Lietotājvārds
Parole
Pulciņa vadītājai 21.12.2017. 09:09:24
Paldies par informāciju, būs jāmēģina tikt.
Pulciņa vadītāja 20.12.2017. 13:28:16
Man pēdējos 3 gados ir bijusi iespēja apmeklēt kursus, kurus organizē RIIMC, kā arī semināru atklātās datorikas olimpiādes laikā. Lektori Ojārs Krūmiņš, Raitis Ieviņš u.c. Runājot par olimpiādes uzdevumiem, ir daži uzdevumi, kurus matemātikas pulciņā rēķinām ar klasiskajām metodēm, bet to pašu uzdevumu uzprogrammējam. Piemēram, ja jāmeklē skaitlis ar noteiktām īpašībā vai jāveic pilna pārlase.
Pulciņa vadītājai 20.12.2017. 00:47:33
Kolēģe, tad jau sen ir laiks dalīties ar saviem pašas radītajiem materiāliem :) Ja runā par olimpiāžu uzdevumiem, tos nu gan nevar dot pildīt visai klasei (Datoriku atšķirībā no pulciņa taču ir plānots pasniegt visiem skolēniem). Kur var tikt Scratch kursos? Es arī labprāt apmeklētu.
Pulciņa vadītāja 19.12.2017. 19:34:00
AP 80% mācību materiālu veidoju pati, risinot arī dažādus matemātikas olimpiāžu uzdevumus ar programmēšanas metodēm, atlikušos 20% esmu guvusi kursos vai pašas Schratch lapas mācību vai kopīgotajos uzdevumos.
Pulciņa vadītājai 19.12.2017. 09:35:26
Un kādēļ gan "Start IT nav īstā vietne, kur smelties idejas"? Padalieties ar mums kur tad Jūs smeļaties idejas.
* E-KLASE neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem...." tai pašā laikā : "Jūsu komentārs ir pievienots pārskatīšanai E-klases ... porāla.... moderatoriem " ( saglabāta oriģinālā rakstība)
garderobiste 18.12.2017. 18:12:44
Izskatās ka programmēšanai skolā ir spēcīgi dzinēji kaut kur stratosfērā :) Pat ja doma ( pieņemsim) ir laba- nez vai ir saprotamas un adekvāts StartIT piedāvājums vecumposmiem. Ziņātkārajiem fakultatīvi- lai būtu, bet tas nav masveida pasākums ar sagaidāmu pozitīvu rezultātu. Ir jau nākamis solis- skolā mācīsim visu caur 3D printeriem :) . Parādīsies jauns tirgus spēlētājs un nākotne būs kur citur ?
kaut kā neatceros, ka manējos kāds būtu aptaujājis
skolotāja B. 17.12.2017. 20:04:08
Skolēni jau tā ir pārslogoti (tie, kas mācās) un programmēšana skolā nav vajadzīga. Tikpat labi "vajag" mācīt organisko sintēzi, starptautisko diplomātiju, ķirurģiju utt., kas arī ir vajadzīgas un attīstās. Bet visu nevar iemācīties. Programmēšana ir kārtējais IT firmeļu mēģinājums izkāst nodokļu maksātāju naudu, radot bezjēdzigas programmas.
Pulciņa vadītāja 17.12.2017. 13:32:02
Nepiekritīšu Ūpim, ka Scratchā nevar uztaisīt normālas programmas, bet piekrītu tam, ka Start IT nav īstā vietne, kur smelties idejas. Es pati veidoju Schratch nodarbības savā skolā 3. - 7. klašu skolēniem, daži no viņiem nāk jau otro gadu. Nu nav tā tikai parasta bloku sabīdīšana, faktiski jebkuru uzdevumu, ko var "lielajās" programmēšanas valodās, var arī Schratchā īstenot. Bet problēma ir citur! SKOLĒNI NAV GATAVI intensīvam darbam. Sākumā piesakās 35+ bērni. Atnāk uz nodarbību, nu tik es programmēšu. Līdzīgi kā - atnācu uz pirmo klavierstundu un spēlēšu Mocartu! Nu nenotiek tā. Vecāki pēc otrās nodarbības man e-klasē atsūta vēstulīti "Vai manam bērnam ir izcils talants programmēšanā? ". Atļaušos iesmaidīt. Jā, talants ir tam skolēnam, kurš nācis 2 gadus un spēj izcīnīt godalagas datorikas olimpiādē. Ko es gribēju pateikt? Ka atslēgas vārds ir DARBS<, ko, diemžēl nesaprot ne daži vecāki, ne skolēni...
