Lietotājvārds
Parole
sliktā māte 26.09.2017. 22:00:53
Kādreiz sen atpakaļ biju skolotāja, bet tagad strādāju citā jomā. Man aug divi bērni. Puika liels - mācās 8.klasē, bet meitiņa peciņa iet bērnudārza vecākā grupiņā. Zinu ka tas ir nepedagoģiski, bet es maksāju bērniem par to ka viņi mācās. Nedomājiet ka par mājās darāmiem darbiem - nē par trauku mazgāšanu un istabu slaucīšanu nē, bet par skolas atzīmēm un bērnudārza mājas uzdotiem darbiņiem. Sākumā puika mācījās labi nu tā apmēram līdz 4.klasei, bet tad krasi kļuva nesekmīgs. Ko darīt? Izmēģinājos krustu šķērsu visādi ar labu un ar stingrumu - nekas nelīdzēja un tad pamēģināju maksāt par atzīmēm - brīnums kā nostrādāja! Tagad sekmīgs un vēl labinieks! Meitiņai naudu nedodu, bet maksāju savādāk - reizēm ar kādu datora spēli, reizēm ar saldējumu, reizēm ar jaunu grāmatu, vai ko citu. Un ziniet - man vienalga ka tas nav pareizi, man vienalga ka tas nav pedagoģiski, bet galvenais ir rezultāts! Puikam - gandrīz visi mājasdarbi izpildīti, bet meita jau lasa diezgan raiti un prot rakstītos burtus jau tagad, tā ka skolā nākošgad dosimies ar mierīgu sirdi.
Nu kādas muļķības.... 26.09.2017. 21:39:04
Ļoti daudziem bērniem vērtējums ir svarīgs daudzu iemeslu dēļ, bet galvenokārt tur ir vecāku faktors. Un šādiem bērniem vērtējums ir vienīgais reālais instruments kā ietekmēt un pamudināt mācīties vairāk un centīgāk. Bet tos bērnus kuriem vērtējums ir vienaldzīgs ( un tādu pagaidām , paldies Dievam, ir mazākā skaitā) neizkustinās nekas, jo tur nav adekvāta vecāku reakcija uz notiekošo vērtējumu. Skolotājs nav Dievs un nevar aizstāt vecākus visos aspektos, lai gan aizvien biežāk daļēji to nākas darīt.
šobrīd jau darba tirgū iezīmējas diezgan nopietna problēma - tur ienāk jaunā advancētā paaudze, kas savas sajūtas, vajadzības un tiesības stāda pirmajā vietā. darba devējam. jebkuras grūtības rada ciešanas, jebkuras prasības - neizpratni vai pat dusmas pret darba devēju. cilvēks jūtas nenovērtēts (jo par tādu piepūli un ciešanām jebkura samaksa būs par mazu). jebkuram cilvēkam, lai kaut ko paveiktu, sasniegtu nākas piepūlēties un bieži vien sevi piespiest. nu nevar bez grūtību pārvarēšanas un savis pieerādīšanas kaut ko sasniegt. pašreizējā prasība skolām un skolotājiem , ka katrs bērns jāsaprot un viņa vajadzības jāievēro nupat jau šķiet kā pārprasts humānisms. mīļie vēcāki, jūs audzināt reālai dzīvei nesagatavotus cilvēkus, nu labi, mēs skolā tos 12 gadus ar viņiem panēsāsimies. bet jūs paši esat gatavi par viņiem rūpēties visu savu atlikušo dzīve.
Nekad neaizmirsīšu 12. klases latv. val. un literatūras skolotājas personīgo nepatiku pret mani! Cik patīkami bija pierādīt, ka es zinu daudz vairāk. Centralizētā darba rezultāts ielika skaistu punktu skolas murgainajiem gadiem un skolotājas nicinājumam.
gan jā gan nē 22.09.2017. 19:59:19
ļoti vājas zināšanas , vispārīgas frāzes, kas tiek piesegtas ar citu teiktām domā, neatstāj domājoša, saprotoša pedagoga iespaidu, skaļa gan!!!!
iZGLĪTĪBAI UN ZINĀTNEI 22.09.2017. 18:17:59
Ak tur iekārtots? Nez, kurš iekārtoja, ja rakstā - stāsts, kā paši zinātnieki un nezinātnieki darbojas? Paši iekārtojuši.
