Lietotājvārds
Parole
sūds
Lielā izvērtēšana 18.10.2017. 16:49:49
Varbūt vērtēsim labāk Latvijas skolotāju darba apstākļus un atalgojumu.Mēs esam Es savienībā, vai neēsam.Mums ir cienijama alga vai nē?Mūsu skolēniem ir tikai neierobežotas tiesības, vai rī pienākumi ?
Vērsiet skatu uz mūsu augstskolu tagadējiem reitingiem! Pie tiem ir novedušas iepriekšējās pārmaiņas! Ar šīm kritīsim vēl zemāk! Putra un vēlreiz putra tajos jaunajos papīros!
Cik liela un kompetenta izglitiba ir . bērniem ar spec. vajadzibam salidzinot ar vispārizglitojošo skolu, kāda vēlāk būs atdeve valstiskā līmeni salīdzinot ar finansiālo ieguldījumu mācību laikā. Ar reformma izglitibas sistēma ir nevis uzlabota bet aardiita - teŗeti miljoni - rezultata nav un interesanti ka atbildigo arii NAV!!! Butu pienjemtsl ikums - reforma notika - rezultata nav --- atbildigais?.......... ar garantiju refirmas nebuut no pirksta izsuktas, bet pardomatas, vairaakaartiigi dazhados limenjos parbaudiitas - nevis ka tagaad - visus iesaisties jauna satura izvertēšahanā - vai tas ir demokratiski - itkaa jaaa, - vai praktiski ?
ja jau raksta ka būtiba , skolotaji tā jau strādā, pēc jaunajam kompetencem, lietpratiibam u.tttt kas tad ir jaamaina!!!!. Man augstskolā macoties , pasniedzeji jau tad teica ja 5% no ta ko mums dod tiks izmantots , tas jau ir ljoti daudzi - visu būs jaapguust pashiem, tas bija 30 gadi atpaklaj - ATBILDIET, KAS IR MAINIJIES? Ja saka skolēni jagatavo tadam profesijam kuru veel tagad nav ( tas pats tika teikts 30 gadi atpaklaj) vajadzes - būs spiesti iemācīties. Es pateikšu - tajaa laika informācija bija jāmekle kur? Enciklopēdijās - cik bija jaaparlasa, . atrkartoju JĀPĀRLASA, vēlreiz atkartoju jāpārlasa, jaiemācas atrast to ko TEV vajag izlobīt - tagad kas ir mainijies .. Googlee nospiež, kautkas izlec .. cik ir taadu kas prot netā atrast teishi to ko vajag? Nu nelasot, to nekad neiemāciisies - respektiivi jaiemācas lasit - PAMATPRASME!!! Tas pats ar reķināšanu.....Jo nevar iemācities adiit neadot, gatavot ēst, šūt u.tttttttt to nedarot. Lūk kur ir pamatprasmes un to pogas spaidot neiemācisies!!!!! Par konkursu ģimnāzijās - tas ir t bernu tiesibu pārkāpums - joi katram vecākam ir tiesbas izveleties savam bernam mācibu iestādi . Bet ja runa iet par kompetence'm - tad kopumā doma nav slikta - tad neskatities uza visiem bernu tiesibu parkapumiem, ja.... es atkartoju domu - JA katra novada būtu izviedotas elitāras sakumskolas, kurās bernam pasakot 1 , 'viņš zina ka prieksha bus 2 un tad 3..... tatpat ar valsts nozimes ģimnmāzijām... ja pa visu republiku atrastos kaads tukstotis skolēnu kuri tā varētu kompetenti izglītoties tas gan būtu ieguvums.
.>>>Skolotājs 16.10.2017. 16:47 16.10.2017. 22:56:27
Varbūt, ka TEORĒTISKI ir ieviesta, bet PRAKSĒ daudzās skolās dažos priekšmetos nekas nav manāms.
Izglītības satura sabalansēšana starp dažādām kompetencēm un zināšanu apguvi attiecīgajā priekšmetā jau sen skolās ir ieviesta. Pēc jaunā formulējuma būs grūtāk saprast, kā izmērīt.
