Lietotājvārds
Parole
apkopēja( būšu skolotāja!) Annai 23.11.2017. 15:27:48
O jā! Es- apkopēja zinu LABĀK VISU par skolotājiem! MANĀS stundās būs saikne ar REĀLO dzīvi- mazgāsim trepes, tīrīsim klašu telpas !!! O jā!
Ko jūs nevarat saprast?Pedagogi par savu darbu prasa lielākas algas,bet atnāks apkopēja un strādās par minimālo.
"kompetenču izglītība" ir piāra termins, kas faktiski nenozīmē neko. jo no laika gala skolēni skolā ir apguvuši zināšanas kopā ar domāšanas prasmēm un Blūma taksonomija, kas ir pāršreizējās vērtēšanas pamatā, kā reiz ir instruments nevis apgūto zināšanu apjoma novērtēšanai, bet gan domāšanas darbību un kompetenču izvērtēšanai. es nezinu kāpēc masu medijos tiek kultivēts uzskats, ka šobrīd skolā strādājošie kaut ko neprot darīt - taču visi gudrie runātāji vada skolotāju izglītības kursus nu jau gadus 20, skolas ir piedalījušās visdažādākajos izglītības projektos un ir izveidojusies pamatīga pieredze dažādu darbību organizēšanā. Jā, protams, iemaņas digitālu ierīču lietošanā varētu skolā mācīt mērķtiecīgāk, bet tam vajadzīga tehnika , kuras skolās nav. jau sen vajadzēja pāriet iuz planšetēm un elektroniskajām grāmatām - tā vietā skolas katru gadu pa milzīgām summām pērk mācību grāmatas mīkstajos vākos par prieku izdevniecībām
Domāju, ka varu droši doties pensijā - skolas sētniece mani aizstās, viņai vēl gadi 10 ko rauties!
Izglītības reformu jau sākt vajadzēja tieši ar pedagogu sagatavošanu, lai varētu palikt tie, kas mācās un apgūst kompetenču pieeju,bet notīties tie, kas nevar vai nevēlas strādāt citādi. Pedagoģisko augstskolu pasniedzējiem bija jābrauc stažēties uz ārzemēm - Somiju, Īriju...Pedagoģiskās augstskolas tagad nodarbojas visu ko, tikai ne ar labu pedagogu sagatavošanu. Labākajā gadījumā tiek sagatavots plaša profila specss lauku skolas daudzajām stundām.
Drīz rosinās 21.11.2017. 10:17:02
strādāt par ārstiem, kas nav apguvuši medicīnu! Degradācija!
Īsti nesapratu, visu laiku taču teica, ka skolotāju par daudz esot, bet tagad vēl arī nepedagogus piesaistīs. Tas plus pie pārējiem komentāriem, kam pievienojos. Un kāpēc tā ped.izglītība ir fragmentēta?Vai nebūtu loģiskāk sakārtot jau esošo pedagoģisko izglītību? Kāpēc atkal turpinās dublēšanās?Tiešām kaut kāda svaidīšanās.
Mums Ministra kungs sola lielas algas, skolu optimizāciju, pedagogu konkurenci,izglītības kvalitāti un vēl, un vēl visādus Leiputrijas labumus..... Nez, kā tas Sapnis 'sapas" kopā ar ilgstošajām pedagogu vakancēm, plāniem par pedagogu- neprofesionāļu iepludināšanu skolās...Izskatās, ka valdošie eksperimentētāji būs radījuši IZGLĪTĪBAS HIBRĪDU(neprognozējamu...)
tas ir reāli smieklīgi. Pirms gadiem 20-17 visiem skolotājiem, kam nebija pedagoģiskā diploma, vajadzēja stāties augstskolās un mācīties par pedagoģijas maģistriem. par savu naudu, protams. nu kaut ko pašvaldības atmaksāja. daudzi, kas negribēja šitā ākstīties, aizgāja prom no skolas. labi skolotāji, starp citu. pārējie tagad jau 20 gadus muļlājas pa visādiem kursiem, jo visu laiku izrādās, ka skolā strādājošie kaut ko šausmīgi svarīgu nezina. bet nu mums Iespējamā misija būs pierādījusi, ka īstenībā nemaz nevajag pedagoģisku izglītību, pietiek ar kursiem... nu , labi. paskatīsimies...
