Lietotājvārds
Parole
"Projekta Kompetenču pieeja mācību saturā VĪZIJA būtu sniegt jauniešiem tādas zināšanas, prasmes un pieredzes skolas laikā no 1,5 gadu vecuma līdz 18 gadiem, lai viņš kļūtu par harmonisku, radošu, rīcībspējīgu un atbildīgu personību, kas būtu motivēta un prasmīga sasniegt personiskos un sabiedrības kopējos mērķus, veidot ilgtspējīgu nākotnes sabiedrību Latvijā." Cik GUDRS formulējums..." Kautkas no komunisma cēlāja morāles kodeksa un jaunās personības audzināšanas...
Oliņa – Sovanarola svārkos... Tāds pats fanātisms un tāda pati pārliecība, ka tikai viņai ir zināma patiesība.
Oliņa – Sovanarola svārkos...
izglītības sistēmas sagraušana 30.04.2017. 11:41:46
piekrītu "praktiķim""-- izgl. sistēma valstī tie MĒRĶTIECĪGI GRAUTA !
Tad, kad redzēsim realitātē, ko piedāvās, jau būs par vēlu. Cietīs bērni, kas nākošajā mācību gadā uzsāks skolas gaitas un būs izmēģinājuma trusīši. Augustā pasviedīs kaut ko pusizceptu un skolotajiem būs jākuļas... un kā ir ar vecākiem??? neklusējiet taču! Tie ir jūsu bērni, bez jūsu piekrišanas skola nedrīkstētu neko tādu izmēģināt. Jo nākošgad būs pilotskolas, kas eksperimentēs. Ar ko?- ar jūsu bērniem!!! "seit nekas nav skaidrs, lai beidz atļauties tādas nejēdzības.
Oi, kā mūsu ierēdņi un daudzi "nozombētie" žurnālisti mīl klaigāt par vidusskolnieku izglītības kvalitāti. Pārdomām piedāvāšu salīdzinājumu, kuru , domājams, laucinieki sapratīs, bet par augsti kvalificētiem ierēdņiem man gan ir šaubas. Tātad modelis - no pagastā, novadā savāktā piena vietējā pienotavā "noņem" krējumu un - krējumu nosūta uz centra kombinātu, sviesta ražošanai. Centrā no 10000 litriem krējuma iegūstam, piemēram, 5000 kg sviesta. Savukārt vietējās pienotavas pienu laiž vēlreiz caur centrifūgu, dabū 500 litrus krējuma un no tā 300 kg sviesta, plus no vājpiena iegūst biezpienu. Protams, ka šādas saimniekošanas rezultātā lielākie ieņēmumi un peļņa būs centra kombinātam. Ko varam, jeb ko piedāvā mainīt, savācam pienu - viss piens uz centru, tur to nokrejos, un veiks visu pārējo. Bet vai produkcijas kvalitāte uzlabosies?
kompetenču pieeja ir pasaules baņķieru finansēta. Tāpat ka Iespējamā misija un Teach for all. Sava loma tur arī OECD ar saviem pētījumiem. Ir vērts padomāt, kādam nolūkam kalpo šī izglītība jeb cilvēka gara pakļaušana.
to laimiņa 28.04.2017. 12:03:04
Ja bērni vēl nav dzimusi vai jau skolu beiguši, tad protams var bez emocijām ar interesi vērot, kas iznāks no kārtējā eksperimenta (jeb varbūt miljonu apgūšanas?). Ja paša bērnus skar šis eksperiments, ja ir labi redzamas tendences, tad diezgan ticami var prognozēt turpmāko.
