Lietotājvārds
Parole
Tiffany Perio 15.12.2018. 23:04:14
Vai jums ir kāda finanšu krīze? Vai jums ir nepieciešama atlaišana, lai pārbūvētu savu māju vai paplašinātu savu biznesu? Vai jums ir nepieciešams aizdevums, lai nokārtotu steidzamos parādus un paliktu bez maksas par labu, Vai jums ir nepieciešams aizdevums, lai nomaksātu savus rēķinus utt. Mēs piedāvājam visa veida aizdevumus: "Individuālie aizdevumi, parāda konsolidācijas aizdevums, riska kapitāls, biznesa aizdevums, izglītības aizdevums, Home Loan un Aizdevums jebkāda iemesla dēļ un steidzamas vajadzības! ar 2% procentu likmi, kas ir piemērota jebkuram klientam, un jums patiks mūsu pakalpojumi. Sazinieties ar mums, izmantojot e-pastu: ====> tiffanyperioloancompany@gmail.com vai WhatsApp: +1 (518) 721-7032
Laipni lūdzam Vai jums steidzami ir nepieciešams biznesa aizdevums vai jāmaksā rēķini ar procentu likmi 3%? Mēs piešķiram aizdevumu individuāliem un sadarbības instrumentiem, sākot no 1000 līdz 20 miljoniem eiro, maksimālais laiks no 1 līdz 30 gadiem, ja jā, sazinieties ar mums pa e-pastu: accessloanfirm2030@gmail.com Apmeklējiet mūs, ja jūs interesē, pa e-pastu: accessloanfirm2030@gmail.com
Laipni lūdzam Vai jums steidzami ir nepieciešams biznesa aizdevums vai jāmaksā rēķini ar procentu likmi 3%? Mēs piešķiram aizdevumu individuāliem un sadarbības instrumentiem, sākot no 1000 līdz 20 miljoniem eiro, maksimālais laiks no 1 līdz 30 gadiem, ja jā, sazinieties ar mums pa e-pastu: accessloanfirm2030@gmail.com Apmeklējiet mūs, ja jūs interesē, pa e-pastu: accessloanfirm2030@gmail.com Ar cieņu Scott kungs
Sveiki, Tas ir informēt plašu sabiedrību, ka privātā aizdevuma aizdevēja Jane Alison kundze piedāvā finansiālu iespēju ikvienam, kam vajadzīga finansiāla palīdzība. Mēs izsniedzam aizdevumus ar 2% procentu likmi privātpersonām, firmām un uzņēmumiem saskaņā ar skaidriem un saprotamiem noteikumiem un nosacījumiem. Sazinieties ar mums šodien pa e-pastu, lai mēs varētu sniegt jums mūsu kredīta noteikumus un nosacījumus: (saintloanss@gmail.com)
Piebilde - CIK VISS ŠIS PASĀKUMS izmaksājis līdz šim? Gribētu zināt ciparus, jo mums tak nav naudas nedz algām, nekam!
Vakar runāju ar kolēģiem no citām skolām. Pirmkārt- nav BĀZES ,lai būtu kompetences. Cik ilgi skolotāji stieps visu no mājām caur savu maku? Otrkārt - nav laika pat satikties pedagogiem, lai veidotu šādas stundas. Jo ,lai saņemtu normālu algu - visiem ir pulciņi, pagarinātās grupas. Pārmaiņas VAJAG, tikai mums - vispirms runā, tad dara! Šis pasākums ir absolūti nepārdomāts. Lai sagatavotu tiešām super stundu, vajag vismaz, kā minimums - 1-3h! A cik dienā stundu? Skoltājiem arī ir bērni, slimi vecāki, svētki utt. uz mājām darbu nest nav nekāds prieks! Esmu par PĀRDOMĀTĀM pārmaiņām, materiālu bāzi un to visu skaisti sakārtotu un kad tas būs-lūdzu, ieviešam kaut uzreiz!
