Pieslēdzies E-klasei

Lietotājvārds
Parole
sāciet domāt 18.01.2018. 09:30:13
Tieši KAM tas ir svarīgi, Reira kungs? Jums? Citiem ierēdņiem? Tiem, kas dala Eiropas naudu? Tiem, kas tiek pie Eiropas naudas? Bet! Cik tad ilgi ņemsim no Eiropas? Eiropa neko tāpat par velti nevienam nedod. Tie, kas šodien grābj to Eiropas pasviesto naudu riekšavām, neapjēdz, ka ar to tikai nodara postu savai valstij! Valsts nekad netiks vaļā no šīs absurdās savienības tīkliem. Tauta, valsts būs tik daudz tērējusi, piedodiet, "apguvusi" to Eiropas naudu, ka, tad, kad attapsies, tad būs dziļā parādu d....... Mums visu laiku Eiropas savienība diktē, ko darīt. Kas tad mēs paši esam? Nulles? Vai debīli bērni? Sanāk, ka pašiem galvu uz pleciem nav.....
otram grāvim 16.01.2018. 19:16:45
Kad katram īpašajam masu skolā būs pa asistentam, tad attiecība arī būs tā pati, kas speciālā internātskolā 1:1. Diemžēl ieguvēju šā iekļaušanas procesa beigās gan nebūs...
Lielākā daļa Latvijas sabiedrības ir ļoti netoleranta pret citādo - vienalga,vai runa ir par mācību traucējumiem, alerģijām, īpašām vajadzībām vai vienkārši citādāku viedokli, pasaules redzējumu. Reizēm ir sajūta, ka cilvēki neredz tālāk par savu degungalu. Paldies tiem cilvēkiem, kuri šo jautājumu sāk kustināt. Ļoti ceru, ka izdosies realizēt praktiski, ne tikai formāli, ķeksīša pēc. Klasē ielikt bērnu ar īpašām vajadzībām bez kvalificēta vai vismaz apmācīta asistenta, ir negodīgi pret skolotāju, klasesbiedriem un pašu bērnu. Ir jābūt pamatīgi izstrādātam, pārdomātam plānam. Mans novēlējums jebkuram latvietim - reizi pa reizei mēģināt iedomāties, kā būtu, ja šāda situācija būtu manā dzīvē - man, manam bērnam, mazbērnam...., ko tad es domātu? Kā justos? Lai izdevusies un veiksmīga diena!
:)
otrs grāvis 15.01.2018. 16:44:56
Vakar TV rādīja par kādu internātskolu, kur 50 pedagogi, 53 skolēni. Tas varbūt ir par izšķērdīgu, lai arī kontingents ar dažāda veida problēmām.
Teach for all desmitgade Latvijā 15.01.2018. 15:19:06
Teach for All = Iespējamā misija= Latvijas izglītības okupācija
arodbiedrībai 15.01.2018. 10:18:28
Jārīko atkal skolotāju streiks!
Viegli jau paziņot : ""Skolām un pašvaldībām jāsaprot.. ", tomēr ir JĀsaprot arī tas, ka pilnvērtīgi strādāt BEZ palīga/asistenta GAN ar šādu/iem bērnu/iem klasē, GAN ar pārējiem bērniem NAV iespējams. Nu, kādu jūs iedomājaties, piemēram, grupu darbu šādā situācijā? .. Diskusijas? u.c.u.c? Ja ir pedagoga palīgs, kurš īpašajam bērniņam paskaidro visu individuāli un ir klāt, esmu tikai par. Taču, ja šāda palīga nav, cieš darba kvalitāte pārējiem bērniem.
Piebilde- Tas nebūt nenozīmē, ka pozitīvie komentāri atbalsta viedokli, ka "Skolām un pašvaldībām jāsaprot, ka bērnam ar invaliditāti svarīgi mācīties vispārējā vidē".