Latvijas izglītības sistēmas šausmas pāris teikumos. Mēs gibam mācīt tikai tos kas jau prot. "Neražosim nelaimīgus cilvēkus, kuri savas sociālās izcelsmes dēļ nespēj pieņemt sabiedrības augošās prasības. Ir smagi vērot, kā, cīnīdamies par savas personības identitāti,šie bērni velk sev līdz tos, kuri ir konkurēt spējīgi. Tas ir stāsts par medus mucu un karoti darvas. Valsts zaudē savu galveno garīgo potenciālu uz kvantitātes rēķina"
Latviskais vārdiņs p r e z e n t ē s jau izsaka visas latvijas izglītības jēgu un mērķus...
Lai taču ļaudis ņemas,ja viņiem šķiet,ka tam ir jēga. Redzēsim realitātē,kas taustāms tiks piedāvāts ,tad arī vērtēsim. Vienīgi gribētos zināt,cik un kādos pētījumos balstās tas,kas tiks piedāvāts. Vai arī tas atkal būs no sērijas 'tā,kā bija,nebija labi,liekas,ka šitā varētu sanākt labāk".
varētu domāt, ka skolā tagad bērnam nav ne jādomā, ne jābūt radošam, ne jāuzņemas iniciatīva. nevajadzēja atļaut to sasodīto demokrātiju un visatļautību skolaš un deklarēt bērnu tiesības, vajadzēja stingrāk noteikt bērniem viņu pienākumus, ar iespēju izslēgt no skolas nevis ļaut traucēt mācību procesā tiem skolēniem, kas grib mācīties, neatkarīgi no tā, ka pamatizglītīab ir obligāta. Vajag novienkaŗšot mācību saturu, samazināt apgūstamās vielas apjomu un ļaut bērniem mācīties ilgāk vienu tēmu ar izpratni. Reāli tas nav iespējams, jo viela, paši ziniet, ir nenormāli apjomīga. KĀPĒC vienam Latviajs skolēnam ir jāzina tik nenormāli daudz? Aizbraucot uz to pašu Ameriku mūsu 9.klasi pabeigušajam skolēnam tur nav ko daŗit, jo reāli tie tur - Amerikā - mačās mūsu 7., 8.klases vielu. Ta kāda jēga? Un nedomājiet nonēmt nost to, ka skolēnam tagad nebūs mājas darbi. A KĀ VAR VIELU APGŪT, ja nemācās vārdiņus, ja nemācās pamatformas, ja nemācās formulas, ja nemācās reizrēķinu? Jūs ko, mīļie IZM un visi citi gudrie, kuri tagad taisīs reformas, gribat bērnus par muļķiem un neizgl\ītotiem pataisīt? mans bērnsi r harmonisks, atbildīgs, radošs, rīcībspējīgs, ir motivēts sasniegt ne tikai savus mērķus, bet arī darboties sabiedŗibas labā un tas viss pateicoties stingriem skolotājiem, kuri prasa, lai bērns zinātu un prastu zināšanas pielietot praksē. PIE MUMS TAS VISS JAU NOTIEK!!! Un kas mainīsies? NEkAS! nevajadzēja pēc padomju laikiem nogriezt bērnam praksi, prasmi ogas lasīt, grītu mazgāt, dobes ravēt - nē, redziet, bērns nedrīkst pārstrādāties. Kādas muļķības. lai izdodas izveidot tiešām labāku izglītībs sistēmu nevis ieskriet nākama'grāvī. tagad, diemžēl, skolēni skolotājus neciena. Domājiet, ka būs labāk? Vecākus vajag audzināt, jo bērnsi r vecāku neaudzinātības vai audzinātības produkts.
ko var cepties. tas i rtik vienkārši. Katrs skolotājs pats izvēlas kā mācīt - galvenais ir gala rezultāts.
