Lietotājvārds
Parole
Pie mācību rezultātiem visa pamatā ir ģimene,vecāki,kas pieradinājuši bērnu pie grūtību pārvarēšanas,pie sistemātiska darba bez atlaidēm,vecāki ir galvenie,kas motivē bērnu mācīties,katrs ar savām metodēm,protams bērnam ir arī nepieciešama vecāku palīdzība,līdzdalība un ieinteresētība par bērna skolas gaitām,uzslavas,arī kritika,kopīga kļūdu atrašana un labošana.Ja visu atstāj tikai skolas ziņā,tad rezultāts būs tāds kā ir,jo skolotājs nevar katram bērnam pieiet absolūti individuāli,ieinteresēti vecāki neatstāj savu bērnu tikai skolas ziņā,tur arī ir labu sekmju recepte,protams katram pēc spējām,jo bērni ir ļoti dažādi,un protams disciplīna nevis visatļautība.
pieredzes apmaiņa 17.04.2017. 13:01:07
Tie aizsēdējušies padomju laiku pedagogi ,kas nekur citur darbu neatradīs, valsts valodu lāgā nezin ,tie ari daudzkur veido jauno paaudzi .Tam līdzi padomju laiku slavināšana .Kāpēc tās zilās skolas nedodas pieredzes apmaiņā uz tā sarkanajām skolām ?? Vai to grūti noorganizēt ,kadu kopīgu projektiņu vai ko . Lai paskatās, kā tradīcijas kopj sarkanās skolas, cik darba ieguldīts skolas teritorijas sakopšanā un skolas vides sakārtošanās, kā notiek skolas vadīšana un darba vērtēšana pašā skolā. Nupat jau liekas, ka tās skolas uz citām planētām dzīvo.
Ja skolas teritorijā vēl joprojām pīpē, tad skolas vadība IR atbildīga protams . Pēc visiem likumiem .Ja nespēj pat elementaru kārtību uzturēt, tad ir bēdīgi ar to vadību. Kas tad ir ar to pārējo līmeni ? .
Paldies Rīgas 41.vidusskolas kolektīvam, kurš strādā ar skolēniem, kuriem tika palūgts aiziet no centra ģimnāzijām. Skolēni spēj sekmīgi beigt vidusskolu un iestāties pat budžeta grupā augstskolā. Bijušie absolventi ved savus bērnus uz skolu, kuru paši veiksmīgi absolvējuši. Šī ir tā retā skola, kura strādā ar skolēniem, kuri citās skolās ir sagādājuši problēmas, tādēļ ir bijis jāmaina tās. Skolai ir tradīcija piedalīties Lielajā talkā un sakopt skolas teritoriju. Pagājušajā gadā skolas fasādi ar prieku krāsoja gan vecāki, gan pedagogi. Labprāt darīsim to arī šogad.
to pretī skolai 16.04.2017. 22:21:00
Vai tā ir skolas atbildība, ka bērns pīpē? Jeb ģimenes atbildība? Skola viņam kabatas naudu nedod, cigaretes nepērk. Pēc stundām bērnu skola nepieskata. Skola izglīto (un par smēķēšanas kaitīgumu stāsta), bet, ja vecāki mājās ļuļķē kā paravozi, tad ko skola var iemācīt??
pretī skolai 16.04.2017. 21:44:17
Un kāda teritorija nolaista Plavinieku skola ar numuru 92. Šausmas, skoleni iznak no skolas uz turpat kompanijās uzpīpē pie skolas . Neviens tur neko nekontrolē. Tālāk pīpētāji nāk uz apkartējo maju kapnu telpām un zem logiem turpat skolas priekšā. Vadibai viss vienalga. Kadi var būt rezultāti ? Vai direktors nav atbildigs vai municipalais policists . Dzivoju preti mājā . Brīnos kas tur savus bernus sūta.
Neaprunājiet 1.ģimnāziju, TU izveidoto vidusskolu! Vajag skolas, kurās nav jāintegrē tie bērni, kuru izglītībai atņemta nauda un skola, (skolas ar speciālajām programmām)! Pazemots un nelaimīgs šis bērns sēž klasē.