valstī viss ir kārtībā 07.06.2018. 23:00:42
vēl pietrūkst kādas vīzijas, algoritma, paradigmas, kopējās putras katkā, kur nezin kurš ko izsmels
kā tas tā var būt
Daudzi mani Kompetenču pilotskolas kolēģi šodien atviegloti nopūšas par vismaz uz laiku atcelto projektu.Cerams, ka tas vairs nešķitīs ievērības cienīgs arī pēc gada! Paldies prātīgajiem cilvēkiem,kas apturēja šo stulbumu!
prātiņ, nāc mājās!~ 07.06.2018. 14:47:21
patiešam nav nekāda traģēdija. traģēdija- šī pati reforma
Ja cienījamie izglītības ministrijas censoņi vairāk ielūkotos skolās, skolotāju darbā un esošajā mācību saturā, tad saprastu, ka "kompetenču izglītība" jau sen tiek realizēta un nav jāizgudro divritenis no jauna. Kompetences pietrūkst pašiem reformētājiem un ministram - tiek izjaukts labi iesākts mācību process, bet netiek aizstāts ar ko labāku vai progresīvāku. Nelaime tā, ka labas un mūsdienīgas ieceres atduras pret finansējuma trūkumu skolām. Ja turpināsim ekonomēt uz skolu finansējuma un skolotāju darba atmaksas rēķina, nekādas reformas neīstenosies. Labi un pieredzējuši skolotāji spiesti iet prom no skolām, meklēt darbu citās profesijās. Lai izdzīvotu.
Vidusskolās ienāk jau pamatskolas bojātais (obligatais) produkts, kurš turklāt nezin un negrib neko darīt (līdzjutība skolotājiem!), bet profesionālajās vidusskolās sen jau veiksmīgi darbojas t.s.kompetenču princips! Domājiet paši: Latvijas laikā pamatskola bija līdz 6.kl. , tad komisija ar testu palīdzību ieteica bērnam tālāko veiksmīgāko izvēli- darbu, gimnāziju, reālskolu. Tagad 11.klasē solos jāsēž jaunām mātēm un tēviem....!
Es par to, ka vajag iet uz skolu visiem no 5-6 gadiem, jo ātrāk, jo labāk pēc 7.klase vajag dzimt bērnus un precējās. Pēc 9.klase gandrīz visi iet prom no skolas!
traģēdija ir apmāts un ļoti nesaprātīgs ministrs un rausēji, kam vajag projektu naudu atmazgāt, nedomājot par sekām
Citēju vienu rindkopu no teksta. "Viņš arī norādīja, ka "ir bail iedomāties scenāriju", ka deputāti varētu šo ieceri noraidīt vispār. "Kā viņi tādā gadījumā skatīsies acīs jauniešiem, vecākiem un darba devējiem? Tas ir nenopietni, neiedot deleģējumu izstrādāt jaunos standartus, kur eksperti kopā ar vismaz 11 000 skolotājiem ir strādājuši vairāk nekā pusotru gadu. Truli pateikt - "nē" šim visam? Grūti iedomāties tādu scenāriju," sacīja ministrs". Kā skatīsies acīs? Ministrs laikam nezin, ka lielākā daļa vecāki, skolotāji ir pret šādu izglītības satura reformu. Deputāti kuri ir pret šo saturu varēs godīgi skatīties acīs ,jo ir ņēmuši vērā vairākuma gribu nevis atsevišķu ministru, ierēdņu iegribas. Ministram ir uzstādījums likvidēt skolas pēc iespējas vairāk, veidot skolas-monstrus ,kur mācās pat 1000 un vairāk skolēni,kur skolotājs pat gada laika nespēj iegaumēt visu skolēnu vārdus. Slēpjoties zem skaistām frāzēm kā izglītības kvalitāte, moderno tehnoloģiju izmantošana mācību procesā, visiem