Lietotājvārds
Parole
<<rakaris 25.08.2017. 18:18 kamēr šis apmātais jenots netiks noņemts no distances, skaitļi vislaik ietekmēs skolu un cilvēku darbošanos, ne/ pastāvēšanu un likteņus.. >> Jenots skrien turp - kur rāda partija.
Ministru algas izmaiņas arī ne īpaši sakrīt ar skokēnu skaita izmaiņām. Ja valstī skolēnu palicis mazāk salīdzinājumā ar 2000. gadu - ministriņš sev aldziņu arī varēja attiecīgi samazināt, nevis palielināt?
Kamēr ģimnāzijām ļaus vērt n-tās paralēlklases un savākt skolēnus par katru cenu, pārējās vidusskolas turpinās eksistēt agonijas režīmā! Rīgā visās vidusskolās ir pedagogi, kas ir spējīgi nodrošināt kvalitatīvu izglītību. Nav godīgi 'gāzt iekšā" ģimnāzijās naudas kalnus un tad brīnīties, kāpēc citās vidusskolās neiznāk paralēlklases. Šadurskis atkal demonstrē savu stulbumu vai tēlo naivo. Kad viņu aizvāks?!
tantīte -> skolotāja 28.08.2017. 09:40:14
kurā vietā es teicu, ka kaut ko nevajag mācīties? es teicu, ka tagad ir aizvien vairāk skolēnu, kas nespēj iemācīties. un, ja augstskolas nerīkotu papildus uzņemšanas un nepieņemtu jebkuru, kas knapi pabeidzi vidusskolu, tad fiziku , ķīmiju un matemātiku nezinošu speciālistu nebūtu. jūs, eksaktie, esat nekonsekventi ļaudis: no vienas puses jūs ar prieku akceptējat humanitāro un sociālo priekšmetu nevajadzīgumu, jo nevienam tačuNEVAJG BŪT LASĪJUŠAM piemēram Mērnieku laikus vai izpratušam kā darbojas Latvijas Satversme, bet tieši nožēlojamā lasītprasme ir tā, kas padara ķīmiju, fiziku un matemātiku neapgūstamu mūsu mazajiem funkcionālajiem analfabētiņiem.
Skolotaja>tantite 27.08.2017. 11:30:33
Tur jau tā lieta, ka vairākas traģēdijas bija iespējams novērst, ja labāk zinātu fiziku un ķīmiju: Zolitūdes traģēdijā bija kļūdas aprēķinos, pirms pāris gadiem 2 traģēdijas notika zemnieku saimniecībās- fizikas nezināšanas dēļ 2 cilvēki aizgāja bojā elektrotraumā, 4 cilvēki fermā biogāzes rezultātā, nezinot ķīmiju. Tāda ir mana atbilde skolēniem uz kārtējo " kam vajag".
Kas ir Pierīga??? Tā ir kāda apdzīvota vieta, spriežot pēc nosaukuma,ko raksta ar lielo burtu???Nevienā kartē tādu neatrodu.
kamēr šis apmātais jenots netiks noņemts no distances, skaitļi vislaik ietekmēs skolu un cilvēku darbošanos, ne/ pastāvēšanu un likteņus..
Skolu skaits samazinās - tās apvieno, likvidē. Centralizēto pārbaudes darbu rādītāji krītas. Neviens neredz sakarību? Palielina skolēnu skaitu skolās - papildus resursi = kritums!!! Veicu secinājumu bez kārtējā miljona un darba grupas. Sajūta, ka no izglītības sistēmas mājas kāds vēlas izvilkt pēdējos balsts baļķus un tūlīt, tūlīt viss sabruks vienā skaistā čupā. Un šo čupu ar kompetenču karogu rokās mēs padarīsim ne vairs par māju, bet par spēļu laukumu, kur eksperimentēt ar izdzīvot spējīgiem latviešiem. Kā viņi vēl ir??? Latvieši izdzīvoja pēc šī haosa??? Mums latviešiem ir simtiem gadu pieredze kā izdzīvot citu jūgā, bet visgrūtāk ir savējo jūgā!!!
Lūdzu informāciju, cik cilvēku Izglītības ministrijā biia Ulmaņlaikā! Ministrs runā tikai par skoluu tīklu Ulmaņlaikā, bet kā bija ar ierēdniecību?
Skolotāja kubā 25.08.2017. 07:38:23
Vai ir paredzētas būtiskas izmaiņas augstskolu un tajās piešķirto budžeta vietu skaitā? Vai ir normāli, ka tiek izsludināta papilduzņemšana pat uz budžeta vietām, tiek uzņemti vāji studenti, kā rezultātā 60% no tiem tiek atskaitīti? Izskatās pēc riktīgas valsts līdzekļu atmazgāšanas shēmas, jo no atskaitītājam studentam nav nekādu finansiālo saistību pret valsti... Bet... Šo nozari neviens neaiztiks, jo tur taču ir iekārtojušies "savējie".
