Lietotājvārds
Parole
Matemātikas mācītāja 20.04.2017. 23:52:29
Man, tāpat kā citiem pilsētas skolotājiem, nekādi nesanāk mācīt tik maz skolēnu. Strādājot 22 kontaktstundas nedēļā, katru dienu mācu 120 skolēnus! Skolotājam, kuram viņa priekšmetā ir pāris stundu nedēļā, jāsastopas ar vēl daudz lielāku skolēnu skaitu katru dienu, lai būtu slodze.Žēl, ka šie statistikas sniedzēji nav apguvuši metodes, kā parādīt reālo situāciju, bet tracina tautu, stāstot, cik skolotājam viegli un labi - tikai 9 -10 bērniņi jāapmāca.
9,8 skolēni uz skolotāju ir labs rādītājs.Pētnieki varēja uzrakstīt kādas summas ārzemēs tiek ieguldītas bērnu transportēšanai uz kombinātiem. Cik valstij izmaksā skolotāju asistenti un cits palīgpersonāls.Ka tikai LV skolas absolvents nav krietni lētāks par ārzemnieku.
uztraukti vecāki 20.04.2017. 21:56:58
Mūs ļoti interesē, ko valdība darīs, kad apjēgs, ka skolās vienkārši nav fizikas, ķīmijas, dabaszinību (bioloģijas, anatomijas utm), matemātikas skolotāju, kuriem ir ļoti maza slodze skolās un kuri spiesti strādāt vairākās, lai varētu salasīt algu? Un mūs tas ļoti uztrauc, jo bērni tuvojas šiem mācību kursiem un jūtam, ka skolā ir problēma ar šo kursu apguvi...
Statistiķis-amatieris 20.04.2017. 20:21:53
Skaitlis 9,8 ir iegūts visu Latvijas skolēnu skaitu izdalot ar visu Latvijas skolotāju skaitu. Ja izdala Latvijas iedzīvotāju skakaitu ar ierēdņu skaitu Latvijā, tad iegūstam skaitli 25.7, bet, ja izdala Latvijas iedzīvotāju skaitu ar skolotāju skaitu Latvijā, tad iegūstam skaitli 81.8. Secinājums - LATVIJĀ UZ VIENU IEDZĪVOTĀJU IR 3.2 REIŽU VAIRĀK IERĒDŅU NEKĀ SKOLOTĀJU un papildus attcerēsimies, ka valsts pārvaldē strādā ne tikai ierēdņi, bet vēl citas personas.
Tikko piesēdu un saskaitīju -mācu 176 skolēnus katru nedēļu, ja visi atnāk uz skolu.Strādāju pilsētas vidusskolā ar 21 stundu slodzi.
Ha, tiek izrēķināta vidējā temperatūra slimnīcā un paziņots, ka tā nav atbilstoša normai. A ber kō nu? Pat zirgam jāsmejas. Nākamais: "nav dublēti skolotāji, kuri strādā vairākās skolās (viņi pieskaitīti skolai, kas norādīta kā pamatdarbavieta), tātad dažās skolās patiesais skolotāju skaits ir augstāks, tādējādi attiecība ir zemāka." -teikuma sākumā pieteiktā ideja ir saprotama, jo Anniņa x ir viena un nav katrā skolā jāskaita atsevišķi. BET - ja virsraksts pauž par skolēnu skaitu uz skolotāju (Latvijā viens skolotājs māca vidēji 9,8 skolēnus), tad kāpēc Anniņai netiek pieskaitīti tās otras skolas skolēni? Un te jau ne tikai zirgam jāsmejas.