Pie virsraksta redzu: 47 komentāri, 34- pozitīvi, 10- negatīvi. Neņemot vērā, ka 34+10=44, svarīgākais ir tas, ka POZITĪVI (arī negatīvi )ir komentāri KOMENTĀRIEM, nevis rakstam!
Tech for One 13.01.2018. 17:05:46
Citāts no LA: "Šajos jaunajos politikas dokumentos un plānos arī rakstīts, ka Latvijas valsts atdot pilnīgu kontroli pār Latvijas izglītību, t.i., Latvijas bērnu prātiem un dvēselēm, pirms 11 gadiem ASV dibinātajai globālo miljardieru sektai Tech for One, kuru Latvijā pārstāv “Iespējamā misija”, kurai desmit gadu laikā ar sagatavotiem ~ 140 izglītības aģentiem, ir izdevies iegūt varu pār vairāk kā 30 000 Latvijas skolotāju un pedagoģijas zinātni. Par izcilu vēlamo sasniegto rezultātu to raidījumā “Tieša runa”atzina arī profesors Mārcis Auziņš
Pieredzējušais 13.01.2018. 12:19:16
Vakar uzrakstīju par paša piedzīvoto invalīdu prof.skolā un koledžā.Šis būtu labs pieredzes moments citiem.Tomēr komentārs tika izdzēsts, jo patiesība jau nepatīk!!!
Esmu bijis tālās ārzemēs.Tur jau notikusi bērnunamu un pansionātu deinstitucionalizācija.Bērni nonāk verdzībā, vecīši kalpībā vai ātri mirst.Vai mazajā Latvijā tas ir vajadzīgs? Kad ierēdņi savos saulainajos kabinetos beigs ieviest tādas lietas, kas šeit neder?!!!Kad sāks darbināt savas kompetences un pieņemt atbildīgus pašu lēmumus problēmu risināšanā?Nevis akli kopēs kaut kur pa ausu galam dzirdēto un redzēto!!!
Un ko darīt tad, ja tādu bērnu klasē ir 4-5?No savas pieredzes varu teikt, ka pārējie 25-27 skolēni zaudē emocionāli, izglītības un disciplīnas ziņā. Arī modelis ar "skolēniem-draugiem"citā skolas ēkas spārnā nedarbojas.Kopīgajos pasākumos tiek traucēta to norise, īpašie bērni neko neiegūst, viņu vecāki tiek maldināti par to, ka atvase tiek integrēta un tāpēc asistents var atpūsties neatrodoties līdzās asistējamajam.
Piekrītu Laimiņai un omei.Tikai žēl, ka IZM to nesaprot.Jo nav neviena nopietna profesionāļa šajā jomā.
nav problēmas integrēt šādus bērnus parastā skolā, ja izpilda vienu elementāru nosacījumu-katram vai,maksimums, diviem tādiem bērniem nepieciešams skolotājs-asistents, kurš tad kopā ar viņu arī mācīsies un palīdzēs visās sarežģītajās situācijās. Tas būtu tikai normāli(uzsvars uz ''būtu").
atslēgas vārdi vai galvenā doma visai izglītības reformai 13.01.2018. 10:07:10
,,...valsts negrib maksāt speciālās izglītības pedagogiem(algas ir daudz lielākas,un cita metodika!),vieglāk tādus bērnus iefiltrēt parastajās skolās un gan jau tas nabaga parastais pedagogs tiks galā.Nav svarīgi kā, un nav svarīgi kā jūtās tāds bērns.Bet ietaupīti līdzekļi"...nevis kvalitātes uzlabošana.
Vienu jau pirms dažiem gadiem "veiksmīgi integrēja" 3. ģimn.
Bērni ar garīgās attīstības traucējumiem ļoti negatīvi ietekmē pārējos. Mums parsa, lai būtu līmenis, bet šo bērnu atrašanās klasē pārejo skolēnu izglītības līmeni tikai samazina! Visu laiku ir jānoņemās tikai ar to vienu, tā ir stresa situācija arī skolotājam!
