Lietotājvārds
Parole
tantīte -> Vita 19.09.2017. 22:29:08
mācības vienmēr IR SAISTĪTAS AR DZĪVI. JO MĀCĪBAS IR DZĪVE. tas ir tāds plānā galdiņa urbēju izdomāts uzstādījums, ka ir skola, bet kaut kad pēc tam būs dzīve. muļķības!!! dzīve skolā ir tāda pati, kā tai visapkārt un mēs skolā sastopamies ne tikai ar tehnikas progresa pozitīvajām, bet arī ar negatīvajām sekām. un risinājumi ir jāmeklē uz vietas, ar tām iespējām un līdzekļiem, kādi mums ir. ja realizēsies šobrīd aktuālā tendence izglītību uzskatīt par pakalpojumu un skolotājus par pakalpojuma sniedzējiem, skolēnus un vecākus uzskatot par produktā patērētājiem, tad izglītības iestādes tiešām pārvērtīsies par milzīgiem daudzfunkcionāliem bērnu un pusaudžu pieskatīšanas un izklaidēšanas iestādījumiem, tiks realizēta Pepijas Garzeķes vīzija par skolu, kurā ir tiešais vads no konfekšu fabrikas un skolotājas vajadzīgas, lai mazākajiem bērniem palīdzētu attīt konfekšu papīriņus.
Nu tad sāksim ar to, ka pamainīsiet konkurētspējīgas algu likmes,lai, cien.Ministra kungs, sludinot globālo konkurētspēju neesam pēdējā vietā Eiropas statistikā kā skolotāji ar viszemāko atalgojumu. Tad visam ir jāmainās - ne tikai skolotāju pienākumu kalniem vai tālākizglītības obligāto apliecību kaudzītei (bezjēgā), bet arī atalgojumam ir jāmainās uz augšu! Un jau sen. Nevis gadiem mudžināt, izgudrot algu modeļus, kas nav nekas cits kā vien shēmošana, lai izmaksāt mazāk.
"...gaišo galvu īpašnieki skolā grib mācīties un savā starpā konkurēt. Tur izmaiņas ir nevietā.Telefonu spaidītāji, ar skolotājām neapmierinātie, hiperaktīvie būtu labākā mērķauditorija kompetenču izglītībai. Ja kas noies greizi, zaudējumi būs niecīgi." Laikam labākais secinājums, kas lasīts! Cool!
Jūs, kundze, nejaucat profesionālo un vispārējo izglītību? Kādu darbu pēc vispārizglītojošās vidusskolas Jūs iztēlojaties jaunieti darām? (izņemot darbiņus, kuriem nekāda profesionāla kvalifikācija nav vajadzīga, kā trauku novācēja vai sētnieks)? Kādu darbu liksiet strādāt - medmāsas, šofera(C kategorijas), sekretāres - lietvedes, prečziņa, notāra, bērnudārza audzinātājas, jumiķa......? Tā tāda iegājusies muldēšana - gatavot dzīvei. Nekad pēc tīri vispārizglītojošas skolas beigšanas neviens nav strādājis kvalificētu darbu profesijā(izņemot, ja vidusskola līdzi dod apgūtu profesiju, kā tas vienlaik bija PSRS, kad vidusskolēniem bija obligātā apmācība kādā strādnieku profesijā - adītāja, galdnieks, frēzētājs, krāsotājs, mašīnrakstītāja....).
Jukolas Jusis 19.09.2017. 00:35:37
Dārgā Vita! Dzīve un skola,šobrīd, ir dažādas būšanas, tāpat kā skolā iešana un izglītība.Pedagogam nav nekur jāiet,nekādā gadījumā, uz turieni,kurp viņu jebkurš pasūta. Nepaies pat pāris gadi,kad būs jauns kopus sabļausteklis un cits azimuts uz "'saulaino tāli"', bet izglītībai nebūs mērķa, kā šodien nav, un pedagogi nespēs savas sociālās un profesionālās problēmas risināt.
