Lietotājvārds
Parole
Pašvaldības spējušas...?!!! Muļķības!!! Tajās neviena nav kas domā par šodienu un nākotni!Tikai par personisko pašlabumu.
Šāda reforma nekam neder! Un kāpēc jāizjauc agrāk esošā pārvaldības sistēma izglītībā.Tad bija iespējas iestāties augstskolā uz budžeta daudzajām vietām visiem skolotāja profesijā.Un nebija jāaicina palīgā pensionētie un invalidi skolotāji.Arī krāpties ar 7 mēn.slimošanu māc. gadā no 9 tiešā darba ar skolēniem mēnešiem nebija vajadzības, kā patreiz tas notiek.Uz 2 klasēm nestrādāja 1 skolotājs vienlaicīgi gan sākumskolā 1.,2.un 3.klasē, gan 7. un 8 .klasē ģimnāzijā.Arī māc.pārzinis un sk.direktors sekoja izglītības kvalitātei līdzi.Tagad to var nedraīt!Atbildību reāli ikdienā neviens nenes!Bet alga tāpat ir!Gan VISC un IKVD ir bezzobaini un nevarīgi,gan IZM vienaldzīgi. Vārna vārnai jau acīs neknābs!Un balto vārnu nav!
Nedaudz par "kompetenču izglītību" 31.05.2018. 06:53:58
Cik man zināms, Vjačeslavs Kaščejevs un Mārcis Auziņš tā īsti pie satura nestrādā. Savukārt, Dace Namsone un Zane Oliņa nav eksperti, bet gan pieredzējušas naudas apguvējas, kas savu karjeru pavada, taisot naudas apgūšanas reformas un bojājot izglītības sistēmu. Ļoti iespējams, ka Menča grāmatas pieminētas tieši tāpēc, ka konkurējošu grāmatu savulaik izstrādāja Dace Namsone un ir bažas, ka varētu uzspiest to. Skolās, kur līmenis ir labs, materiālus no Namsones iepriekšējā projekta nelieto, bet gan nicina kā nekam nederīgus un pat kaitīgus izglītības kvalitātei. Tālāk par pašu zinātnes jomu. Šīs lielās idejas, ko VK esot pasviedis projektam nav sliktas. Bet projekts tās ir sapratis absurdi. Ārzemju speciālisti iesaka, ka jātur šīs idejas kā mērķis un jātēmē uz to izpratni mācību procesa rezultātā. Skolotājam jāizprot, kā skolā darītais ved uz skolēnu izpratni par šīm idejām. Kompetenču projekts sapratis idejas mazliet savādāk (un tas ir tas sliktais tulkojums) - ka viss izglītības standarts jāpārkārto zem idejām. Gluži vai "šajās stundās apgūstam pirmo ideju, tajās otro utt." Un tas ir tas absurds. Projekts atmet gadsimtiem slīpēto izglītības struktūru un piesaistītie eksperti (īstie - skolotāji, pasniedzēji) tagad ir spiesti lavierēt starp idejām, lai izglītības programmu nesagraujot, to ierakstītu zem lielo ideju kastītēm. Esam redzējuši, cik VK ir foršs un aizraujošs. Bet aiz šarma neaizmirsīsim arī, ka viņš ir haotisks un lāga neidziļinās, tāpēc nevajag par pilnu ņemt visu, ko viņš saka. Šinī gadījumā viņš vai nu nav iedziļinājies ārzemju rakstā par lielajām idejām, vai arī nav noskaidrojis, cik nepareizi šo rakstu interpretē Namsone un Oliņa. Jebkurā gadījumā VK ir palaidis garām kārtējo reizi, kad būtu vajadzējis paklusēt par skolas izglītību, kur viņš nav iedziļinājies. Namsone un Oliņa, savukārt, kārtējo reizi ir paņēmušas projektu un cenšas apgūt naudu, ieviešot pārprastas idejas no ārzemju izglītības. Bertrands Rasels ir teicis: "Muļķa atstāstījums par gudra cilvēka teikto nekad nebūs pareizs, jo viņš neapzināti pārtulko dzirdēto par ko tādu, ko pats spēj saprast." Tas arī atbilst tam, kā šis projekts realizē ārzemju idejas.
Ministram: Es Jūs ar lamuvārdiem lūdzu.... . Varbūt tāds arī ir mērķis- katru dienu norādīt uz "trolejbusu pasažieru"(skolotāju) nekompetenci, līdz šie vairs nereaģē uz uzbraucieniem? Tikmēr vadītāji, tikai ar viņiem piešķirtajām tiesībām, zem sarkanā signāla turpina rullēt pakaļ eiropas naudai. Kad nauda būs apgūta, arī reforma beigsies. Kritušos uzrādīs eiropai kā reformas rezultātus. Jautājums: kur ieguvums Latvijai?