Pieredzējušais 12.01.2018. 17:46:56
Cik lielam nejēgam ir jābūt, lai tik virspusēji spriestu par bērniem ar un bez kodiem.Plēsējus ar zālēdājiem taču netur vienā aplokā! Tāpat sevišķos bērnus(ar īpašajām vajadzībām)nevar ievietot klasē pie pārējiem( bez sevišķām vajdzībām)bērniem.Kaut kādu, man un citiem vecākiem nezināmu iemeslu dēļ, mūsu b/d grupiņās/ tas bija jau pirms 15 gadiem /no ēkas ar grupiņām atsevišķi aprūpējamiem bērniem vispārējāz izglītības programmas grupās tika ieintegrēti 3-4 bērni ar garīgu vai psihisku aizturi vieglā formā.Pirmajā mirklī pat nevarēja tos atšķirt, jo vecāki arī šos bērnus pucēja un ķemmēja.Tomēr 1 bērna neurozes ietekmēja arī pārējos 15-20 bērnus grupiņā.Psihiski nenormālā reaģēšana uz audzinātājš darbībām un krasi atšķirīgā uzvrdība no cita bērna puses tāpat šokēja " parastos" bērnus.Mājās vecākiem bija jādzird neparasti jautājumi un jāizjūt greizsirdības izpausmes.Dzīvespriecīgs bērns palika arvien nomāktāks un nesaprata, kāpēc atsevišķiem bērniem ļauj citādi izturēties nekā visiem citiem līdz tam.Mans bērns pārdzīvoja, kāpēc abām audzinātājām aizvien mazāk laika atliek veltīt visiem bērniem kopā.Jo šie daži, katreiz cits vai vairāki vienlaikus, sagādā visā grupā diskomfortu.Kāpēcīšu vecākiem taktiski tika paskaidrots, ka turpmāk 5-6 bērni tiek integrēti katrā b/ d grupiņā, lai varēt nojaukt veco ēku. Pēc b/d vēl dzīvespriecīgs, tikai apmulsis mans bērns nonāca skolā bērniem ar kustību traucējumiem.Atsevišķā spārnā tur atradās arī "draugu klases".Es 15-17 gadu vecumā vasaras brīvlaikā biju strādājusi Baldones bērnu namā dažādās grupās.Man bija šis " draugu" kontingents zināms.Arī viņu spējas un iespējas biju darbā iepazinusi.Jāsaka, ka tur no garīgi atpalikušiem cilvēkbērniem daži skolotāji dabūja ārā brīnumlietas: iemācīja lasīt, skaitīt, zīmēt, dažādus rokdarbus un vieglus ikdienas darbus.Tie kam jau bija 18-20 gadi darīj sētnieka vai dārznieka darbus, palīdzēja veļas mazgātuvē un izvadāt veļu no gludinātavas uz grupām.Daži prata dziedāt un dzejoļus skaitīt.Man tas agrā jaunībā bija brīnums, bet ejot 1.septembrī kopā ar dēlu uz skolu vairs nekas aizdomīgs nešķita.Tomēr ilgi gaidītā skolas diena ar šiem aktu zāles 1 rindā vecāku pamestajiem ratiņkrēslu bērniem pārvērtās murgā.Ar šausmām vēroju kā 12 gadu vecai meitenei no reto zobu rindas pa pavērto muti pasākuma laikā tek ārā siekalas.Viņas mati bija izspūruši un rokas spadtiski raustījās dažādos virzienos.Priecīgi sašķiebtā grimase līdzinājās dzīvnieka sejai.Es tobrīd knapi savaldīju dusmas un naidu pret šīs skolas vadību, kas tik būtisku dienu pirmklasnieka dzīvē bija pārvērtuši farsā un šausmās.Raudāja 8gadīgs pirmklasnieks, pēc ābeces atteicās iet vēl kāds bērns, mans dēls bija uz mani pārskaities.Vairs nelīdzēja laipnības no audzinātājas un saldumu piedāvāšana pēc svinīgā akta.Arī ģimenes gājiens uz kafejnīcu un atrakciju parku manu bērnu nevarēja nomierināt.Tikai tad, kad noguris viņš vakarā aizmiga, arī es pārmetu krustu tai dienai.Manā dzīvē tā bija viena no melnākajām dienām. Jūs domājat, ka tika sniegta drošības sajūta šeit, vai laba izglītība.Arī audzināšana un pieskatīšana bija atstāta otrā plānā.Galvenais bija dot