Mācībām jebkurā izglītības pakāpē jābūt saistītām ar reālo dzīvi, tās prasībām. Lai jaunietis uzreiz pēc izglītības iegūšanas varētu sākt kvalitatīvi strādāt. Tas nu ir neapšaubāmi. Tāpēc tās kompetences tomēr ir ļoti vajadzīgas, un ikvienam pedagogam jāiet līdzi laikam
Man jau liek mainīties 15 gadus. Es visu laiku mainos, jo esmu apzinīga... vairs nezinu ko un kā... Sāk aizverties širmis...
Visgudrais Šadurska kungs! 1. LŪDZU MAINIETIES PATS UN JŪSU PIEDZIEDĀTĀJAS - NO MILJONU NAUDAS TĒRĒŠANAS UN VIENAS PLATES DRILLĒŠANAS UZ IEKLAUSĪŠANOS PIEREDZES BAGĀTU SKOLOTĀJU VIEDOKĻOS PAR JAU TAGAD ESOŠO SITUĀCIJU PĀRPILDĪTAJĀS KLASĒS AR SPECIĀLO PROGRAMMU BĒRNIEM, BEZ SKOLOTĀJU PALĪGIEM UN CIEŅPILNA ATALGOJUMA(globālismu saskatījušies!) 2. LŪDZU ATSŪTIET MINISTRIJAS GUDROS EKSPERTUS ŠAJĀS KLASĒS PAR SKOLOTĀJU PRAKSES VADĪTĀJIEM AR PRAKTISKIEM PARAUGDEMONSTRĒJUMIEM! (bez mutiskiem runu plūdiem...)
Jukolas Jusis 18.09.2017. 21:48:45
Pagaidām,valdošā noskaņa sabiedrībā ir skolu uzskatīt par bērnu pieskatīšanas vietu, jo nav kur viņus citur likt( traucē strādāt, un vispār, traucē). Tas saprotami, jo tautiņa ilgi tikusi audzēta par proletariātu un nespēj atbrīvoties no plebeju domāšanas veida: izrādīšanās, tukšas lielības," pravu kačāšanas"visādām kampaņām, darba imitēšanas un atskaitīšanās par (ne)padarīto.Galvenais,ka "smuki izskatās". Izglītība nav domāta plebejiem, viņi tai pretojas visiem spēkiem,jo saskata tajā apdraudējumu savam dzīvesveidam un vērtībām, tas attiecas arī uz mūsvalstiņas " virspusīti, kas ne reizi, nav elite, bet "miesa no miesas un kauls no kaula" kā rakstos ir rakstīts...
a pats mainās - Ko tad KNAB izmeklē visc? ministram nav kauns?
skolotājs - eksaktais 18.09.2017. 21:23:16
Pretīgais, izžulgušais nejēga ar savu piedziedātāju - nekompetento Papuli sagandē visu, kas vēl daudz maz funkcionē!
Mani ( esmu mamma skolniekam) uztauc šī dalīšana pāros, neviens neprasa, ko vēlas bērns. Visiem pilnīgi vienalga, kā jūtas bērns, nevienu neuztrauc bērna diskomforts. Es domāju- bērnam jājūtas skolā labi, lai varētu apgūt ko jaunu. Visi tagad skrien laikam pa priekšu, varbūt skolotāji varētu uz sevi paskatīties no malas!!!! Nekad nevar izpildīt visu un arī zināt nevar visu - nav tāda indivīda,kurš zina visu. Var savā nozarē varbūt zināt visu un arī apšaubāmi. Ministrs arī ir tikai cilvēks - ar labo un arī kļūdām!
UberMarginals 18.09.2017. 19:31:25
Nu ko labojam dēļ statistikas nevis ,lai būtu labi skolniekiem/valstij.25 gadus tik gatavojas mainīties ,lai tik neiznaktu ,ka pēdejais latvietis izsledz gaismu lidosta.
