ''kvalitātes''' pakāpju. Uzskatu, ka tā ir skolotāja profesionalitātes diskriminācija.Nekad neesmu vākusi ne papīrus, ne mapes, jo vērtētāji un šo pakāpju piešķirēji arī ir tikai tādi paši skolotāji ar tādu pašu augstskolas diplomu, kā es. Šīs ''pakāpes'' iegūšana nozog laiku jau tā katatrofāli trūkstošajam, lai sagatavotu interesantākas stundas. Ja pakāpes būtu obligātas, tas es noteikti vērstots Satversmes tiesā par augstākās izglītības dokumenta apšaubīšanu un diskrimināciju .
>>Skolotāja ar 5. kvalitātes pakāpi. 26.10.2016. 00:53:46
iemāciet sadraudzēties ar pareizo IZM darbinieku
> 5.pakāpei 26.10.2016. 00:52:12
"..informācija par kursiem, par kursu vai lekciju vadīšanu, par apbalvojumiem, par sadarbību ar IZM un pievienotu bibliogrāfijas sarakstu..." un kā man ar IZM sadarboties? Kā tikt pie kursu vadīšanas, ja tur savējie sēž? Kam aizsūtīt savus konspektus, lai vērtētu pēc padarītā? Nevaru es sacensties ar 1.vals.ģ, ja viņi rotas taisa no zelta, to izmetādami, kad man labi ja ir bronza.
Jā, vecākiem ir beidzamais laiks aizdomāties, kāda ir tā stunda. Kuras sagatavošanai, IZM-prāt pietiek ar 4,3 minūtēm(jeb 2 stundas gatavošanās uz 28 stundām klasē). Un vēl jāpaspēj izlabot skolēnu darbi, sakārtot e-žurnālus, sacerēt kaudzēm atskaišu, analīžu, plānu, mapīšu, portfolio un sazin ko vēl. Jāsagatavojas klases pasākumiem, jānoorganizē ekskursijas, klases eglīti, vecāku sapulces, ārpusstundu pasākumus mācību priekšmetā, jāapmeklē kursi un semināri.Jāizskatās pēc cilvēka un jāuztur kārtībā klases telpa.
Izskatās,ka skolotājas dzenot kursos,mapju rakstīšanā,projektos īstenībā iedzen multitasking lamatās.Ja darbiniekam paralēli tiešajiem pienākumiem izvirza 3-4 uzdevumus būtiski samazinās veiktā darba efektivitāte.Interesanti kāda ir šādi pārstimulētas skolotājas stunda? Pēc būtības pietiktu ar 2 vienkāršiem mērķiem audzināt un mācīt.
--> Skolotāja ar 5. kvalitātes pakāpi. 25.10.2016. 17:25 25.10.2016. 17:45:42
Jūs rakstāt par pašvērtējuma daļu. Ir otra daļa, pierādījumi kā tādi - un tajā papīru ir krietni vairāk.
Piekrītu Tirionam. Ja jāizvēlas, vai par savu naudu 36.00 eiro iet uz PZ kursiem(kurus skola šobrīd var arī neatzīt par derīgiem - pārāk šaubīga organizācija, ziniet) vai atsēdēt skolas apmaksātā pļāpātavā - visticamāk, skolotājs izvēlēsies pļāpātavu. Ar sarūgtinājumu, bet tomēr izvēlēsies pļāpātavu. Drošāk un lētāk.
Skolotāja ar 5. kvalitātes pakāpi. 25.10.2016. 17:25:23
Pa lielam jau lielu mapi nevajag. Šādi raksta tie, kuri nezināšanas dēļ to krāja, un tā ir faktu sagrozīšana. Būtībā pietiek ar to, kas ir kadru daļā - informācija par kursiem, par kursu vai lekciju vadīšanu, par apbalvojumiem, par sadarbību ar IZM un pievienotu bibliogrāfijas sarakstu.tad - konkrētas, bet nedaudz izvērstas atbildes pēc dotajiem punktiem. Tas nozōmē - apkopot DOKUMENTĀCIJU uN NEKO DAUDZ VAIRĀK. JA TAISA BEZJĒDZĪGI LIELĀS MAPES, TAS JAU IR INFANTILISMS - makulatūru nevajag, vajag piErādījumus. mĀCIETIES LASĪT DRUKĀTO TEKSTU UN DOTOS NORĀDĪJUMUS. -
>>Rūdolfam un pārējiem 25.10.2016. 15:46:31
Es regulāri mācos jauno vielu un gandrīz katru dienu veidoju vai uzlaboju konspektus, testus skolēniem. Man riebjas papīru vākšana
>> Rūdolfs 25.10.2016. 15:43:59
Mūzikas skolā ir skolēni, kuriem 1.ās un 2.ās vietas starptautiskajās sacensībās, bet viņu skolotājām o kategorija, tajā pašā laikā papīru cepšanas speciālistei neākādi starptautiskie diplomi skolēniem, bet 4. vai pat 5.kategorija! Mūsu skolas matemātikas 5.kategorijas skolotājai ne reizi skolēns nav bijis valsts olimpiādes dalībnieks, manējie ir bijuši, bet man 3.kategorija. Un? Kaut gan mācam vienus un tos pašus skolēnus tikai dažādos priekšmetos! Kurš labāk cep papīrus, nevis māca => tam augstāka kategorija! Tā tam būt, kamēr valsts vadītāji samazina ekonomiku Latvijā!
Rūdolfam un pārējiem 25.10.2016. 15:43:19
Man mapes izveidošana nesagādāja grūtības, jo: katram papīram, ko nododu vadībai, saglabāju kopiju; regulāri veidoju klases audzinātāja mapi; regulāri veicu bērnu rezultātu izvērtējumu utt. Līdz ar to, mapes izveidošanai tikai atlasīju savus labākos paraugus. Visvairāk burkšķ tie, kuriem nav no kā mapes sataisīt. Uzskatu, ka pie 100 euro mēnesī nav maza cena par tādu mapi.
Tematiskais plāns nav slikts, bet tomēr katrs skolotājs tā formu varētu izvēlēties pēc saviem ieskatiem.
Un katrai skolotājai obligāti nēsājamo atšķirības zīmi - lai visi pa gabalu redz, kurā pakāpe
Tas ir skolas iekšējās kārtības jautājums - ja direktors prasa, tad ir jātaisa. Pie mūsu izglītības sistēmas tematiskais plāns ir tīri jēdzīga lieta.
Kolēģi, izskaidrojiet vai valstī ir oficiāli atcelti tematiskie plāni jeb katrs direktors var pieprasīt katru gadu citas rūtiņas un ailītes, tādējādi liekot skolotājiem pārtaisīt.Kur ir konkrēti atrodams lēmums, ka tos direktori nebūtu tiesīgi pieprasīt jeb pie algas par papildus nonīktām bezjēdzīgām stundām pie datora.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3+3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.