iespēju apkārtējā kvartāla pensionāriem piepelnīties un nodrošonāt papildus darbavietas mātēm- bezdarbniecēm. Kaut arī bērnam bija šķība mugura un sāpēja gūžas, par deklasētu elementu nevarēju atļauties viņu pataisīt.Arvien vairāk dzirdēju mājās skolotāju grastāvoklim pielāgotas frāzes un lēnīgu uzvedību.Sapratu, ka mana bērna emocionālā attīstība tiek bremzēta.Neko nedeva sarunas ar kodu piešķīrējiem!Arī bērnu tiesību inspekcijai nekā nebij ko iebilst.Es izņēmu savu bērnu no šīs skolas parakstot dokumentus, ka individuāli vedīšu uz poliklīniku, peldbaseinu un pie ārstiem uz rehabilitāciju savu bērnu.Tāpēc mans dēls šodien var mācīties vispārējā programmā parastā vidusskolā.Bet tie bērni kad bija atvesti uz skolu : šķībi un greizi,tomēr bez garīgās atpalicības, ir tādi paši 9.klasē+anti sociāla uzvedība+neadekvātas spriešanas spējas+pārliecība par bērnu tiesībām uz citu sabiedrības locekkļu rēķina+visi rupjie vārdi no kopīgā kontingenta leksikona un atkarības no interneta.Nekādi darba tirgum piemērotie jaunieši viņi nav.SIVA profenē turpinot izglītību, viņi iepazīst alkoholu, narkotikad, seksa veidus un citas vaļīgas izpausmes.Prot labi sevi prezentēt skolotāju acīs, bet ir melīgi un divkosīgi savā slinkumā un visatļautībā.No šādiem skolēniem cieš jaunieši ar smagākām diagnozēm un skolas personāls.Viņi labi zin, kas viņiem pienākās, bauda valsts b/m labumus , ir skaļi, prot izrādīties un tukši lielīties.Un netaisās kaut ko jēdzīgu dzīvē darīt.Pēc 4 gadu pavāra palīga programmas apguves( kur lielākā daļa produkcijas pēc mācībām atrodas miskastē) ir plāns šādu liderīgu dzīvi turpināt uz vecāku rēķina.Jo neviens jau nebēdā, ka gadi aizvadīti, bet šefpavārs tikai dzen no virtuves ārā.Galvenais ir tusiņš ar meitenēm dienā un skaļa nakts dzīve. Kopīgajā pavasara talkā varēja lasīt no tuvējā mežiņa skārdenes, alus un vīna pudeles, kopgalda traukus un apģērbu no krūmiem ārā.Talkas organizētājiem togad bija liels pārsteigums , cik daudz drazu bija jāizved 8 kravaskastēs uz izgāztuvi. Kad pati mācījos SIVA koledžā, redzēju, cik nesagatavori darbam ar dzirdes un redzes invalīdiem ir šīs invalīdu izglītības iestādes pasniedzēji un skolotāji.Jo neviens jau nenodrošina viņiem kaut kādus speciālās pieejas kursus.Forsetā veidā presto tempā invalīdiem 3gados jāspēj iespiest galvās profesionālās apmācības 4gadīgā a. i.programma.Ja nevari-tiec atskaitīts.Sevišķi grūti 8 māc. stundas nosēdēt ratiņos bez iespējām atvilkt elpu, atpūsties guļus.Vienkārši nevienam nav ienācis prātā," kā jūtas invalīds". Velta Puriņa" tv 24" raidījumā intervēja kādu viszini invalīdu lietās.Tur tika minēts, ka invalīdi nonāk arī augstskolās.Ar to domājot 1.līmeņa a.izglītību.Esmu bijusi daudzās augstskolās sava darba dēļ.Satiku tikai 1 invalīdu-cilvēku ar kāju deformāciju pa visām tām. Augstskolās nav invalīdiem piemērotas vides: ne LLU, ne ViA, ne RTA, ne RTU u.c. .Arī Stradiņa universitātē būtu jābūt labākai situācijai. Ceru, ka kāds šo izlasīs un Reira kungam pastāstīs.Varbūt tad, netiks postīts jau esošais un panāktais darbā ar invalīdiem.Un miljoni netiks mesti zemē cēlu mērķu dēļ.Jo no tā visa arvien labumu gūst ne invalīdi- kopīgajm katlam pietuvinātie.
