Lietotājvārds
Parole
Cienītie...Papule ir tam visam priekšgalā
Kāda jēga jautāt vecākiem, ja viņu domas (tāpat kā skolēnu) tik un tā vērā neņem? Cik daudz vecāku un skolēnu jau sen izsaka protestu vizuālās mākslas, sporta, mūzikas, un arī mājturības pašreizējai vērtēšanas sistēmai. Par sportu vispār - Latvijā skaitās, ka vērtē vienā veidā, bet realitātē to ievēro tikai daļa skolotāju. Skolēni un vecāki var protestēt, cik grib, skolotāji vienkārši dara kā grib.
Pilotskolās nedrīkstēja pieļaut eksperimentēt ar 9. klasi!!! Skolēni 8 gadus bija pieraduši skolā mācīties, nevis ķēmoties, kā tas ir pēc jaunās sistēmas! Mācību stundu ilgums 40 min. šim garlaicīgajam piloteksperimentam ir stipri par garu. Vajag īsāku, lai skolēni tiek mājās, jo mājas darbos uzdotais ir UHH, cik daudz! Savukārt, skolā tik diskutē par tēmu un snauž!
kādu pētījumu par mazo skolu skolotājiem, kuriem jāmāca 2-4 mācību priekšmeti. Nu tad vienreiz varam redzēt kur mums tas vcajiem noderēs, jo mēs jau līdz šim pratām informātikā likt apstrādāt informāciju par anatomiju, botāniku, ķīmijā runāt par to, kā notiek vielu pārvērtības dabā utt.
Ar pārsteigumu pamanīju, ka tehnoloģiju sadaļā pamatskolā ada, tapo, auž, izšuj, vidusskolā tamborē stabiņus, mezglo, izšuj. Brīnums, kā vēl nav ielikta vērpšana ar ratiņu. Vai tā mēs sokojam jaunākām tehnoloģijām. Šīs lietas un arī ēst gatavošanu varētu apgūt pulciņos, ja kādam ir interese. Tad nebūtu jāsamazina matemātiku skaits un jādomā par mācību gada pagarināšanu. Domāju, ka sīkāk palasot, atradīsies vēl citas bezjēdzīgas lietas.
Beidziet taču vienreiz ākstīties!
Tautas balss 27.09.2017. 08:31:06
ome 26.09.2017. 19:50 Vēl jau nav izanalizēti iepriekšējā ļoti dāsnā projekta guvumi un trūkumi. Kam būs izdevīgs šis? ____________________________________________________________________________ Rakņāties divu iepriekšējo projektu rezultātos ir bīstami: nāktos atzīt, ka tie ir izgāzušies (spriežot pēc skolēnu skaitā, kas vēlās kārtot CE STEM jomā). Un tad kas? „Reformatori” taču ir tie pasi! Var pacelties nepatīkams jautājums: „Kam dēļ laist naudu vējā? Tikai dēļ tā, lai vienam otram projekta vadītājam un „ekspertam” būtu lielāka alga? Kāds ir „sausais atlikums” (labums valstij) no tā visa, ierēdņus taču neinteresē – rūp tikai šodienas un (labākajā gadījumā) rītdienas alga, kas nāk no tiem „projektiem”.
skolotājs - eksaktais 26.09.2017. 21:04:21
Apskatījos tajā 2030 lapā. Kolēģi, es jums teikšu kā ir - mēsls!
Skolnieciņš [Vislatvijas skaudības dievība] 26.09.2017. 19:54:23
Kāds jaunais saturs? ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-(
Kur to jauno saturu var ieraudzīt?
Vēl jau nav izanalizēti iepriekšējā ļoti dāsnā projekta guvumi un trūkumi. Kam būs izdevīgs šis?
Laimīgu ceļu! 26.09.2017. 12:48:47
Katram ceļam abās pusēs ir grāvji. Parastā IZM prakse ir iebraukt vienā no grāvjiem un pēc tam mēģināt tikt laukā. Pats Šadurska kungs taču kādreiz cīnījās, lai sākumskolā, vismaz daļēji, atkal tiktu liktas atzīmes. Tagad IZM ir nolēmusi grāvjus ceļa abās pusēs padziļināt, jo ir taču nauda, ko vajag apgūt. Ir atrasti arī cītīgi grāvrači.
