Lietotājvārds
Parole
♥_♥ >>>>> Skolotāja 15.06.2017. 09:12 21.06.2017. 09:28:31
Neviens šos komentārus nelasa...ja arī izlasa, tad tikai pasmejas vai nosauc par atpalikušiem stagnātiem, kas neko nesaprot no novitātēm...
Sen bija laiks atteikties no tām stulbajām pakāpju mapēm, jo tās jau nepierādīja, ka pedagogs tiešām labi strādā. Mapi uzštancēja un viss bumbās. Ir loģiskāk, ka kvalitātes pakāpi piešķir par reālu darbu ikdienā, un to nosaka nevis komisija ( kas pedagogu redz tikai vienreiz),bet komisija no iestādes,kas redz kā pedagogs strādā ikdienā.
sena skolotāja 15.06.2017. 14:23:38
Kādreiz - ap 1970.gadu, kad sāku strādāt skolā, skolotājam 24 stundas jau skaitījās liela slodze, 28- jau ļoti liela. Tajā pašā laikā obligāti 1 diena bija bez stundām- metodiskā diena. Tajās ieteica nodarboties ar pašizglītošanos, tajās rīkoja mācību priekšmetu skolotāju sanāksmes rajonā un citi pasākumi, kuri bija paredzēti. Tagad visu ko izdomās, lai tikai skolotājs nevarēs atgūties no darba klasē. Plāni, atskaites, darbu analīzes, mācību materiāli, mapes, lapas, klades un tik drukā. Par darba kvalitāti neviens te nedomā, tikai par papīru pildīšanu. Vismaz man tā izskatās. Visu darām, lai kāds varētu atkal ievilkt ķeksīti par kārtējo pasākumu izglītības kvalitātes "pētīšanā", "uzlabošanā "un "kritizēšanā"
Interesanti zināt, vai šos mūsu komentārus mēdz lasīt pats ministrs vai vismaz kāds par kvalitātes pakāpēm atbildīgs IZM darbinieks? Un arodbiedrība ? Varbūt derētu viņiem pārsūtīt šos mūsu komentārus ar visiem smaidiņiem un bēdīgajiem ģīmīšiem...
Asociācijās tāpat ir intrigas. Pakāpes nav vajadzīgas vispār, bet gan laba samaksa par likmi, nosakot maksimāli pieļaujamo slodzi (piem., 21 kontaktstunda un viss pārējais līdz 40 st. - gatavošanās u.c.), lai skolotājiem ir laiks ar skolēniem strādāt.
Kvalitātes pakāpes vajag piešķirt, bet to var darīt konkrētās asociācijas skolotāji, kuriem ir pašiem lielākas pakāpes, nevis skolu direktori un mācību pārziņi. Pie tam pakāpei nevar būt termiņš, tāpat kā maģistra vai profesora grāds netiek noņemts pēc dažiem gadiem. Ja skolotājs ir kaut ko ļoti pārkāpis, tad var anulēt pakāpi
Ierēdņus un skolas administrāciju nedrīkst laist pat tuvumā! Vienīga instance, kas spēj sniegt kaut cik adekvātu vērtējumu ir profesionāļu (ķīmijas skolotāju, matemātikas skolotāju u.c.) asociācija. Protams, vajadzētu izstrādāt atbilstošā procedūra, kas varētu iekļaut sevī atbilstošā eksāmena nokārtošanu.
Es saprotu, ka "derīguma termiņš" var beigties desai, bet kādēļ gan pedagogam ar vairāk kā 20 gadu stāžu būtu jāpierāda ik pēc pieciem gadiem, ka viņš ir pedagogs un nepavisam vēl "nesmird" kā vecs? To taču tiešām pierāda tālākizglītība un kursi katru gadu. Kādēļ būtu pakāpe jāatņem un jāsāk no jauna? Ja grib augstāku, lai būtu, bet, ja nepretendē uz ceturto vai piekto, kāpēc "jauns velosipēds" jāizdomā?
Naivas cerības. IZM tantukiem taču arī ēst gribas. Nebūs pakāpju - vesels bars tantuku bez darba paliks ......
Škiet, ka lielākā daļa ir pret kvalitātes pakāpēm. Jācer, ka IZM ieklausīsies.
par stundas kvalitāti 14.06.2017. 16:39:49
Stundas kvalitāte, mācību procesa efektivitāte - tie ir kritēriji skolotāja darba kvalitātei. Daži prot ļoti labi saražot papīrus, bezjēdzīgus apliecinājumus tālākizglītības kursu apmeklējumiem, bet darbs stundās neefektīvs. Iegūtā izglītība un pieredze, darba stāžs ne vienmēr garantē efektīvu mācību procesu, kvalitatīvu mācību stundu. Uzskatu, ka gudra skolas vadība *vadība, kurai ir skolas attīstības ilgtermiņa redzējums, kura prot plānot, kura ir tiešām kā komanda, kas zina, prot sadalīt savus darba pienākumus) ļoti labi tiks galā ar šo uzdevumu.