Kuri ir saskaitāmie? 20.04.2017. 18:13:09
Manā skolā strādā psihologs, logopēds, sociālais pedagogs, bibliotekārs,trīs direktora vietnieki,daži interešu izglītības pedagogi, kuri strādā dažas stundas nedēļā ar nelielu bērnu grupu vai atsevišķiem indivīdiem.Pārējie strādā ar pilnām klasēm (20-32 skolēni)katru dienu, katru stundu, bet rēķina laikam vidējo bērnu skaitu uz katru pedagogu. Iespējams, ka visi pārvalžu, departamentu, ministriju darbinieki arī iekļauti pedagogu skaitā. Labi būtu, ja arī parastie skolotāji, reālie ikdienas darba darītāji zinātu, kuri ir saskaitāmie.Tas būtu izzinoši un interesanti.
Es esmu dumja vai kā, Latvijā ir 9,8 skolēni uz skolotāju, tad kur ir tas 0,8 skolēns? Tāpat kā Somijā 13,763. Kā skolēni var būt ar decimāldaļām? Ja jūs varat sevi uzskatīt par nepilnu cilvēku tad jūs tā varat darīt, bet tik cik es zinu cilvēks ir 1 vesels!!!!!!1
Vai tikai tas nenozīmē, ka vienam skolotājam būtu jāmāca vairāki priekšmeti? Tad nesanāktu, ka vienu bērnu māca n-tie skolotāji, jo jāmāca taču gan valodas, gan matemātika utt. Nostādām priekšā vienu skolotāju visiem priekšmetiem un kārtībā - katram skoklotājam pa 30 bērniem garantēts!
Labi, labi, ai cik labi, tagad IZM varēs mest rokas gaisā un bļaut - "" Viss kārtībā! Ir zem 10 skolēnu uz skolotāju. Vēl viens pierādījums, ka esam uz viena kuģa ar neoliberālajām OECD valstīm! """ . Par ko viņi nerunā - kādu vergu darbu ir jādara skolotājiem ārpus stundām - konsultācijas, mājasdarbu, kontroldarbu labošana, atskaites, jauno metodisko metožu izskatīšana. Ir plānprātīgi ticēt, ka viss ir kārtībā ,, ja vidēji skolotāji guļ labi ja 5 stundas dienā, kas ir divas par maz veselīgam aristoteļa prātam. Šīs papīru kaudzes slēpjas skolotāju zemapziņā kā gargoils zem tilta no "" Notre Dame "", klusā slepkava, iespējams, atbildīga par lielu daļu satiksmes negadījumu pedagogu vidū. Man šķita, ka dzimtbūšanu Latvija aizliedza jau 18.gs., izrādās, ka senjori no feudālisma laikiem (IZM) atraduši sev jaunu lomu mūsu valsts tumšās vēstures kaktos.
Ja vidēji vai viduvēji māca 9,8 skolēnus, cik skolēniem jābūt, lai mācītu labi vai izcili?
Magonei.Es neesmu trula un latviešu valodas skolotāja Jums varētu izskaidrot šī vārda nozīmi. Ja to lietojāt pārnestā nozīmē, tad par to vajadzētu liecināt teikumā lietotajām pieturzīmēm.Savā komentarā norādīju uz atšķirīgo laika patēriņu darbu labošanai 11 un 30 bērnu klasē, nevis uz to, cik tērēju laika viena temata apgūšanai.
kas ir tie pārējie 20,2 , kuri tai klasē saskatāmi? Viņus dzīt ārā???
Kāda starpība cik klasē, temats jau jāapgūst vienādi...
Tad jau es vienlaicīgi 2 vai 3 klases mācu, jo tik maz skolēnu klasē nekad nav bijis.
Vārds vietā 20.04.2017. 13:44:31
Tieši tā! Pēdējais laiks izpētīt un iepazīstināt tautu, cik liels ir deputātu un ierēdņu samazinājums, rēķinot uz Latvijas iedzīvotāju katastrofālo samazinājumu!
Nez vai tie "pētījuma veicēji" arī ieskatās šajos komentāros? Tā vien liekas: kur nu, mums līdz viņu "IZM PĒTNIEKU LĪMENIM"!
