Lietotājvārds
Parole
Atkārtošos... 13.04.2017. 09:56:14
Un vai tas CE rezultāts nosaka cilvēka kultūras un zināšanu līmeni. Atceros kādus 3 absolventus, kuri pēc apmēram 20 minūtēm matemātikas eksāmenā pavadīta laika, atstāj telpu. Jāsaka tie bija labi matemātiķi- uz jautājumu, kāpēc neturpināja darbu, atbildēja īsi- man pietiks, ja būs kaut D līmenis. Mācīties motivē perspektīva, bet sakiet kāda tā ir tālos laukos ar vienu apgādnieku 3-4 bērnu ģimeni ar māti, kuras alga - minimālā. Vidusskolēni jau pēdējos gados meklē darbu, lai palīdzētu mātei. Kāda mācīšanās, ja pa vakariem, nakti brauc strādāt. Tagad nolikvidējiet visas lauku vidusskolas, kurās, atklāti sakot, skolotāji cenšas pusaudžus atturēt no dumjām domām un rīcības, un pēc tam skaitīsiet, cik neizglītota kļuvusi latviešu tauta, kādai trešajai daļai būs tikai pamatizglītība. Par ideju, kurš nevelk vidusskolas kursu, lai iet mācīties amatu. Kā liekas, viens otrs domā, ka amatnieks var būt dumjš. Vai Jūs mājās ielaistu amatnieku, kurš neprot aprēķināt platību, kuru būs jākrāso, izlietoto mateiālu daudzumu utt. Vai Jums liekas, ka amatu skolās nav jāapgūst vidusskolas programma. Arī tās palīdz samazināt CE % skaitli novadā., jopavisam reti kurš amatu skolu audzēknis matemātikā iegūs 80- 100%, tas pats valodās un latviešu valodā.
Skolotājss: Latvijā ir ministrijas, kuru pastāvēšana kvalitātes ziņā nav pieļaujama
Vidusskolā būtu jāuzņem tikai tos, kuri pierādījuši, ka var un grib mācīties. Ir jābūt definētām prasībām un , ja tās nav izpildītas, tad ceļš uz vidusskolu slēgts. Citādi līmeni nepacelt. Nevar skolotājs reizē mācīt gan nesekmīgo, gan teicamnieku, Turklāt tādā situācijā zaudētāji ir tieši gudrākie skolēni, jo skolotājam jācīnās par sekmību (proti, pastiprināti jāstrādā ar atpalicējiem).
No IZM vienmēr dzird, ka augsta izglītības kvalitāte ir tikai tad, ja ir augsti mācību sasniegumi. Bet vai izglītības kvalitāti nevajadzētu mērīt arī ar pievienoto vērtību kā to dara igauņi? Iespējams pie mums neviens ierēdnis nav tik izglītots, lai saprastu, ka skolēnu izaugsme no 4 uz 6 ir daudz lielāks sasniegums, nekā visu laiku pelnīt 9. Neticu, ka prestižo Rīgas skolu skolotāji spētu kādu, kuram ir objektīvas grūtības iemācīties, tomēr iemācīt tik, lai eksāmenu nokārtotu vismaz uz pietiekami.
Tantītei būtu jāsaprot, ka "šie bērni" darīs to, kas viņiem padosies - mācīsies amatu. Vai varbūt šīm skolām jābūt, lai skolotājiem būtu darbs? Tikai kāpēc līdz šim vidusskolēnu sagatavotības līmenis ne pārāk kādu publiski interesēja - ka tik klasi atver un uz priekšu... Nu esam fakta priekšā - daudzi pat pusi no apgūstamā nespēj izpildīt.
Iedzīvotājs 12.04.2017. 17:41:16
Latvijā ir ne tikai vidusskolas, bet arī ministrijas un to ierēdņi, kuru pastāvēšana kvalitātes ziņā nav pieļaujama...
Kādi vēl pētījumi un vētījumi un projekti jāveic, ja skolā pat trešdaļa vidusskolēnu nespēj eksāmenus nokārtot ? Brāķis ,tā teiktu padomju laikos.