Tas ir tik derdzīgi, ka izglītības sistēma Latvijā tiek mērķtiecīgi grauta, katrā reformā,iznirstot no kaut kādiem murgu miglas vāliem nejēgām, diletantiem un vienkārši stulbeņiem, kuri uzdodas par izglītības glābējiem. Būtībā lielāki noziedznieki baltās apkaklītēs kā bankomāta aplaupītāji vai huligāni. Tie izlaupa materiālas vērtības, bet šie "guru" izlaupa Latvijas bērnu un jauniešu smadzenes. Viņi ir parazīti, ko dzemdē IZM, VISC, LIZDA vadība un pārējie grupējumi. Cik ilgi vēl frontes līniju noturēs vecā pedagogu gvarde? Viss jau brūk un jūk. Personīgi man cerību nav.
ļoti gribēšu redzēt 27.04.2017. 21:32:41
Valsts pārbaudes darbu saturu un iekļautās kompetences.... un kā pēc tam tiks uzņemti studenti?
Pēc tādām kompetencēm skolēni paliks vēl nekompetent'āki, nu ko, uzplauks privātskolotāju, maksas sagatavošanas kursu bizness!
Oliņas kundzi ar viņas komandu esmu dzirdējusi, kad centās itkā mācīt kompetences skolotājiem seminārā.... murgs....jāskaita bija nogriežņi, figūras( mūsu mācību līdzekļos to darām visi skolotāji jau gadiem!!!!), ...jāraksta manas idejas ne viņu kā ko darīt.... ne viena vārda nebija par to, kāds būs labums no šīm kompetencēm, ar ko tās atšķiras no līdzšinējās sistēmas.... divas dienas bezjēdzīgi pavadītas, atbildes uz jautājumiem nesaņēmām... kārtējie solījumi....Saprotam, ka grib atgriezt atpakaļ "Soli pa solim" laiku.... kas izgāzās, neaizgāja...šobrīd caur citiem vārdiem, citiem solījumiem mēģina atkal ieviest ko līdzīgu...jau tad cieta bērni, vai ļausim, lai atkal situācija atkārtojas???? Viņi saņems naudu, muļķi skolotāji "ceps" plānojumus, darba lapas, metodisko materiālu....sēdēs ārpus darba laika bez samaksas, lai lielajiem kungiem būtu ko iesniegt!!!!!
Vienā no iepriekšējiem rakstiem par šo tēmu bija minēts, ka "Lai gan Latvijas skolēnu rezultāti starptautiskos pētījumos atbilst Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstu vidējam līmenim, relatīvi mazs ir skolēnu skaits, kas var atrisināt augstākā līmeņa uzdevumus". Baidos, ka nākošajā reizē "relatīvi mazs" varētu parādīties jau teikuma pirmajā daļā. Kamēr spējīgajiem bērniem neveltīs vismaz tikpat uzmanības kā potenciālajiem nesekmīgajiem, tikmēr uzlabojumu nebūs.
Lai grupu darbā izvērtētu katra sniegumu, būtu jāveic pašas grupas dalībnieku savstarpējā vērtēšana un tikai pēc tam skolotāja.
Kurš ir izvērtējis mūsu braši savēlētās ( pilnīgi bez izvēles iespējām, tikai par visu sarakstu!) SAEIMAS "grupu "darbu...?
egles dēls čiekurs 27.04.2017. 19:32:58
Nevar no egles gaidīt neko citu, kā čiekurus .Nu nesanāks tur āboli ! Kāpēc radinām bērnus nerēķināties ar savu potenciālu, kas katram ir atšķirīgs. Jau 6.klasē ir redzams, kāds lietaskoks katrs ir - nevajag nospīdzināt bērnu līdz riebumam pret skolu, ja viņš pēc tās nealkst ! Dodam tam citu programmu kopā ar profesionālu ievirzi, lai sāk novērtēt savas praktiskās spējas un intereses. Neražosim nelaimīgus cilvēkus, kuri savas sociālās izcelsmes dēļ nespēj pieņemt sabiedrības augošās prasības. Ir smagi vērot, kā, cīnīdamies par savas personības identitāti,šie bērni velk sev līdz tos, kuri ir konkurēt spējīgi. Tas ir stāsts par medus mucu un karoti darvas. Valsts zaudē savu galveno garīgo potenciālu uz kvantitātes rēķina.