Der/Var ieklausīties 16.04.2017. 08:48:17
Kas la.lv ir ievietots par skolu reitingiem /skolu-reitingi-der-tikai-politiskai-retorikai-uzskata-norvegu-pedagogs/
Vai tas nav interesanti, ka liela daļa no 1. ģimnāzijas skolotājiem ir valsts eksāmena uzdevumu veidotāji? Jau no Sokrāta laikiem ir zināms, ka skolotāja gādība pret saviem skolēniem nezina robežas. Es postulēju, ka tā nav sagadīšanās, bet gan likumsakarība, ka 1.ģimnāzijas skolotāji savu mācību programmu veido tā, lai sagatavotu skolēnus risināt pašu skolotāju uzdevumus ! Mēs to varētu saukt par sava veida eksāmenu reketu, bet mēs arī varētu pārstāt cīnīties savā starpā un kolektivizēt savus spēkus , lai radītu ofensīvu mūsu īstajam pūķim ar trim galvām, kas ir IZM !!! Katru dienu, kad skolotāju algas nav paceltas, kaut kur reģionus uz maza bērna vaiga norit asara.
Kad beigsies tā skolu salīdzināšana??? Ar kāda kontingenta bērniem ir jāstrādā lauku skolās un pilsētu ģimnāzijās!!! No mūsu skolas izcils skolnieks devās uz Rīgas 1. ģimn. un netika, jo matemātikā bija tikai"8"! Bet valsts eksāmeni ir visām skolām vienādi! Kādas pūles man laukos jāpieliek, lai skoln. tiem sagatavotu, un cik tas prasa darbu ģimn. skolotājam!! Turklāt- viņi ierodas tajās ģimn. jau sagatavoti no sākumskolām, pamatskolām. Arī gala eksāmenus taču vajag tad diferencētus!
tantīte - prātnieks 14.04.2017. 15:21:00
tas, ka 1. ģimnāzijai ir gandrīz labākie rādītāji matemātikā un dabaszinībās, nenozīmē, ka visi šīs skolas skolēni vispār ir sagatavoti vislabāk. turklāt atcerieties taču, ka 1. ģimnāzijā skolēni iestājas pēc tam, kad izturējuši konkursu uz 7. vai 10. klasi - pirms taču viņi mācījās tajās jūsuprāt tik sliktajās "parastajās" skolās. un tie bija šo skolu skolotāji, kas bērnus sagatavoja tā, lai viņi spētu patstāvīgi mācīties smalkajās ģimnāzijās, kurās skolotāji var atļauties neiedziļināties skolēnu spēju vai apstākļu problēmās.
Mīļie, Jums visiem taisnība! Būtu liels brīnums, ja 1. vidusskolas vai TU ģimnāzijas skolēni visur un vienmēr nebūtu kvalitatīvākie. Ar tādu atlasi izveidotas skolas. Un visas olimpiādes un ZPD tiek rīkotas kopā ar pamatmasu .Kur lai laicīgais rod motivāciju?
es nesaprotu: vai tiešām sabiedrība tic tam, ka kaut kādi pārbaudes darbu procenti parāda izglītības kvalitāti? vidējas izglītības standarti šobrīd paredz ļoti daudz un dažādus sasniegumus. un četros eksāmenos tiek mērīta pavisam neliela daļa no sasniedzamajiem rezultātiem. turklāt - labi centralicēto eksāmenu rezultāti vēl nenozīmē, ka skolēnam ir tiešām labas ziņāšanas un izpratne, jo eksāmenam skolēnu var sagatavot. turklāt tā ir katra skolotāja dilemma - gatavot eksāmenam vai attīstīt kritisku un radošu domāšanu. šobrīd Latvija NAV NEVIENA NOPIETNA PĒTĪJUMA ne par bērnu atšķirīgajiem līmeņiem un to cēloņiem dažādās skolās un daž'dos reģionos. NAV VALSTS KONCEPCIJAS PAR TO, KAS IR KVALITATĪVA IZGLĪTĪBA. jau pēc šiem komentāriem ir redzams , ka vieni runā par atzimēm, citi par zināšanām un vēl citi par bērnu labsajūtu skolā. bet katrs jau zina vislabāk. ,
Iztukšotie lauki ir problēma. Palikuši mazāk uzņēmīgie. Nevajag manipulēt ar Realitāti, lai īstenotu nodevīgo IZM politiku, ko tā solījusi, Brisele, Vašingtonai vai Parīzei.
