Lietotājvārds
Parole
vai kāds ir analīzējis esošajos standartos kas ir labs, kas slikts? manuprāt nelaime ir tā , ka mums ir maksimālie standarti -visos priekšmetos un nabaga skolotājam jāpiepūlas lai uz tiem tiektos... Un kāds mērķis vidusskolām- sagatavot labus eksāmena kārtotājus ( Šadurska spiediens uz vidusskolu eksāmenu rezultātiem to pierāda) Pie tā visa naatliek ne laika ne velmes sadaroties , izpausties radoši , ar daudzpusīgu izpratni - nu jā to jau eksāmenos nenovērtē.
Mēs nemaz nevaram paņemt Somijas Vācijas utt.paraugus, jo mēs nemaz to nevaram atļauties, parastā valsts lauku skola, tādas āra pastaigu terases un projektu darbus ar braucieniem, skola var atļauties apmasāt ceļu tikai 1 ekskursiju gadā, skolotājiem nav iespējas iegādāties spēles, radošus mācību materiālus, ja pat pašiem pildspalvas un kanceleja jāpērk par savu naudu KATRU STUNDU vairākiem gurķiem, kam nav nekā līdzi.. It kā vaina būtu tikai skolotājos... Pirmkārt, jāsakārto skolu tīkls, darba samaksas jautājumi, valstij jāgādā par ģimenes stiprību, lai nav degradētu un infantilu bērnu un izirušu ģimeņu ar nemotivētiem bērniem...jārada motivējoši apstākļi jauniem un esošajiem skolotājiem un tad varam runāt par jaunu pieeju izglītībā.
Uz kompetencēm bāzēta izglītība (CBE) izmaksās lētāk,bērniem būs piemērotāka,bet nejauši uzdūros kāda eksperta secinājumiem,,CBE programs report that, on average, only about 10-15% of students manage to accelerate in their programs,, .Nekas traks augstskolas pirmkursniekiem sniegs īso kursu pamatjautājumos.
Rezultāts- skolēni vienkārši "dārzeņi" ar degradējošo domāšanu un zināšanām. Kur ņemsim zinātniekus? Būsim atkal akmens laikmetā, un tad atkal viss no gala....
Ja godīgi, neredzu nekādu jēgu satura un pieeju maiņām (tāpat katrs normāli domājošs pedagogs ir jau mūsdienīgs un inovatīvs). Skolēniem vienkārši jābeidz "rullēt gurķi", JĀMĀCĀS, nevis "jāiet uz skolu" (kā uz tusiņu).
Vai IZM ir kāda sertifikācija?Mums ir tik vāji kadri, kas neprot ne rēķināt, ne skaidrot "reformu".Kad kāds ieņems amatu, kas saprot sistēmu kopumā?Mums šī IZM ir nekompetenta 21gs.!
Starkov, atkāpies! Sorry- sajaucu uzvārdus
Ierosinu lielajiem IZM speciālistiem vienu gadu pastrādāt ar vienas lielas klases skolēniem (izveidot klasi no 10 000 skolēniem, Dziesmu svētku estrādē ir pietiekoši daudz vietu) un dot vinņiem savu JĒGPILNO UZ KOMPETENCĒM BALSTĪTO, 21. GADSIMTAM ATBILSTOŠO ZINĀŠANU UN PRASMJU KOPUMU, (Žel man tos bērnus, kas šajā utopiskajā projektā varētu piedalīties, jo s....s vien tur galā no tiem speciālistiem sanāks)
...esmu ļoti daudz interesējies par ,, jauno pieeju''. man vēl neviens dižgars, kas iesaistīts šajā procesā nav spējis atbildēt, kas tad īsti mainīsies? Mēs strādājam laboratorijas darbus, praktiskie ir katru otro stundu, ir grupu darbi, pāra darbi, stendi, projekti....Vienīgā godīgā atbilde, ko līdz šim esmu dzirdējusi, skanēja tā- nu īpaši jau nekas nemainīsies! Vai tiešām mēs esam gatavi par Eiropas naudu pārdot sevi atkal un atkal? Nauda jau nesm.... Man apriebies klausīties kā mēs ieviešam Somijas ,,labākos'' paraugus, Zviedrijas, Vācijas, Amerikas un velns zina ko... Varbūt beidzot atjēgsimies un izstrādāsim SAVU izglītības sistēmu!
Tikai neizmirstiet, ka skolotājs nav māsīna. Un arī mašīnai vajag papildināt enerģiju(degvielu vai elektrību), arī mašīnai ir savs laiks, kad tikt izslēgtai un atpūsties, savs laiks un resursi tehniskai apkopei un remontam. Skolotājam arī jāēd, jāuztur ģimene, jāmaksā rēķini, jāizskatās skolēnu priekšā vismaz sakopti, ja ne stilīgi un moderni, un radošums no kaut kādiem avotiem arī jāsmeļ. Vai tiešām jūs ticat, ka cilvēka resurss ir neizsmeļams? Ar paldies diemžēl nepietiek šī resursa pastāvīgai uzturēšanai spēkā.
Skolotājs-klasē 26.04.2017. 15:50:43
Ir tik daudz ekspertu, speciālistu, konsultantu ....... ka tik nevajadzētu iet reāli klasē un strādāt ar skolēniem. Cik vēl ilgi izturēs tie, kuri ikdienas stājas klases priekšā?
Jebkurai varai ir traucējošs domājošs cilvēks. Jo stulbāka tauta, jo vieglāk turēt paklausībā! Tāda ir šīs valsts politika.
Pilnveidotāji vienkārši grib parādīt, ka viņi diži strādā. Labāk tiešām būtu izmest darba burtnīcas miskastē, tai vietā atjaunojot glītrakstīšanu. Vai tad kāds vēl nezina, kā kontroldarbu lapās un darba burtnīcās skolēni raksta nevis to, ko tiešām zin, bet gan uz labu laimi atķeksē. Esot ērti. Un burtnīcu ražotāji stipri vien var nopelnīt. Jauki, vai ne?Bet par gudrākām lietām labāk nespriedīšu. Neesmu tik teorētiski kompetenta. Vairāk redzu patiesās iespējas.
Ja paskatās 70.-80. to gadu ķīmijas un fizikas uzdevumu krājumus vidusskolām un arī pamatskolām, pārņem sajūta, ka tie ir mūsdienu olimpiāžu uzdevumu piemēri. Vispārīgais līmenis ir nobraucis lejā katastrofāli. Un šī kompetenču pieeja ir tikai naudas projekts. Tas ir pretīgi, noziedzīgi un reizē nožēlojami. Kas pie vainas? 1) Skolotāju nostādīšana uz sabiedrības ākstu, nabagu un liekēžu platformas; 2) Skolēnu visatļautība, degradējošā pseidodemokrātija un bērnu "tiesības" nemācīties, terorizēt pārējos vienaudžus, pieaugusos u.t.t.; 3) Latvijas valsts resursu izzagšana, izšķērdēšana un sabiedrības nākotnes redzējuma neesamība valdošo aprindu vadībā. Un šī kompetenču izglītība ir mēsls. To es saku ar 30 gadu pieredziskolā.
To Oksanai! Tur jau tas suns aprakts, ka direktoru atruna - SKOLAI VAIRĀK NAV NAUDAS, KĀ TIKAI MINIMĀLAJAI ALGAI, bet daļai skolotāju - nekāda papildu samaksa par gatavošanos mācību stundām, konsultācijām, mācību un metodiskā materiāla gatavošanu netiek piemērota. Saprotu skolotājus! Bet ir bet, kas no tā cieš?! Bērni! Bērni ar potenciālu netiek spriegoti tā, lai veicinātu vēl augstāku efektivitati, problemātiskie bērni - tup savā negribēšanas stadijā, bet īpašie bērni, ja arī cenšas, ar grūtībām maļas vidējā līmenī. Viss ir atkarīgs no vecākiem, ja gudrajiem berniem vecāki var atļauties privātskolotājus, tad viņi spīd, īpašajiem bērniem- vecāki piemeklē savu zināšanu interpretācijas metodi. Ja vecāki neliekas ne zinis, tad bērni sut savās porblēmās paši. No sirds vēlos teikt lielu Paldies tiem skolotājiem, kuri neskatoties uz atalgojuma sistēmu, rod iespējas palīdzēt saviem skolēniem!
Tieši tā. .beidzot izsvītrot visas tās pārgudrības,svešvārdu mudžekļus un garum garās penteres....visu pasniegt vienkārši,sistēmā un tad tikai pakāpeniski sarežģīt. Visas tās ministriju darbības izskatās kā svešvārdos tērptu,garumgaro dokumentu ražošana- t.i. milzu darba imitācija,un tikai...
Kad valdības (IZM, skolu valžu un departamentu) līmenī tiks pieņemts likums, ka skolotājiem OBLIGĀTI jāgatavojas mācību stundām, un šis darbs jāapmaksā? Šobrīd daudzās Latvijas skolās skolotāji strādā, saņemdami minimālo atalgojuma likmi un strādādami 0,4-0,6 slodzes (vairāk nav!), un nekāda papildu samaksa par gatavošanos mācību stundām, konsultācijām, mācību un metodiskā materiāla gatavošanu netiek piemērota. Skolu direktoriem ļoti vienkārša atruna - SKOLAI VAIRĀK NAV NAUDAS, KĀ TIKAI MINIMĀLAJAI ALGAI.
Jūsu komentārā ir nosaukta vērdā ļoti asa problēma, kas sagaida skolas - skolēnus, skolotājus un vecākus arī. Milzu klases(30+ skolēnu skaits) ar visplašāko spēju amplitūdu - no izcilības līdz nopietnām mācību grūtībām, no augstas socializācijas līdz smagiem uzvedības traucējumiem, no lieliskas veselības un psiholoģiskās stabilitātes līdz daždažādakajām īpašajām vajadzībām. Un viens vientuļš skolotājs ar savu realizējamo valsts uzdoto standartu. Bez apmācības darbā ar īpašajiem bērniem. Bez mācību materiāliem un bāzes visai šai dažādībai. Bez asistenta vai skolotāja palīga. Viens kaujas laukā, viens pats uz šīs ugunslīnijas. Bet par skolēnu atlasi pēc spējām varat aizmirst - tā esot vienlīdzīgu tiesību uz izglītību pārkāpšana. Un par mazām klasēm arī varat aizmirst - mūsu uzskaitveži prot skaitīt tikai to, kas ir izmērāms naudā, indivuduālu pieeeju naudā izmērīt nevar, tādēļ tai viņu acīs nav vērtības.
saulpurenei 26.04.2017. 11:48:37
Atpakaļ un vienkāršāku? Nesmīdini. Nezinu par sākumskolu, bet 5. - 9. klašu posmā viss ir ļoti vienkāršots un samazināts salīdzinājumā ar kādu 10 gadus tālu pagātni. Padomjulaiku prasības satura un zināšanu jomā pat nepieminot.
Vērojot sava bērna skolas gaitas, secinu, ka ir grūti! Ja vēl bērnam ir disleksija, tad no pedagoga puses, manuprāt, ir jābūt izveidota specializēta pieeja, kuru es, uz doto mirkli, apmācības darbā nesaskatu. Ir nodrāzts (atvainojos par izteicienu) darba modelis, kas tiek piedāvāts visiem vienāds. Parbaudes darbu pieprasītais zināšanu līmenis (darba lapas), neatbilst stundu laikā sniegtajam zināšanu līmenim. Priecājos, ka tā nav ar visiem skolotājiem! Ir pedagogi, kuri spēj bērniem piemeklēt, sniegt dažāda veida apmācības modeļus,piemēram, matemātikā - vienam izskaidrot ar vizualizāciju, otram - ar rotaļu. Saprotu, ka katram bērnam līdzi neizskraidīsi, bet palīdzēt vecākiem - dot mājās viņa bērnam piemērotus apmācības modeļus, gan varētu... Paldies, maniem skolotājiem, ka man palīdzēja attīstīt domāšanu, lai es tagad varētu palīdzēt savam bērnam.
Mācību saturu jau sen vajadzēja pilnveidot atpakaļ - uz vienkāršāku! Nevis katru gadu arvien vairāk sarežģīt un pārblīvēt! Un visas darba burtnīcas, kas radītas ar mērķi nopelnīt, pa taisno miskastē!
Tukša polēmika....Tā tikai norāda uz to , ka skolnieku fundamentālo zināšanu līmenis paliks tikpat zems kā tagad... Bet , tāds jau ir latvijas valdības pasūtijums : vislabākais vergs ir tas verga , kurš uzskata sevi par brīvu...un , protams , ka pār muļķiem vieglāk valdīt...
pilnveidošana 26.04.2017. 11:12:14
Baidos no pilnveidošanas! Saturs ir tā pilnveidots, ka zināšanu vairs nav! Mācām ekonomiku un biznesu, matemātikai stundas noņemtas līdz minimumam, bet šo profesiju pamats ir spēcīga matemātika. Tāpēc nav ekonomistu, kas spēj veidot valsts budžetu - visi apguvuši biznesa pamatus, ne matemātiku! Integrējiet matemātikas stundās! Anatomijas stundās labi mācījāmies par savu ķermeni, integrējiet atpakaļ to veselības mācību! Literatūras stundās analizējām daiļdarbus - nevajadzēja īpašas sociālo zinību stundas, ko skolēni sauc par stundām pļāpāšanai. Atdodiet šīs stundas zinātņu pamatiem, skolosim gudru un zinošu jauno cilvēku!
Rīt varbūt kaut ko uzzināsim, pagaidām pa tukšo 26.04.2017. 11:08:38
Projekta „Kompetenču pieeja mācību saturā” prezentācija notiks 27.aprīlī plkst. 9.00 Latvijas Nacionālajā bibliotēkā 11./12. stāvu korē.
ne-balerīna 26.04.2017. 10:54:03
Mūsdienu bērniem un reizēm vecākiem neko nevajag. Katram vecākam savs mīlulītis liekas unikāli ģeniāls. Vecāki, savu ambīciju vadīti, sūta bērnus n'- tajos pulciņos, domā tik par radošas personības veidošanu, kurai spārni ļaus pacelties neredzētā augstumā, bet nesaprot, ka putniņam jāprot ieskrieties, pirms var pacelties gaisā. Bērns tik tiešām ir pārguris, bet ne jau to dažu mājas darbu dēļ, bet gan tāpēc, ka tūlīt pēc stundām muzicē, dejo, sporto, tas tiek uzkrauts viena bērna pleciem. Māte grib, lai mīlulīte būtu balerīna, tēvs sapņo par olimpisko čempionu riteņbraukšanā- tas tiek prasīts no viena nelaimīgā bērniņa. Kādi nu tur mājas darbi... Bet bērniem loģiskā domāšana vispār netiek attīstīta. Nu nav visi vienādi, citam ļoti ātri viss top skaidrs un saprotams, bet kādam, tikai mājas darbu pildot, rodas skaidrība par mācīto tēmu.
Vienas tukšas frāzes...Nekādas konkrētības, kāpēc tā ir....Ko lai dara, ja arvien vairāk bērniem ir uzvedības un mācīšanās grūtības un traucējumi. To varētu paskaidrot mediķi, psihologi!
"relatīvi mazs ir skolēnu skaits, kas var atrisināt augstākā līmeņa uzdevumus" Tas ir likumsakarīgi, jo skolā galvenais , lai visi būtu sekmīgi un nokārtotu eksāmenus. Visvairāk "apdalīti" skolā ir tieši gudrākie bērni. Domāju, ka klasēs, kas veidotas atlasot skolēnus pēc zināšanu līmeņa, visi strādā visu stundu ( mani bērniem vēl pāris gadus jāpaaugas, lai izmēģinātu, bet kā piemērus iedomājos Rīgas 1.Valsts ģimnāziju, Inženierzinātņu vidusskolu). Vai nu klasei jābūt pietiekami mazai, lai skolotājam ir laiks individuāli strādāt ar bērniem, kuriem ir ļoti dažādi zināšanu līmeņi, vai arī lielā klasē visiem jābūt apmēram vienā līmenī, lai visi būtu noslogoti visu stundu. Kāds metodes var atrisināt problēmu 30 skolēnu klasē, kur atzīmes ir no uzdāvināta 4 līdz stabilam 10?
Kur var uzzināt, kuri mācību priekšmeti tiks "saīsināti", ieviešot Latvijas skolās kompetenču pieeju? Diskusijā Saeimā izskanēja viedoklis, ka piemēram, vidusskolā apgūstamo mācību priekšmetu skaitu jāsamazina uz 15. Vai "liekajām" skolotājām atkal IZM piedāvās iespēju pārkvalificēties? Atcerēsimies IZM piedāvājumu diskusijā par iespēju sporta skolotājiem doties izdienas pensijā - var taču vasaras laikā kursos iegūt matemātikas skolotāja sertifikātu un mācīt matemātiku, piemēram, 5. un 6. klasēs. Un to IZM "eksperti" piedāvā 60-gadīgam sporta skolotājam ...
Tas vārds "jēgpilns" jau kļuvis par lamuvārdu....
Galvenais, lai pārmaiņās ir jēga un saturs ne tik tukša darīšana - darīšanas pēc.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.