tantīte -> 1 26.09.2017. 11:39:12
man arī , tā pirmoreiz pārlasot visu , radās iespaids, ka satura ziņā izmaiņas ir formālas. zināšanu un prasmju apraksti no pašreizējiem standartiem ir salikti drusku citās ailītēs. radās sajūta, ka mēs te visi veltīgi cepjamies, lielo pārmaiņu gaidītāji visdrīzāk neko nesagaidīs, esošās kārtības sargātājiem arī viens otrs atbalsta ķieģelītis tiks izvilkts.. bet skolā viss paliks kā jau skolā, stundu saraksts, mājas darbi, mācību grāmatas un lietas, kas jāiemācās un prāsmes , kas jātrenē.
tantīte -> 1 26.09.2017. 11:31:05
es piekrītu par minēto piemēru. arī esmu kategoriski pret kopēto lapu pildīšanu, kas ir neefektīvs, mehānisks un darbietilpīgs process. visumā skolotāji prot un zina un iespēju robežās lieto , bet... visvairāk skolotāju ierobežo birokrātija, ja 90.tajos, es ar saviem vidusskolas klases bērniem izlēmām iet ielās, braukt uz Vecrīgu un tur prezentēt savus sagatavotos materiālus, man vajadzēja tikai informēt administrāciju un mēs vienkārši to darījām. tagad jau trīs dienas iepriekš jāsakaņo pieteikumsm, otrs skolotājs līdzi, stundu saraksts lupatās, apvainoti kolēģi, kam ieplānots un grafikā ierakstīts kontroldarbs, ko mainīt nedrīkst, jo citās dienās jau divi kontroldarbi ir priekšā. šī brīža birokrātiskā sistēma ir veidota tā, lai varētu skolotāju nokontrolēt jebkurā brīdī un vietā, bet šī sistēma skolotāju ir iebīdījusi 40 minūtēs vienā telpā ar 30 skolēniem, un līdz ar to ierobežotu metodisko arsenālu, jo sasniedzamais rezultāts orientējam uz kaut kādu vidējo skolnieku. man arī žēl. bet no maisa drēbes zīda tērpu neuzšūsi un ar pašreizējo finansējumu cilvēka cienīgu stundu nenodrošināsi. (jūs jau sapratāt, ka runa ne tik daudz par algām, kā par darba dalīšanu un resursiem)
Lai lūgtu tautai izteikties par jauno mācību saturu, vajag to saturu piedāvāt normālā saprotamā valodā. To, kas publicēts saitē skola2030 grūti nosaukt par mācību saturu.Vienkārši murgs.
ļaunai Gunārs 26.09.2017. 10:16:22
Ideja nav slikta - lai skolas pašas tiek galā ar savu skolēnu apmācību. Loģisks būtu nākamais solis - par 80% samazināt Izglītības ministrijas ierēdņu skaitu, jo IZM vairs nekādas funkcijas attiecībā uz bērnu izglītošanu sev neparedz, ieekonomēto finansējumu izdalīt skolām.
Ja pareizi saprotu - tas ir Eiropas finansēts projekts, noteikti kāds par projekta vadību un dalību projektā saņem atalgojumu. Kāpēc skolotājiem tas ir "brīvprātīgo darbs"?
"BRĪVPRĀTĪGO DARBS" - kāpēc arodbiedrība klusē? 26.09.2017. 09:51:02
Šorīt pirms stundām runāju ar kolēģēm - pirmais secinājums - mums kā pilotskolai ievērojami pieaugs obligāto sanāksmju un sapulču skaits, kas notiks skolas administrācijas darba laikā, bet skolotāju brīvajā laikā; būs jāgaida stunda/divas vai pat speciāli brīvajā dienā jābrauc uz sapulci. Un NEVIENS PAR ŠO DARBU NEMAKSĀS!!!!
>1. to skolotājam! 26.09.2017. 09:19:29
Matemātikā 7.-9.posmā viena stunda nost (bija 16, projektā 15 kopā pa 3 gadiem), dabaszinībās - 2 stundas (bija 18, projektā 16). Neredzu uzlabojumus.
Augšas vienkārši apgūst Eiropas naudu.Vispirms apgūs, pēc tam skatīsies, kas sanācis.