Nekad nepiekritīšu grupu darbiem. BD un Sākumskolā tas ir ok, bet ne vēlāk. Nupat mūsējam viens bija 7.kl., pie kam, tas bija MD, bet uz atzīmi , tātad mājās. Grupā iekrita klases biedri, kuram līmenis ap 4 šajā priekšmetā. Manējais visu uztaisa. Saka-es viņus nevilkšu, lai iet ieskrieties! Jo viņi ne reizes nav painteresējušies, ko darīt...manējais saņēma 8. Pārējiem arī liksim??? Mans dēls vairāk grupu darbos nepiedalīsies!
Izvēlēties strādāt vai nestrādāt? Tad manam bērnam arī būtu jābūt izvēlei būt vienā grupā ar slaistu vai nebūt. Skolotājs lielā klasē nevar izsekot līdzi katra ieguldījumam grupas darbā. Internetā bija vairākas paraugfilmiņas par grupu darbu, neticu, ka tā var ko nopietnu iemācīties, pa retam paspēlēties - lai būtu. Tikai bez atzīmēm.
Vilibalds Kaķei 27.04.2017. 15:48 27.04.2017. 16:24:28
Par grupu darbu taisnība. Praksē labi redzams, cik produktīvs ir IZM grupas darbs. Visi "raujas vaiga sviedros" , bet galā sanāk kārtējais fufels , un atbildīgo, kā vienmēr nav.
Iespēja izvēlēties? Ar lielāko prieku! Ja vien tas, kurš izvēlas nedarīt a) ļauj netraucēti darīt citiem b) (kopā ar saviem vecākiem) uzņemas pilnu atbildību par savu izvēli, nenoveļot to ne uz citiem skolēniem, ne skolotājiem. Tad es pirmais parakstos - un uz priekšu.
Grupu darbā katra skolēna sniegumu izvērtēt ir grūti(formatīvi jā, bet ballēs - problemātiski), tādēļ grupu darbs der kādiem apkopojumiem, kopsavilkumiem, vai kad vajag lielu ne visi būtiskas, tomēr apskatāmas informācijas apjomu apstrādāt. Kaut ko pamatīgi iemācīties grupā nevar, īpaši praktiskās lietas. Neesat iedomājušies, kādēļ auto neviens īsti nemācās vadīt grupā? Par operējošie ķirurgi varbūt grupā operē, bet mācās gan individuāli. Grupu darbs ir ideāla augsne sociālā slinkuma lāpīšanai un vienpusīgai attīstībai. Tā nav nekāda panaceja un universālais plāksteris izglītības sistēmai. Tikai viena no daudzām darba formām. Viena no daudzām.
Tēti! "Skolotajiem nav līdzekļu, lai slaistus piespiestu strādāt..." Piekrītu! Bet vai vajag kādu piespiest? Ir jādod iespēja izvēlēties.
Arī vērtējot grupu darbu jāvērtē KATRA skolēna sniegums. Nav pieļaujama kolektīva vērtēšana gluši tā pat kā kolektīva sodīšana vai plaģiātisms, arī vērtējums skolēnam par kāda citas personas (vecāka) darbu. Tā IR skolotāja PROFESIONĀLĀ atbildība.
Lai visi tie projekta izstrādātāji iet uz skolu un strādā...Oliņa pat sakarīgi neko nevar komentēt. Šadurskis ir skolas gados laikam bijis ne tas labākais skolnieks, tāpēc tagad dara visu par ,,labu " skolotājiem.