Manā skolā to daudzināto KOMPETENČU apmācības reāli traucē ikdienas darbu.AUGŠAS,attopieties! Skolās nestrādā stulbeņi,netērējiet lieki naudu,ieguldiet JĒGPILNI! Kāpēc nav piemaksu darbam ar programmas 56 bērniem?Manā skolā atbild,ka tādu līdzekļu nav paredzēti...kaimiņu skolā,savukārt,par katru īpašo programmas bērnu pedagogs saņem 25 euro..Sen jau nav ticības jūsu KOMPETENCEI!
Reāli notiek vēršanās pret veco inteliģenci.Dominē kompetenču izglītības lozungs,bet kā to iedzīvināt skolotājas nezina.Kaut kas līdzīgs 1966. gadā bija Ķīnā kultūras revolūcijas laikā. Klasisko izglītību hunveibini sagrāva,skolotājus pēra, dedzināja,ja tie nebija gatavi mainīties.Īstenībā gaišo galvu īpašnieki skolā grib mācīties un savā starpā konkurēt. Tur izmaiņas ir nevietā.Telefonu spaidītāji,ar skolotājām neapmierinātie,hiperaktīvie būtu labākā mērķauditorija kompetenču izglītībai.Ja kas noies greizi ,zaudējumi būs niecīgi.
CE uzdevumi nopludināti, skolotāji jau kuro gadu nezina , ko saņems par savu darbu- jā, ministram un sēdenīšiem ministrijā jāmainās!
skolotāju skaits- varbūt 18.09.2017. 14:24:02
Atkal mums pasniedz tikai daļu "Eiropas pasakas". Jā, varbūt citās Eiropas valstīs ir lielākas klases, bet tur katrā stundā ir vismaz 1-2 skolotāja palīgi. Tie jau neskaitās skolotāji, bet nodrošina kvalitatīvu darbu lielā klasē!!!
Muldoņa ministrs un muldētāju ministrija. Tikai "gudri" runā, runā, runā....
Tad jau ar sevi ministrs arī varētu sākt...tikai tai viņa globālajai konkurences spējai nevaru noticēt...
uz laaaabo, uz kreiso, .... kāda jēga haotiski mainīt virzienus, ja jāvirzās uz priekšu taisni.
AIZVER MUTI !
Tieši tā, mainīties jāsāk tiem, kuri gudri runā, bet skolai tuvumā nav bijuši.
Tukšrunātājs 18.09.2017. 11:51:04
" kopš 2000.gada skolēnu mācību sasniegumu līmenis ir būtiski paaugstinājies " pag, pag ministeri, bet te kārtējo reformu propagandētāji runā pavisam pretējas lietas. Jūs kaut kā vismaz nedaudz vienojaties, ko plarkšēt publiski. Vai ministers zin, ka te un šobrīd ir partiju varas sistēma, kurā neviena partija nav gatava mainīties, jo tāpat ir labi?
Labdien! Būšu pateicīga, ka kāds IZM ierēdnis, tajā skaitā arī ministra kungs, izskaidros, ko nozīmē skolotājs mainisies. Vai ies uz plastisko operāciju (naudas trūkst), apmeklēs skaistuma salonus (naudas trūkst). Kas tad ir jāmaina? Ko nozīmē lietpratība? Vai Oliņas kundze pati to izprot? Vai lietpratība ir lasīšana, vai process? Utt. Paldies!
kamēr pats ministrs nesāks redzami mainīties, viņam nemaz nav morālu tiesību no skolotājiem prasīt nez kādas maiņas.
Nu ja, ka vadošajiem izglītības sistēmā jāmainās - to jau skolotāji viņiem sen saka (jo paši mainās, - redzot, ka mainās bērni un tehnoloģijas utt.), bet IZM un VISC - nē, tikai runā un iluzori reformē, bet faktiski - degradē.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.