Lietotājvārds
Parole
kartupelis24 25.09.2017. 16:23:00
priecīgus ziemassvētkus lol
kartupelis5 25.09.2017. 16:20:25
hdauiaidhduosbocdjdfb
Kindzuls iestrēga pārdomās 25.09.2017. 08:57:18
Ministers neko jaunu nepastāstīja, visas jau sen zināmas patiesības. Nez kāpēc ministers paklusēja par jauno mācīšanas veidu. Pēc rakstā salasāmās var saprast, ka ministers par šo neko nezina. Dīvaini, nevar būt. Un vēl - tagad sanāk tā, ka mācīs pa jaunam - kompetences, bet vērtēs pavecam - zināšanas. Un vēl - pagaidām es nekādi nespēju izprast kā var kaut ko kompetenču veidā pagūt, ja pirms tam nav apgūtas pamatzināšanas, loģiska domāšana un veicināta nestandarta pieeja risinājumu pieejā...
Šī gada 8. klases diagnosticējošajā darbā matemātikā tika parādīts "jaunais darba veids, kādi būs visi pēc modeļa ieviešanas". Un kādi rezultāti - caurmērā par 20% mazāk katram skolēnam nekā viņa ikdienas sniegums. Kad konferencē augustā darba autoram J. Vilciņam tika uzdots jautājums, kāds īsti bija mērķis, viņš atbildēja - parādīt nākotnes darbus. Un kāpēc patiesībā bija tik slikti rezultāti? - jo visi uzdevumi bija doti nestandarta formā, kādi klasē nav apskatīti, it kā lai pierādot kompetences. Bet patiesībā jau kompetences nevar attīstīt, ja nav iepriekšējā zināšanu bāze, kurā viens otrs fakts tomēr ir jāiegaumē kā likums, nevar visu no galvas paši secināt. Pēc jaunā satura šo likumu skaits būs vēl mazāks, zinā''sanas arī.
Vilibalds - skolēns 24.09.2017. 17:49 24.09.2017. 19:51:08
"nav ko debilizēt tautu!!" - nekas nesanāks, IZM tantukiem ir vitāli svarīgi ar lielajiem ES miljoniem uztaisīt "pāris finansu apgriezienus", pēc kuriem ES miljoni iztērēti , kaut beigās fufelis vien sanācis.
Ceru, ka viss būs pa vecam. Es gribu saņemt zināšanas, Kompetents jau esmu no dzimšanas!! lLieciet skolotājiem mieru.!! nav ko debilizēt tautu!!
tantīte-> ? 24.09.2017. 15:35:39
nu nomierinieties, nebūs nekādu pa jaunam. tikai publiskajā telpā stāstīs, ka tas un tas notiek pa jaunam. bet realitātē, neviens neatcels ne mācību priekšmetus, ne mācību stundas, ne skolēna slodzi 33 st. nedēļā, ne stundu sarakstu, ne semestru vērtējumus. katra skola savu iespēju robežās parotāsies ar integrēšanām un visādām jaunām vai labi aizmirstām metodēm. pieņems standartus, labie saņems ordeņus un viss paliks pa vecam.
Tagadējie, piem., 9-tie-pabeigs skolu 2020./2021. Un mācoties jau pa jaunam, kārtos eksāmenus pa vecam?
Priekšlikums kompetenču izglītības eksāmenam. Tā kā šīs izglītības mērķis ir sagatavot cilvēku dzīvei ,tad ierosinu! Pēdējā skolas gadā, jauniešus izsūtīt no mājām, labi tālu un pārraut nabas saiti ar vecākiem. Pusgada laikā viņiem likt atrast dzīvokli,kuru pats var atmaksāt, atrast darbu, kurā vadītājs godīgi maksā visus nodokļus un nav alga aploksnē. Par šo algu jaunietim jāprot izdzīvot, samaksāt dzīvokli, bez vecāku palīdzības, bet drīkst meklēt palīdzību citur. Augstākai pilotāžai varētu vēl sagādāt kādu elektronisku bēbīti, par kuru būtu jārūpējas . Ja šo pusgadu jaunietis ir veiksmīgi izdzīvojis , viņš būtu nokārtojis kompetenču eksāmenu un gatavs dzīvei!
Skaistās runas, runas....tad, kad internetā parādās ieraksts un video, ka bērns veic mājas darbus, tad ir skandāls! Jautājums, kā cilvēkbērns dzīvos nākotnē, ja neko neiemācīsies? Kompotences - kas ir apslēpsts zem šī vārda? Neredzu kopsakarīgu . īsu skaidrojumu!
Priecàjos, ka mani bērni jau lieli, mācās vecākajās klasēs, varbūt nepaspēs ciest no šīs "reformas". Ministrija un Eiropas naudas apguvēji jeb daiļmuldētāji laikam uzskata mūs visus, vecākus, bērnus un skolotājus, par pilnīgiem muļķīšiem. Eksperimenti naudas dēļ, šausmas. Tas viss paslēpts aiz pārgudrām frāzēm.
Silvija Avota 23.09.2017. 11:05:19
Es gribētu, lai arī skolotājiem būtu iespēja kārtot "eksāmenus" par obligātajām tēmām (piem. darbs ar bērniem ar mācīšanās traucējumiem), nevis atsēdēt obligātās stundas, kur 9/10 jau ir sen zināmas. Ja mēs gribam kompetentus skolēnus, tad ļaujiet mums būt kompetentiem skolotājiem, nevis vērtējiet mūs pēc kursos pavadītā laika un obligāti iegūstamo punktu daudzuma. Tas nekādā veidā neiet kopā ar kompetenču izglītības pamatprincipiem. Lūdzu... vai iespējams tā vienoties?
Kādas kompetences!!!! Vai kāds ir ir ievērojis,ka notiek sabiedrības degradācija. Bērni nāk arvien nesagatavotāki gan uz skolu ,gan BD. Par ko varam runāt,ja bērnudārzā 50% trīsgadnieku vēl staigā pamperos un nerunā savam vecumam atbilstoši. Pirmklasnieku nevar normāli noturēt stundā, jo viņam nav uzmanības,neprot klausīties un nepārtraukti kratās un runā. Nav nekādu uzvedības normu. Pirms 20 gadiem tā bija novirze no normas,tagad tā ir ikdiena. Uz ko mēs ejam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nekad cilvēces vēsturē nav bijušas pārmaiņas, labi, ka dzīvojam tā, kā mūsu tālie senči. HA, HA. BET! - nevienā laikā skolu programmas nav mēģinājušas skriet pa priekšu nezināmai attīstībai nākotnē - kurš to var paredzēt, kā tā veidosies. Un nevajag stāstīt, ka tagadējās tehnoloģijas apgriezīs zemeslodi, - nebūsim tik augstprātīgi. Bet visos laikos vērtība bijusi izglītotība un zināšanas, kuras saprātīgie saprātīgi pielieto, papildina utt. - pēc vajadzības. Žēl tikai, ka nu ir laiks, kurā sevi definējis par ekspertu naudas raušanas nolūkā katrs, kurš izlauzies pie siles. Tiešām, - nākotnes sabiedrība svarīga? Kāpēc - šodienas nav svarīga? Neloģiski un smieklīgi, un neticu.
Dzīvot sarežģītā un mainīgā situācijā nevar iemācīt neviena skola,to var iemācīties saskaroties ar šīm situācijām,tām ir jābūt psiholoģiski sagatavotam,jābūt garīgi stipram,bet mūsdienu audzināšana veido memļakus,bērnus,kuri tiek pārmērā lutināti,ucināti ,kuri dara tikai to,kas patīk,kas ir viegli.Nevajag mācību procesu padarīt par rotaļu,mācīties ir grūti,vajag pacietību,uzmanību,tas jāiemāca ģimenē.Tās kompetences tāda māžošanās vien ir,es par veco,labo,pārbaudīto sistēmu.Jā -cilvēks dzīvo sabiedrībā,bet katrs ir personība par sevi un attīstās individuāli pēc savām spējām.
Tātad turpmākos piecus gadus mācīsim orientēties, sadarboties un radīt, bet pa to laiku eksāmenos tiks atprasīti neiemācītie fakti, kas vēlāk dzīvē aizmirstas. Kaut kas te nesaskan ...
Super, nemāciet skolēnus, bet eksāmenus liksim. Var padomāt, ka tie labākie rezultāti ir tus, kur viņs murgu idejām skrien līdzi, bet nekā, kur mierīgi strādā pa vecam, tur arī rezultāti ir.
Ejot pie bankomāta es vienmēr atkārtoju - kā risināt lineāru vienādojumu sistēmu ar diviem nezināmajiem, arī varbūtību teorijas pamatus . . .
Skolmeistariene 22.09.2017. 11:06:08
Man Šadurskis pārstāja patikt brīdī, kad tieši pirms gada solītā algas pielikuma vietā dabūju par divām kontaktstundām lielāku slodzi un par 25 eiro mazāku algu. Un tad nāca visas pārējās spalvainās idejas. Vai varam uzticēt reformu cilvēkam, kurš ir melis un manipulētājs?
"Kartupeļa loma dažādu vēsturiski nozīmīgu personu dzīvē". Skolēnam jāuzzīmē nozīmīguma līkne un tiešās runas teksts jāraksta kādā no svešvalodām :)
Gribu redzēt kompetences eksāmena paraugu. Būs tak tikai viens eksāmens, vai ne, kurā būs iespēja parādīt gan svešvalodas, gan vēstures, gan latviešu valodas, gan matemātikas zināšanas. Varu ieteikt tēmu -Kartupeļa dzīves cikls. Dodiet padomu, ir iespējams datorā uzlikt programmu, kas neļau atvērt saites, kas satur vārdu kompetence un šadurskis?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+6=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.