... mūsu ministram jau savas galvas nav ... viņš tik aizņemas gudrības no citām valstīm... varbūt labāk tā vai šitā, tad jau laiks rādīs... Tāda sajūta., ka drīz mēs visi dzīvosim pēc Āfrikas valstu iegūtās pieredzes... Varbūt tad būs labāk ? Ministra kungs, pabraukājiet Jūs kādu nedēļu ik rītu ar autobusu uz tā sauktajām " labajām " skolām (kuras vēl darbojas) un tad tikai izdariet secinājumus par skolu tīkla optimizāciju...
vai ir bījis pētījums par to, kāpēc mazajām rajonu skolām ir tik zemi rādītāji? vai ir bijis slēdziens, ka zemo rezultātu cēlonis ir tieši skolotāju darbs, bet nevis sociālā vide, motivācijas trūkums, vecāku nespēja kontrolēt bērnus, bērnu veselības stāvoklis. un citi sociāli cēloņi? ja šīs skolas likvidēs, kur liks tos bērnus (kuriem bieži vien ir objektīvas mācīšanās grūtības) sūtīs mācīties centra ģimnāzijās, bet tās skolas jau sen ir pārbāztas un skolotāji strādā tādā noslodzes režīmā, ka ilgi jau tā neturpināsies.
Jā,kad izglītību kūrē politiķi ar zemu kompetenci,tad nu esam sasistas siles priekšā.Mums visu 25 gadu laikā nav bijis neviena izglītības ministra,izņemot R."Ķīli,kurš patiesi bija kompetents un arī pietiekoši enerģisks,lai izvestu Latvijas izglītības sistēmu uz patiesi kvalitatīva ceļa.Bet vecā nekompetentā birokrātija un attiecīgie politiķi nespēja mainīt savu padomju laiku domāšanu un neatbalstīja ministra ieteikumus,bet darīja visu,lai netraucēti bezatbildīgi varētu ērti un mierīgi veģetēt tālāk un veiksmīgi nozākāja un apņirdza ministra ieteiktās izmaiņas.Pārējie IZM ministri bija tikai tādi garāmgājēji IZM, jo nebija tie,kam bija tur jābūt ministra krēslā. Tāds ir arī 'Šadurskis-tikai lietišķās matemātikas,taču ne analītiskās matemātikas pasniedzējs. Spējīgs tikai uz pragmatisku analīzi.,tas ir no šauri ekonomiska izdevīguma viedokļa šeit un tagad bez spējas saskatīt tālāku perspektīvi nākotnē. Nav ne lasīts,ne dzirdēts,ka šis ministrs būtu runājis par izglītības sistēmas filozofiju šodien.. Bet bez tās nav jēdzīgas izglītības sistēmas. Ir noziedzīgi pret Latvijas nākotni nosaukt ministra fiksās idejas/ līdzīgi kā Trampam/ par skolu tā saucamo "optimizāciju" aprobežojoties tikai ar skolu likvidēšanu balstoties uz kaut kādiem mistiskiem kvalitātes rādītājiem par reformām To ministru un IZM ministrijas augstākos ierēdņus,kas ieviesa šo izglītības kvalitātes degradējošo principu- nauda seko skolēnam ir jātiesā publiskā sabiedrības tiesā.jo tieši šī izcili stulbā principa dēļ degradējoša bija pastāvošā pedagogu algu veidojošā sistēma,bet visvairāk cieta mācību kvalitāte,jo skolas konkurēja savā starpā skolēnu skaita dēļ un bija spiestas likt tos bezizmēra 4,kur bija tikai knaps 3 10 ballu sistēmā. Esmu skolotāja jau 30 gadus un pieredzēju,cik ideāli skaisti 90. gados viss sākās un kā ātri vien nekompetentā IZM ierēdniecība visu jauko sabojāja.Centīgi inspektori centās radošo domāšanu skolotājiem iznīcināt ar bezjēdzīgiem formāliem ministrijas pieprasīto "papīru" plūdiem utt. Kā tas viss bija noriebies!!! Tas,ko dara "Šadurskis, nav kvalitatīvas reformas patiesi kvalitatīvai izglītībai,bet tikai reformu dēļ Un atkal jāsaka,tas ir noriebies,jo ved uz nekurieni!!! Ir ļoti bīstami,ja ministram ir daudz enerģijas,bet maz gaišā saprāta,lai apzinātos,ka nevar nest to,ko nespēj celt. Un nepalīdz Eiroparlamentā deldētie krēsli,jo uz turieni aizsūtījām, lai tas nebūtu Latvijā. Nu dubultīgi esam dabūjuši atpakal', Krēsls jau ir tikai sēdēšanai domāts ,bet galva taču domāšanai.!?!