Domāju ka, ministru kungi savus bernus nelaiž mācīties kopā ar garīgi slimajiem...
Viena lieta ir invalīdi kustībās, bet ko darīt ar tiem, kam veselības problēmas psiholoğiskā jomā. Trakākais, ka šādi bērni, vismaz daži ir agresīvi, un cieš visi normālie bērni. Tiek gan traumēti, gan mācību process attiecīgi arī tiek traucēts pārējiem bērniem. Mums klasē tādi 2, pat citu klašu bērni baidās iet no klases ārā starpbrīdī. Valdībai jādomā, kā tādiem palīdzēt, nebojājot normālus bērnus. Jo bērni ātri ņem piemērus, un, var neadekvātās rīcības uztvert kā normu.
kad būs "Jāņasētas" speciālo skolu karte? 12.01.2018. 14:35:59
Kad būs pieejama informācija par speciālo skolu tīkla "sakārtošanu"? Pēdējā mēneša aktivitātes, piem., VISC obligātie-iepazīstinošie semināri skolu administrācijai, kur nav licencētas speciālās izglītības mācību programmas, ļauj noprast, ka ilgi nebūs jāgaida.
>Pēterīša skolotājai 12.01.2018. 14:32:49
Pilnībā piekrītu. Bērnam nav attīstīta loģiskā domāšana (vai tas ir iedzimtības problēmas vai audzināšanas ne mums izšķirt), bet programma ir gluži tāda pati tikai ir JĀPIELIETO ATBALSTOŠIE PASĀKUMI! Bet, ja viņam nepastāsta pirms tam, kura lapa jāpēta, lai kaut ko izdarītu, tad diez kas nav. Ja reizināšanas tabulu pratīs pielietot reizināšanai, tad dalīšanai nu nekādi. Līdz nākošai stundai jau pagaisuši visi jaunie termini- skaitītāji saucēji, mazākie kopīgie dalāmie utt. Un tā katrā mācībā. Bērns nogurst vai arī vienkārši atslēdzas un neklausās.
Vai te nebūtu darbs tiesībsargam.
Pēterīša skolotāja 12.01.2018. 13:18:18
Tur jau tā lieta, ka jāšķiro 2 lietas: mācīšanās traucējumi un uzvedības traucējumi (bieži vien abi kopā). Ar mācīšanās traucējumiem (tikai) cieš bērns no mazvērtības kompleksa, taču citus netraucē. Ar uzvedības traucējumiem darbs tiek grauts pārējiem. Un ne vieni, ne otri nejūtas labi. Mūsu skolā pavisam ir kādi 10 skolēni ar oficiālu diagnozi (56.) mācīšanās traucējumi, un nevienam nav uzvedības traucējumi. Viņi "pelēki" sēž pie sava galdiņa un šausminās, ka neko nesaprot... Vai tiešām tas nav tiesību pārkāpums? Piekrītu iepriekšējiem, ka "integrēšana" ir naudas taupīšana, gan slēdzot specskolas, gan nemaksājot piemaksas nespeciālajiem skolotājiem. Žēl, ka mūs AUGŠĀ nedzird!