Pēdējos gados vidusskolu absolventu skaits saruka divas reizēs, bet skolēnu skaits, kas izvēlas kārtot centralizēto eksāmenu bioloģijā, fizikā un ķīmijā pēc VISC datiem sarucis trīs reizes. Kaut, sākot ar 2005. gadu tika realizēti divi vērienīgi un tik pat dāsni finansēti projekti, kuru mērķis bijis modernizēt atbilstošo mācību priekšmetu apgūšanu, ieinteresējot skolēnus. Tagad tā pati komanda, kuras “veiksmes stāstu” raksturo sasniegtais rezultāts, ķērusies nākamas vērienīgas naudu summas apgūšanai. “Revolūcijas” rezultāta (un vēsture to māca) var ātri izjaukt. Pārmaiņu pamatā – sveša pieredze (turklāt – ne jau labāka), kuru mēģinās “iesakņot” vietēja augsnē, cerot uz ātro rezultātu... Bet! Lai kaut ko vērtīgu radītu, ir vajadzīga “evolūcijas” pieeja - neatlaidīgs darbs, rūpīgi un apdomīgi saglabājot (ne vis graujot) vērtīgo mantojumu, kuru uzkrāja iepriekšējas paaudzes, pielāgojot to mūsdienu realitātēm. Fundamentālo zināšanu vērtība nekad nebūs devalvēta. To nevar pateikt par cenšanos aizvietot fundamentalitāti ar “mūsdienu tehnoloģijām”, kuras jo straujāk un straujāk noveco... Cilvēks, kuram ir fundamentālas zināšanas par pamatlietām, spēj pielāgoties jebkurai dzīves situācijai un ātri un ar izpratni apgūst jebkuras tehnoloģijas.
tantīte ->Brīnums 24.08.2017. 21:30:32
es jau arī par to, ka viss ir jāmācās. tikai katrs cilvēks, (pat mācoties pēc vienas programmas un vienādos apstākļos) SPĒJ IEMĀCĪTIES TIKAI SAVU SPĒJU ROBEŽĀS. es esmu par pilnīgi visu zināšanu apguvi, un uzskatu, ka skolai ir jārada iespēja KATRAM bērnam apgūt zinības. bet, savu spēju robežās. jauniešiem, kas pēc tam kļūs zinātnieki un pēc tam akadēmiķi, tas, būs viens apjoms, tiem, kas kļūs par biznesmeņiem citādāks apjoms, celtniekiem vēl cits. mans komentārs bija par to, ka formulu, ko Šadurska kungs gatavojas izvilkt no aptuvenajiem un nekorektajiem statistikas datiem nekādi neraksturos patiesās izglītības sistēmas tendences un vajadzības.
tantīte Nu beidziet ar to veco dziesmu. Cik reizes esmu dzirdējis šo jautājumu no bērniem, vecāķiem un pat koleģiem "priekš kam to vajag? kur dzīvē tas noderēs". Da nekur nenoderēs, ja neizmantosiet. Priekš kam cilvēkam muzikālas prasmes, var nodzīvot dzīvi arī bez tiem. Priekš kam sasniegumi sportā - ne visi ir lielie spirtisti, var dzīvot arī bez tiem. Priekš kam matemātika var noderēt, ja ir kalkulators? Priekš kam fizika - ne visi taču būs fiziķi, lielāka daļa cilvēku spēj dzīvot arī bēz tam zinašānam. Atbildu: nevajag - neņem. Esmu pārliecināts, ka fizikā, ķīmijā un matemātikā formulas ir jāzin no galvas. Dzīvē nenoderēs. Jūsejā točna nē. Bet atmiņu ir jātrenē. Un loģiku jāattīsta, jo visas formulās vienā brīdī mēdz ka pazls izveidot vienu skaistu bildi. Kā arī disciplīnu un iemaņas mācīties. Process veido cilvēku. Kad skolēns pabeidz skolu, iestājas darbā, viņš savam priekšniekam arī prasīs "Priekš kam tas ir vajadzīgs"? Vai prasīs to viņa vecaķi un skolotāji, kas viņu mācījuši? Vai nebūs tā, ka noderēs disciplīna, atmiņa un loģika? Beidzot radošs cilvēks spēj izmantot visas savas zināšanas.
"Skolu tīklam jāatbilst .......... tālākām attīstības tendencēm," Tieši tā. Bet tālākās attīstības tendences rāda, ka bērnudārzos trūkst vietu pat mazpilsētās. Tātad bērnu skaits šajā vecumā palielinās. Un kad šie bērni pēc dažiem gadiem nonāks līdz skolai, vai neattapsimies situācijā, kad izrādīsies skolu par maz? Vai šī sakarība ir tikusi analizēta?
nesapratu virsrakstu 24.08.2017. 17:10:27
Kas ir "Skolēnu un skolu skaita izmaņu process"?
skolotājam 24.08.2017. 16:47:05
Par maz, par maz! Lai vismaz 3 gadus nostrādā tādā režīmā, tad lai spriedelē.
Sapņotājs no Vaļņu ielas. formulu, bļin, tagad izskaitļos! skola ir vispirms skolēni. ne jau visi mūsdienu jaunieši ir spējīgi visu apgūt augstā akadēmiskā līmenī. un daudziem priekš tālākās dzīves to nemaz nevajag. skolēni ir tādi, kā ir. no tā, ka viņus pārvietos uz kādu lielu ģimnāziju, viņi jau citādāki nekļūs. skolēni taču skolā iet, lai mācītos priekš dzīves, nevis priekš reitingiem!
Jāsūta 100% visus Izglītības ministrijas ierēdņus, ekspertus, speciālistus un to konsultantus vismaz 1-2 mēnešus strādāt Latvijas skolās par skolotājiem -- lai nezustu ierēdņiem saikne ar realitāti. Skolotāja darbā ar skolotāja algu un visām prasībām. Tad radīsies skolēnu vecākiem un skolotājiem saprotamas idejas reformām! Un visi būs priecīgi. Tikai skolēnu žēl ...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9+2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.