Lietotājvārds
Parole
>Ješka. Nu protams eksāmena satura sastādīšanas principiem un satura būtībai ir jābūt iepriekš zināmiem, saprotamiem un atbilstošiem standartam un vispārpieņemtajai mācību metodikai. Tikai tad, ja skolēni un skolotāji zinās, kas tajā eksāmenā būs un, galvenais, ka tas viss nemainīsies gadu no gada, tikko kādai Oļiņietei iegribēsies būs normāls rezultāts.
Piekrītu, Durski, par to, ka nevar beigt ar 5%. Viennozīmīgi! Mans bļāviens ir par augstajiem procentiem (pie nosacījuma, ja nepazemina exāmenu līmeni, jo sajūta no Ministra bija, ka eksāmenu saturs tiks mainīts un tad jau šobrīd vispār nav saprotams par kādiem % runājam, jo varbūt 60% būs līdzvērtīgi šī brīža 40%). Piekrītu, ka % jābūt augstākiem kā 5%, kādi 36% kā tu, Durska kgs, mini! Mans bļāviens ir par 60% nākotnē, kas pie šī brīža exa nekad nav normāli, jo neticu, ka 16 no 411 tikai var izpildīt šo kritēriju un, ka apmēram 4% no visām skolām ir OK, bet pārējās skolotāji laiž MUĻĶI! Mērķus varam likt augstus, bet...…..ar prātu!!!
Ješka, nebrēc tik traki, dzirdam jau dzirdam Tevi! Nu bet vai tādā gadījumā nav jāpadomā par to vai šo cilvēku (zemo rezultātu saņēmēju) vieta ir vispārizglītojošā vidusskolā? Labi, varētu piekrist, ka vakarskolu un tehnikumu latiņu varētu laist zemāk - nevis vidēji 60%, bet vismaz, lai pilnīgi visi kuriem izsniedz atestātu vai diplomu nebūtu zemāk kā 36% visos eksāmenos - tas ir pats minimums, kas atbilst sekmīgam novērtējumam. Vidusskolu būtiskākais mērķis un uzdevumi, taču ir sagatavot jauniešus studijām, tādēļ skolas vidējais 60% ir pilnīgi adekvāts (pieņemot, ka būs tādi kuri nokārtos uz 39%, 55%, 90%).
Vai kāds no IZM paskatījies, ka MATEMĀTIKĀ 60% 2017./2018.m.g. vidēji skolā ieguva 16 vietās un 50% 48 vietās. 40% ieguva 147 vietas (vsk. utt.) no kopējām 411 likšanas vietām (vietas ir- vidusskolām, tehnikumiem, augstskolām, vakarskolām, valsts ģimnāzijām)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vai ar prātu kāds draudzējās? Vai kāds domā, ka vakarskolēnu (kaut vidusmēra) no kādas vakarskolas ieliekot Valsts ģimnāzijā, tas dabūs 60%??? Ku-kū!!!! Rīgas Valsts 1.ģimnzijā 4 ir nolikuši no 50-60%. Un viņi tur iekļuva ar KONKURSU! HALLO! VAI KĀDS MANI DZIRD????
Neesot valstij naudas?!?!Nu tad laikam jāsāk ar tām n-tajām ministrijām un simtiem tajās degunu urbinātāju...Vai gadījumā tiem algās neaiziet miljoni???Zatlers atlaiž Saeimu par sliktu darbu, bet par slikto darbu vēl 100-m tūkstošu,ja nemaldos,samaksā kompensācijās! Lai samaksā mums par DARBU ŠODIEN!Un atdod to, ko nozaga dažus gadus atpakaļ!
Lotosa zieds 04.09.2018. 14:08:49
Arī no valdības puses nekas sekmīgs nav noticis pēdējos 20 gadus. Varbūt jāsāk ar viņu atalgojumu nogriešanu??
Ar tādu nosacījumu, dažas labas skolas vēl pastiprinātāk dāvinās bērniem atzīmes (zinu konkrētas skolas) , tā izdarot viņiem "lāča" pakalpojumu, jo nomainot skolu, bērni ir gandrīz vai nesekmīgie, jo jaunajā skolā ir jāmācās un atzīmes netiek dāvinātas.
