Lietotājvārds
Parole
Pēdējos gados vidusskolu absolventu skaits saruka divas reizēs, bet skolēnu skaits, kas izvēlas kārtot centralizēto eksāmenu bioloģijā, fizikā un ķīmijā pēc VISC datiem sarucis trīs reizes. Kaut, sākot ar 2005. gadu tika realizēti divi vērienīgi un tik pat dāsni finansēti projekti, kuru mērķis bijis modernizēt atbilstošo mācību priekšmetu apgūšanu, ieinteresējot skolēnus. Tagad tā pati komanda, kuras “veiksmes stāstu” raksturo sasniegtais rezultāts, ķērusies nākamas vērienīgas naudu summas apgūšanai. “Revolūcijas” rezultāta (un vēsture to māca) var ātri izjaukt. Pārmaiņu pamatā – sveša pieredze (turklāt – ne jau labāka), kuru mēģinās “iesakņot” vietēja augsnē, cerot uz ātro rezultātu... Bet! Lai kaut ko vērtīgu radītu, ir vajadzīga “evolūcijas” pieeja - neatlaidīgs darbs, rūpīgi un apdomīgi saglabājot (ne vis graujot) vērtīgo mantojumu, kuru uzkrāja iepriekšējas paaudzes, pielāgojot to mūsdienu realitātēm. Fundamentālo zināšanu vērtība nekad netiks devalvēta. To nevar pateikt par cenšanos aizvietot fundamentalitāti ar mistisko “jauno tehnoloģiju pratību” un mistisko “kompetenču apgūšanu” turklāt baltoties uz fantāzijām par to, kas būs nepieciešams cilvēkiem, lai iekļautos sabiedrībā 21. gadsimtā... Cilvēks, kuram ir fundamentālas zināšanas par pamatlietām (plašā nozīmē), spēj pielāgoties jebkurai dzīves situācijai un ātri un ar izpratni apgūst jebkuras tehnoloģijas.
Jautājums par jauno kompetenču modeli 22.08.2017. 12:24:03
Bija mācību priekšmeti - tagad būšot jomas. Un skolotāji mācīšot atbilstoši savai kompetencei. Tā vismaz mums šorīt informatīvajā stāstīja mācību pārzine. Varbūt kāds no pilotskolām zina ko vairāk un var nokomentēt? Diemžēl ticamības procents mūsu 65+ gadīgajai māc.pārzinei ir minimāls (un tuvākos 5 gadus iet pensijā negatavojas - kamēr mazmeita pamatskolu beigs)
Šadurskis domā kā viņam patiktu, bet jāstrādā skolotājam. Viņš aprunājas ar 300 skolotājiem, kuri piedalās kompetenču izveidē a kur pārējie tūkstoši? Tik grūti bija izstrādāt anketas, kuras nosūta skolām, skolas skolotājiem un tad izvelk optimālo? Karbonādi cep tas, kurš cūku pat kūtī nav redzējis. Kā b\erni saka- pienu iegūst RIMI.
Skolnieciņš 22.08.2017. 07:05:15
"Skolēns šodien ir pilnīgi citādāks nekā pirms 20, 10 vai pat pieciem gadiem. Skolēni nāk ar pilnīgi citu dzīves pieredzi. Laikmets ir cits, un to veido nemitīgi mainīga vide" šim apgalvojumam es piekrītu par 70%. Nabadzība man ir nemainīga. Es to redzu. Manas acis saka: "neskaties". Bet es skatos nabadzībai sejā. Manas attiecības ar nabadzību ir intīmas. Jo naids arī mīlestība! Ko dos reformas? Algas pielikumu IZM ierēdņiem un augsta ranga amatpersonām? Laimīgas bērnu sejas? Sociālo vienlīdzību? Ko dos šī reforma? Mani arī reformēs? Vai Skolnieciņu reformēs? Kāpēc Duklava kungam pieder Piebalgas alus? Kāpēc viņš ir zemkopības ministrs, ja savus tautiešus nodzirdina? Tādus cilvēkus dzīt ar sū*ainu mietu no politikas? Uzminiet! Kāpēc tirgoņus nedrīkst likt politikā! Jo viņi visu pārdos, ja par to labi maksās! Viņi arī valsti ūtrupē pārdos. Cieņā, Tavs Skolnieciņš P.S. Un vel Dūklavs bija komunists. Bijušo komunistu nav! Tā ir liekulība. Viņš nodeva savus ideālus ar kuriem dzīvoja padomijā! Kā man to saprast? #kritiskā_domāšana ®Skolnieciņš
ja tā visa mērķis ir apgūt kārtējo naudu, izstrādāt kārtējo projektu, kārtējo reizi aplaimot skolēnus,skolotājus ,vecākus, tad varbūt to naudu vienkārši sadalīt ubagiem stacijas tunelī un paglābt pēdējās izglītības sistēmas atliekas?
Apgaismībai 21.08.2017. 19:59:44
Tieši tā. Bija mums Dabaszinību projekts, skolotāju masīvi kursi, atbalsta materiāli (lielākoties kļūdaini, nepabeigti, neaprobēti, precīzāk - neņemts vērā aprobētāju viedoklis), kad projekts beidzās, izveidojās DZM centrs, no kura diez kādu labumu nejūt. Tad tika izstrādāta 5 pakāpju kvalitātes sistēma, kura jau pērn "uzkārās". Bet par to visu saņēma naudu IZM u.c. projektu ierēdnīši. Tagad būs jauns projektiņš, jāuzloka piedurknes lielajam darbam!
Vai mums nepieciešami cilvēki, kuri praktiski nespēs praktiski neko izdarīt, kurš strādās 2030. gadā???? Mans uzskats, ka bērnam jāmācās darot! Ar plānošanu būs par maz, ja nebūs prasmes un zināšanas, tad rezultāts būs šķībs!
Kā saprast PATIKS? Šaubas un bažas par to, ka no viena grāvja otrā ...
tantīte -> skolotāja 21.08.2017. 15:53:56
bet kādi bija mācību mērķi ta stundai (nu sociālās zinības+ angļu val. + informātika) kas bija tas , ko skolēni apguva šajā stundā un kā tas tika izmērīts? skolēni paši saprata, ko iemācījušies? kā šī stunda iekļāvās semestra un gada sasniedzamajos rezultātos? rotaļāties ar bērniem ir jauki un patīkami, kurš tad ir pret rotaļāšanos. jeb rezultātam vairs nav nozīmes, galvenais , lai daudzveidīgs process? cik atceros no pedagoģijas vēstures, padomju krievijā tūlīt pēc revolūcijas bija tieši šāds eksperiments - atcēla priekšmetus, ieviesa darbnīcas un sasaistīja saturu ar praksi - tikai kaut kā ātri aprāvās tas eksperiments....
Kaut ko nesaprotu?! Tagad, piemēram, informātiku nevar mācīt skolotājs, kurš savulaik beidzis matemātiķus, nokārtojis ECDL eksāmenu un mācījis informātiku 20+ gadus, bet kompetenču izglītībā akcents uz barjeru nojaukšanu starp priekšmetiem. Kāpēc darbi neiet kopā ar vārdiem? Nesen piedalījos pedagogu radošo darbu konkursā, saņēmu zemu vērtējumu, jo man bija sasaistīti tikai 2 priekšmeti. Bet pirmo vietu ieguva kāda bioloģijas skolotāja, kura mācīja sociālo zinību tēmu angļu valodā, izmantojot datorus. Vai tiešām visus 4 priekšmetus pārzina?? ____________________________ Piekrītu, ka 80% kursu ir Ķeksīša variants, īpaši jau pēdējo MK noteikumu iespaidā - par bērnu tiesībām, pirmo palīdzību, utt. Kaut ko jēdzīgu var atrast savā priekšmetā, ja vien uz papēžiem nekāpj termiņi. 0 : 0 Novērtē
Galvenais, lai visu reformu rezultātā, mums būtu gudri bērni un viņi būtu viedi sava darba darītāji, kas spētu aizstāvēt Latvijas intereses pasaules mērogā, nevis pakalpīgi visiem liekt muguras un atdod pēdējo, kas jau nu vēl ir palicis.
Apgaismības ēnā 21.08.2017. 14:10:22
Kurš izstrādās jaunos standartus un pieejas, un visu citu? TIE PAŠI IZM IERĒDŅI, KAS GADU GADIEM NEKO NEGRIBĒJA, NESPĒJA MAINĪT, BET TIKAI VAIROJĀS un PAR NESAKARĪGIEM, BEZJĒDZĪGIEM PROJEKTIEM SAŅĒMA ATALGOJUMU ??? Kas spēja tikai noteikt, regulēt, prasīt un pārbaudīt. NO SKOLOTĀJIEM. Vai ministrs pats saprot, ko sola? Manuprāt, kāds atkal kampj un šķiež Eiropas naudu - ja jau skolotāji sen dara to, ko tagad tik pompozi ministrs pasniedz sabiedrībai. MUĻĶĪŠI SKOLOTĀJI - PAŠI NESAPRATA, KA TAS SAUCAMS CITĀDI. Nu mūs apgaismos.
kas tur ko patikt vai nepatikt -kārtējais Potjomkina sādžas projekts. atsakāmies no akadēmiskiem priekšmetiem, no abstraktās domāšanas, no deduktīvā izziņas modeļa un visu tikai caur praksi un bērna pieriedzi. tas tiešām būs apvērsums izglītībā
Diemžēl es gan šaubos, ka izdosies izstrādāt lielisku standartu. Nav pamata tādam optimismam, ja jau līdz šim tas nav gadiem izdevies.
ilgstrādājošā 21.08.2017. 12:58:41
Klausoties, lasot, īsti nesaprotu, kā noformulēs lietpratību. Lasīt mācīšana ir lietpratība vai process? Vai Oliņas kundze līdz galam ir sapratusi, ko īsti vēlas ieviest skolās? Vienā konfrencē dzirdēju, ka būs tikai divas izglītības pakāpes (Oliņa) Pamatizglītība 1.-6. un vidusskola 7.-12. Kur tas izplēnēja? Vai tie'[sām IZM un VIC pieļaus šādu nesakarību un bezjēdzību??????
Atkal jau tas Vājprātīgais komandu darbs pa grupām klasē...nenormāli. Līderus mums nevajag...visu komandā, kur nav iespējams izpausties un saņemt sev piemērotu vērtējumu. Nemainās joprojām nekas. Visus ražo un ražos par vienādi domājošiem robotiņiem, jo vadošus cilvēkus mums valstī nevajag. Ātrāk prom no šejienes.
Zaiga -> @ome 21.08.2017. 10:46 21.08.2017. 10:51:46
manuprāt, vienus no pirmajiem jālikvidē neskaitāmos IZM un skolu valdēs un izglītības departamentos algu saņemošos "vietniekus", "metodiķus", "koordinatorus", "vadošos speciālistus" u.c. neuzdrīkstos rakstīt - STRĀDĀJOŠOS...
Un kā ar mūzikas priekšmetu un vēl dažiem ? Vienās TV ziņās ,,no augšas'' izskanēja,ka 65% !!! tagadējo profesiju nākotnē vairs nebūs. Paliekam par robotiem...
tikai skolotāja 21.08.2017. 10:28:21
Jau piecus gadus strādāju ar to, par ko tagad pilnveides kursos klausos kā jaunumus (kā lielais vairums). Lektori nepārtraukti maļ jau visiem zināmas lietas. Nevaru sagaidīt to apvērsumu izglītības sistēmā, ko solīja. Tiešām tāda sajūta, ka kāds vienkārši grib dot oficiālu nosaukumu tam, kas jau sen notiek skolās un nosaukt to par apvērsumu izglītības sistēmā. Rodas jautājums - kālab?..... Vēlme paspilgtināt savu publicitāti? Kāda "iestāde" grib attaisnot savu pastāvēšanu? Vai izglītību reglamentējošie valsts dokumenti netiek līdzi sabiedrības pieprasījumam izglītības jomā un tie vienkārši jāpārraksta? Tad labāk nesauksim procesu skaļos vārdos, bet vienkārši sakārtosim to.
Mājturības un tehnoloģiju skolotāji, Pierīga 21.08.2017. 10:26:39
Klausījos LTV Panorāmu par jauno kompetenču modeli - viss esot skaidrs, daudzi to jau vairākus gadus sekmīgi izmantojot, tikai neesot zinājuši, ka tas tagad saucas "kompetenču pieeja". Un mājturību arī vairāk nemācīšot - tagad būšot tehnoloģijas. Varbūt IZM un VISC varētu vispirms sarīkot kādu meistarklasi-semināru, lai redzētu, kas tas ir par zvēru???? Un kur ir jaunās mācību grāmatas - mājturībā un tehnoloģijās katrā klasē tekstila un koka un metāla tehnoloģijās tādas ir četras - divas skolotājiem un divas skolēniem.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.