Tas nozīmē ka mikrorajonos ņem visus vidusskolā, kas var ienākt pa durvīm klasē . Jo nauda seko skolēnam. Arī atzīme 4 atestātā (prātā 3 ) ir laba vidusskolniekam šajās zilās krāsas skolās . Kāds vispar tās skolas kontrolē ?
skats drūms 12.04.2017. 14:11:01
Sen jau vajadzēja šos datus publiskot . Kāpēc tikai tagad ? Nožēlojami cipari .
Es savu bērnu mūžam tādā skolā nelaistu ! Bet daudziem vecakiem jau pilnīgi vienalga kā redzams .
Nu šo skolu vadības pirmkart jāmaina , jo citādi nekas nemainisies. Neticami ,ka var pastavet vidusskola ,kur sekmigi tikai zem 30 procentiem. Ko izglito šada skola ? Tad ta domāta berniem ar īpašam vajadzibām , kam nav vajadzibas un spējas vidusskola macities.
Politiskās spēlītes! 12.04.2017. 13:02:11
IZM petijums par mikrorajona skolam tapa uzreiz pēc Ušakova paziņošanas, ka neslēgs nevienu mikrorajoni skolu. Politiskās spēlītes!
Зачем Вам школы - Вы готовьте пушечное мясо для войны с Россией - Вам же США приказали. За это Вы получите еду (правда генно-модифицированную) от США и разрешение иногда гавкнуть на Россию. Больше Вам ничего и не надо.
. . . Latvijā ir ministri, kuru pastāvēšana kvalitātes ziņā nav pieļaujama . . .
40 % Rīgas valsts tehnikuma absolventi turpina studēt augstskolās.
un jābeidz vienreiz muļķoties un izlikties,ka arodskolās skolnieki iegūst vidējo izglītību. Uz tām jaunieši iet,lai apgūtu arodu,bet šobrīd arī intelektuālam nespējniekam borē vidusskolas matemātiku,fiziku un visu pārējo mazākā stundu skaitā un vēl liek kārtot tos pašus centralizētos eksāmenus kā ģimnāzistiem. Pretējā gadījumā skolas beigšanas diploms nespīd,pat,ja cilvēkam ir zelta rokas.
Piemēram, 41, vidusskolā mācību kvalitāte ir ļoti zema.
Jau sen IZM bija jānosaka paaugstināti kritēriji uzņemšanai vidusskolās, lai tajās mācītos tikai skolēni ar labu zināšanu līmeni. Bet mūsu valstī visu nosaka skolas finansējums pēc izglītojamo skaita skolā ( nauda seko skolēnam! )
Par adresi uz IZM.KARTES.LV 12.04.2017. 11:28:40
Diemžēl vienkāršam mirstīgajam pieeja liegta (IZM.KARTES.LV)
to --> skatījos konfrenci 12.04.2017. 11:11:35
"Patika, ka interaktīvajā kartē varēja redzēt no kādām mazpilsētām (Rīgas gadījumā - no kādiem pilsētas rajoniem/ielām) bērni brauc uz konkrēto skolu." - kur šo karti var apskatīt, kāds var "iemest" saiti?
Šadurska kungs sāk pārkāpt (šurpu turpu) sarkanās līnijas. Matemātiķis, kurš nemāk matemātiski domāt. Ja likvidēs "nespējīgās" vidusskolas, kurās mācību iestādēs tad tiks nodrošinātas skolēnu KĀ PILSOŅU TIESĪBAS ŠAJĀ VALSTĪ IEGŪT SEV NEPIECIEŠAMO IZGLĪTĪBU? Kas notiks ar valstiskumu? Ja pārpildīs palikušās vidusskolas, darba kvalitāte tajās arī sāks kristies. Atkal būs jālikvidē nākamās "nespējīgās" vidusskolas. Paliks tikai elitārās, proti, ministru bērneļiem un mazbērneļiem paredzētie aizgaldiņi pie lielās siles. IZM ir sapinusies savās "idejās". Ar kritērijiem ir sākusies panika. Naudas dēļ uzdrīkstas pārdot arī Latvijas skolēnu paaudzes. Tas nekas, būs kas apkalpos aristokrātus.