Tantītei no 1. 26.09.2017. 09:14:10
Es Jums dałēji piekrītu! Jā, tās ir šausmas, ko novēroju diskutējot ar skolas bērniem. Ir arī tādi, kas mucā auguši un pa spundi baroti, bet ir daudz bet! Tas apmācības veids, kādā pasniedza tos ziedu nosaukumu zubrīšanu vai bija efektīvi?! Sliktas kvalitātes pārkopētās lapas, kurās augu kontūras ir mākslinieciskajā veidolā - minimālā ar dzīves realitāti sasaiste. Neuztveriet to kā nicinājumu pret skolotāju, es saprotu, ka resursi ir ierobežoti. Bet pieńemsim, ja tos pat ziedus kopīgi aplūkotu grupas darbā, atrodot skolas bibliotēkas grāmatās, kopīgi uz lapas uzzīmētu, izkrāsotu un uzrakstītu pāris raksturojošās iezīmes, nekā izkrāsotu sliktas kvalītātes sakopēto lapu un cenšoties to iezubrīt. Vai šīs zināšanas ir tik tiešām, tik łoti svarīgas, lai vērtētu ar atzīmi? Vai tam vērtējumam ir produktivitāte - nes to vērtību! Un vai bērni sańemot tā darba vērtējumu, kaut kādā veidā tika motivēti! Mehāniskā informācijas iekalšana vai nes sevī dīgli uz turpmāko cełu meklējumu? Kur slēpjas tā stimulācija uz izzināšanu? Es kā māmińa, łoti vēlētos lai mūsu atvases, bērni, mazbērni utt. atrastu to zeltu.
skolotāja speciāli Vitai 26.09.2017. 08:51:10
Nu ko Jūs tur pateicāt? Kļūdainā tekstā atkal baidāt skolotājus. Varbūt Jums pašai ir iesīkstējuši uzskati par skolotājiem, taču varbūt ir bijis slikts latviešu valodas skolotājs.
1. to skolotājam! 26.09.2017. 08:42:17
Sakiet, lūdzu, no pedagoga redzes punkta, kas tieši tiks bērniem liegts? Varbūt esmu palaidusi ko garām, bet, uz doto mirkli, neesmu sastapusies ar informāciju ko tieši grasās nońemt... tik redzu neizstrādāto mistisko apmācības redzējumu, kuru prezentē kā burvju nūjińu, neprezentējot tiešo mehānismu! P.S. Analizēt vienam otru ir daudz reiz vieglāk, bet vai tas nesīs produktivitāti... hm!
tantīte -> 1 26.09.2017. 08:33:18
it kā jau ir tā, ka tik daudzas lietas mācīties ir grūti un laikietilpīgi. diemžēl tās ir tehnoloģiju attīstības sekas. šobrīd vidusšķiras bērns ir diezgan izolēts no apkārtējās dzīves. agrāk bērni zedu, zāļu un koku nosaukumus iemācījās tāpat, palīdzot omei dārzā, vai kopā ar opi sēņojot vai makšķerējot. internetā ir atrodamas daudzas interesantas lietas, bet cik lielā mērā tās ir patiesas. vai bērns bez pasaules lietu pamatzināšanas var izspriest, kas ir patiesi un kas nav. vai bērns bez dzīves pieredzes var spriest par to, ko viņam turpmākajā dzīvē vajadzēs. šobrīd mēs jau strādājam ar bērniem, kuriem piens ir no veikala un ledusskapja un stāsts par meitenītēm , kuras devās dārzā meklēt burkānus, bet nevarēja atrast koku, kurā tas aug, ir no dzīves. civilizācijas kārtiņa ir tik plāna, šobrid mēs esam tajā, dzīvojam saulītē, bet tas viss vienā mirklī var pazust, kopā ar elektrību un internetu. un jaunā paaudze, kas attīstījusies pēc principa, ja man ko vajadzēs - internetā atradīšu - būs kā akli kucēni mežā.
skolotājs - eksaktais 26.09.2017. 07:30:16
Būtībā šīs "reformas" bīdītāji un iedvesmotāji ir noziedznieki - viņi sagrauj Latvijas valsts nākotni, liedz iespēju vienkāršās tautas bērniem kvalitatīvas izglītības iespējas. Tas nozīmē, ka nākotnē Latvijā nebūs zinātnes, nebūs augsto tehnoloģiju ražošanas, nebūs pasaules standartiem atbilstošas medicīnas! Noziedznieki, kuri savas kabatas piepilda uz valsts sabrukuma rēķina - tie ir viņi, kas aģitē par šo iznīcinošo projektu. Tie ir viņi, kas sēž savos IZM un VISC kabinetos, tie , kuri uzstājas un murgo dažādos semināros u.t.t. Viņi vēlas "izēst "mūsu bērnu un jauniešu smadzenes - tāda ir ši kompetenču ieviesēju banda!
Vakaru analizējot komentārus, rakstus, nopratu, ka lielākā dała jaunumu bīdītāju - oratoru balstās uz to, ka bērniem jāiemāca sevi vērtēt, tādā veidā ausīs vińos vēlme mācīties! Es atvainojos par salídzinājumu, bet,ja alkoholikis apzināsies, ka vińš daudz dzer, pārstās sevi bendēt ar alkohola dziru? Nē! Jebkurš psihologs Jums teiks, ka savu dzīvi pārveido cilvēks, kuram ir vēlme to mainīt, un pats sāk ar sevi strādāt. +\- arī bērni jūt un zina, cik daudz no solotājas dotā materiāla vińš zina\ nezina. No tā, ka bērni papildus sāks sevi vērtēt, neraisīs vińos vēlmi cītīgāk mācīties! Vēlmi mācíties papildina skaidrs redzējums uz mērki. Priekš kam vińi to mācās? Es dažreiz pat samulstu, kad 2. klases bērns pienāk un jautā, priekš kam, māmiń, man jāiemācās tie ziedu nosaukumi dabaszinībās, priekš kam! Es reāli saprotu, ka 99% dzīves gadijumos vińam tās zināšanas nebūs vajadzīgas, identisi ir ar tiem dzejołiem, neies vińš tos deklamēt...un mūslaiku bērns man skaidri un gaiši saka, ka ja vińam būs vajadzība, info var atrast internetā. Uz doto mirkli - sākumskolā, bērnam mācīties mazsvarīgās lietas veicinu sakot, ka tā tu trenē savas smadzenes domāt. Piemēram, bērns lūkojot internetā vēstures faktus, youtube blogeru pasniegtā formā to aplūko ar interesi, bet cik atceros sevi vēstures stundā - šausmas, cik tas bija garlaicīgi... Tās ir manas tik pārdomas, novērojumi. Nevienu nevēlējos aizskart.
Tā, tā, tā 26.09.2017. 02:43:24
".. Veids, kādā šo rezultātu sasniegt, ir katras skolas un skolotāja rokās. .." Ja pareizi saprotu, tad pilnīgi viss tiks nogrūsts uz skolām. Paši plānojiet, paši dariet. Tātad, pieaugs skolās veicamā darba apjoms. No tā izriet jautājums: vai vairāk maksās esošajiem skolotājiem vai arī skolās būs jāpalielina štati? Pāreja uz jaunais mācību saturu pirmām kārtām prasa reformu skolotāju darba pienākumos, stundu sadalījumos un apmaksā. Ja grib celt māju, vispirms jābūvē kārtīgi pamati un tie šajā gadījumā ir skolotāji. Nevar jaunu fasādi likt uz vecajiem pamatiem, uz vecās noslodzes un apmaksas sistēmas, kas ir veidota esošajai izglītības sistēmai. Un kas vainas esošajai sistēmai? Kā rakstīts pagājuši 10 gadi no iepriekšējās reformas. Vai tas nozīmē ka nākošā reforma jau gaidāma pēc kādiem 8 vai pat 6 gadiem? Tā nav stabila sistēma, ja to ik pēc neilga laika maina. Vispirms jābūt zināšanām lai varētu attīstīt kompetences, bet izskatās ka kompetences grib attīstīt bez zināšanām. Diez vai kas tur sanāks, ja vien netiek uzstādīts mērķis degradēt izglītību, jo neizglītotu tautu ir vieglāk vadīt un stūrēt vajadzīgajā virzienā. Būs _zināšanas_ un _pieredze_, būs arī kompetence. Ja nebūs zināšanu, tad arī konkrētajā situācija nespēs novērtēt sevi un savas spējas, jo kā var novērtēt to, ko nezini. Tāpēc skolā jāiegūst zināšanas nevis dažādu mācību ķīseli. Laikam būs vajadzīgi tikai universālie skolotāji, kas zinās visas mācības (matemātiku, fiziku, ķīmiju, bioloģiju, ģeogrāfiju), no katra mazliet. Kas der visam, neder nekam!
Koncepcijas virzītāji (fanātiķu, ciniķu un analfabētu kopa) vēlās iesmērēt sabiedrībai utopiju, kuru uzcepa, apgūstot prāvu Eiropas naudas summu. Cilvēku psihes īpatnība ir tāda, ka jā kaut ko vairākas reizes dažādos līmeņos atkārto, sabiedrība sāk uztvert to, ka patiesību pēdējā instancē.