Kāpēc man tagad jāiet 3-mēnešu kursi un pašai par tiem jāmaksā, lai manā grupā tiktu ievietoti bērni ar atpalicības problēmām.Un vēl nesaņemot par to piemaksu, kad bija šiem bērniem speciālās grupas bija arī piemaksas.Atkal valsts ekonomija, vai kā to saukt =deputātiem prēmijas.
Reiram un ierēdņiem būtu jāsaprot, ka visi nav vienādi integrējami. Būtu labi izdalīt kaut 3 pamatgrupas: ar atbilstošu intelektu un fiziskiem traucējumiem (var mācīties vispārizglītojošā skolā ar pielāgojumiem fiziskajā vidē), ar garīga rakstura traucējumiem (mācās pēc speciālām programmām, var būt viena ēka, bet dalītas grupas mācībās) un ar uzvedības traucējumiem (vispārizglītojošā skola tikai tad, ja ir asistents, kas garantē apkārtējo drošību vai mazas grupas un atbilstošs personāls). Tālāk pašvaldība vērtē, cik un kā pielāgot izglītības iestādes. Jo tas ir absurds, ka katra skola tagad investēs līdzekļus lai kaut kā aprīkotu, tā vietā, lai aprīkotu katru trešo vai ceturto, bet kvalitatīvi. Un vecāks vēršanas pašvaldībā, kas piemeklē atbilstošu iestādi bērnam ar traucējumiem, nevis vecāks spiests iet no skolas uz skolu, kamēr atrod, kur varēs mācīties. Tas ir tik vienkārši, kā 2reiz 2, bet tiek sarežģīts kā labirints.
Manas meitas klasē ir bērns ar psihiska rakstura traucējumiem,tas atstāj ļoti negatīvu iespaidu uz visu klasi.
Un kā ar bērnniem ar vidēju un smagu garīgo atpalīcību? Kurš no šīm stundām būs ieguvēji? Valsts kabata par plānu? Eiropas skolās " smagajiem" katram ir asistents. Vai šim pasākumam valsts ir gatava tērēt līdzekļus? " " Dari ko darīdams, apdomā galu!"
Ja ierēdņi domātu par to, kā ietaupīt valsts naudu, tad nešķiestu to par visādiem nevajadzīgiem mēsliem, neceltu regulāri sev algas par vairākiem simtiem, atteiktos no prēmijām, kuras nav pelnītas... Bet tauta redz, ka ierēdņu badīgums un savtīgums ir neizmērojams....... Arī par invalīdiem un palīgskolu bērniem šiem ierēdņiem ir nospļauties. Galvenais, "apgūt" pēc iespējas vairāk naudas no Eiropas savienības fondiem. Eiropa grib - visas palīgskolas likvidēsim! Un tas nekas, ka valsti līdz ar to pataisa par mūžīgu šīs savienības parādnieci. Galvenais ir tikai kampt, un pēc iespējas vairāk! V ar redzēt, ka aktīvi uzdarbojas arī no citām valstīm atgriezušies bijušie tautieši - emigranti caurkritēji.
no skolas >pedagogs 12.01.2018. 08:45:05 Aizdomāties jau var. Bet! Par NAUDU pats velns danco, nemaz nerunājot par tautas kalpu vai ierēdni. Kā saprotu, tā saucamās "skolu tīkla sakārtošanas" vienīgais un galvenais mērķis ir ietaupīt valsts naudu. Bez skata nākotnē.
no skolas >pedagogs 12.01.2018. 08:45:05
Aizdomāties jau var. Bet! Par NAUDU pats velns danco, nemaz nerunājot par tautas kalpu vai ierēdni. Kā saprotu, tā saucamās "skolu tīkla sakārtošanas" vienīgais un galvenais mērķis ir ietaupīt valsts naudu. Bez skata nākotnē.