Līdzās kompetenču pieejai biezi tiek minēts grupu darbs. Nesaku, ka nekad un neko nevajag darīt grupās, bet kopumā man tas liekas lielisks līdzeklis, lai noslēptu patieso zināšanu līmeni, ja prasmīgi sadala grupas. Īpaši labi tas varētu darboties priekšmetos, kuros nav centralizētos eksāmenu. Ta ir lieliska iespēja saprast, kā var izbraukt uz citu zināšanu rēķina jeb, ja darbi sadalīti vairākiem, saņemt sliktu vērtējumu par labi padarītu, jo kāds no grupas nav pacenties izpildīt savu daļu. Skolotajiem nav līdzekļu, lai slaistus piespiestu strādāt (to es ne domāju kā pārmetumu skolotājiem), bet arī klasesbiedriem tādu nav. Vēl man liekas (runas vecāku sapulcēs) , ka daudzi ir iedomājušies, ka ir atrasts brīnumlīdzeklis,lai zināšanas dabūtu galvās bez darba. Skolotājs palēkās, parādīs bildītes un visu visu zinās. Mana dēla klasē (5.kl.) bija liels tracis ar skolas vadības iesaistīšanu par to, ka gada sākumā matemātikas kontroldarbā skolotāja bija ielikusi reizrēķina uzdevumus. Kā varot prasīt, lai bērni iekaļ! Domāju, ka ir pamatlietas, kuras vienreiz ir jāiekaļ. Bez pamata māju neuzcelt.
Žēl, ka piecu gadu projekts ir iesācies ar iespējamu šmugulēšanos. Pašā pirmajā posmā tika sagatavoti 600 cilvēki - viņu kursi bija Eiropas projekta naudas finansēti. Viņiem tika vairākkārt pateikts, ka viņi piedalīsies modeļa ieviešanā savās skolās kā eksperti. Bet pēc kursu beigšanas, pēc mēneša 400 saņēma kaunpilnu apliecību par kaut kādu nesaprotama, anonīmu kursu pabeigšanu. Šo apliecību kauns rādīt skolā, un administrācija uz to skatās ar smīnu vai dusmām - nav ko uzbāzties. Šmugulēšanās , iespējams, ir saistīts ar fondu naudas iekšējo pārdalīšanu, tās novirzīšanu uz sānceļiem, proti, konkrētai universitātes struktūrvienībai, KURAS TELPĀS ŠIE KURSI NOTIKA.
Zeltstarīte 27.04.2017. 13:19:05
"Projekta Kompetenču pieeja mācību saturā VĪZIJA būtu sniegt jauniešiem tādas zināšanas, prasmes un pieredzes skolas laikā no 1,5 gadu vecuma līdz 18 gadiem, lai viņš kļūtu par harmonisku, radošu, rīcībspējīgu un atbildīgu personību, kas būtu motivēta un prasmīga sasniegt personiskos un sabiedrības kopējos mērķus, veidot ilgtspējīgu nākotnes sabiedrību Latvijā." Cik GUDRS formulējums TAM, kas nepārtraukti JAU tiek darīts bērnu, jauniešu labā! Tikai - JĀGRIB mācīties, jāgrib darīt, jāgrib sadarboties, jāgrib piedalīties... Lai to sasniegtu, SKOLĒNAM jāiegulda DARBS. Pie NEGRIBU un NEDARĪŠU nepalīdzēs nekāda KOMPETENČU pieeja.
sirrealitāte 27.04.2017. 12:15:31
Ir jau skaisti meklēt glābiņu no trešas industriālās revolūcijas irracionālā sapņu pasaulē par musu veco labo "mācību grāmata - skolotājs - mācibu klase". Vai šis skaistais sapnis mums nesagādas tik pat sāpīgu pārsteigumu ar ceturto industriālo revolūciju kā orģinājajiem sirreālistiem Otrais pasaules karš?
es esmu dārznieks>>.arī mammai 27.04.2017. 12:13:44
Tuksnesī augušu kaktusu, iestādot Latvijas zemē, vai tas spēs ieaugt? Vai mūsu vide: klimats, augsne, labklājība, sīkstums, … to ietekmēs? Domāju, ka kaktuss nīkuļos, bez īsta dāznieka aprūpes. Vai tiešā veidā pārnesot “skološanas” idejas no citas valsts, tās spēs iedzīvoties mūsu vidē? Vide, attieksme, domāšana, kultūra, tradīcijas, tie būs vieni no noteicošajiem faktoriem. Pamatus bērna attīstībā ieliek vecāki, vecāki, vecāki, vecāki, vecāki, vecāki, vecāki, vecāki, skola palīdz tālāk attīstīt bērna radošumu vai uzsāk PĀRveides procesu.
To arī mammai! Nav runa par to vai mammas priecātos. Bērnu sirdīs ir jābūt priekam, lai tas veicinātu turpmako degsmi uz mācībām! Ja bērnam iedod darba lapu ar sliktas kvalitates pārkopētām augu kontūrām un bērnam tās puķes ir jāspēj atšķirt, kuras pat mācību grāmatā nav sastopamas, un, gala rezultātā, pēc vakara veltītās nosaukumu zubrīšanas, saņem sliktu vērtējumu,dikti šaubos, ka Jūsu bērns plauktu smaidā un būtu gandarīts par padarīto darbu. P.s. Kad oponentam ir vēlme iedzelt, pirmais komentāra saturs vienmēr tiek veltīts diskusijas biedra personības analīzei!
Tiešām, kāpēc bērnam 2.klasē zināt 15 pavasara ziedu nosaukumus!?????Labāk, lai zina 15 War Kraftus, gadžetus, kurus prot lietot tikai spēlīšu spēlēšanai, tupi spiežot pogas, un 15 iemeslus, kas vecākam liedz pavadīt laiku ar bērnu dabā, viens no tiem- Spice/Alfa?Maxima...nu, atkarībā no dzīves vietas!
skolas laikā no 1,5 gadu vecuma līdz 18 gadiem 27.04.2017. 12:01:01
Malacis Šadurskis! Visām skolām pievienojam arī jaunākās bērnudārzu grupiņās! "...Projekta Kompetenču pieeja mācību saturā vīzija būtu sniegt jauniešiem tādas zināšanas, prasmes un pieredzes skolas laikā no 1,5 gadu vecuma līdz 18 gadiem, lai viņš kļūtu ..."
>arī mamma > realitāte 27.04.2017. 11:45:22
Vairs neder "Bet nu - katram savs viedoklis". Katram bērnam jābūt "...radoša skolotāja, kas pati veido mācību materiālus, izvērtē, ko kurai klasei mācīt un ko ne, sasaista mācību vielu ar dzīvi un apkārtējo pasauli". Bez šī varam arī nesvinēt simtgadi, jo nākošo vairs neizdzīvosim. Viss skolotāju rokās.
To dārzniekam! Kā Tu domā, augs var atteikties no kopšanas, laistīšanas un "piebarošanas"? Labos apstākļos, augs teiks -Nē! Cimperlīgiem augiem ir nepieciešama īpaša aprūpe. To nosaka genētika un tikai pēc tam dārznieks, zinot genētiskās nianses, var attīstīs mazo dīgli līdz raženam augam! Vai tad ne?
arī mamma > realitāte 27.04.2017. 11:34:31
Hmm... cilvēks, kura komentārā ik rindiņā ir pa pareizrakstības kļūdai, bargā tonī strostē sava bērna skolotāju par to, ka viņa, redz, atļaujas strikti nepieturēties pie programmas, neizmantot darba lapas un vēl - kādas šausmas - mācīt bērnam kaut kādas "muļķības" ārpus programmas. Es gan laikam priecātos, ja manam bērnam būtu radoša skolotāja, kas pati veido mācību materiālus, izvērtē, ko kurai klasei mācīt un ko ne, sasaista mācību vielu ar dzīvi un apkārtējo pasauli .... Bet nu - katram savs viedoklis.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4+9=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.