Bet man šķiet, ka izglītības kvalitāti vairāk ietekmē ministriju tīkls. Bet vēl vairāk - ministriju saturs...
Visam pamatā ir pedagogs, mācību daļa un skolas direktors. Rīgas 41.vsk. 1-4.kl - ideāli rezultāti, laimīgi bērni un vecāki. 5-10.kl ļoti viduvēji, zemi, 11-12.kl katastrofāli. Šo mācību gadu pat nevarēja savākt 12.kl. - visi aizbēga, lai kaut kā paceltu savas zināšanas un rastu iespēju fakultatīvām papildus stundām. Kamēr nemainīsies pedagogu kontingents un tieši pati mācību daļas vadītāja - tur viss tikai ies uz grunti. Šo skolu vajadzētu atstāt tikai 1-4.klasēm, jo arī nav ne normāla izmēra sporta zāles, ne sakārtota apkārtējā teritorija ar milzīgu un nolaistu futbola laukumu vēl no padomijas gadiem. Šogad taklas dienā skolēniem un vecākiem būs jānodarbojas ar skolas ēkas ārsienas sagatavošanu krāsošanas darbiem!!!! Vai tad skolēni kādi profesionāļi ārsienu apdarē? Kur tad Ušakova saukļi un solījumi, ka visas skolas tiek cītīgi renovētas?
Esmu strādājusi gan lauku skolā, gan RV1G, un aizgāju no abām, lai strādātu NORMĀLĀ skolā. Katrai maizei sava garoziņa. Ģimnāzijā milzīgas skolēniem milzīgas ambīcijas, klasē 32 skolēni, katram kaut ko vajag... Laukos man vidusskolas klasēs bija 7 - 8 skolēni, jutos mazāk sevi izsmēlusi. Tagad man ap 24 skolēniem, ne no smalkā, ne rupjā gala, un jūtos komfortabli...
Nesaprašai 13.04.2017. 13:50:49
Atkal rīdzinieku augstprātība, kuriem lauki skaitās jau tūlīt aiz Berģiem. Mums arī Cēsīs, Valmierā, Valkā ir pietiekami lielas klases.
jā, tāpēc jau lielajās skolās ir sliktāk kvalitāte, jo lielas klases. Lauku skolā, mazas klases, bet lielākā d aļal bērnu ar mācīšanās grūtībām. Talantīgākie aiziet uz prestīžām skolām gan no dziļiem laukiem, gan mazpilsētām. RV1G ir konkurss un skolotājiem tur viegli, visi ir motivēti mācīties. Ja nauda nesekotu skolēnam, tad nelielas skolas ar sklēniem, kuriem ir talants varbūt vienā lietā, bet citur analfabētisms galvenais attīsttī talantu priekš dzīves - atbildīgu sirdsgudru cilvēku.
Daža lauku skolotāja ļoti lecīgi runā par savu milllllzīgo darbu. Atnāciet un novadiet dažas stundas10.-12. klasē, kurā ir 30 skolēni un izlabojiet viņu domrakstus! Paskatīsimies, ko tad jūs teiksit! Uz sadarbību!
Laukos skolotāji strādā ar lielāku atbildību, jo, pirmkārt, vecāku maciņi par plānu privātstundām, otrkārt, privātstundas būtu jāņem pie tiem pašiem savas skolas skolotājiem, jo citu jau nav.
Atkārtošos ... 13.04.2017. 10:51:45
No IZM vienmēr dzird, ka augsta izglītības kvalitāte ir tikai tad, ja ir augsti mācību sasniegumi. Bet vai izglītības kvalitāti nevajadzētu mērīt arī ar pievienoto vērtību kā to dara igauņi? Iespējams pie mums neviens ierēdnis nav tik izglītots, lai saprastu, ka skolēnu izaugsme no 4 uz 6 ir daudz lielāks sasniegums, nekā visu laiku pelnīt 9. Neticu, ka prestižo Rīgas skolu skolotāji spētu kādu, kuram ir objektīvas grūtības iemācīties, tomēr iemācīt tik, lai eksāmenu nokārtotu vismaz uz pietiekami.