Katrs jauns izglītibas ministrs mēģina ieviest kaut ko jaunu. Reizēm ir sajūta, ka mūsu valdības vīri ir tik tālu no reālā skolas sola. Ļaujiet mums, skolotājiem, beidzot normāli strādāt, nevis slīgt atskaišu murgos un jaunu divriteņu izgudrošanā.
Nu nevar izglītības sistēmā strādāt cilvēki ,kas nesaprot cieņu ne skolotāji ,ne ministri ,ne deputāti!
Es saprastu ,ja Šadurskis(viņš arī,,sadisskis un sadirskis)aicinātu izvērtēt lauku skolotāju algas!
dzīvesprasmes. nē nu kā ta tie cilvēki līdz šim brīdim dzīvojuši bez dzīvesprasmēm. ak vai, ak vai. nu nekas - vēlmazdrusciņ un skolu beigs dzīvi protoši cilvēciņi. kāda laime būs!
Diskusijā te tiek pamatīgi kaut kas putrots - dzīves prasmes nenozīmē bērnam skolā mācīt profesiju(šuvēja, pavārs, programmētājs, sekretāre, grīdu laminētājs, nagu lakotāja utt utt.). Pamatskolas vai vidusskolas beidzējs tik un tā nespēs(un nedrīkstēs) noteiktā profesijā strādāt. Pēc pamatskolas tā vēl būs jāapgūst, un pēc vidusskolas būtu jādara tas pats - augstskolā, koledžā utt.
ssss ir klasisks mūsu izglītības sistēmas "vidējais produkts". ;)
Nu, par to laimi 1. vsk Rīgā.... zinu dažus jauniešus, kas pēc 10, klses atgriezušies, piem, Jūrmalas Starptautiskajā skolā, jo stils un attieksme pret skolēniem 1. vsk. nebūt nav tik "kvalitatīvi un izcili".
ssss jau mācījusies pēc kompetencēm - apguvusi nagu kopšanu! Viņas rakstīto domu nojaust var! Ja gribam vairāk, cīnāmies par savu bērnu izglītību, meklējam privātskolotājus, bet ne jaunākus par 40 gadiem. Šis vecums augstskolā tika ar konkursu, ar vājām vidusskolas atestāta atzīmēm konkursu neizturēja. Laimīgi tie vecāki, kuru bērni iztur konkursu Rīgas 1.,2.,3., Āgenskalna ģimnāzijā vai mācās Daugavpils krievu ģimnāzijā. Šajās skolās gudra un drosmīga administrācija un skolotāji prot un dara savu darbu -māca.
Darbmācībā mūsdienās sen jau vairāk kā nemāca tos vienkāršos darbus...viss ir samudžināts tā, ka jo sarežģītāk, jo labāk, galvenais, ka no 5-8 klases zēni 3 mēnešus rosās ap riņķa līniju rasējumā. Tad kaut ko sāk meklēt internetā, kā tad pareizi kas būtu jāuzmeistaro, jo skolotājs to neiemāca, tik staigā pa klasi un bakstās ap riņķa līnijām un papīru kalniem, kā ko noformēt...Visa darbmācība mūsdienās. Vājprāc, kā tiek zemē laiks nomests. Meitenes vismaz ko sadzīvei noderīgu iemācās.
Nevar saprast 02.10.2017. 14:41:17
Pēdējie komentāri ir vienkārši" izcili", neko nevar saprast, jo rakstītāji ir absolūti latviešu valodas analfabēti.
"Ķēkšas varēs vadīt valsti" ©V.I.Ļeņins. Kā izskatās, tēze ir piepildījusies.
palasot komentārus noprotu, ka strādāt ar rokām neviens vairs negrib. Tieši darbmācībā mūs iemācīja darīt tos vienkāršos darbus, darba paņēmienus, ko man nevarēja iemācīt tēvs. Pateicoties darbmācībai tagad ir sajēga kā kas ir darāms. Protams, tagad apskatoties youtubē varu izgatavot ko vēlos, bet tos pamatus ne jau no interneta iemācījos. Tagad skatoties uz jaunatni saprotu, ka viņiem attīstīti tikai divi pirksti ar ko bakstīt telefonā, jo tagad kad man vajag strādnieku, kas prastu strādāt ar rokām izrādās, ka nav to strādnieku, jo visi tak datoriķi, juristi un ekonomisti. Mums ir patērētāju sabiedrība, bet ne strādnieku. Tā ka es būtu par to, ja darbmācībā tiktu investēts - darbgaldos, mācību klases aprīkojumā, materiālos, lai bērni mācās strādāt nevis valkājas apkārt ar pirkstu bakstot telefonā.
LOti labas diskusijas. es pati pabeidzu vidusskolu.auskolai naudina aptrukas.ja butu aukstaka varetu labaku profesiju strdat. pec vidusskolas izmacijos nagu kopsanas specialistu.man patika darbs.jo tad tik loti nebij daudz manikiru salonu. ar laiku saka piegriszties.beigas tev kadam jasak izdabat. un interneta dizaini simtiem.atnak ar bilditi es to gribu. otrs amats pardeveja. neatalgota profesija.bet truks vienmer darbinieki. man meitas labprat intresejas par skaitumkopsanu.tas patik. pardevejas ir kopejusas tas nav tik labi. negribetu nekad lai mani berni tadu neatalgotu darbu stradatu razosanu vaig. tiesam pasiem terpus modelet. veidot robus kas atvieglotu fizisko slodzi. Te bij vienai vestulite. par berniem kas trauce stunads. nav jau kur ielikt ja vins hiperaktivs.nesavaldas. entas komisijas jaiet lai noformetu bernu citur ja vinam problemas. bet te taisniba nav citiem jacies.ne bernam ne skolotajam. vaijadzetu padomat val;stij ari par sadu problemu.
es domaju kad sis parstas profesijas pec 10 gadiem nebus vairs. es majturibu labi macijos.bet labak adisu nevis susu.es ar lielim darbiem nenemos. smuki staisisu nagus,frizuru. frizierim vaig majturibu ne. vinam jazin mat.kimija. fizika ka kd zinaju.spildziti ieskevet varu.pie vadiem nekersos,jo bail. malku saskaldisu sazagesu. musu jaunai paaudzei vairs nevaidzes tadus darbus. prieks kam japiegaz mazas galvinas. izglitibas ministrim jaskatas nakotne uz kadam tehnologijam un profesijam vest jaunos cilvecinus.
Izlasiju. Ja ir 21.gs. mes nezinam kadas profesijas bus pes gadiem 10. Jo loti strauji attistas tehnologijas.vis ir elektroniks,datorizets.pat roboti ir rupnicas majas. Bernus ir jaievirza taja visa. Mes pasi kadreiz macijamies padzilinati matematiku,fiziku,latviesu valodas gramatiku.daudz ko. reali dzive maz ko no ta izmanto. jo aiziet macities kur nevig. ir varbut kads inzeniris.kur pec gadiem 10 bus cits nosaukums sadai vakancei. Latviesu val ari.Tagad visi raksta datora un datora labo kludas. matematika pamatu.kapec japiebaz berniem galvas vini nespej uztret. viniem nav laika pat paspeleties,jo briziem ir tadi majas darbi kad iesaistas vairaki pieaugusie,lai palidzetu. Un piemeram no 6.gadu vecuma neatdzistu likumu uzsakt 1.klasi. Neatnemsim bernibu berniem.vini grib vel speleties nevis macities. citi kas dzimusi gada otra puse vini neizprot ko no vina grib.jau janem pagarinatie gadi. 1.klase dabas mac uzd. par siltumvadibu. metals .koks.vai plastmas. japrasa tevam viedoklis. ka berns lai zin.siltumvadiba ir fika. ko mes gribam no berniem. Pasreizeja viela man nav pienemama. ne tikai musu gimene soka. bet ar daudziem esu runajusi. mat.otra pusgada saistitie pieraksti. tas bens no darzina atnak cits vel nelasa.no viniem tads prasibas.