Ну так мне уезжать в Германию или нет? Преподавала математику 30 лет.
jau mazliet apnicis klausīties un lasīt par to, ka mazajās skolā ir slikta izglītības kvalitāte. Varbūt vispirms ir jādomā par valsts aparāta kvalitāti, kuri pagaidām nodrošina mums šeit nabagu dzīvi un izveidojuši visu Latviju par tādu valsti ar "ūdensgalvu" Rīgu, kurā ir bagātie un veiksmīgie, un uz turieni nu visiem ir jātiecas. Ja jaunietis laukos neredz nekādas perspektīvas, ja veiksmīgie un drosmīgie kaimiņi jau sen iegādājas mājas, mašīnas, dzīvokļus un dzīvo pilnvērtīgu dzīvi Lielbritānijā, Īrija, Vācijā, nu jau arī Norvēģijā un Zviedrijā, tad velti cerēt, ka tas lauku jaunietis daudz domās- ko mācās, cik mācās un ko sasniegs. Jebkuros laikos jaunie alka pēc labākas dzīves, ja agrāk to saistīja ar izglītības iegūšanu, tad atvainojiet, kā iegūt izglītību provinces bērnam, ja naudas ģimenē pat autobusa biļetei nav. Kā dzīvot studentam, ja pirmais, ko viņš iegūst augstskolā ir kredīts- vai nu studijā, vai dzīvošanai.
papildinājums 30.05.2018. 07:45:15
Riebīgi apzināties, ka man jārespektē ministrs, kurš atļaujas kā piemēru nosaukt 20 skolas ar likmi 1000 eiro, ne reti skolotāji strādājot vairāk kā 30 stundas, tātad alga esot 1000 eiro. Manā skolā lielākā daļa skolotāju strādā zem 20 stundām (bez papildus aprēķinātām gatavošanās, labošanas un citām darbībām). Tā jau tās milzīgās likmes uzskrūvē. Tik liela netaisnība kā tagad, iepriekš nav bijusi.
Kirill Zotov 30.05.2018. 03:18:36
А разве так можно? В 2018м живемс...
Taisnīgums 29.05.2018. 18:12:31
Akreditāciju ministrijā!
Hei atbildētāja!Ministrs atbild par visu!Tāpat kā skolu direktori.
Šadirski, gaidi tiesībsargu! Nekad un nekur nedrīkst būt atšķirīga samaksa par vienādu kvalifikāciju un darbu!!! Vēl neesi sapratis?
Nevajag gvelzt par skolu tīkla mistisku sakārtošanu, sauciet lietas īstajos vārdos-skolu aizklapēšanu ar lauku tālāku iztukšošanu un jauno ģimeņu aizbraukšanu.Paskatiet, kur tik valsts neizgāž naudu, bet skolotāju algu niecīgai palielināšanai jāatstāj citi bez darba.Kāpēc tā nenotiek valsts pārvaldē?
ir durskis!
Cik nekaunīgs cilvēks šis ministrs...lai neteiktu vairāk, lai neteiktu - cinisks un nelietīgs.
Manā klasē parasti ir visi trīsdesmit.
Varat iet vēlēt, varat - neiet, tāpat būs kā vienmēr! Un atkal kāds pārmetis - paši "tādus" ievēlējāt! Kā tad neievēlēsim "tādus", ja "citādu" nemaz nav!
Visiem skolotājiem jāiet uz vēlēšanām, jo citādi būs atkal kā vienmēr....
Nu mācību grāmatas jau gan ministrs neraksta un arī neapstiprina. Principā mācību grāmatu drīkst rakstīt jebkurš cilvēks, ja atrod izdevēju. Pēc tam mācību grāmatas saskaņo ministrijā, bet ne jau pie ministra. Lietotās mācību grāmatas ir apstiprinātas. Ja nepatīk, ir taču skolai izvēles iespēja, kuras grāmatas pirkt, kā arī Antonijām ir iespēja pašām uzrakstīt labākas!
Mana asociācija - kā kara laikā, kad kritušajam karavīram novilka zābakus. Tieši tikpat brutāli - likvidējam skolas,lai "dzīvi palikušie" tiek pie naudas.