Reformas noteikti ir nepieciešamas. Viss jaunais ienāk caur grūtībām un pretestību.Tomēr ikvienam pedagogam nāksies atbrīvoties no iesīkstējušajiem uzskatiem, ja vien būs vēlēsanās turpināt darbošanos izglītības jomā
Bet pa to laiku skolas ir spiestas uzsākt nežēlīgu cīņu pret korupciju. Vecāki , nekādus ziedus un konfektes skolotājiem. Korupcija. Pavāri dienas beigās pārsveriet pārtikas atlikumus, lai skolotāji nedod Dievs, kaut ko lieku ieēdīs. Korupcija. Nezvaniet vecākiem un neatbildiet uz viņu zvaniem. Iespējama korupcija. Bet nekas, Šadurski, tuvojas 1955. gads.Turies. Drīz nebūs skolotāju saimē, kam par kompetencēm cīnīties. Arī tavs politiķa "laikmets" tuvojas beigām. Daudz laika nav vairs vecais, tur, politiskajā miskastē Tevi jau gaida Āboltiņa.
tantīte -> Atbilde 25.09.2017. 21:39:29
jā, un tas, ko jūs aprakstāt, kā vērtēšanas kompetenci ir vienkārši adekvāts pašvērtējums. un, ja kādam ir problēmas ar pašnovērtējumu, tad priekš tam ir karjeras konsultanti, psihologi un sociālie pedagogi,ar visdažādākajiem testiem, simulācijām, pārrunām u.c. kas tāpēc arī skolās strādā.
tantīte -> Atbilde 25.09.2017. 21:32:39
daudzi to neiemācās un neiemācīsies nekad. tāpēc, ka skolā vienalga - integrēti, interaktīvi, kooperatīvi vai pavisam konservatīvā veidā skolēniem var PIEDĀVĀT kaut ko apgūt, var atbalstīt, palīdzēt, bet nevar to izdarīt viņa vietā. atvainojiet par rupjību, bet tas ir tāpat, kā uz tualeti jūs nevarat aiziet cita vietā. tie, kuri grib un kuriem vajag, tie iemācās. tie, kuriem gribās visā vainot kādu citu, nekad neiemācās sevi vērtēt. tas nav izglītības standarta kompetencē, tas ir ģimenes tradīcijas un audzināšanas rezultāts.
Viss ir ir tiks skaisti kā pasakā, bet kas man dos materiālo bāzi. Izskan frāze _paņemiet LEGO klucīšu. No kurienes, Man pa savu naudu skriet pirkt? Mums pat ir ierobežotas kopēšanas iespējas, kur nu vēl pupiņas, zirņus banānus utt, visas lietas, kas nepieciešamas praktiskai darbībai. Kas man to iedos? Pa savi algu pirkt!!!!!!!!!!!!!!!!
Atbilde - tantītei 25.09.2017. 21:19:21
To vērtēšanas procesu es domāju tā, ka cilvēkiem, nonākot konkrētā situācijā jāspēj novērtēt, vai viņš to spēj vai nespēj, zina vai nezina. Un šādā līmenī, nezinu, varbūt kļūdos, bet skolēni var vērtēt jau salīdzinoši agrā vecumā. Vecākajā klasēs, arī sadzīvē, cilvēkam būtu jāspēj novērtēt sevi. Piemēram, nonākot darba meklēšanas situācijā, ir vakances IT jomā, piemēram es saprotu, ka šajā jomā man zināšanas ir tuvu nullei, bet es gribu strādāt šajā jomā, un man ir skaidrs kādi soļi būtu veicami, lai es varētu iegūt darbu šajā jomā. Iespējams, kāda rokasgrāmata programmēšanas pamatos, sarakste un jautājumi IT nozares darbinieku forumos; sākt praktizēties, piedalīties dažādos pasākumos, prasīt atsauksmes no profesionāļiem. Reāla dzīves situācija, reaļi iespējams ceļš kļūt par jebkuru darbinieku. Sakiet lūdzu, cik daudzi cilvēki spēj novērtēt sevi, izplānot mācīšanās soļus atrisināt dzīves situācijas, piemēram, bezdarba situāciju?
Господин Шадурский, не занимайтесь ерундой - закрывайте все школы - все равно в Вашей стране никто жить не хочет и не будет - скоро все уедут. Покупайте ржавое железо и готовьтесь к войне. Ведь это для Вас важное. У же все давно поняли, что на людей, медицину, образование Вам наплевать.