Ja jau vērtēšana mācībās - it kā "nopēlums" ar atzīmes starpniecību tik satricinoši ietekmē maigo dvēseli, tad - nez kāpēc šī pati sistēma nu galīgi nedarbojas, kad vērtē atsevišķu "maigo dvēseļu" galīgi nemaigo uzvedību? Tad jau arī nopēlumam par uzvedību būtu jādarbojas pēc šādas analoģijas - nopēla, tad nedarīšu, ka atkal nenopeļ. Nez kā arī neietekmē - neko nemaina. Varbūt ir pieļaujama doma, ka atsevišķus cilvēkbērnus vispār nekā nav iespējams ietekmēt? - Kaut kas viņos vienkārši neatsaucas STILA MAIŅAI - kādi ir, tādi paliek. Nez kāpēc - to neviens patiešām eksperts nepateiks precīzi. MANUPRĀT - KĀRTĒJAIS PASŪTĪJUMA RAKSTS JAUNĀS SISTĒMAS IEVIEŠANAS PAMATOJUMAM.
Jukolas Jusis 22.09.2017. 15:15:56
Vērtējumu uzskatīt par darba apmaksu ir visai kaitīga jēdzienu vienkāršošana. Šāda pieeja rada vēlmi "cipariņus" konvertēt, pārvērst par naudas ekvivalentu un radīt skolā tās problēmas,kas rodas naudas apritē, piemēram, krāmu tirgū: kaulēšanās,diedelēšana un visāda šmaukšanās.
Jukolas Jusis 22.09.2017. 15:00:06
Pastāvošā vērtēšana ir neatņemama pastāvošajā izglītības sistēmas daļa.Skola vairāk pilda bērnu pieskatīšanas, nekā izglītošanas funkcijas, tāpēc skolā esošās problēmas vairāk līdzinās "" režīma"" iestāžu problēmām,tām,kas ir cietumos un dažāda veida koncentrācijas nometnēs.Mācības,mācību saturs un vērtēšana tiek arvien vairāk izmantoti kā disciplinēšanas līdzekļi, izglītības virsvadoņi atgriezušies pie padomju stila, izglītības kvalitātes vērtēšanai, visu mērot statistikas ciparos. Sistēma bremzē izglītību!Strauji mainīt esošo kārtību nav iespējams, lai sistēma pēkšņi nesabruktu un izglītība nepārvērstos par dārgu balagānu, bet ilgtermiņā"" sūnu ciema"" statuss mūsvalstiņai tikpat kā nodrošināts, neko nemainot, pamazām atpaliekam no citām Eiropas valstīm. Izaudzētais padomju proletariāts neliekas zinis par saviem bērniem ,labākajā gadījumā, bet atsevišķi eksemplāri " kačā pravas", radot papildu problēmas.Notiek nežēlīga noslāņošanās ne tikai pēc mantiskā statusa, bet arī pēc izglītības kvalitātes. Saprātīgie vecāki cenšas iekārtot bērnus skolās, kur mazāk proletāriešu pēcnācēju un cita,"" ciparos"'nebalstīta motivācija.
vērtējums 22.09.2017. 14:51:45
Vērtējums jeb atzīme ir samaksa par ieguldīto darbu! Desmitnieks - tam ir jābūt vērtējumam par radošu pieeju, dažreiz par ļoti lielu centību, kaut arī rezultāts ir izpalicis. 10 nav jābūt atzīmei par pareizi izpildītu vidējas grūtību pakāpes uzdevumu, bet par "cieto riekstu". Vērtējumam ar atzīm ir jābūt, nevis "i" vai "ni", kur vari tiklab atļauties mazumu zināt, cik daudz un pēc iespējas vēl vairāk! Kāpēc man pūlēties, ja ieskaiti dabūšu par mazumiņu? labāk spēlītes paspēlēšu un ar draugiem pačatošu!
skolotāja mammai, kura jautā 22.09.2017. 14:28:19
Un kas, jūsuprāt, notiek darba tirgū, kur jārunā un jāprezentē savas spējas un zināšanas? Tur nevērtē? Tur neizvēlas darbadevējs spējīgāko un zinošāko? Vai arī - ka tik kāds, kas dara, kaut arī neko nezina, neprot un NESPĒJ parādīt, ka zina un prot? Vai skolai nevajag jauniešus sagatavot ne tikai eksistencei, bet arī (jā,jā!) darba dzīvei, kur šī vērtēšana tomēr notiek realitātē?
Skolnieciņš (oda Latvijas dievībai skolnieciņam) 22.09.2017. 13:52:54
Sveiki, te Skolniecinš! Esmu vienīgā jaunā latviešu dievība, kura ir aizbēgusi no kristietības dūres. Es esmu ļoti priecīgs, ka nedzīvoju padomju laikos vai reliģiozā ģimenē. Jo jebkāda smadzeņu čakarēša un ielikšana rāmjos, manuprāt, kropļo personību... It īpaši, ja esi nabadzīgs un daudzas iespējas Tev ir liegtas un grūti īstenojamas, piem., mācības mākslas, mūzikas skolās vai dalība kādā futbola klubā. Piemēram, gribu nodarboties ar BMX. Vai piedalīties velomaratonā? Un ja ģimenei auto nav??? Ar sabiedriskotransprotu taču nestiepsi velosipēdu pa valsti? Ja uz katru ģimenes locekli ienākumi ir līdz 128,06€ mēnesī? Nemaz nerunājot par nometnēm, ceļojumiem un saviesīgu pasākumu (teātru, operas, koncertu utt.) apmeklēšanu, trūcīgā ģimenē šīs lietas praktiski nav, ja pat cilvēki cenšas. Nabadzība ir brīvības pretstats, tātad šis ir iemesls, kāpēc turīgos jeb biezos es savā vērtību sistēmā pielīdzinu bomžiem. Es neesmu patriots, es neesmu elites pakalpiņš. Internets dod iespēju ātri piekļūt neierobežotai informācijai, uztveri ierobežo valodu zināšanas. Man patīk, ka internets nav cenzēts, vismaz ir kaut kāda daļēja informācijas brīvība. Ja man nebūtu interneta, tad es būtu mucā audzis un pa spundi barots. Kāpēc nabagi samierinās ar sabiedrības mobingu? #MOBINGS #SOCIĀLAISdarbinieks #NABAGUvalstsLV #Simtlatnieki #SOVETI #VALDĪBASsile Es neesmu galma āksts, kuru tā audzina, man nepatīk nedz galmi, nedz aristokrātija, vārdu sakot, ienīstu buržujus... Ļoti liela iespēju nevienlīdzība valda Latvijā. Tomēr internets atrisina šo problēmu. Piem., LV bezmaksas kanāli ļoti slavina Latviju un nedod daudz info, nerunājot par kūltūras apguvi. Ko darīt, ja realitāte piedāvā maz iespēju? Piem., nav iespējas attīstīt un izskopt talantus vairāk par skolas kursu. Tas nav godīgi!!! Mani besī, ka daudz zīmējas ar mantām. Pretīgi paliek, ka citiem ir labi. Man pat pašas parastakās problēmas nevar atrisināt, nerunājot par sarežģītām lietām. Internets ir svarīgs. Ko Tu darīsi laukos vejainā laikā bez riteņa? Klīdīsi pa ceļu n-tās stundas 10km turp un atpakaļ? Un ja saaukstēsies? Tu taču būsi, tas kas sēdēs bez zālēm, ne jau es. Zāles ir dārgas, naudas gripas vakcīnai nav. Viss maksā naudu. Tāpēc es neriskēju, jo apzinos, ka mani neglābs. Cieņā, Tavs Skaudības Dievs Skolnieciņš ®Skolnieciņš Skolnieciņš™ ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-( P.S. Es redzu realitāti bez rozā brillēm. Mana spēja ir redzēt un analīzēt redzēto. Es esmu brīvs!!! Kas notiek Latvijā? Tikai Skaudības Dievība Skolnieciņš parādīs tautai patiesību! [Esmu īsts latvju skolēns!]
Izglītība un zinātne 22.09.2017. 11:56:28
Līdzīga situācija ir zinātnē. Arī tur ne viss iekārtots gudri - tā, lai motivētu patiesi spējīgos. Pētnieka izcilību un autoritāti rada citējamos avotā publicēti darbi. Nereti rakstus par naudu uzraksta vieni (kas nestrādā zinātniskajās institūcijās vai darbojas tur kā studenti), bet publicē citi (kas strādā zinātniskajās institūcijās). Pēc tam tiek veidota komunikācija, norunājot, ka konkrētā paziņu lokā cits cita darbus pacitēs - lai rastos citējumu skaits. Tā rodas pētnieka pseido izcilība, kura tiek atzīta un labi apmaksāta. Savukārt, tie, kuri spēj radīt zinātniski pamatotas idejas un tās arī noformulēt, nereti kā darba izpildītāji paliek nezināmi. Kamēr izglītību un zinātni Latvijā organizēs politiskā, ne mūsdienīgi gudrā, profesionālā veidā, kamēr jaunos un zinošos mācīs un vadīs pa vecam zinoši un domājuši pedagogi un darba vadītāji, tradīcijas nemainīsies.
mammas jautājums 22.09.2017. 11:46:12
Patreiz praktizētai vērtēšanai dažreiz tiešām vairāk negatīvu blakņu nekā labuma. Bērni dreb kā apšu lapas, jo zina ka viņus vērtē, sevišķi kaut ko prezentējot, runājot klases priekšā.. Pat labi pārzinot un sagatavojoties. Pēc tādu sajūtu pieredzes kaut vai pāris reižu, bērns drīzāk izvēlēsies nerunāt/neizteikties/neizpausties, cik vien tas iespējams. Kā to nepieļaut?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.