Ja jau nauda nesekotu skolēnam, tad viss būtu kārtībā. Mūsu skolā viduskolā tur pat ar 8 nesekmīgām atzīmēm, jo algas nebūs, slodžu nebūs, taču augusta pedagoģijas sēdē vainīgi tikai un vienīgi skolotāji. Varbūt arī skolas direktoriem jāuzņemas atbildība par savu darbu un šiem rezultātiem.
lai noteiktu, vai es esmu sliktāka par centra skolu skolotājām, vajadzētu uz laiku mūs samainīt- lai atnāk rīdzinieki uz rajonu skolām, kur ir cits kontingents un mēģina sasniegt izcilos rādītājus.
Visu izšķir kadri! Kamēr netiks pieņemt lēmums par skolu direktoru terminētajiem darba līgumiem (2 termiņi MAX), nekas nemainīsies
Vai Rīgas dome arī grib, lai skolās skolotāji tusē (par strādāšanu to nedrīkst saukt, jo tad nebūtu jāmeklē privātskolotāji!) līdz 100 gadiem? Varbūt Rīgas dome varētu samaksāt skolu direktoriem 500 EUR par katru gados jauno skolotāju (līdz 28 gadiem, piemēram), ko skolas direktors pieņem darbā uz pilnu slodzi skolotājas-pensionāres vietā? Sadalot maksājumu uz 10 mēnešiem - katru mēnesi 50 EUR par katru jauno skolotāju (uzreiz nedrīkst, citādi septembra vidū varēs atlaist). Skolā, kurā mācās abi mani bērni, direktore varētu uzreiz iegādāties jaunu auto, bet bērniem būtu jauni aizrautīgi skolotāji! Nesaprotu, kā sporta stundās var strādāt skolotājs, kurš cienījamā vecuma dēl neko nevar praktiski parādīt - var tikai svilpt un tēlot praporšķiku no CCCP armijas filmām!
Izcilās skolas rodas no mūsu gaišākajiem prātiem. Visi taču zina, ka katru gadu motivētākie bērni un ģimenes dodas uz centra skolām. Lielākajai daļai šo bērnu pamatus ir ielikuši tieši tajās zilā aplīša skolās. Nevainosim šo skolu pedagogus. Viņi dara daudz vairāk par vienu otru no izcilajām skolām. Sabiedrība ir dažāda un šādā veidā tracināt cilvēkus ir nekrietni. Nevajag lietas arī politizēt, jo tas ir egoistiski un negodīgi. Mikrorajona skolas ir ļoti nepieciešamas, lai mūsu sabiedrība nepaliktu pavisam trula, savtīga un alkatīga.Jā, izeja varētu būt profesionālās skolas, taču tām vispirms ir jābūt gatavām uz'ņemt visus gribētājus , nodrošināt ar kopmītnēm, reālām prakses vietām, lai turpmāk jaunieši varētu sākt strādāt. Ja reformējam ,tad ar prātu, nevis nosvītrojot daudzu jo daudzu skolotāju mūža darbu un ieguldījumu. Lai veicas.
Skolu slēgšana par sliktām skolēnu atzīmēm ir pats vienkāršākais no risinājumiem. Izdomāt - kā vairot zināšanas, protams, ir sarežģītāk.
nekā personīga 13.04.2017. 07:46:55
Varbūt kāds "tuvu stāvošais" var ieteikt IZM ekspertiem veikt vēl vienu pētījumu - par privātskolotāju skaitu, kuri strādā ar vidusskolēniem (arī pamatskolā, ja, piemēram, grib pieteikties iestājpārbaudījumiem "TOP" vidusskolās)?
Par 100% piekrītu, ka skolu tīklu vajag mainīt, bet pašreizējie priekšlikumi šķiet kā ļaunums un mazākais ļaunums. Bet jāsaprot, ka realitāte ir tāda, kāda ir, nu nevar mums mazajā LV, kur 90% dzīvo Rīgā (pārspīlējot), būt ideāls skolu tīkls.
Rīgas mērs jau paspēja IZM pētījumu nomelnot par meliem. Tas, protams, nav pilnīgi nekāds pārsteigums, jo saskaņa neko citu nedara, bet tomēr.
@Inga tāds darbs.
IZM kaut kā krietni optimistiskāki par pašu Turlaju.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.