vienādas iespējas iegūt kvalitatīvu izglītību utt. tiek likvidētas lauku skolas. Katram skolas modelim savi plusi. Lielās skolas pilnas ar modernām tehnoloģijām, liels skolēnu skaits klasē (vai tas ir pluss var diskutēt), bet mazās skolas izstaro cilvēciskumu, labestīgumu vairāk kā citas. Tajās veidojas izteikti pozitīvas rakstura īpašības skolēnos , lauku skola kā kultūras nesējs , glabātājs laukos. Droši vien pateikšu ļoti nepopulāru frāzi ministrijas ierēdņiem un pašam ministram- ne vienmēr nedaudz labākas izglītības iespējas veido labāku cilvēku sabiedrībai. Cilvēku raksturs arī daudz ko nozīmē un to labāk ieaudzina tieši lauku skolās. Protams , ka tas ir neizmērāms lielums , bet tas nemazina pateiktā būtību. Ne viens vien vecāks nedomā par to kā iegūt pēc iespējas labāku izglītību, bet gan kā izaudzināt krietnu cilvēku. Patiesa mūsdienu saruna. Dzīvojam laukos, ir grūti, bet mums patīk. Vēlējāmies veidot ģimeni, bērnus sūtīt tepat skolā, bet tagad to likvidē un tas bija pēdējais piliens. Brauksim prom no laukiem uz Rīgu vai pat uz ārzemēm. Un tā domā ne viena vien ģimene. Ar laiku tā domās maz cilvēki,jo laukos jau nekas nebūs palicis. Piebildīšu ka pats dzīvoju Rīgā un manai skolai kurā strādāju likvidācija nedraud. Skumīgi noskatīties kā daži ierēdņi cenšas iet vieglāko ceļu-likvidēt skolas. Tā vietā lai palīdzētu, celtu izglītības kvalitāti, ja vajag nodrošinātu lielāku kontroli vai/un palīdzību lauku skolās kur maz skolēni. Vienmēr viegli ir likvidēt kas traucē nevis palīdzēt. Man pašam ir gandrīz 30 gadu darba stāžs skolā un esmu strādājis klasēs ar 10, 20 un gandrīz 30 skolēniem . No pieredze svaru teikt ka vismaz man vislabākos rezultātus izdodas sasniegt ja klasē nav vairāk par 20 bērniem. Optimālais skaits klasē 15-20. Vēl ministrs kā argumentāciju jaunā satura ieviešanai min cilvēku un laika resursus kas ieguldīti jaunā satura veidošanā. Vai tad patiešām tas ka iesaistīti daudz cilvēki un veltīts laiks kalpo kā arguments ka darbs ir pozitīvi vērtējams? Mums jau bija viena reforma nesen, kad 26 rajoni pārvērtās 110 novados. Tagad pēkšņi attapušies ka Latvijai 110 novadi par daudz. Vai tad pirms 10 gadiem to nezināja? Kādēļ šī izglītības reforma notiek? Ir liela nauda saņemta un to vajag iztērēt, vajag imitēt ka strādājam ,kaut ko būtiski mainām, bet tas ir darbs darba dēļ. Izglītībā pilnībā būtu pieticis ar nelielām reformām, mainot mācību akcentus, mācību metodes, uzsvaru liekot uz radošumu, izpēti, zināšanu izmantošanu. Varēja mierīgi īstenot pārmaiņas ar maziem finansiālajiem līdzekļiem, neradot haosu. Izdomāts piemērs ,lai saprastu kas tagad notiek izglītībā. Kādā pilsētas daļā ir nepietiekams tualešu skaits. Vai vajag vēl celt? Protams ka vajag. Vairākus gadus darba grupa pēta kur celt, kas cels, kā norobežos vietu celtniecības laikā, kāda būs tualete, lai tā atbilstu mūsdienīgām prasībām. Ja kāds