Vai Ūpja kolēģe māca visiem, vai izvēles bērniem pulciņā? Pulciņā, protams, nevajag pārbaudes darbus un ar atlasītiem bērniem var mācīties arī citas lietas (kāpēc Codeacademy jālieto? kolēģe pati iemācīt neprot?)
Vai tas, ko piedāvā Startit vispār ir progammēšana? Sabīdīt blokus pareizā secībā ir interesanti, bet kapēc tieši Scratch? Codeacademy ir daudz foršāka vide. Un tās stundas, ko piedāvā Startit ir oki, bet kas attiecas uz programmēšanu, vismaz 7.klasei ir garām, tur mana kolēge, kas labi zina Scratch un strādā ārpus skolas ar šo vidi, saka, ka NEIZMANTO startitu, jo tur daudz kłūdu un ik pēc divām stundām pārbaudes darbs.
Paldies LIKTA par problēmas aktualizēšanu un projektam StartIT par izveidotajiem mācību materiālu komplektiem katrai mācību stundai. Nez vai vēl kādā citā mācību priekšmetā ir tāds atbalsta materiālu klāsts gan skolēnam, gan skolotājam. Beidzot sākam runāt arī par to, ka skolā jāapgūst lietas, kas skolēnam būs reāli nepieciešamas nākotnē un veicinātu valsts ekonomisko izaugsmi.
Skaisti
Procentuālais lielums labi liecina par to, kāda ir skolēnu (un sabiedrības kopumā) sapratne par to, ko īsti nozīmē programmēšana. IT nozarei pietrūkst to, kas spēj izdomāt un realizēt algoritmu, kādas specifiskas funkcijas veikšanai, nevis "weblapu veidotāju wordpresā".
Varbūt tomēr nejautāsim bērniem par šādām tēmām?! Pieaugušajiem galu galā jālemj vai bērniem (tā jau "ierakušies" telefonos) mācīt skatīties plašajā pasaulē, vērot debesis, iet pastaigās, spēlēt normālas bērnu spēles( viņu vecumam atbilstošas), vai iecentrēties kvadrātainā monitorā. Tādas lietas lai mācās pieaudzis cilvēks.
Accenture patīk lielīties bet viņu izveidotās mājas lapas Startit.lv aktualitātes ir no 2013.gada. Datorika, kas šeit piedāvāta, ir neciešamā vizuālā izskatā un ar daudzām kļūdām, kuras netiek novērstas jau trešo gadu.
Šķiet, ka neprecīzi pateikts. Nevis programmēšana tik daudzus interesē, bet drīzāk informātika jeb datorapmācība - kā ar to strādāt, veidot tabuliņas, prezentācijas, noformēt utml.
Varbūt modernajos laikos ar programmēšanu saprot pavisam ko citu, nekā kādreiz? Ar "kompetenci" taču tāda liksta ir gadījusies.
Gribētu redzēt kurš skolotājs pasniegs stundas par niecīgo atalgojumu? Labāk brauc uz ārzemēm tur ir vairāk novērtēti kā savā valstī.1200 eiro minimālā alga,programmētāji saņem 2 reiz vairāk. Nav jādomā kā nodokļus nomaksāt......
es arī nodarbojos ar visiem sporta veidiem, bet saplīsa televizors....
Tajā attēlā tai meitenei ar pirkstu kaut kas gadījies? Vai arī neveiksmīga grafiskā attēla apstrāde?
Tikai runāt... Ja liks programmēt, tad nemaz tā negribēs, ne visiem ir dots to saprast! Modei tak līdzi jāskrien!
Par mācību satura dažādošanu jāpiekrīt, it sevišķi - aktualizēšanu, jo nozare mainās gana strauji, lai būtu challenge tai aizskriet līdzi arī skolu programmā.
Par gudriem skolēniem 15.12.2017. 00:54:29
ar eksaktām zināšanām arī nekur tālu netiksi. Robotiņi vien būsim - vajag arī kultūru, iztēli.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.