Oliņkundze izklausās bezmaz vai kā Oļiņiete!
Cik, lūdzu, par šo visu tiek maksāts, piemēram, Oliņkundzei?
kur var uzzināt konkrētu termiņu, kad tas būs pieejams 25.09.2017. 18:57:10
IZM mājas lapā lasu: "Skolotājiem būs pieejami e-mācību moduļi labākai izpratnei par jauno mācību saturu un pieeju, digitālo mācību materiālu krātuve ikdienas darbam." Kur var uzzināt konkrētu termiņu, kad tas būs pieejams?
tantīte -> Atbilde 25.09.2017. 18:10:40
ziniet, kas jūsu komentārā ir aplams??? frāzes ta visas pareizās, bet visu sabojā divi teikumi: 1) " viņiem tiks mācīts vērtēt sevi, vērtēt sevi mācīšanās procesu" - kā jūs iztēlojaties to sevis vērtēšanas iemācīšanu? 2) " mani skolā šo prasmi atsevišķi nemācīja," - kā to vispār var mācīt/mācīties kā atsevišķu prasmi? vērtēšana notiek mācīšanās procesā, tā ir mācīšanās neatņemama sastāvdaļa, cilvēks mācās salīdzinot savus sasniegumus ar citu skolēnu sasniegumiem, ar ideālu vai mērķi , kādu sev ir izvirzījis, savus pēdējos sasniegumus ar saviem sasniegumiem agrāk. lai IEMĀCĪTOS (nevis tiktu apmācīts) vērtēt, vispirms ir jābūt gatavam saņemt tādu vērtējumu, kādu esmu pelnījis. šī brīža pozitīvo vērtējumu tolerantajā karuselī, ne jau katrs pieaugušais ir spējīgs godīgi atzīt savas kļūdas, nepilnības, paviršību uc. tagad pēkšņi mācību saturu pārrakstot citādās tabuliņās Jūsuprāt visi skolēni , kā pēc burvju mājiena, būs ieinteresēti mācību satura apguvē un paši spēs sev būt godīgi un stingri vērtētāji? ja skola organizatoriski principā nemainīsies.
Atbilde - 1. 25.09.2017. 17:14:38
Jūs savā komentārā minējāt skaidrojumus jēdzienam "KOMPETENCE". Man pašam vairāk patīk pirmais skaidrojums, proti, ka personai ir nepieciešamās zināšanas, pieredze un pieredze kādā no jautājumiem. Man liekas, ka skolēnam ir ar pieredzi skolā jākļūst zinošam par to, kā es mācos, jāiegūst pieredze par to, kā apgūt ko jaunu, kā apgūt kādu lietu padziļināti. Šobrīd skolēnam, bet vēlāk arī jebkuram Latvijas Republikas pilsonim ir jākļūst kompetentam mācīties. Kompetentam mācīties dabaszinības, kompetentam mācīties ko jaunu valodnīcībā, mākslā u.t.t. Šobrīd nedaudz apskaužu mūsdienu skolēnus, jo viņiem tiks mācīts vērtēt sevi, vērtēt sevi mācīšanās procesu, skolēnus māca mācīties. Diemžēl mani skolā šo prasmi atsevišķi nemācīja, bet gan lika atreferēt jēdzienus, tā kā atmiņa bija salīdzinoši OK, problēmas tas nesagādāja. Problēmas sākās augstskolā, kad lielo informācijas klāstu nebija iespējams vienkārši paturēt galvā, nācās saprast, ka bez iedziļināšanās, saprašanas un patstāvīgas procesu izpētes netiks cauri. Par laimi man tas izdevās un šobrīd spēju mācīties gan kādu vienu lietu padziļināti, gan paralēli mācos daudzas citas lietas klāt. Man ļoti patīk arī jūsu komentārā minētā frāze: "mums ir dots ierobežots smadzeńu resurss!", bet es nepiekritīšu jūsu teiktajam, ka lietas ir jāiezubra, tas, ka es skolā iezubrīju un man lika zināt, ka smiltis ir SiO2, neko nedod, jo tas nedod nekādu pievienoto vērtību, bet ja par smiltīm tiktu runāts paralēli gan ķīmijā par iespējamiem izmantošanas veidiem, ģoegrāfijā par dēdēšanu, smilšu transportu un globālo aprtit, bioloģijā par kramaļģēm, 'veturē par krama nozīmi, man dotu krietni vairāk nekā tikai SIO2.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.