Sētnieks ķirurgam 20.11.2017. 22:12:33
Par ministru var strādāt ikviens, par veselību un izglītību gudri arī var runāt ikviens, bet, lai strādātu par sētnieku, ir vairāki kvalifikāciju apliecinoši pārbaudījumi ...
Kur interesanta situācija sanāk, strādāju skolā, papildus pāris gadus piestrādāju vakara maiņās pirmsskolas izglītības iestādē, bija likums, ka nedrīkstu to darīt, kamēr neiegūstu pirmsskolas skolotāja kvalifikāciju, lai varētu bērniem mācīt burtus, nomainīt pamperus, bet redz mācību priekšmetu varēs mācīt lielākiem bērniem, kaut nav pedagoģija.....vai tur augšā būs kādreiz vienotas prasības, vienotas domas? Ar skolotāja izglītību un maģistra grādu nebiju atbilstoša pirmsskolai(protams papildus maksāju naudu, mācījos kursos, kur ieguvu atbilstošās prasmes pirmsskolai kā mainīt autiņbiksītes un iemācīt burtus utt.), bet te neko vairs nevajag, pat pedagoģiju nē.Un alga būs vienāda, kā bez pedagoģijas , gan tam kurš mācījies 7 gadus kopā un vēl visādi kursi.
Par ārstiem arī varētu strādāt nespeciālisti. Arī par ministru, par direktoru, par arhitektu...
Eu... rosinam iespēju par fūru šoferiem strādāt ļautiņiem bez tiesībām...
Lasītājam 20.11.2017. 10:49:31
Tur jau ir tā problēma, ka skolotāji trūkst ne tikai izmirstošajās skolās, kaut vai Rīgā - kā redzams vakances skolas portālā. Un tad direktoram ir 2 iespējas, vai nu likt nespeciālistam mācīt, vai stundas nenotiek - par to nupat 2 direktori dabūja naudas sodu. Un ne vienmēr nespeciālists māca neprofesionāli, viss atkarīgs no cilvēka degsmes. Es pirms gadiem 15 vienu gadu mācīju priekšmetu, kas ir ļoti tālu no mana diploma, bet tieši saistīts ar manu vaļasprieku. Arī nebija, kas māca. Bet bērni un vecāki ar manu darbu bija apmierināti, pašai arī patika.
Ideja par vienu cilvēku kā vairāku priekšmetu pasniedzēju ir izmisīgs centiens tikt galā ar skolotāju trūkumu. Kā var kvalitatīvi iemācīt gan bioloģiju, gan vēsturi, gan ekonomiku, ja augstākā izglītība iegūta tikai vienā no jomām, taču pārējos priekšmeti apgūti kursos, kur pasaka, ko stāstīt skolēniem un kā lietot mācību grāmatu? Bieži vien šādus daudzpusīgus ''speciālistus'' var sastapt izmirstošās skolās, kur problemātiski ir noturēt ne tikai skolēnus, bet arī, protams, skolotājus.
Drīz droši vien arī operēs pāris mēnešu kursus beiguši ārsti!
negliti
Ir iespaids, skatot visas jaunās idejas kopumā, ka norisinās centieni atbrīvoties no profesionāliem skolotājiem, lai skolās varētu darboties aktīvi, bet nekompetenti pajoliņi tādu pašu vadībā (kas veido visas šīs pārmaiņas, tos citādi nevar definēt). Valdīs savstarpēja sapratne, bet - kas būs ar skolēniem un izglītību - tas nevienam nerūp. Jau tagad sistēma ir degradēta ar mētāšanos no vienām prasībām citās, bet vēl turas tik, cik velk profesionāļi. Redzēs, kas tālāk.
Nu to kursu "toč" ir par daudz un jēgas nekādas. Ja neder 160 stundu gari kursi ugunsdrošībā, lai varētu skolēniem 4 stundas stāstīt par ugunsdrošību, tad tālāk nav kur braukt. Es taču netaisos viņus mācīt par ugunsdzēsējiem, bet tikai vienkārši apskaidrot, kas notiek ugunsgrēka laikā un kas jādara...
Vēstures baklaurs 18.11.2017. 15:39:15
Vai valsts man atmaksās naudu, ko iztērēju, studējot pedagoģiju, jo diplomā nebija rakstīts vārds " skolotājs".
Uzskatu, ka tajās jomās, kur katastrofāli trūkst speciālistu, valstij vajadzētu tos sagatavot par budžeta līdzekļiem. Cilvēks grib mācīties, iet un mācās. Bet tagad daudzi talantīgi cilvēki nevar atļauties izglītoties, jo jācīnās par iztikas minimumu. Un vispār - izglītībai valstī tās pilsoņiem vajadzētu būt bez maksas!!!
drīz laikam simtlatnieki mācīs skolā manus bērnus....
Jo tālāk, jo trakāk. Kaut kas Latvijā tiešām vairs nav kārtībā. Braucam arvien lielākās auzās.
Nesapratu dažus komentārus! - Kas ir tik krimināls bildē? Drīzāk tā ir neko neizsakoša.
Neizpratnei 17.11.2017. 17:14:29
Kā - skolotāju par daudz??? Mūsu skola jau 2 gadus nevar atrast 2 speciālistus matemātikā un angļu valodā. Neviens nepiesakās un izlīdzamies ar "vakancēm". Bet tad gan kvalitāte cieš.
Viss atkārtojas pa spirāli. Beidzu datoriķus, mācīju skolā matemātiku. Ik gadus pie manis nāca studenti praksē... Pagāja 12 radoši darba gadi un hops! Es vairs nedrīkstu skolā strādāt! Jo nav ieraksta "pedagogs". Nācās stāties LU un iet praksē pie tiem, kam pati vadīju praksi. Bet pēc tam diploms tika iegūts! Tagad sanāks tā, ka tomēr velti.
Nu re, pat foto nomainīja, lai rakstā minēta ideja šķistu pievilcīgāka!
viss atkārtojas. bija laiks, kad frizieri mācīja latviešu valodu skolās. Bija laiks, kad bez pedagoģiskās izglītības skolā strādāt nevarēja, kas tagad atkal frizieri pasniegs dabaszinības????
Skolotāju par daudz? Palūkojiet vakances. Citas skolas nevar gadu atrast pedagogu, TIKAI uz papīra mūsu ir daudz, tikai retais ir gatavs upurēt savu dzīvi šim draba,. kuram katru gadu atkal un atkal esi nederīgs, jo dzenā uz kursiem.
Pēc savas pieredzes varu pateikt tikai to, ka šāda veda izglītībai vajadzētu būt finansētai no valsts budžeta: valsitj ĻOTI vajag šos kadrus, šos "melnstrādniekus" (savu nervu šūnu labprātīgos deldētājus), tad, lūdzu, finansējiet no valsts budžeta, nevis no privātajām kabatām (kas zemapziņā diktē savus noteikumus, kas, protams, nav tendēti uz maksimāli godīgu atdevi un pašuzupurēšanos). Tā sanāk pilnīgs absurds, ka tie, kam ir dabas dots talants u.tml. netiek "pie šprices", jo nav līdzekļu iet mācīties, bet tie, kam ir nauda, bet nav tā dabas dotā talanta, aizņem štata vietas un bieži vien pēc izmācīšanās nemaz neaiziet strādāt savā specialitātē, bet izmācās tikai "papīra pēc". Skumji... Utt., u.tml. Variantu daudz...
Es savu bērnu neuzticētu skolot un audzināt personai, kurai nav pedagoģiskās izglītības. Vēlama arī pieredze.
Nu jauki, e-klase, ka ņemat vērā lasītāju ieteikumus!
Šobrīd ar IKVD šantāzu samaksāju LU 600 eiro par kursiem, kur lielākoties mācāmies viens no otra.Kurš man atmaksās ieguldīto naudu, ja man, pedagogam ar 28 gadu stāžu liek atkal mācīties, bet pēc brīža skolās strādās kas grib....Es, būdama vēsturnieks, sociālās zinības mācīt nevaru, bet pēc kursu beigšanas sporta skolotājs var? Kur loģika-LU atkal ,, slauc,, naudu...Kad tas beigsies?Arī skolotāju bērni grib studēt-nauda aiziet mammmas kursiem, kura nevar un nevar apmierināt IZM prasības/ ir 2 maģistra diplomi /.....
mūzikālā 16.11.2017. 18:03:31
Bet iespējams, ka šis ir vecāku pasūtījums, jo viņiem arī šķiet, ka skolotāji pārāk labi pelna. Un varbūt mūziku vai kādu mūzikas instrumentu varētu mācīt piemēram fizikas skolotājs, kas izgudrotu, ka klavieres pašas spēlē un mute veras pati vaļā un dzied. Protams varbūt uzreiz skolās ielaist robotus, kur IT speciālistu tos pieskatītu, lai viss darbotos, tad taču vecākiem arī viss būtu labi. Šobrīd LV izglītībai nav vērtības, jo ne bērniem, ne vecākiem tā nav vērtība. Valstīt izglītības sistēmā nav kritēriju, kas darbotos. Neviens šeit komentārus neiesaka, ko tad uzlabot, ko tad darīt? Varbūt ir par maz šo cīnītāju? Manuprāt, pirmkārt, bērns nāk uz skolu, lai mācītos un otkārt, lai iemācītos mācīties - šīs ir dzīvē pašas svarīgākās prasmes, ko mūsu skolās nevar iemācīt, jo katru gadu nāk klāt kāds "mistisks"priekšmets un apjoms ir nesaprotams - kāpēc tik daudz laika jāpavada solā, nevis to visu apgūstot ar spēļu elementiem, praktisku darbību iekštelpās vai ārā. Par misijas un jaunajiem skolotājiem - diemžēl neesmu vēl satikusi nevienu jauno skolotāju, kurš tiešām vēlētos būt skolotājs - mācīt bērnu, kurš bērnus mīl, kurš spēj aizraut, ieinteresēt, vēlas ko mainīt, attīstīt. Lielākā daļa jauno skolotāju nāk jau ar milzīgu pašpārliecību par sevi un vēlmi saņemt šo it kā labo skolotāja algu, bet pēc gada pazūd zilēs tālajās. Grūti laikam ministrijai ir atzīt,bet par skolotāju vai ārstu cilvēks piedzimst, skolotājam ir jāgrib mainīties, uzlabot, strādāt ar bērniem, nepārtraukti mācīties kopā ar bērniem un adekvāti reaģēt. Esmu no jauniem skolotājiem, bet strādāju skolā gandrīz 10 gadus, jā, vecie skolotāji negrib mainīties, bet ne visi, bet lielākoties viņi ir profesionāļi, kompetenti, kā arī spēj un vēlas iemācīt, rezultāti labāki vai ne tik labi, bet neizpaliek.
Esmu neizpratnē. Skolotāju šobrīd jau ir par daudz. Kad apgriezienus uzņems skolu tīkla optimizācija, lieko skolotāju būs vēl vairāk. Vecos priekšlaicīgi pensionēs piespiedu kārtā, lai no viņiem tiktu vaļā. Un te pēkšņi šī ideja, ka skolās jāiet neskolotājiem. Kur loģika? Kur veselais saprāts?
Ceru, ka tādā gadījumā man atmaksās par studijām 5 gadu garumā samaksāto naudu, jo biju speciālists bez pedagoģiskās izglītības. Piespiedu kārtā mācījos vēlreiz. Vai es ko ieguvu? Zināšanu un prasmju ziņā- neko, tikai nopirku tiesības strādāt.
... ir jāņem vērā ar skolotāju novecošanās faktors...
.... jauna pedagogu izglītības sistēmas projekts,....
Gramatikas kļūdas rakstā! Tas nav pieļaujami!
Dažreiz liekas, ka labāk sētnieks, nekā n-tās augstskolās pārmācījušās čirksas, kuras no dzīves neko nejēdz. Pasakatieties ,, gudrs vēl gudrāks,,- elementāras lietas iz vēstures, iz dzīves nezin, bet svešvārdus un nez kādas pārgudrības gan prot.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.