Nu ko - tagad visi rindā ar zapts burciņām rokās pie mācību pārziņu un direktores kabinetiem! Gluži kā "Mērnieku laikos" - lai cienīgs mērnieka kungs ņem par labu un "iemērī" labāku vērtējumu! Mūsu skolā skolotāja "nocopēja" mācību pārzinei vīru - tagad vietniece "spļauj zaļu" un nerunā. Projām nedzen, jo nebūs kas māca, bet stundu sarakstu ar 3 "logiem" nedēļā sataisīja gan :(
Nevar izmērīt neizmēramo 14.06.2017. 10:37:42
Kvalitātes pakāpes tiek piešķirtas ilgtermiņā, tāpēc tas ir slikts paņēmiens, kā stimulēt pedagogu. Skolās taču ir iespēja stimulēt pedagogus ar piemaksām par konkrēti izdarīto. Kvalitātes pakāpes jāatceļ, jo nevar izmērīt neizmēramo.
Kā skolas vadība varēs vērtēt skolotāja darbu, ja paši reti ir sastopami skolā. Tikai gada beigās sāk iesaistīties un tikai tad sāk ieraudzīt skolotāju kā vainīgo, tiek izdarīts spiediens, lai neparko ieliek pietiekamu vērtējumu. Skolotājs vienmēr tiek nolikts uz vainīgo sola, lai arī kādu papildus darbu ieliktu.
Pagaidām vēl skolotāja to "kauns" 14.06.2017. 09:12:14
Ir STULBI salīdzināt nesalīdzināmo!
Boikotēju šīs pakāpes tāpat kā maximas veikalus.
Pagaidām vēl skolotāja 14.06.2017. 08:51:21
Aicinu visus kolēģus BOIKOTĒT (ar kvotām ierobežoto) kvalitātes pakāpju "bezsistēmu"! VIENĪGIE KRITĒRIJI VAR BŪT: 1) IZGLĪTĪBA, 2) PIEREDZE (TĀTAD STĀŽS), 3) APLIECINĀJUMI PAR SISTEMĀTISKU PROFESIONALITĀTES CELŠANU (REĀLU KURSU/SEMINĀRU APLIECĪBAS). Pie nosacījuma, ka ir ADEKVĀTS, KONKURĒTSPĒJĪGS ATALGOJUMS, skolās uz pedagogu vietām būs arī konkurss (kā Somijā).
Atceros kā Koķe visu sačakarēja IZM ! Kā var tik neprofesionāli strādāt IZM!
Kā sākumskolas skolotājs komisijā novērtēs vidusskolas skolotāju?Kaut kāds stulbums, kas notiek jau tagad skolās!
Jāsaprot, ka ir dažādas skolas un dažādi bērni. Ir olimpiāžu uzvarētāju skolas un ir skolas, kurās iet bērni, kas jau vairs nekur citur nevar tikt līdzi. Un VISĀS skolās ir skolotāji, kuri ļoti atdevīgi strādā, visās skolās ir daži tādi, kas tikai izdara minimālo. Normāli ir skolas administrācijai izvērtēt, ko kurš kā dara un par to nest atbildību. Un pakāpes nevajag. Un pēc stāža nevajag vērtēt. Vienkārši- kurš labi strādā, piedalās konkursos, dažādās aktivitātēs, tāpat jau saņem bonusiņus. Un kurš "laiž luni", to taču tāpat redz un vērtē kolēģi, skolēni un sabiedrība.
Nu beidzot kaut kas saprātīgs! Tikai skolas vadība zina, kā strādā katrs skolotājs.
Jau sen es un visi mani pārējie kolēģi "'sķaudām" par šo kvalitātes pakāpju stulbumu! Piekrītu viedoklim,ka papīru krāšanai laiks ir tikai īstam sausiņam ,kam nav citas izejas kā palielināt savu mēnēšalgu par nieka 30 euro. Tas taču neparāda neko no tava reālā darba !Es arī biju spiesta izdzīvošanas dēļ 4 gadus atpakaļ vākt, krāt ,sacerēt šos domrakstus, ko arī izdarīju.Pietiek!Izbeidzam šo STULBUMU! Novērtējam beidzot savus pedagogus!
Varbūt kādreiz novērtēsiet arī grādu,stāžu un kursus?
Nupilniigsaarpraaccc 13.06.2017. 21:58:42
Kā var kaut kāda pilnīgi nevajadzīga mape būt vērtīgāka par izglītības dokumentu?Atceļam studijas un taisām tik mapes..murgs..Kam tie mūžīgie kursi vajadzīgi?Būs taču mape...Mape,pakāpe....kļūst nelabi...
Žēl, ka netiek sniegta pilnīga informācija par pakāpēm. Plānotas kvotas, cik uz kuru pakāpi varēs pieteikties, jo naudas ir tik, cik šobrīd, vairāk nebūs, bet summas 3.pakāpei plānotas lielākas. Saņēmēju būs mazāk. Dokumentu galdā, lai visi var izlasīt un saprast, kas tad paredzēts, citādi pamet pa drsuciņai, bet visu informāciju nesniedz.
Piešķirtā kvalitātes pakāpe saglabāsies līdz paredzētā termiņa beigām??? ..........................Un kad termiņš beigsies, tad tam skolotājam darba kvalitāte beigsies??? Vai nav stulbi? Kam tad maģistra grāds, darba stāžs un kvalifikācijas celšanas kursu apliecības??? Sanāk, ka tam visam nav nozīmes un svarīgākais ir "komisijas piešķirtā kvalitātes pakāpe" ??? Kur loģika??? Palika interesanti: kurās profesijās vēl ir kvalitātes pakāpes termiņi?
Manuprāt, pakāpes ieviesa slavenais Ķīļa kungs. Ieviesa un nosvīda tāles zilajās. Pakāpes ieviesiet ministrijā paši sev!
Es arī atbalstu kvalitātes pakāpju atcelšanu vai to, ka tās piešķir skola. Galvenais, lai skolotājs var visu laiku veltīt darbam ar skolniekiem nevis hospitācijām un mapēm, meklējot apliecinājuma dokumentus katrai darbībai, ko veic.
Un direktori vērtēs pēc patika vai nepatika.....nedomāju, ka šī ir laba doma......
cik tas murgs izmaksāja Eiropas nodokļu maksātājiem?
kur palicis tas sievišķis kura tās pakāpes ieviesa?
Kvalitātes pakāpēm nav jēgas un nebūs jēgas - ATCELT!
Pirmajā mirklī gribas iesaukties: "Beidzot!!!!" Visskaistākās mapītes ļoti bieži bija skolotājām, kuras maz laika veltīja tieši skolēniem. Bet tagad būs citi zemūdens akmeņi - reti kurš direktors un komisijas loceklis spēs būt objektīvs, ja lieta skars draugus un īsāku/garāku laika posmu pazīstamus kolēģus.
Protams,komisijas,pārbaudes....Kā nu bez tā. Slikti jau paliek..Vai tiešām nav skaidrs,ka ir izglītība,kursi un darba stāžs??? Ja tam visam nav nozīmes,kapēc tad tādi kursi jāapmeklē???Kāpēc vispār jāstudē,ja tavs grāds ir nekas???
Urrā!
Nu katrā ziņā saprātīgs lēmums, daudz labāks nekā tās papīru kaudzes.
Kādi būs vērtēšanas kritēriji? Matemātiķis vērtēs cik labi biologs māca, bet savukārt biologs vērtēs cik labi fizkultūrietis strādā un valodu speciālisti vērtēs cik labi skolēniem iemācīta matemātika :D
Kātadiņš 13.06.2017. 10:56:24
Kā tad - piešķirs pati skola! Sieviešu kolektīvs, kas tendēts uz subjektīviem spriedumiem, klačām un neadekvātu (neattīstītu!) izpratni - vērtējumi visticamāk tiks dalīti pēc galīgi kā cita, ne patiesās profesionalitātes. Kaut gan - kur tad tie īstie vērtētāji maz ir?
Es domāju ,ka pakāpes noteikti jānoņem,tas absolūti neko nedod skolēnu izglītošanā,manuprāt,noteicošais ir stāžs,ja cilvēks ir spējis nostrādāt vismaz 30 gadus pedagoģijā,tad par kādām pakāpēm te jārunā,vienreiz jābeidz ākstīties ,ļaujiet mierīgi strādāt.
Vai skolotāja darba kvalitāti nenosaka šajā profesijā pavadītais laiks,sasniegumi olimpiādēs,eksāmenu rezultāti u.tml.Un kam tādas pakāpes vispār vajadzīgas? Cits strādā nopietni,ražīgi un uz tādām pakāpēm nemaz netiecas,pats zina savu pakāpi...,cits demonstrē un izrādās,viens termiņš beidzas,tātad viņa,kvalitāte,piesakās uz nākošo .Smieklīgi !Skolēniem ,viņu zināšanu uzlabošanai tas ko dod?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2+3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.