Šito ministru jādzen projām.Visu izglītibas sistēmu jauc.Lai pievērš uzmanību kādā kvalitātē tiek ražotas mācību grāmatas.Cik saprotamā valodā tiek rakstīta mācību viela.Kāpēc tik smagas grāmatas?Vai nav apslēpts kārtējais bizness?Kāpēc vajag visas skolas apvienot un centralizēt?Vai neož pēc padomijas laikiem?Šķiet pats ministrs ir iestrēdzis tajos.Likvidēja RPIVA ar lielu degsmi,lai pievāktu tos RPIVA miljonus,ko pati akadēmija bija nopelnījusi.Bet ko dara LU?Tas viņam neinteresē.Skolotājus moka ar visādām kvalitātes pārbaudēm.Tas nozīmē,ka tiek prasti uzspļauts augstākās izglītības dokumentiem, kuri apstiprina saņemto pedagoģisko kvalifikāciju pēc studiju beigšanas augstākajās mācību iestādēs.Vienkārši netic mums-pedagogiem!
Vai skolotājus jāstrostē par skolu tīkla nesakārtošanu? Tad jau trolejbusa pasažierus arī būs jāsoda, ja trolejbusa vadītājs pārkāps satiksmes noteikumus
Ministriem skolotājas algu!!!! Un palielināt tikai kopā visiem!!!
Nu tas ir pat traku 28.05.2018. 17:07:13
Pērkam humpalu militāro tehniku iztīrot Nato noliktavas un skolotājus šantažē, nu ko kuslā LIZDA, dari ko... citādi būs L burts jānomaina...:)
skolotaja Asusam 28.05.2018. 16:40:39
Nemaz nevajag meklēt Aizsardzības ministrijā, tepat pie mums - ar naudu neprot rīkoties. Piemēram, projektā "Atbalsts skolēniem", ar Eiropas naudām bija jāapgūst lieli līdzekļi kancelejas preču iegādei, bet nedrīkstēja pirkt tik nepieciešamo tehniku. Tāpat 100 gades nauda! Rīgā bija apšaubāmas kvalitātes "festivāls", kur bērniem dāvināja poverbankas, jo ķeksītis ir - pasākums bija. Arī šo naudu varēja daudz racionālāk iztērēt.
Un par sanitārām normām arī. Mūsu skola ir sena celtne, kurā klašu platība ir 42-48 kv.m. Tātad max 24 skolēniem. Bet mācās 30. Un es nekad nenopelnīšu 1000 eur, ja ieviesīs normu 2 km.m. uz cilvēku. Taču vajadzētu tā būt, jo pēc 30 skolēnu klases jau stundas pēdējās 10 minūtēs nav gaisa vispār,
Kad beidzot kaut ko teiks tiesībsargs? Kā tas var būt, ka skolotāja alga ir atkarīga nevis no kvalifikācijas, apmācāmo skolēnu skaita, sasniegumiem, bet no "rajonā sakārtota" skolu tīkla? Man ir alga 800 eur, klasē 30 skolēni, regulāri sasniegumi olimpiādēs un eksāmenos, bet kāpēc es nevaru iekļūt tajā 20 skolu skolotāju kategorijā, kur maksā 1000? Kādi kritēriji?
Manā klasē 31!!!
Valsts šantažē savus skolotājus!!!
Manā klasē visi 29 nāk uz stundām
Ko var darīt 28.05.2018. 15:16:37
Ministrs runā par vidējiem rādītājiem - 70% tikai ir skolā. Smiekli nāk. Mums ir klases, kur bērni mēnešiem neviens neslimo. Vajadzētu nevis samazināt kv.m uz skolēnu, kā runāja Š., bet palielināt, jo klasēs gaisa dažkārt trūkst, jo nez kāpēc visur runā par kv.m, bet vajadzētu runāt par kubatūru, jo griesti nav tik augsti kā piemēram vecajos skolu korpusos. 1926.gadā cēla skolu ar griestu augstumu apmēram 4 m, tagad?
Klausījos "Rīta Panorāmā" ministra viedokli un nesapratu - kā valsts augstākais ierēdnis uzdrošinās valsts televīzijā, atbildot uz žurnālistu jautājumu par sanitārajām normām un kā tās tiks piemērotas klasēs ar skolēnu skaitu virs 25 izglītojamiem, uzsvērt, ka visi skolēni jau nekad nav skolā, tāpēc nebūs problēmas
Kādā lauku novadā, laika gaitā likvidētas- 8 skolas,bet novada skolotājiem kā nav algu tā nav...............................Pirmsvēlēšnu tukšie solījumi.Domāju ,ka skolotāji varētu neiet uz šim vēlēšanām.
Piedodiet, bet 266 skolās arī strādā pedagogi ar sirdi un dvēseli, ar labiem eksāmenu rezultātiem - nesaņemot solīto.....

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.