Varbūt kāds tomēr sarēķinās cik skolēnu vidēji ir uz 1 skolotāju Rīgā??? Kaut kā tas vispārīgais skaitlis mani nepārliecina, ka mācu tik maz....klasēs sākumskolā ir 30 bērni un tādas klases es mācu 8....mazajiem jau nav tik daudz mācību priekšmetu un nekādi nesanāk man tie mazie cipari.
Viens ir - zināt, kā rēķina. Otrs - zināt kritērijus rēķināšanai. Un tie publiski parasti neizskan. Varianti, kas šoreiz pieminēti, neiztur kritiku. Varētu dalīt uz likmēm, bet arī jau nebūs loģiski, ja citās valstīs likmes savādākas. Ja mums likme ir 30 stundas, bet bērniem ir 36 kontakstundas vidusskolā + papilddarbi (labošana, audzināšana, konsultācijas, gatavošanās, apmaksāts metodiskais darbs 1-2h utt)+dalījumi grupās = izvēles priekšmeti, tad pat 30 bērnu klasē sanāks 15 bērni uz skolotāju (labākajā gadījumā).
Gribētu redzēt statistiku, cik skolēnu ir uz vienu skolotāja slodzi (nevis skaitu).
Skolotājam gan vajadzētu zināt, kā aprēķina vidējo skolēnu skaitu uz pedagogu. Neparādam sabiedrībai cik truli mēs esam. Šeit neiet runa par lielām vai mazām klasēm.
Strādāju skolā vairāk ka 20 gadus un vienmēr klasē ap vai pāri 30 skolēnu. Ja mācu vairāk kā statistika uzrāda, tad vai man maksās 2 -3 vairāk? Ir taču starpība vai labo 11 burtnīcas vai 30 ?
Skaitītājs 20.04.2017. 12:29:23
Kads sakars skolotāju skaitam?!!! Tas nekad nebūs objektīvs, jo nauda tiek maksata par likmēm, kas skolai piešķitras, nevis skolotāju galviņām - starp tām sadala likmes (stundu skaitu, kas izriet no klašu grupām/skaita un skolēnu skaita. Ļaujiet pedagogiem strādat, neprasot nez kādas vēl kvalifikācijas, tad arī būs ekonomija un tik daudz galviņas nevajadzēs! :) P.S. Šeit vismaz pirmoreiz minēts, ka neskaita visas galvas, bet tikai pamatdarbā strādajošās - progress jau jūtams :)
Kāpēc LIZDA klusē? Tatad PIEKRĪT!?
Es esmu absolūta muļķīte, jo nekā nevaru saprast, ka es it kā mācot 9,8 skolēnus. Īstenībā es mācu visus savas skolas 143 skolēnus. Paskaidrojiet, kam vajadzīgs vidējais aprēķins?! Vai es, vai arī pētnieki ir stipri ķerti? ko jūs tautai skalojat smadzenes?
Mana radiniece izpalīdz skolā, kurā viņas priekšmetā vajag mācīt 2 stundas. Strādā citā darba vietā, bet tātad šai SKAITĀ IR IEKŠĀ. Kāpēc nepieciešama VIDĒJĀ statistika, ko tas reāli dod???? Neko. Tas nekas, ka klasē 26 skolēni.
labs jautājums 20.04.2017. 11:13:21
Kur paliek Latvijas cilvēki??? Kāpēc Latvija kļūst tukša un pamesta??? Kāpēc ???
Kolēģi, neesiet bērnišķīgi. Patiešām, manā skolā ar 330 skolēniem ir aptuveni 30 pedagogu un novada skolā ar 1000 skolēniem ap 100 pedagogu. Protams, kāds strādā vairākās skolās, bet reāli, patiešām, ir ap 10-11 skolēnu uz pedagogu. Un es nebūt nedomāju, ka tas ir kaut kas ārkārtējs. Tas ir normāli.
Jā, bēdīgi... Tāda sajūta, ka mūs - skolotājus - grib iznīcināt. Piekrītu visiem komentāriem. Es arī visu mūžu esmu strādājusi un arī tagad strādāju ar lielām klasēm. Pirmajos darba gados tie bija pat 40 skolēnu klasē.
matemātiķis 20.04.2017. 10:56:53
"Ir mazi meli, ir lieli meli, ir politika. Un ir statistika". Izcils piemērs tam, kā interpretēt datus pa savam, lai "pamatotu" sev vēlamo rezultātu. Lasot rakstu, acis sāp no tā loģikas trūkuma secinājumos!
Ne jau tikai skolotāju skaitu nevar noteikt, bet, varbūt var pēc personas kodiem...liekas, ka pedagogu skaitā iekļauti tie, kas strādā individuāli - psihologi, sociālie pedagogi, mūzikas instrumenta spēles pasniedzēji u.t. Tas nu ne pavisam nav korekts uzskaitījums šāda lieluma noteikšanai kā pedagogu un izglītojamo skaita attiecības...
Suņa murgi. Apzināti melot nav labi. Kas būs tālāk?
Suņa murgi. Es mācu ap 400 skolēniem. Nepiekaitīt funkcionārus.
Nu kas tas par idiotismu un muļķības kalngalu, nu nedrīkst vienkārši matemātiski sadalīt pa galviņām un teikt, ka vidēji māca 9,8.. Nu pretīgi paliek no šīs primitīvās domāšanas!!! Tieši tā, atkal rēķina tāpat, kā latvijas vidējās algas, kur viens pelna mēnesī 100 000, pieliek šo klāt, sadala pa galviņām un visiem tagad skaitļi parāda - latvijā ļoti lielas vidējās algas...
kārtējais mīts no IZM 20.04.2017. 09:36:45
Te arī netiek ņemts vērā ka viens skolotājs strādā vairākās skolās - šādi rēķinot iznāk, ka viens un tas pats skolotājs ir vēl trīs skolotāji citās skolās :D Daudzos priekšmetos skolotāju joprojām katastrofāli trūkst - angļu valoda, fizika, ķīmija, utt.
Varbūt šis aprēķins ir līdzīgs tam par vidējo algu Latvijā???
Absolūti greiza rēķināšana. Latvijā skolotājs māca pārsvarā vienu priekšmetu. Loģiski, ka viņam ir mazāks kontakstundu skaits, īpaši ne pamatpriekšmetos. Ārzemēs skolotājs māca 2-3 priekšmetus, slodze salasās. Jādala nav uz cilvēku skaitu! Tā pati pieminētā administrācija. Bet, ja māca? Viņiem ir kaut kādas atļautās 5 vai 7 stundas. Uzreiz samazinās attiecība. Skolas, kuras piedāvā izvēles priekšmetus - skolotājs atnāk uz dažām stundām (latīņu valoda, politika, psiholoģija, programmēšana utml.) - atkal uzreiz mazāka attiecība.
Neskaitiet skolotājus izglītības iestādēs! Laukos reti kurš skolotājs, atbalsta personāls strādā pilnu slodzi! Skolotāju skaitīšana ir dezinformējoša!
Kāpēc pētījums noklusē, ka skolās ārpus Latvijas kopā ar skolotāju strādā skolotāja paligs? Savukārt, Latvijā lielo pilsētu skolās skolēnu skaits klasē ir no 20 līdz 30.
visi pētījumi ir PASŪTĪJUMS, kas izdevīgi valdībai un kalpo "sabiedriskās domas veidošanai" konkrētu mērķu sasniegšanā! Ja , kā apgalvo, es mācu 10 skolēnus, tad KĀPĒC man vienā stundā jāmāca 30 skolēni, bet vienā dienā, piemēram, 7x30 skolēni ?!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.