Vai nav dīvaini - Rīgā tik daudz "zilo" skolu, bet eksakto priekšmetu mācību olimpiādēs krievu skolu audzēkņu rezultāti mēdz būt labāki
Varbūt esošā izglītības Ministra pastāvēšana tā kvalitātes ziņā nav pieļaujama??? vai par to cienījamai Šadurska kungs nav aizdomājies?
Man vienmēr licies, ka augstskolas beidz un panākumus gūst tieši lauku skolu skolēni, jo, cik lasu intervijas, tik visiem saknes laukos... Pilsētnieku mazāk... Jāņem vērā, ka Rīgā vien dzīvo puse Latvijas...
varētu izpētīt 12.04.2017. 09:20:19
cik absolventu no lauku skolām beidz augstskolas un strādā specialitātē...
Kāpēc skatamies 12.04.2017. 09:19:15
Vai Jūs vēlētos, lai veikalā, pastā, restorānā, kafejnīcā Jūs apkalpo 9.klases beiguši jaunieši. Taču nē, tad kāpēc gribēt, lai visi vidusskolu beidzēji ietu uz augstskolu. Un vai tas CE rezultāts nosaka cilvēka kultūras un zināšanu līmeni. Atceros kādus 3 absolventus, kuri pēc apmēram 20 minūtēm matemātikas eksāmenā pavadīta laika, atstāj telpu. Jjāsa ka tie bija labi matemātiķi- uz jautājumu, kāpēc neturpināja darbu, atbildēja īsi- man pietiks, ja būs kaut D līmenis. Mācīties motivē perspektīva, bet sakiet kāda tā ir tālos laukos ar vienu apgādnieku 3-4 bērnu ģimeni ar māti, kuras alga - minimālā. Vidusskolēni jau pēdējos gados meklē darbu, lai palīdzētu mātei. Kāda mācīšanās, ja pa vakariem, nakti brauc strādāt. Tagad nolikvidējiet visas lauku vidusskolas, kurās, atklāti sakot, skolotāji cenšas pusaudžus atturēt no dumjām domām un rīcības, un pēc tam skaitīsiet, cik neizglītota kļuvusi latviešu tauta, kādai trešajai daļai būs tikai pamatizglītība
Varbūt kāds "tuvu stāvošais" var ieteikt IZM ekspertiem veikt vēl vienu pētījumu - par privātskolotāju skaitu, kuri strādā ar vidusskolēniem (arī pamatskolā, ja, piemēram, grib pieteikties iestājpārbaudījumiem "TOP" vidusskolās?
paralēla doma :) 12.04.2017. 09:07:36
Latvijā ir virkne ministru, kuru darbošanās kvalitātes ziņā nebūtu pieļaujama
žēl. ka vidusskolā jāuzņem katrs, kam vērtējums vismaz 4...
Rīgā vienkārši-pārej pāri ielai un citā skolā iekšā. Bet laukos??vai skolu kvaitāti nenosaka arī pašu skolēnu līmenis, motivācija, spējas ??Ko lai dara, ja klasē 3 švakuļi mokās 3 gadus, vidusskolu nepamet, bet eksāmenos iegūst 40 %?Skola nav vainīga ar savu kvalitāti!! Skolēnu kvalitāte švaka pašu slinkuma dēļ.
-->Kāpēc skatamies 12.04.2017. 08:23:14
Nu tāpēc jau arī lauku skolās rezultāti krīt, jo ar 12 skolēniem 10. klasē neuztaisīs gan dabas, gan humanitāro novirzienu, visi mācās vispārējā, vienalga, kādas intereses. Tāpēc vidusskolā vajadzētu vismaz 2 paralēlklases - eksakto un humanitāro.
