Lietotājvārds
Parole
Cik es saprotu, tad visa vaina ir vecajos skolotājos, tāpēc man ir priekšlikums mūsu bērnu saulainās nākotnes labā! Ar rudeni, izņēmuma kārtā, visus skolotājus, kam ir virs 50 gadiem, laižam pensijā. Lai sāk strādāt jaunie un nebojā mūsu bērnus! Visiem būs labi un atkritīs tik daudz negāciju un kritikas gan no skolotāju gan vecāku puses....
hi-hi... runā kā pa miglu. Kas gan ies studēt pedagoģijas fakultātē pie šādas sabiedrības (ddd) attieksmes. Ko sēsi, to pļausi. Pēc tiem desmit gadiem, kad algas būs paceltas (hi-hi...), skolās jaunie skolotāji nedarīs pat pusi no tā, ko tagadējie - vienkārši nebūs spējīgi. Tehnoloģijas vien nenosaka visu. Labi, ka mani bērni skolu jau beiguši. Paldies skolotājiem - tiem 50/60 gadīgajiem.
kārtējā pasaciņa 06.05.2017. 17:53:02
No publikācijas: "Pilnveidotais mācību saturs paredzēts bērniem un jauniešiem no 1,5 līdz 18 gadiem." Īsi un skaidri - kur ar šo "pilnveidoto mācību saturu" var iepazīties??? Vai tiešām visi tie, kas šeit izsakās diskusijās, jau ir iepazinušies, izlasījuši, apskatījuši šo "pilnveidoto mācību saturu"? Vai tik nav tā, ka "laužat šķēpus" par "kaķi maisā", ko jums piespēlējis Šadurska kungs, skaisti savirknējot vēl skaistākas frāzes, taču īstenībā tiek pasniegtas tikai utopiskas Šadurska kunga vīzijas par pedagoģiskās sistēmas izmaiņām.
Viss te rakstītais ir pupu mizas. Protams, Catlaks jau grib nogrābt pēdējo ES naudas kušķi. Taču paskatieties, kas sēž izglītības ministrijas mājā- caurkritušas skolotājas, kuras neprata un negribēja strādāt skolā. Kā tad viņas būs spējīgas atkal kaut ko "uzcept"?Izglītības sistēmas reformas nav jāsāk ar kaut kādām no deguna izurbinātām kompetencēm, bet gan ar visas valsts ekonomiskās vīzijas izstrādi. Ko mēs pēc 10 gadiem ražosim, kādus speciālistus un cik daudz mums vajadzēs? Paredzu, ka KAUT KAS var sākt mainīties tikai apmēram pēc 10 gadiem, t.i., tad kad tagadējā veco skolotāju- 50+60 gadīgo paaudze būs veiksmīgi aizgājusi uz labākiem medību laukiem. Un tagad iedomājieties- kādi jaunieši dodas studēt uz pedagoģijas fakultātēm? Vai tur ir konkurss? Vai tur ir valsts pasūtījums? Vai tur ir akadēmiski izglītoti mācībspēki? Nekā tāda tur nav. Izglītības sistēma ir jāsāk būvēt uz jauniem un izciliem skolotājiem un nevis kaut ko samičkāt uz tagadējiem dzīves nodzītiem učukiem.Žēl, protams, to bērnu, kuri vēl vismaz 10 gadus nesaņems konkurētspējīgu izglītību....Un tad mūsu skolās iesoļos jaunie skolotāji , pārsvarā vīrieši, jo tiks paceltas algas līdz cilvēka dzīvošanai pietiekamā līmenī, un sāksies jauna ēra. Es ceru, protams, ka tā nenotiks, bet man ir lielas bailes, ka notiks gan.
Kamēr biju Latvijā, likās, ka izglītībā viss ir slikti, skolā skolēniem neinteresanti, mājasdarbi utt., bet aizbraucot uz citu Eiropas valsti, manas domas ir mainījušās - Latvijā ir labi skolotāji, kas ar minimāliem tehniskiem līdzekļiem spēj izdomāt un sagatavot stundas ar lielu apjomu papildus materiāliem. Starp citu, citās Eiropas valstīs uzdod vēl vairāk mājasdarbus, vienīgi atšķirība ir tā, ka skola visiem skolēniem (arī vidusskolēniem!) beidzas vēlākais ap plkst. 14 (vidēji stundas beidzas ap 12 -13.10) un nedēļas sākumā skolotāji gandrīz katrā priekšmetā skolēniem iedod apgūstamo tēmu un aptuveno mājas darbu sarakstu un skolēnam ir vieglāk saplānot mājasdarbu pildīšanas laikus. Skolēniem pašiem individuāli ir jāatrod, jāapgūst un jāizpēta daudz dažādu lietu nevis jāgaida, kad skolotājs visu pasniegs uz šķīvīša. Taču Latvijā ir viedoklis, ka viss ir jādara tieši skolotājam nevis skolēniem.
Te ir tikai viens bla, bla, bet es gribētu zināt konkrētas lietas. No kādiem mācību materiāliem man būs jāmāca. Gribu zināt konkrēti ,vai būs mācību stundas , vai moduļu sistēma, kā vērtēt skolēnu zināšanas, vai tikai spēlēsimies un niekosimies grupu darbos?Kur man ņemt līdzekļus, lai tiešam gatavotu praktiskas stundas? Vai skola, valsts, vecāki atmaksās metodisko līdzekļu un citu praktiskām nodarbībām nepieciešamos materiālus. Nav nekā konkrēta. Palicis tikai gads!!! Nojaukt ir viegli, bet nolikt jaunu un kvalitatīvu- nav tik vienkārši. Ka nesanāk atkal kārtējais brāķis.
Es- vecā skolotāja, kurai līdz pensijai daži gadi, labprāt ietu no skolas prom un atdotu savu vietu jaunajiem, kuri tā vien gaida, kad aiziešu. Tikai kaut kā viņu nav. Mani neliek mierā arī doma, kāpēc manī būtu jāiegulda šī nauda? Visu mūžu esmu nostrādājusi skolā un drīz beigšu savas darba gaitas. Vai tad nebūtu lietderīgāk to izlietot studentiem? Šī gada praktikanti mūsu skolā neko vēl nezin par jaunajām reformām. Divi no tiem, varēja saprast, skolā vispār netaisās strādāt. Vai varētu izmaksāt tādiem kā es kādu mēnešalgu, ar kuru var izdzīvot, lai jaunie jau laikus sāk strādāt. Te tiem gudrajiem arī pietrūkst loģiskā domāšana. Pēc pāris gadiem nebūs kas strādā vispār.
Patiesība kož acīs! 03.05.2017. 18:38:54
Bērni, protams, nekad nav vainīgi.
"Kas darbu nedara, tas par darbu runā. Kas darbu nespēj, tas darbu kritizē. Kas darbu dara, tas klusē, un darbs par viņu runā." (Rainis) Nav jēgas te iesastīties dialogā, jo vecāki sańems tik sulīgu verbālo diareju Jūsu un bērna personības analīzē. Te neatrodas tā auditorija, kas uzklausīs vecāku viedokli, labotu sistēmas nepilnības.
Cienītā/-ais izglītības iestādes darbiNIECE/ - IEKS, ja jūs atļaujaties publiskā vidē bārstīties ar saukļiem - Nožēlojamais nāc un strādā uz pilnu slodzi!!! Tad grūti pat iedomāties kas notiek jūsu stundās. Kam vēl vairāk ja ne pedagogam ir jāsaprot ka katram ir savs aicinājums un savs talants, ja jums it tik grūti strādāt par skolotāju, tad ejiet strādāt citur nevis savas dusmas un negācijas izgāžat un skolēniem un viņu vecākiem. :)
"Viss rakstā paustais PRINCIPĀ ir pareizs un labs, tikai ..." tikai konkrēti - palūkojieties uz saviem kolēģiem. VISI Jūsu skolā tā strādā? Arī jaunākajās klasēs? Arī tajā bērnudārzā no kuries nāk Jūsu pirmklasnieki? Tiešām?
Nožēlojami 03.05.2017. 08:29:15
Nožēlojami ir nicīgi izteikties par skolotājiem, kas strādā līdz spēku izsīkumam. Skolās ir daudz brību štata vietu - Nožēlojamais nāc un strādā uz pilnu slodzi!!!
Nožēlojami 03.05.2017. 07:50:49
Lasot komentārus var saprast kad pārsvarā komentē skolotāji, un ja tāda ir viņu domāšana un attieksme tad Ministra kungs pēc iespējas ātrāk nepieciešamas reformas, bet nevis satura bet skolās strādājošo, atstāt tikai tos kas ir sevi pierādījuši, pārējos kas iedomājušies skolā atsēdēt un kurnēt līdz 65,66 utt... gadiem palaist privātā sektorā strādāt, lai saprot kas ir realitāte. Ar šādu pedagogu attieksmi esam tur kur esam.
To skolēna mammai! Nekas nemainīsies... tagad sākumskolā skolotāji cenšas uz brīvdienām neuzdot, bet vēlāk... plēš pa pilnai programmai! Nav runa par pamatzināšanām! Kamēr netiks koncentrēts informācijas apjoms, izstrādāts īss un kodolīgs saturs, tikmēr būs kā bija! Mārketinga skolotāja reiz teica, gudrs cilvēks ir nevis tas, kurš visu zina, jo visu zināt nav iespējams, bet gan tas cilvēks, kurš prot atrast vajadzīgo informāciju un to pielietot! Latviešu valodas skolotājam uzjautātu Viduslaiku vēsturi, mūzikas - Mendełejeva tabulu, svešvalodas skolotājam- fizikas darbu! Ar interesi aplūkotu tādu pasākumu!
Bet, protams! Jauna programma - nav vairs jādomā par pagātnes kļūdām. Saprotami, IZM ir kā divgalvaina čūska, kas ik pavasari nomet veco ādu un ar reptīlļveidīgām brilijanta acīm cenšas nohipnotizēt visus nosalušos tuksneša prusakus ar savu ""progresīvo 21.gs. izglītības"" šarmu!! Ak šie sensitīvi-intuitīvie feodālie serfi, sasmērējuši nabaga melnā darba zirga seglus ar reģionu dubļiem, tagad prasa jaunus! Jauns, jauns, jauns! Vai šī nav sava veida azartspēļu atkarības tendence? Darīt to pašu visu laiku atkal un atkal, zaudējot naudu? Laikam jau nav, jo tā nav viņu pašu nauda!
Kārtējai mammai 02.05.2017. 22:38:57
Nu neticu, ka Latvijas skolas ir tik pārpildītas ar skolotājiem vecumā virs 65 gadiem(atļaušos atgādināt, ka pensijas vecums LR ir sen no 55 paaugstināts uz 65 gadiem un tiks paaugstināts vēl).
Jā tieši tā pastāv tāda lieta kā plānošana tikai skolas par to ir aizmirsušas un tāpēc ir jāsamazina skolu skaits lai paliktu tajās strādāt kompetenti pedagogi ar adekvātu attieksmi pret bērniem un visu jauno!
Par jaunajiem un pensionāriem. Varētu padomāt, ka tie jaunie rindā stāv. Eksaktajos priekšmetos nav, ko likt klases priekšā. Nu jau arī latviešu valodā. Matemātikā un lv stāv visu laiku ap 10 vakancēm, uz septembri bija pāri par 30. Direktori lūdzas, lai vēl gadu pastrādā, jo nav, kas klasē iet... E-skolas vakancēs paskatieties. Īpaši jūnijā un augustā.
Tiešām šodien uzdeva uz rītdienu 11 pantus no galvas (ja drīkst uzzināt, kurš dzejolis?). Un prezentāciju arī šodien, un kontroldarbam gatavojas tikai šodien, visu tēmu apguva vienā dienā? Eksistē tāda lieta kā plānošana...
JĀMAINA SKOLOTĀJAS NEVIS SISTĒMAS!!!! 02.05.2017. 21:03:03
Papildinājumā - 7 klasē vienā dienā uz nākamo dienu mājasdarbi: dzejolis 11 panti no galvas + gatavoties matemātikas kontroldarbam+prezentācija par folkloru+ angļu valodā 25 vārdiņi no galvas!!!! Vai vainīga sistēma, domāju kad nē, jo esošo situāciju vecāki neskaitāmas reizes ar skolas vadību ir runājusi, uzlabojami nekādi!!!!
Skolēna mamma 02.05.2017. 20:53:39
Pirms pilnveido un pārveido mācību saturu skolās ir jālaiž pelnītā atpūtā visas pensionāres/-i (ne tikai skolotājas, bet direktori tai skaitā), kuras/-i diemžēl netiek visam jaunajam līdzi un viņu datorprasme ir zem visas kritikas. Latvijā ir pietiekami daudz jauno pedagogu kuri nevar strādāt savā profesijā, jo vietas ir aizpildītas ar pensionāriem, kuri vairs netiek visam jaunajam līdzi.
Vēl nesen kvalitātes rādītājs bija interaktīvo tāfeļu skaits skolā! Skolotāji par savu naudu gāja kursos, pa naktīm gatavoja materiālus ( par ko neviens neko nemaksāja), jo bez tehnoloģijām nav mūsdienīga stunda!!!Tad Ķīlis ar savu planšetdatoru un glāstvirsmu apsēstību...Un tagad izrādās, ka tomēr vajadzēs pētīt, sadarboties, pielietot... Gribu teikt, ka tieši laukos, kur to tehnoloģiju tā mazāk, tieši to arī visvairāk šobrīd dara.
Kārtējais ūdens!
Kā pašam ar teksta uztveri? bbg "nesaprotu" tekstā lieto ar nozīme - man izskatās, pēc izlasītās informācijas saprotu, ka... Šoreiz tas nesaprotu vairāk ir ar nozīme - nepiekrītu projekta prezentētāju viedoklim, nevis ar uztveres problēmām....
To dominējošo absurdu jau ieviesuši mūsu izglītības "visziņi"! Šadurskis pats kā iepriekšējā ministrēšanas laikā sāka pasaules nabu tēlot, tā vēl nevar beigt! Ar visu savu svītu purvā iekšā! Normāli mirstīgie to nudien nevar saprast! Bet tie grozījumi iziet cauri dēļ šādiem "es gan visu zinu un saprotu"! Stulbumam nav robežu???
kopš PSRS sabrukuma jau gatavo...kā bijām d...ā, tā esam
Atkal kāds uzvārīsies uz jaunām mācību grāmatām un darba burtnīcām
BEIDZIET VIENREIZ 02.05.2017. 12:41:34
Neviens Jums nepaskaidros, kas tieši tiks mainīts. Tas nav izdevīgi, jo tad parastā tauta sacelsies!
Lai nu ko, bet PALDIES mani skolotāji patiesi ir pelnījuši - iemācīja kritiski domāt pašai ar savu galvu un atšķirt graudus no pelavām. Negribu nevienu aizvainot, tāpēc vārdā nesaukšu, bet rodas sajūta, ka tur, "augšā" , saņem skaistu naudiņu par darbības imitēšanu un tukšu frāžu bārstīšanu. Trūkst konkrētības. Nu, goda vārds, nav tā, ka itin visi šobrīd skolās strādājošie skolotāji ir veci muļķi, kas to vien dara kā liek nabaga bērniem bez jēgas kaut ko "iezubrīt"! Viss rakstā paustais PRINCIPĀ ir pareizs un labs, tikai - tas tiek jau darīts.
Gunta -> @Analīze 02.05.2017. 12:11 02.05.2017. 12:27:27
Ja daudzās skolās nemaksā par gatavošanos stundām, piemēram, speciālajās skolās ("e-klases" komentāros šī tēma regulāri tiek apskatīta), nav ne mazāko cerību, ka tiks apmaksāta arī "sadarbības koordinēšana ar kolēģiem" u.c. "ekstras". Skolas direktores arguments "dzelžains" un nemainīgas - SKOLAI VAIRĀK NAV NAUDAUS, TIKAI MINIMĀLAI ALGU LIKMEI
Varbūt kāds var pateikt, kurus priekšmetus vidusskolā likvidēs?
Trīs jautājumi:1. No kurienes un kāda būs vērtību bagāža, ja vērtība ir nenoteiktība un mainīgums? 2. Ja neviens nezina profesijas, kurās skolēni strādās nākotnē, jo to nav, tad - ko īsti mācīsies? Mācīties? Lai to iemācītos, ir jāmācās - tas pats, kas pašlaik tiek prasīts, bet ko lielākā daļa negrib. 3. Cik stundas skolotājiem tiks apmaksātas sadarbības koordinēšanai ar kolēģiem, lai sakoordinētu - ko, kurš, cik un kā; cik - metod. mater. izstrādei utt., ko prasa jaunā pieeja? Ja tik, cik tagad, tad varēs nebrīnīties, ka nekas nenotiek. Ne ministrija saprot, ka jāmainās, ne skolotāji. Abpusēji.
strādāju pilotskolā 02.05.2017. 12:02:38
Ja ministrs ir pārliecināts, ka pilotskolu skolotājām ir pietiekam priekšstats par projektu, lai rudenī varētu sākt "pilotēt", lai atbrauc uz mūsu skolu. Direktore un vietniece skraida pa sanāksmēm, raksta papīrus, kā mēs tieksimies "uz saulaino tāli", bet skolotājas nezina praktiski neko. Pat to - cik un kādi mācību priekšmeti būs jaunajā kompetenču modelī. Runā, ka vidusskolā būs tikai 15 mācību priekšmeti. Un kas notiks ar "nevajadzīgajām" skolotājām? Kur solītā pārkvalificēšanās?
To bbg! Lūk, Ja jau reiz sāc ar to, ka nesaproti, tātad ir vērts izdarīt secinājumu, ka nav Tev mācīts- trenētas smadzenes ar esošo vielu tā, lai spētu saprast! Saki paldies saviem skolotājiem!
Skaistu un šķietami gudru frāžu savirknējums. Trīs reizes lasīju un tā arī nesapratu - KAS tieši tik radikāli mainīsies. Kaut kā negribas piekrist, ka līdz šim skolās vērojam (citēju) "dominējošo sadrumstalotību un fragmentārismu, pasīvu, no reālās dzīves situācijām atrautu zināšanu apguvi, izolētu prasmju attīstību" . Vismaz skolā, kurā es strādāju, ir gan pētnieciski projekti, gan visdažādākie laboratorijas darbi, gan muzeju stundas, vecāko klašu skolēni nereti vada kādu stundu jaunākajās klasēs, lasa mazajiem pasakas utt
Nu tad beidzot 02.05.2017. 10:04:31
Ar šo vajadzēja sākt...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.