iebilst, vai nav par sarežģītu šis process , tad arguments pretī- mums taču pilsētā vajag tās celt (tur protams ka piekrīt ) ,pilsēta būs tīrāka. Nolemj ka visām tualetēm pilsētā jābūt vienādas kvalitātes tādēļ vecās jaucam nost (cilvēkiem jāpaciešas kamēr nav jaunas). Tad darba grupa domā kā varēs nopelnīt un kas nopelnīs celtniecības laikā. Pamazām diskusijā iesaistās sabiedrība kurā ielas pusē celt, cik tuvu/tālu no kādas konkrētas ēkas un tas viss aizkavē šo procesu. Šādi varētu turpināt un iznāktu labs feļetons, bet diemžēl reālā dzīvē kāds ļoti grib eksperimentēt ar bērniem, izglītības saturu. Nobeigumā teikšu , ka izglītības saturu tik būtiski noteikti nevajag mainīt, ka sasaistīt mācību priekšmetus ar reālo dzīvi var viegli arī tagad, starppriekšmetu saiknes skolās darbojās vai arī tās var nodrošināt bez problēmām. Mēs tērējam milzīgu naudu lai risinātu problēmas kuras uzpūstas kā ziepju burbulis. Ar šīm problēmām tagad ministrs biedē sabiedrību, bet patiesībā zināšanas noteikti nav sliktas mūsdienu jaunatnei. Skumji raudzīties uz Šadurska (ne)darbiem.
Tās kompetences pašas ir kā traģēdija.
Vietējais izdzīvotājs 06.06.2018. 11:43:53
Nuja, jevropas nauda vēl būs ko izniekot.
Šis cilvēks pats ir traģēdija. Ja nu vēl pašam ir palikušas kādas "kompetences", tad labāk būtu gājis mācīt matemātiku RTU studentiem. Iedomājieties tik par šī vārdu salikuma "caurviju kompetences"semantiku...kādreiz bija tāda īsā anekdote: "vai tu zini, kas ir liellopu organizēto pastaigu un barošanās operātors?" Nu šīs CK ir no tās pašas operas.
Manējā 9.kl. paziņoja, ka matemātikā pat 4 balles nedabūšot eksāmenā, lai gan matemātikā galva strādā normāli un ir atzīmes 7. Man nav saprotams, vai tiek pārbaudītas matemātikas zināšanas, vai arī tiek pārbaudīts, kā tu izproti latviešu valodas tekstu, uztveri utt, ko no tevis vispār prasa konkrētajā uzdevumā. Ja pusstundu jāsēž un jābrīnās, jo nav skaidrs, ko īsti uzdevuma sastādītājs grib no šī uzdevuma, jo to visu var noformulēt savādāk un vienkāršāk, tad man nav ko teikt. Mums jebkurā eksāmenā valstī pārbauda latviešu valodu un tikai pēc tam attiecīgo priekšmetu. Jo sarežģītāk uzjautāt, jo labāk. Šādi matemātiku nepārbauda, piņķerējot latviešu palodu un mudžinot tekstus.Ja tā, tad neredzu kārtot jēgu vispār specifiskos priekšmetus kā matemātika, ķīmija, fizika utt., jo jautājumu formulējumi speciāli samudžināti tā, lai nevarētu tos izprast. Piedodiet, bet, matemātikā man nav jāsēž eksāmenā un jāmācās pareizi latviski domāt. Ir jautājums normāls un būs atbilde. Te nav literātu pulciņš. Bet, visiem taču viss ir skaidrs, jaunieši ir jātaisa par muļķiem. Tāda ir ministrijas un valsts politika. Paldies. Valsti pametīsim noteikti drīzumā. Katru gadu eksāmenos viens un tas pats. Gaidām vien pēdējo eksāmenu vēsturē, kur jau šobrīd varu garantēt, arī būs murgi, nevis konkrētās tēmas pārbaude. Visu gaišu !
Pat šodienas matemātikas eksāmenā 9.klasēm neiztika bez kļūdām. Cik var ņirgāties par skolotājiem???
Galvenais sauklis gudrajiem kompetenču ieviesejiem ir :"Galvenais nav rezultāts, galvenais ir process!"Paši arī laikam pēc tāda saukļa darbojas.Nav svarīgi vai kopetencēm būs rezultāts,bet naudas tērēšanas un atgremošanas process notiek.Tā vietā,lai mūsu bērniem mācītu dzīves prasmes (ienaglot naglu, nozāģēt dēļa galu, pagatavot ēdienu,iešūt jakā pogu u.tt.) mājturības stundās programmēšanu taisās ieviest.Tad,kad notiek aprobaciju skolām mācību semināri,tad sajūta tāda,ka iemācījušies dažus svešvārdus,kuriem īsti nav skaidrojuma, visu dienu vienu un to pašu pļurkst,tik vardus maina vietām.Kad uzdod realu jautājumu kā būs,atbilde neseko. To,ka ir vajadzīgs parskatīt macibu standarts un veidot no tā izejošas jaunas programmas neviens no skolotajiem nenoliedz,bet tas,kas notiek paslaik ir marazms un naudas šķērdēšana.
Kompetences absurds, ko jāatceļ, jāieklausās skolotājos, kas aprobēja...
Kompetenču satura ieviešana jebkad būs traģēdija :)
Šodienas 9. klases eksāmens arī parādīja ceļu uz "kompetenču izglītību". Katrs uzdevums ar savu āķīti, odziņu. Bet diemžēl skolēniem, kuriem radošās spējas matemātikā ir viduvējas vai zemas, daudzi uzdevumi bija nepaceļami. Tikpat grūts bija eksāmens bija 2010. gadā. Pēc tam tomēr bija draudzīgāki uzdevumi. Vērtējumi būs tādi, kādi nu tie būs.
kāds fufelis! nabaga mans bērns, kurš mācīsies šajā jaunajā sistēmā!
skolotāja 05.06.2018. 11:31:09 05.06.2018. 15:32:43
Ko var gribēt, ja lielie kompetenču pārzinātāji bija ieplānojuši informātikas elementus iekļaut visos priekšmetos. Tā teikt, skolēni veido prezentāciju literatūrā, veic aprēķinus fizikā, izmantojot izklājlapas utt. Bet laikam jau IT industrija sāka iebilst, ka viņiem nebūs darbinieku... Tad nu kaut kur vajadzēja to informātiku (datoriku) un programmēšanas pamatus piekabināt. Loģiskāk jau būtu bijis pie matemātiķiem, bet tur laikam "kompetenču speciālistu" personisko ambīciju dēļ nekas nesanāca. Tad nu caur "programmējamiem darbgaldiem" tagad cenšas to piekabināt mājturībai. Nezinu, kā citos mācību priekšmetos, bet šajā jomā tas neapšaubāmi liecina par "augsta līmeņa un ļoti pārdomātu" mācību satura reformu :D
Jautājums... 05.06.2018. 14:41:00
Sazin kāpēc bagāti ļaudis savus bērnus sūta privātskolās, kur valda stingra disciplīna un mācības jau gadu desmitiem un varbūt simtiem notiek bez kādiem eksperimentiem un rotaļāšanās?
lasu "Izglītību un Kultūru" 05.06.2018. 14:04:51
IZM piedāvā Vispārējās izglītības likuma 1. panta 5. punktu, kurā tiek definēts mācību priekšmets, papildināt ar teikumu „Mācību priekšmetus apvieno mācību jomās”. Tiek ieviests jauns termins „mācību joma”, taču skaidrojuma šim terminam nav! Nav skaidrs, kas tieši apvieno mācību priekšmetus. Kura iestāde to dara? Kāpēc? Pēc kādiem kritērijiem apvieno? Pēc subjektīviem? Vai pēc kādiem starptautiski atzītiem klasifikācijas principiem?
Kad bērniem bija jādežūrē virtuvē, jātīra skolas, klašu telpas, tad viņi apguva vismaz dažas prasmes, kuras vēlāk dzīvē noderēja. Tad nāca jaunās vēsmas, ka neko nedrīkst skolēns darīt, līdz nonācām pie tā, ka nevienam bērnam neko nedrīkst aizrādīt, lai netraumētu, un nu sāksim palaist tālāk- bērni spēlēsies, līdz iedomāsies kaut ko jautās skolotājam. Jā man tāds jautātājs bija pagadījies dzīvē- kāpēc vajag matemātiku, kāpēc vajag vēsturi, kāpēc tas vispār jāmācās utt. Mācīties sāka, kad sasniedza normālu vecumu un gribēja pabeigt tehnikumu
Varbūt sāksim domāt, cien. Skolotāji, ko var piedāvāt projekts, kur galvenie satura un metodikas izstrādātāji ir jauni cilvēki, bez pieredzes???... tikai skaļi kliegt un visu noliegt... Ja vārdu kompetence latviskosim, tad sapratīsim ka jau sen viss notiek... iespējams kaut kas transdisciplinārā kontekstā mazliet jāuzlabo... visa Eiropa sākusi atgiezties pie klasiskām vērtībām, bet mēs mēģināsim izgudrot riteni no jauna...? pirms nojaukt māju, jāpadomā kur un kā dzīvosim, kamēr tiks uzcelta jauna.... un vai vispār tiks uzcelta... projekts beidzas visi gali ūdenī.... cik tādi jau piedzīvoti??
Par kādu kompetenču ieviešanu mēs drīkstam domāt un runāt, ja jūnija vidū "Tehnoloģiju" mācību jomā pilotskolām nav pieejamas mācību priekšmetu programmas! Tikai tie paši tēmu paraugi "Kā top tapots, adīts, mezglots materiāls?" 6.klasei un "Prezentācijas" (fragments) 4.klasei, kas skaļi tika reklamēts, uzsākot projektu. Citām jomām ir gan mācību priekšmetu programmas, dažām ir pat mācību līdzekļi, bet "Tehnoloģiju" jomai nav nekā. Ne velti skolotāji-praktiķi uzskatīja, ka datorikas un tehnoloģiju apvienošana ir līdzīga "mičuriniešu" eksperimentiem sakrustot kartupeli ar tomātu, lai iegūtu divas ražas no viena auga
Tur jau tā sāls, ka Eiropas naudas mistiskiem mērķiem jāizmanto. Pilotskolas melno mora darbu būs izdarījušas, un beigās vēl izrādīsies - nevienam to nevajag. Bet visumā tas ir viens no saprātīgākajiem deputātu lēmumiem, kāds tomēr saprot, ko dara.
Bet "kaut kā" jau to Eiropas naudu ir jāizlieto........ :)
kā nekā Eiropas naudiņa......!
Neapnika apmazgāt naudu? Labāk to izmantotu algas pielikumam! Tad skolotājas varētu strādāt viena vietā un atdeve būtu citādāk. Bērni arī no skolām izietu gudri, labi cilvēki ar labām zināšanām. Un dzīvē visu sakārtos katram individuāli. Bet tagad viss ir darāms, lai bērni beidzot skolu aizbrauktu uz Eiropu. Mūsu bērni nedzīvos pa minimālo algu. Viņi ir gudrāki par mums!!!
Joprojām daudziem skolās nav saprotama jaunā pieeja ko ES neieviesa jo atzina par pārāk neefektīvu, bet mēs LV jau vienmēr gudrākie citi muļķi neko nejēdz. Un tā visās jomās, varbūt laiks domāt nevis imitēt domāšanu?
bet tas kompetenču saturs vispār vajadzīgs? Prasmes skolotāji jau sen māca.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.