Un kā ar "atbrīvotajiem" sporta stundās? Pievienojos Ozola teiktajam e-klase konferencē - viena un tā pati klašu telpa, vieni un tie paši skolēni, viens un tas pats mācību priekšmets - tikai stundu kavējuma līmenis ievērojami atšķiras
Skolēnu skaits, kas saņem dokumentu un kārto eksāmenus ir krasi atšķirīgs. Dažās skolās gadu no gada 1/3 vai 1/2 skolēnu atbrīvo, lai rezultāti būtu līmenī. Kad tas beigsies?
Kāpēc skatamies 12.04.2017. 08:01:11
tikai uz vienu rādītāju- CE rezultātu. Ja ir matemātikas klase, kurā ir vairāk stundu matemātikā, fizikā, ķīmijā, tad protams, CE REZULTĀTI TUR BŪS LABĀKI. Ja skolā ir humanitārās klases, tad arī tur rezultāti augstāki. Mums ir maza skola, jā varbūt mūsu skolēnu rezultāti nav augstāki par B, C un pat F līmeni, bet viņi ir sagatavoti darbam un dzīvei savādāk. Mācās specialitātē Valsts aizsardzība, nodarbojas ar sportu, dejo deju kolektīvos, piedalās starptautiskos projektos, veidojas par jauniem cilvēkiem, kuri varēs daudz ko vairāk, kā mācīties augstskolā. Cik nav lasīts un dzirdēts par ļoti veiksmīgiem gan 'tehnoloģijās, gan zinātnē, gan biznesā par cilvēkiem, kuriem skola nebija mīļākā vieta un mācībās viņi nebija spīdekļi. No mūsu skolas ir izauguši gan medicīnas darbinieki, gan biznesmeņi, gan politiķi, gan augsta ranga ierēdņi, gan IT speciālisti, kā arī pedagogi (domāju, ka tas ir viens no rādītājiem, skola nav bijusi bieds skolēniem). Pie mums brauc mācīties bērni no pilsētas, un mazās klases pašreiz ļoti pildās ar bērniem. Vai skola vainīga, ka valstī bija kārtējā demogrāfiskā bedre. Man augstskolā profesors, kas pētīja Latvijas iedzīvotāju demogrāfiju, stāstīja, ka Latvijā vēsturiski izveidojusies eglītes tipa iedzīvotāju atražošana karu dēļ. Tad pārdzīvosim šo laiku, nelikvidējot visas skolas, lai vēlāk nav jākož pirkstos- bērnu dārzos vietu jau nepietiek.
Inženierzinātņu vidusskola - tas ir tikai viens piemērs. Ķīlis (kad bija ministrs) aktīvi piedāvāja izveidot 4-5 šādas vidusskolas (kampusus, studentu pilsētiņas) dažādās Latvijas vietās, kur mācītos motivētākie Latvijas vidusskolēni. Ja šāda skola tiktu izveidota, piemēram, "moskačkā" vai "purčikā", neviens neuzdrīkstētos runāt par neglaimojošo situāciju Rīgas mikrorajonos. Tā ir visā pasaulē - vecāki sūta savus bērnus skolā uz pietiekami attālām skolām, kur ir augsta izglītības kvalitāte
Minēti pozitīvie piemēri Bauska, Smiltene, Pļaviņas - bet tur taču vienmēr bijusi laba kvalitāte, cik atceros šo skolu audzēkņi vienmēr sekmīgi startējuši olimpiādēs un citos pārbaudījumos. Bet jāsāk ar skolu reorganizāciju Rīgā - nu nebūs te vairs tik daudz iedzīvotāju, lai uz katra ielas stūra būtu pa skolai!
Pārsteigums. 12.04.2017. 06:50:04
Pētījums ir diezgan pārliecinošs - kaut kas ar izglītības kvalitāti nav īsti kārība. Kā var daļai vidusskolu ( papētiet paši karti) būt tik zemi rādītāji? Vidusskola jau nu ir izvēle - ko nevar celt, lai neceļ. Vai tad ar šādiem rezultātiem var sākt studijas? Bet, ja ceļš tālāk uz lidostu, tad lai labāk apgūst kādu profesiju.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
6-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.