Lietotājvārds
Parole
to Par mazo skolu likvidēšanu 13.06.2017. 21:03 18.06.2017. 21:41:21
Nemaz nerunājot par to, ko pagastam gan morāli, gan materiāli nodara skolas zaudējums...
Izglītības sistēma Latvijā ir sabojāta. Kāpēc Rīgā bērniem nepietiek vietas tuvākajā skolā? Cik gadus viņiem ir jāsēž mājās, lai tiktu savā skolā? Kāpēc tajā rajonā pirms gadiem tika likvidētas vairākas skolas? Arī skolu apmācību programmas ir idiotu cienīgas. Kāpēc skolotājiem ir nosacījums, ka jāmāca tēmas no augstākas klases mācību materiāliem, ja mācību grāmatas nav izstrādātas šāda veida apmācību programmām? Kas gan skolniekiem dos mācību grāmatas uzreiz par diviem gadiem? Nē, nu var jau mācīties lietojot internetu un skatoties Youtube materiālus, bet jautājums paliek tāds, kam tad vispār vajadzīgas skolas?
Prieks par tenisistes Aļonas Ostapenko perfektajām latviešu valodas zināšanām . Malacis. No skolas viss ir atkarīgs . Protams, ka tās mikrorajonu skolas, kas nespēj ne valsts valodu iemācīt ,ne skolēnus eksāmeniem sagatavot nekā citādi kā tikai atbrīvojot no eksāmeniem, ir jāreorganizē, sākot no vadības un skolotājiem .
Par mazo skolu likvidēšanu 13.06.2017. 21:03:05
Kad kāds ir izrēķinājis, vai izdevīgāk ir apmācīt 40 līdz 60 skolēnu mazā skolā, vai pārlikt uz pašvaldību pleciem šo skolēnu pārvadāšanu uz citu skolu. Kā viens komentētājs minēja- bērns pusotru stundu pavada autobusā, lai nokļūtu skolā- cik tiek patērēts degvielā, cik autobusa remontam (ņemot vērā sliktos ceļus lauku novados), + šofera alga.
Silly's mamma 13.06.2017. 21:00:44
Šadurski vajadzētu ielikt cietumā! Atkal te gaisu jauc...
tantīte -> Kaspars Vēvers 13.06.2017. 18:51:00
katrs no daudzajiem cilvēkiem , kas strādā visās šajās ar izglītību saistītajās institūcijās ne tikai saņem algu, viņam taču ir arī darba vieta, komumikāciju iespējas, materiāli darbam - tas viss taču maksā naudu. Rīgā vien izglītības pārvaldei ir telpas kKongresa namā un viņu rīcībā ir vesela bijusī skolas ēka Ķengaragā. Izglītības projekts parasti ilgst gadus 4-5. Atkal telpu īre, biroju aprīkojums, algas, komandējumu naudas, aprobēšanas izdevumi, transporta izdevumi utt. Kad materiāli sastrādāti - izdošana, pavairošana. un kāpēc Jūs domājat, ka nodokļu maksātāja izdevumi samazināsies, ja visi bērni mācīsies milzīgās skolās , kur katrā klasē sēdēs 30 - 40 skolēni. nauda taču vienalga seko skolēnam. un skolas izmaksas centrā sanāks stipri vien lielākas nekā perifērijā. pa īstam taupīgi būtu slēgt lielas pilsētas centra skolas un pārcelt uz mazajām tukšajām lauku rajonu skolām.
Kaspars Vēvers 13.06.2017. 17:04:29
Atkal piekrītu tatnītei - nejēdzības nedrīkst pieļaut un tās ir jārisina. Bet vai tas atrisinās pustukšo skolu problēmu? Īsti nesaprotu kā saistās dabaszinības/vēstures neveiksmīgais projekts ar skolēnu skaita samazināšanos un skolu tīkla optimizāciju. Vai nerealizējot kādu nejēdzīgu izglītības projektu, mums parādīsies ikgadēji līdzekļu pārpalikumi, lai uzturētu dārgo skolu tīklu?
tantīte -> Kaspars Vēvers 13.06.2017. 15:56:14
es te nerunāju nemaz par izglītības ministriju, bet par gan vairāk par pašvaldību izglītības daļām,, aģentūrām un citām institūcijām, kas ir izveidotas, lai apgūtu līdzekļus- ieviestu jaunus mācību priekšmetus, aprobētu jaunas programmas un jaunas pieejas, veidotu integrējošus mācību līdzekļus un kursus priekš skolotājiem šo līdzekļu lietošanai. visi šie projekti ir ļooooti dārgi. sākot ar slaveno dabaszinību projektu, kura rezultāts šobrīd redzams centralizētā eksāmena pilotprojektā un tiešī tāds pat būtu bijis, ja tā nauda nebūtu tur izgāzta. tā ņēma sadalīja vēsturi divos priekšmetos - Latvijas vēsturē un Pasaules vēsturē. bija jāraksta divi jauni standarti, divas jaunas programmas, jātaisa 8 jaunas mācību grāmatas ar visiem videomateriāliem un darba burtnīvām, skolām to visu vajadzēja steidzīgā kārtā iepirkt, nu bet par nodokļu maksātāju naudu, jo skolēni taču paši grāmatas un mācību līdzekļus nedrīkst pirkt.
Kaspars Vēvers 13.06.2017. 15:12:15
Nevaru nepiekrist tantītes rakstītajam par līdzekļu un darbības optimizēšanu arī pašā Izglītības ministrijas struktūrā. Bet cik līdzekļus mēs gadā iegūsim? Tantīte min simtus tūkstošus. Neesmu veicis nekādus aprēķinus, taču intuitīvi liekas, ka, atlaižot 50 IZM ierēdņus vai pārdalot līdzekļus uz esošo skolas sistēmas masu, mēs gadā ieekanomēsim mazāk līdzekļus nekā reformējot 50 skolas (atvainojos - ar skaitļiem spekulēju:) Visu vienkāršojot nāk prātā šāds salīdzinājums: kāpēc ģimenei jāuztur liels apvidus auto, ja nepietiek līdzekļi degvielas iegādei. Šoferis var būt visģeniālākais, taču bez degvielas nekur nevar tikt. Visi it kā pieraduši un ērti var sasēsties. Pārsēžoties uz mazāku braucamo visiem vietas var tiešām nepietikt, taču vismaz bērni varēs kaut kur doties.
Skolnieņš 13.06.2017. 12:00:14
Situācija laukos ir dramatiska. Vai nākotnē būt tikai Rīga, Pierīga un novadu centri? Skolēni ir šprotes K.Šadurska skatijumā. Kā saka tautas paruna: "kā šprotes bundžā". Vot, Latvijas Skolnieciņu nākotne. Man uz visām nejēdzībās būs po#,uj, jo nākamgad es pabeigšu vidusskolu... Un tad vismaz 3 gadi studiju....
tantīte -> Kaspars Vēvers 13.06.2017. 10:09:50
izveidojiet vienu kompetentu juristu biroju, kas izskata visas vecāku un skolu konflikta situācijas un pieņem lēmumus problēmas risināšanai, nevis 5 kant kantori apmainās ar dokumentu pakām, vēstulēm un rezolūcijām, kuras tik un tā ir pilnīgi teorētiskas un procesu neietekmē. tur katru gadu aiziet nevis tūkstoši, bet simti tūkstošu. var taču saglabāt mazās skolas, ja piešķirtu lielāku brīvību skolu programmu veidošanā, nu ja nav to akadēmiski apmācāmo bērnu, var taču izglītot bērnus arī citādi, daudzveidīgi - audzināt par atbildīgiem darba darītājiem un labiem pilsoņiem, nevis olimpiāžu uzvarētājiem. P.S. pirmajā tekstā kaut kas beigās samudžinājās.
tantīte -> Kaspars Vēvers 13.06.2017. 09:59:17
jūsu komentārs liecina tikai par to, ka, tāpat kā lielākā sabiedrības daļa, pilnīgi nesaprotat kā darbojas izglītības sistēma Latvijā. masu medijos par izglītību raksta un runa TIKAI nespeciālisti, un viņu viedais viedoklis , tad arī veido izglītības sistēmas tēlu. ko var gaidīt no nespeciālistiem, ja pat pedagogu tālākizglītošanas kursos augstskolu pasniedzēji par skolā notiekošo par stāsta pēc tā, ko:: "mana mazmeita vai manas draudzenes meita" skolā piedzīvojušas. izglītības izmaksas vajag palētināt, bet to var izdarīt daudz efektīgāk samazinot un nevis palielinot mācāmo priekšmetu skaitu. samazināt skolai obligāti pērkamo mācību līdzekļu skaitu, atcelt degradējošos kursus skolotājiem, tā vietā augstskolās ieviešot budžeta vietas tiem skolotājiem, kas papildus mācās otru speciālitāti kā viengadīgu profesionālās izglītības kursu. un lai skolotāja atalgojums atkarīgs no viņa funkcionalitātes skolā, nevis no skolas statusa. likvidējot trīskāršās kontroles institūcijas - skolotāja darba galvenais novērtētājs ir skolēns un vecāks. izveidojiet vienu kompetentu juristu biroju, kas izskata visas vecāku urisināšanai, nevis 5 kantn skolu konflikta situācijas un pieņem lēmumus problēmas atvisā šajā melnajā caurumā katruori apmainās ar dokumentu pakām, vēstulēm un rezolūcijām, kuras tik un tā ir pilnīgi teorētiskas un procesu neietekmē. gadu aiziet nevis tūkstoši, bet simti tūkstošu. lielāku brīvību skolu programmu veidošanā, nu ja nav to akadēmiski apmācāmo bērnu, var taču izglītot bērnus arī citādi, daudzveidīgi - audzināt par atbildīgiem darba darītājiem un labiem pilsoņiem, nevis olimpiāžu uzvarētājiem.
Vai visus šos gadus darbinieku skaits IZM ministrijā ir ticic samazināts proporcionāli skolēnu skaitam? ja nē, tad ar to arī jāsāk, pēc tam tikai ķerties klāt skolām!
Kaspars Vēvers 13.06.2017. 01:46:26
Neiedziļinoties detaļās, kaut kas tāds ir jau sen jādara! Mēs diemžēl nevaram atļauties uzturēt tik lielu skolu tīklu. Beidzot kāds to mēģina iekustināt un ceru, ka izdosies. Diemžēl pašvaldības nav gatavas uzņemties atbildību un piedavāt racionālus risinājumus, jo tas nozīmēs atbaidīt vietējo vēlētāju ar skolu slēgšanu. Cik saprotu, tad Igaunijā situācija izglītības jomā ir labvēlīgāka, un tas ir acīmredzami saistīts ar skolu tīkla reformēšanu (samazinājumu). Ļoti reti kaut ko komentēju, bet kopējais komentāru noskaņojums biedē ar tuvredzīgu pasaules redzējumu - kā "sabāzīs" skolēnus, cik būs deputāti(???). Jautājums ir kā pārdalīt esošos līdzekļus, kuri īpaši nepalielinās, efektīvāk.
Ja Jūs zinātu, cik daudz skolēnu ar vājām zināšanām atnāk uz vidusskolu, lai atsēdētu trīs gadus vidusskolēna statusā! Tas ir ārprāts, kā tiek degradēts zināšanu līmenis, kā stundās šie pamuļķi uzvedas, kā traucē mācīties motivētiem bērniem strādāt. Uz profenēm arī viņiem negribas iet, jo līdztekus ir vēl arods jāapgūst. No sādu vidusskolu klasēm vismaz 1/3 ir jāmet ārā. Bet mums taču nauda seko skolēnam! Un šos kadrus pietur, tērējot naudu un resursus. Par kādu izglītotību var runāt?Ja no 5 vārdiem četri ir lamuvārdi, ja pildspalvu nevar paņemt rokā, ja teksts uz puslapiņas ir par garu....
domāju, ka Šadurska kungs atkal duļķo ūdeni, lai klusi varētu atkal kādas pavisam citas lietas darīt... piekrītu - Skolniece 12.06.2017. 13:57 Nu, ja likvidējiet skolas, budžeta vietas arī, lai iet visi par sētniekiem un spkopējām, būs tupa tauta un nesapratīs, ka viņus valdība apzog.
tantīte -> mahm 12.06.2017. 18:58:17
ja tā skatīties, tad 1. valsts ģimnāzija jāapvieno ar 2. un 49. vsk. jāapvieno ar Hanzas un RCHV ar 6. vidusskolu, un Franču licejs ar Ebreju skolu. nu ja mikrorajonā viena vidusskola :D
Pārspīlēts par vienu vsk. rajonā, bet vidusskolu Rīgā ir par daudz un tās ir jāapvieno. Ir vairākas vietas, kur 1000 bērniem celtā skolā mācās 300. Un ir arī tādas pamatskolas, kuras celtas 450 bērniem, bet mācās 600, un visus nevar uzņemt. Tāpēc būtu jāsāk ar skolu kvalitātes - pieprasījuma - skolēnu skaita analīzi. Kā arī jāizvērtē izglītības programmas. Ja ir liels pieprasījums pēc Franču liceja un Āgenskalna sākumskolas, ir jānoskaidro, vai vainīgs tikai skolas prestižs vai arī vecākiem ir pieprasījums pēc padziļinātas (un vispār) franču un vācu valodas apguves. Kāpēc, piemēram, kādā no skolām, kas atrodas daudz maz universālā vietā, un kur ir problēmas atvērt pāris 1. klases, nevarētu nolicencēt programmu ar franču vai vācu valodas apguvi. Vajadzētu kādu skolu ar padziļinātu matemātiku, jo Zālīšos jau iet tikai "sabiedrības krējums".
:)))) labais - šaDURiks :)))) cits nekas arī nepienākas. Un Saimas vēlēšanās saņemsiet ūūūuūūūūū
Šausmas, šausmas, kā cienītais Šadurskis domā satilpināt vienā skolā viena mirkorajona divas lielas vidusskolas, kur katrā vismaz ap 1000 bērniem? Loģika tiešām pazudusi.....un es savā apkārtnē vien tādas divas zinu. Varbūt arī kāda skola nav rentabla, bet ne jau uz katru mikrorajonu vienu skolu. Un tad klasē saliks 35 bērnus un gribēs kvalitāti, kad bērns runāt tiks tikai pēc grafika???Kad bērna kārta pienāks nākt pie tāfeles, bērns skolā nebūs, un izrādīsies, ka skolā mācītjies, bet pie tāfeles nav bijis, jo lielā skolēnu skaita dēļ nav ticis izsaukts ......jo tālāk, jo trakāk.
Все школы закрыть! Тупыми и необразованными управлять легче - можно любую дурь им рассказывать про сказочные успехи и стремительный экономический рост.
Как там было в плане "Ост"? Восточным рабам достаточно знать счёт до десяти? Будь проще, шаДУРик! Хватит на город и одной школы! Ну если сократят школы , то тогда зачем такое министерство ?
Очень разозлился господин Шадурский на Ригу, что прокатили его партию. Не забудьте прокатить его на следующих выборах в Сейм, иначе этот деятель без мозгов, лживый и мстительный, наделает дел. Число депутатов Сейма надо уменьшить в 2 раза, если уменьшается число жителей.
Vajadzētu samazināt Saeimas deputātu skaitu no 100 uz 50, jo Latvijai 100 deputātu ir par daudz. Ko tad teiktu valdība? Izglītības sistēmas modulis nav sakārtots, skolēniem par daudz muļķību bāž galvā un par maz reālu lietu, tādēļ arī ir tie 30 %. Jāmotivē skolēns mācībām, nevis jasamazina skolu skaits, jāsamazina vasaras garums un jāpieliek klāt muļķīgu eksāmenu. Jādomā par skolēniem nevis par naudu. Skolēns, kurš būs ieinteresēts nebrauks prom no valsts, paliks, mācīsies. Bet, kā, lai te paliek, ja samazina pat budžeta vietas augstskolā? Nevar jau atļauties tādas summas visi maksāt. Nu, ja likvidējiet skolas, budžeta vietas arī, lai iet visi par sētniekiem un spkopējām, būs tupa tauta un nesapratīs, ka viņus valdība apzog...
Skolnieciņš 12.06.2017. 12:49:57
Skolotāji sliktajā demogrāfijā nav vainīgi! Bet valdība gan! Kā varēja zaudēt nieka 700 000 cilvēku? Pat ja tie bija krievi.... Viņus varēja pārlatviskot!!! Bērni nedzimst, jaunatne aizbrauc! Kāpēc tad skolas slēdz? Varbūt ministrijas aizslēgt? K.Šadursķis nav pelnijis 66 000€ bruto! Slikts ministrs, ja vidusskolēni apgūst tik 30% mācību vielas! Ko darīs skolotāji bezdarbnieki? Pirms pensijas atrast darbu ir grūti? Rīgas Dome skolotājiem dos trūcīgo statusus? Kur 60 gadus vecai skolotājai no neveiksminieku skolas atrast darbu??? Cieņā, Skolnieciņš
Vajag reorganizēt Saeimu: atstāt kādas 4-5 apvienotas ministrijas, katrā līdz 15, maksimums - 20, darbiniekiem; minimālās algas, ja padara pienācīgu pozitīvu darba apjomu, vismaz 40 h nedēļā, ja ne, lai tauta noziedo, cik vēlas; deputātus, nevis sarakstus, ar iespēju izbalsot; un, protams, strādāšanu piebāztās telpās ar daudziem skaļiem čaļiem, lai rāda mums, skolēniem, priekšzīmi, kā tādos apstākļos izturēt...
Tur jau ir tā lieta, ka "profenes" pa lielākai daļai ir "švakmaņu" (ar retiem izņēmumiem) skolas. Šādā kontingentā bojāt savu jaunību?
Šobrīd svarīgāk ir sākt domāt, kas notiks ar skolotājām, kas reformu rezultātā paliks uz 1/2 slodzi vai vispār bez darba. Nebūsim naivi - uz 1/2 slodzi jaunie uz skolu strādāt nenāks.
Iesaku noskatīties Šadurska interviju SKATIES.LV portālā (sadaļā LNT raidījumu ieraksti). Manuprāt, E-KLASE publikācija nedaudz tendenciozi interpretē ministra viedokli. Man svarīgi bija dzirdēt, ka Latvija šoruden neskries pakaļ Lietuvai un automātiski nepagarinās mācību gadu par 2 nedēļām. Par skolu reorganizāciju un iespējamo slēgšanu sāks runāt tikai pēc 6.septembra, kad tiks saskaitīti visi skolēni. Nauda turpinās sekot skolēniem u.tml.
vai tiešām jūs gribētu pasūtīt mēbeli, vai remontu cilvēkam, kurš neprot mērīt, rēķināt un pl/anot. Nez kāpēc daudzi iedomājas, ka valstij vajadzīgās profesijas neprasa nekādu zināšanu.
Nevajag vispār. Lai ģimenē iemāca krustiņu pavilkt paraksta vietā, un būs labi. Tik daudz problēmu atkritīs. Vienīgi tad nebūs vairs katru gadu ko reformēt.
Uzskatu, ka gandrīz pusei no šobrīd vidusskolās esošajiem būtu jāmācās profesionālajās vidusskolās. Manuprāt, tas nav pareizi, ka vidusskolēns, kurš ir nesekmīgs 4 -6 mācību priekšmetos, šo "pasēdēšanu skolā" saņem kā bezmaksas dāvanu. Tādiem, pēc iespējas ātrāk būtu jāapgūst profesija un jāsāk pelnīt iztika savai iztikai un arī, nodokļu veidā, valstij.
Es domāju, ka Šadurska prāta spējas lai paliek bez komentāriem. Cilvēks iedomājies sevi diktatora vietā. Nu sakāpj jau tā vara galvā. Un galu galā- jo mazāk skolotāju, jo valstij lielāki ietaupījumi. Varēs nabadzīgakajai tautas daļai (deputātiem un ministriem) palielināt algas. Bet bērni... Nu lai iet uz profenēm mācīties nagliņas dzīt sienā! Jo dumjāka tauta, jo vieglāk turēt paklausībā. Tā ka, Šadurski, uz priekšu!
Kārtējā dāvana!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8+8=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.