Vai nav saprotams, ka grib likvidēt palīgskolas?
Žēl , ka šeit rakstītos komentārus neizlasa tie , kuriem tas būtu jāizlasa , pirms kārtējā likuma pieņemšanas. Klasē sēž bērns , kurš visu stundu grauž nagus ( tur jau vairs pat nav ko grauzt , ir līdz ādai nograuzti) Kāpēc ? Viņam ir panika , viņš netiek nekam līdz , viņam ir bailes par to , ka neko nesaprot. (bērnam ir programma un citi uzdevumi, bet tas neko nemaina) Ja viņš ir šajā klasē , viņš grib būt līdzīgs tiem citiem . Un vai šajā gadījumā Bērnu tiesību aizsardzībai nav jāpieslēdzas , mēģinot šo shēmu mainīt ? Vai netiek pārkāptas šo bērnu tiesības mācīties pozitīvi noskaņotā , harmoniskā , sakārtotā vidē utt ? Rūpēties par bērna pašsajūtu , lai viņš jūtas labi ? Bet tik tālu jau laikam nevar aizdomāties.
Varbūt reiram 12.01.2018. 08:04:59
vajadzētu kādu brīdi pastrādāt blakus kādam, kurš šad tad mēģina uzspļaut vai iesist? citādi tak nesapratīs ...
Piekrītu skolotājas komentāram,bet kāpēc tādiem bērniem jāmācās skolās ,kas neatbilst viņu garīgajām spējām? Pavisam vienkārši -valsts negrib maksāt speciālās izglītības pedagogiem(algas ir daudz lielākas,un cita metodika!),vieglāk tādus bērnus iefiltrēt parastajās skolās un gan jau tas nabaga parastais pedagogs tiks galā.Nav svarīgi kā, un nav svarīgi kā jūtās tāds bērns.Bet ietaupīti līdzekļi.
Un kā ir ar skolēnu, kurš mācās vidusskolā, bet nevar iegūt atbrīvojumu no 12.klases eksāmeniem, jo diagnoze "bērnu trieka" nav tajā slimību sarakstā, ar kurām var nekārtot eksāmenus, bet tomēr iegūt šo izglītību? Tā nav birokrātija???
nav svarīgi 11.01.2018. 18:35:20
Atbilde "Saule" - speciālo izglītību pēc pamatizglītības iegūšanas var turpinātā kādā no speciālās izglītības iestādēm, kuras realizē profesionālo pamatizglītību. Skolas var sameklēt ejot uz saiti - VISC (valsts izglītības satura centrs). Atbilde/komentārs "Skolotāja" - Jā piekrītu. Arī ar mācīšanās traucējumiem, kas bieži vien ir kā pamatdiagnoze, bet līdzi nāk vēl daudzas citas saslimšanas, izglītojamiem ir vājas sekmes vispārizglītojošajā mācību iestādē. Ne visi vecāki saprot, ka bērnam jāsaņem atbilstoša izglītība un jā - grūti pieņemt, ka bērns ir savādāks nekā citi.
Ar viegliem traucejumiem ok, bet ir berni ar smagu invaliditāti...ta ka vecakais berns apmekle ipasu skolu, tad ik dienas redzu cik smagi ir tajas skolas , katram bernam ir savs plans....jo katrs tur savadaks ...cits lasa 1.kl., cits 6.kl burtus nepazist...nu nevar visus viena maisa likt.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
* E-klase neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem, tomēr aicina portāla lasītājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. Noteikumu neievērošanas gadījumā, E-klase patur tiesības komentāru nepublicēt vai rediģēt. Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes.