Lietotājvārds
Parole
Gribētu redzēt jaunās mācību grāmatas un materiālus! Kur ir analīze par iepriekšējo projektu, tā ieguvumiem un zaudējumiem!
JAUTĀJUMS ->> @IngaVanaga 09.02.2018. 21:44:35 11.02.2018. 16:47:09
Vispārīgi definējot, arodbiedrība ir strādājošo interešu aizstāvības un pārstāvniecības organizācija attiecībās ar darba devēju. Pedagogiem darba devējs ir valsts un pašvaldības. Ja neskaita dažas privātās skolas un augstskolas, tad pedagogu darba samaksu Latvijā pilnībā sastāda budžeta līdzekļi. Kā tas nākas, ka demokrātiskā, tiesiskā valstī, kas pēc pārvaldes formas ir republika, kur mēs labprātīgi ievēlam politiķus, kuri taisīs likumus, pēc kuriem mums būs dzīvot (ieskaitot Likumu par valsts budžetu), par normālu tiek uzskatīta daudzus desmitus tūkstošu darbiniekus apvienojoša organizācija, kuras mērķis ir aizstāvēt noteiktu valsts darbinieku kategoriju pret valsti? Pedagogi tiecas uzskatīt, ka viņi tiek slikti un nepietiekoši aizstāvēti, nevis ka tāda aizstāvība būtu absurda pēc būtības. Vai nav tā, ka arodbiedrības ir partijiskās politiskās sistēmas pelēkais kardināls? Vai varbūt "melnais zirdziņš"? Vai ieprogrammētais grēkāzis un/vai „baltais zvirbulis” politisko spēku savstarpējo cīņu arēnā? Atcerēsimies, ka padomju laikā arodbiedrību patiesais uzdevums bija iedzīvināt un stiprināt realitāti, kura saucās ”partija un tauta ir vienotas”. Vai daudz kas ir mainījies?
Nevajag maldināt sabiedrību, nekādas MĀCĪBU SATURA aprobācija nenotiek, jo satura jau nav! (ir tikai "lielās idejas" un dažas programmas, kuras nevar aprobēt.
Uz priekšu!! Taisat tik augšā piecas komisijas !!! Aiziet !!!
Inga Vanaga 09.02.2018. 21:44:35
Ikviens biedrs var vērsties LIZDA birojā un tiks palīdzēts risināt jautājumus. Eksperti ir ļoti atsaucīgi. Uz komentāros rakstīto nereaģējam,jo te nevar izkontrolēt,vai minētā problēma skar tieši LIZDA biedru.
Vai par šo naudas šķērdēšanas projektu - kompetenču modeli - tiesībsargs arī interesējas? Kādiem darbiem nauda izlietota, ja nekā nav - ne materiālu, ne satura, ne samaksas aprobētājiem, respektīvi, - veidotājiem? Vadība tik apspriež tukšu gaisu.
fuj tu vispār domā ar galvu
Jaunais Laiks 08.02.2018. 12:43:43
Kam tos skolotājus vajag vispār skolā. Skolēni būs brīvā rotācijā. Picas varēs cept un dalīt daļās,bet kā to kvadrātsakni aprēķinās utt.Skolēni paši vadīs stundas,skolotāji tikai vēros tad jau varētu iztikt vispār bez viņiem. Šadurskis arī varētu piedalīties vērošanā. Pēc gadiem būs mums gudra tauta....
skolotājas, arī māmiņas 08.02.2018. 10:48:43
Starpbrīdī runājām ar skolas arodorganizācijas līderi par 21.februārī gaidāmo arodbiedrības tikšanos ar ministrijas un projekta vadības pārstāvjiem, mudinājām'piedalīties pasākumā un informēt par situāciju mūsu skolā - nav 13,5% piemaksas, visiem tikai minimālā alga, un par paildus darbu arī praktiski nemaksā - tikai 1 stundu uz 21 kontakta stundu klasē. Mūsu arodbiedrības "līdere" pateica, ka viņai tūlīt jau pensija, ka skolas direktore ir ļoti laba un nav ko kašķi no skolas iznest. Un vispār - mēs aabas runātājas neesot arodbiedrībā. Nebrīnos, ka mūsu skolas arodorganizācijā tikai pensionāres un citas Radio2 klausītājas! Ja jūsu skolā ir sakarīgi cilvēki skolotāju arodbiedrībā - jāiet runāt! Jo tas, ko komentāros raksta skolotāji, ir taisnība, tikai "centrā" neviens šos komentārus nelasa! Jāiet un jārunā!
Kāda vēl digitalizācija bērnudārzos.. Attopieties! rakstīt ar roku ir jāmācās. Beidziet sponsorēt izdevējus! visur, kur veries Gribustu klans priekšā.
Kādu satura aprobāciju? Neviens tādu saturu vēl skaidri nezin, paši skolotāji kaut ko gudro, jo nav ko aprobēt! Viss ir tikai uz papīra, neviena metodiskā materiāla jau vēl nav. Jo nav jau arī vēl šis saturs!!! IZM kulsta tukšu gaisu un gaida debesmannu, neko nedara, pūš miglu acīs.
Ar jauno mācību saturu brauc grāvī ar paātrinājumu.
no speciālās internātskolas 07.02.2018. 14:43:21
Jautājums LIZDAi - kāpēc speciālajās skolās (atšķirībā no vispārizglītojošajām skolām) nav t.s. "direktora fonda" 13,5% apmērā no skolas finansējuma? Kā lai stimulē un motivē labākos skolotājus?
visu pedagogu pienākumu iekļaušanu pedagoga slodzē un to atbilstošu apmaksu.
Mācību stundas efektivitāti nosaka kvalitatīva skolotāja sagatavošanās tai. Plānojot stundu jāņem vērā, ka neskatoties uz to, ka stunda ir laikā ierobežota (ilgst 40 – 45 minūtes), tai jābūt loģiski pabeigtai. Zane Oliņa, projekta “Skola 2030” mācību satura ieviešanas vadītāja vairākkārt masu medijos (TV, radio, interneta publikācijas) ir uzsvērusi, ka kontaktstundas klasē drīkst būt tikai aptuveni puse no visas skolotāja slodzes, pārējo darba slodzi jāveido sagatavošanās mācību stundām un konsultācijām, izglītojamo rakstu darbu labošana, individuālais un grupu darbs ar izglītojamiem un konsultācijas, klases audzināšana, metodiskais darbs izglītības iestādē, projektu vadība un citas ar izglītības iestādes attīstību saistītas darbības. Bet kā šobrīd ir realitātē? Kāpēc daudzu Latvijas skolu skolotāju darba slodzi (30 stundas nedēļā) veido 28 vai 29 kontaktstundas klasē? Skolu administrācijai ir tikai viena atbilde – skolai vairāk nav naudas! Un skolotājs saprot – nekas ļauns nenotiks, ja viņš klasē ienāks nepietiekami sagatavojies, izmantojot savus pirms 15-20-30 gadiem veidotos stundas plānus … Piemēram, mūsu skolā, ja vien tu nemāci latviešu valodu vai matemātiku, nepilnas slodzes gadījumā skolotājiem tiek apmaksāta 0,5-1 stunda nedēļā, lai sagatavotos mācību stundām un konsultācijām, izlabotu burtnīcas, sēdētu formālās informatīvajās sanāksmēs, tiktos ar skolēnu vecākiem, pildītu anketas un aptaujas. Un tas viss tikai un vienīgi tāpēc, ka ar likumu vai Ministru Kabineta noteikumiem nav precīzi reglamentēts - cik % no darba slodzes skolotājam drīkst būt kontaktstundas.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.