Ziniet ko, lai varētu pilnvērtīgi mācīties, vispirms keraties klāt neaudzināto šmurgułu kontrolei! Kā mans bērns var skolā ar maksimālo ardevi koncentrēties, ja ik gadu klasē nāk jaunińie, kuriem citās skolās tiek ieteikts mainīt apmācības vietu, jo redz šie ar tādu bērnu uzvedību nav mierā! Kāda pie velna kompetence, ja pus stundu skolotājs nevar histērisku sīko nomierināt, klases bērni skrien prom uz tualeti, jo redz šim širmis aizvēries - dusmu pārńemts indivīds trako klasē. Bet skolotāji jau saka, ka īpaši neko nevar izdarīt, vienīgi psihologu piesastīt. Kur ir vecāku atbildība? Kāpēc skolas "iesaka aiziet", bet nerisina problēmu - nepiesaista tādām gimenēm kontroli? Kāpēc apkārtējiem bērnuem ir jācieš?
jaiepazist vispirms ko piedava vai tas tik loti nepieciesams. nezinu ka citas Latvijas skolas. vai ir iespeja atrisinat problemu skolas gramatas. berni mazajas klases nesa gramatas lida.klades. 2 eksemlaru var nopirkt skolai.lai berni nenesatu gramatas. Si problema ir Jelgavas skolas. Man abas skolnieces jau arstu apmekle ar skibam muguram. kas bernu staiga pie rehabilotologiem.loti daudz. Berniem kaulini mikdti mes vinus kroplojam no 1 klases jau. kur rakstit lai mani sadzirdetu.
par kompetencēm 02.10.2017. 07:55:50
Neparasta ziņa portālā “Apollo” – “Pētījums: Zēni ir gudrāki fizikā, jo čurājot cenšas trāpīt mērķī.” Izrādās, viņi “izmanto urīna strūklu, lai trāpītu dažādos mērķos, veidotu līknes un ģeometriskus zīmējumus”. Nu ko, tam varbūt vēl varētu noticēt. Lasu tālāk: “… katrs 14 gadus vecs zēns, urinējot vismaz piecas reizes dienā, iegūst iespēju spēlēties ar savu urīna strūklu aptuveni 10 tūkstošus reižu gadā.” ("Latvijas Avīze", Juris Lorencs: Vai tiešām “kompetenču izglītība” spēs kardināli mainīt eksāmenu rezultātus?)
mūžizglītība 01.10.2017. 22:25:53
Vispār jau ir pareizi, ka cilvēki, kas seko izglītības pārmaiņām (vai tādēļ, ka mācās paši, vai tādēļ, ka mācās viņu bērni vai mazbērni, vai tādēļ, ka paši māca, vai arī agrāk ir mācījuši utt.), var izteikt savu viedokli. Minētie cilvēki jau nerunā vienkārši tāpat, lai kaut ko bezjēdzīgu pateiktu, viņi patiešām analizē un, pirms teiktā, arī padomā (nu, vismaz pieaugušie un vecāko klašu skolēni).
Pareizi! Katra sētniece un ciema pļāpa, kas spēj internetā komentāru pievienot, mācību saturā ieviesīs savas korekcijas un ieteiks savus ieteikumus...demokrātija.
Brīnumi vēl tik būs. _ --> 01.10.2017. 20:44:33
Tu rakstīji: "Nabadzīte! Pašai jāklāj lamināts, jo vīra nav vai ir par slinku? Tā iet tām pārmēru enerģiskajām, kas visu prot pašas..." . . . . . . . Zini, es par nabadzīti vis sevi neuzskatu! Jo zinu, ka vienmēr pratīšu gan sev atrast kādu interesantu ideju, gan pielietot to dzīvei. Nepazudīšu arī, ja nestrādāšu skolā! Un vīrs man ir! Tāds kas lieliski prot ielikt laminātu; bet kāpēc man būtu jāgaida ka to vienmēr darīs vīrs? Es neesmu tā baltrocīte, kas uzaudzēs divmetrīgus nagus, lai tikai, Die's nedod, nekas nebūtu jādara....
Brīnumi vēl tik būs. 01.10.2017. 20:39:03
Tagad jau vairums tādu "atšķirīgo" brīnumu... Ne ko kārtīgi prot, ne zin, bet pamācīt citus grib un palepoties ar savu neprasmi arī... ;D
Un tas ir labi - var atšķirt manu tekstu
Silja- brīnumam 01.10.2017. 18:07:57
Ar pareizrakstību Jums tā smagi...
tantīte -> Brīnums 01.10.2017. 16:38:04
nu nezinu, savulaik skolā vajadzēja mācīties visu kaut ko. informāciju meklēt pa bibliotēkām. ļoti daudz ko vajadzēja atcerēties. un es neteikšu, ka tas, ko vidusskolas laikā iemācījos, man kaut kādā ziņā būtu traucējis dzīvot. ļoti labi, ka man nelika mācīties tikai to, kas man būtu bijis "vajadzīgs dzīvei". tad es, visdrīzāk, pāti priekš sevis tā arī nesaprastu, kas man vajadzīgs dzīvei. man pat doma neienāktu prātā, ka tā varētu būt mana izvēle. jo kāds labs cilvēks priekš manis jau būtu izvēlējies.
tantīte -> saturs ir 01.10.2017. 16:31:31
nu tās pagaidām ir standartu vadlīnijas. un saturiski maz atšķiras jau no esošajiem standartiem. pēc formas vienīgi.
www.izm.gov.lv/images/aktualitates/2017/Skola2030Dokuments.pdf
"Cienījamais" ministr! Saki, lūdzams, kur tas "jaunais saturs" ir izlasāms, lai mēs to varētu apspriest??? Visas tavas runas ir noslēpumainu vīziju apvītas! ;) :D
Ta loti prasmiga persona, programs, ir malacīte. Tomēr, varu apgalvot, ka tas viss apgūts ne skolā un ne skolas laikos. Nevajag jaukt muža pieredzi, zināšanas un prasmes ar to, ko apgūst skolā.
--> to brīnumi vēl tikai būs 01.10.2017. 14:57:49
Nabadzīte! Pašai jāklāj lamināts, jo vīra nav vai ir par slinku? Tā iet tām pārmēru enerģiskajām, kas visu prot pašas...
tantīte -> brīnums 01.10.2017. 13:54:09
nu tagad es beidzot sapratu, kas skolā ir jāmāca - izdarīt mehāniskas darbības ar elektroniskām ierīcēm, ātri spaidīt visādas pogas. un iepirkties veikalos. vairāk jau nekas cilvēkam mūsdienu pasaulē nav jādara. nu jā - kā klubiņā padejot vai trenažieru zālē pavingrot, var taču guglē paskatīties. revolucionāri!!! šadurskim patiks. šitā vispār skolas nav vajadzīgas. pietiek ar kursiem reizi nedēļā.
Brīnumi vēl tik būs. 01.10.2017. 12:55:02
Jā, ādas gabalu var sameklēt, bet sašūt neprot - tas jau Tev tā normāli. Un to, ka veikalā pirkta kleita ir skaistāka un vairāk valkājama par savu šūto - hmm, ja šūt neprot un nav iemācījies, tad šīs apgalvojums tiešām darbojas, tāpat visi pārējie par ēdiena gatavošanu vai tā baudīšanu ēstuvēs.. . . . . . . . . . . . . . . Varu pateikt, ka es savas kleitas šuju pati, savas bikses, mēteļus, jakas arī, pati protu izveidot savu interjeru, to iekārtot, protu ieklāt laminātu, špaktelēt, līmēt tapetes, pati protu izplānot savu dārzu, zinu kā audzēt augus, kāda augsne katram nepieciešama, zinu par augu sekām, protu darināt dažādas lietas, rotas, adīt cimdus, zeķes, džemperus, protu tirgoties ar saviem izstrādājumiem, tos veiksmīgi realizējot tādiem kā Tu, protu strādāt ar datoru, pārzinu ļoti daudz lietotņu, protu izveidot pati savu vizītkarti, prezentāciju, mēbeles rasējumu, projektu, protu..... . . . . . . . varētu jau ilgi turpināt, jo katra prasme ir iegūta ne jau programmējot to Tavu uzskaitīto "vienu programmēšanas valodu, piemēram, C". . . . . Vēl - svarīgi ir iemācīties rakstīt, atdalot palīgteikumus ar komatiem, ne tā? Jeb latviešu valodu Tu arī uzskati par nevajadzīgu atavismu?
Man arī interesē, kur tad ir tas jaunais saturs, kas jāapsriež? Ministrs rada te ilūziju, ka viss ir un pat ļoti demokrātiski - priekš tautas, bet reāli jau nekā nav...Tukša kaut kāda pļurināšana....

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.