Pilnīgi piekrītu iepriekšējā viedokļa paudējam. Ir tikai normāli, ja sekmīgi nokārtota eksāmena slieksnis ir PIETIEKAMS vērtējums. Ir jāceļ latiņa skolēnu zināšanu un spēju vērtēšanai. Piemēram iegūstot 36% un apaļojot uz augšu varētu teikt, ka skolēns eksāmenu IR nokārtojos. Bet arī šajā gadījumā tas atbildīs diezgan švakam "gandrīz viduvēji". Ar 1, 2, 3 ballēm atestātā (gada atzīmes) taču vidējo izglītību nepiešķir, bet eksāmenā pašlaik ir situācija, ka var sarakstīt pēdējās glupības vai nodot gandrīz tukšu lapu- tāpat iegūs vidējo, kaut vai ar 9%.
"Kāpēc tagad ir jārada iespaids, ka nu tiek prasīts kaut, kas pārdabisks - 60%" Tas nav nekas pārdabisks, bet tad arī no pašiem skolēniem ir tas jāprasa, jo, ja nepaceļ līmeni, kad eksāmens skaitās nokārtots, motivācija mācīties labāk nav īpaši liela. Līdz ar to skolēnu mērķi krasi atšķiras no skolotāju mērķiem. Domāju, ka, ja paceļ prasības skolotājiem, prasības jāpaceļ arī skolēniem. Un tad lai kopā spirinās un gūst lieliskus rezultātus :)
Šķērsām aizgāja tajā brīdī, kad noteica - vidusskolēns eksāmenu nokārtojis, ja ir izpildīti 5% no darba.
Kur tad ierastās ministra tukšās frāzes, ka galvenais mācību procesā ir skolēns un bērns, svarīgas ir viņu vajadzības? Tagad ministrs skolēnus samainījis ar procentiem, kas tomēr izrādās svarīgāki par bērnu? Kā
Klausoties TV, ministrijas un citus masu mēdiju komentārus, saprotu, ka laukos viss ir slikti-sliktas skolas, neprasmīgi skolotāji, nekvalitatīvi pakalpojumi, neizglītoti skolēni... Tātad Rīgā vai nu nav skolēnu ar mācību un uzvedību traucējumiem, vai arī pilsētas skolas ar to ļoti labi tiek galā, arī prestižās skolas! Latvijā šādu skolēnu % ir daudz. Tātad šos skolēnus jāsūta uz Rīgas skolām, ģimnāzijām, jo tikai tur atrisinās visas viņu zināšanu problēmas. Varbūt uzrakstīju ar ironiju, atvainojiet, bet nu gan tā liekas! Kaut gan paši Rīgas skolotāji šausminās gan par lielajām klasēm, gan savu ikdienu...
Par vairākiem eksāmena variantiem - kurš un kā sašķiros eksāmena kārtotājus pa līmeņiem??? Piemēram Anniņa mācās matemātiku uz 8, Jānītis uz 4, abiem būs dažādas grūtības pakāpes eksāmeni. Bet rezultātā tiks iegūti procenti kuri parādīsies CE sertifikātā un tie var izrādīties Anniņai 70% un Jānītim 80% jo katrs taču būs kārtojis kaut ko savu, pavisam atšķirīgu. Tālāk tos procentus skatīsies augstskolas un varbūt Jānītis sapņo iestāties fizmatos vai IT spečos - kas notiks tad????? Konkursā taču skatās %%% un sanāks, ka dumjais ir apsteidzis gudro (tas nekas, ka pēc 1.sesijas Jānīti izmetīs no fizmatiem, utt)!!!
Cienītie kolēģi! Atcerēsimies nedaudz senākus laikus - vai abiturients varēja pabeigt skolu ar vērtējumu eksāmenā zem 3 (5 ballu sistēmā) vai zem 4 (10 ballu sistēmā)? Nevarēja vis. Cik procentiem atbilst šie vērtējumi - 40 - 50%. Kāpēc tagad ir jārada iespaids, ka nu tiek prasīts kaut, kas pārdabisks - 60% pēc 5 gadiem??? Kas tad par "izcilu" sniegumu ir 60% - tas atbilst novērtējumam GANDRĪZ LABI. Vidējais rādītājs arī varētu būt tikai gandrīz labi un labi. Vai tiešām šeit ir skolotāji, kuri uzskata, ka eksāmenā iegūstot 10 - 30% viss ir kārtībā??? Tas taču ir absurds, ka atestātu par vidējo izglītību izsniedz cilvēkam kurš 1 vai vairākus eksāmenus ir spējis nokārtot tikai uz vāji, ļoti vāji vai ļoti ļoti vāji.
Mani kolēģi un es ļoti cenšamies ar skolēniem labi un interesanti darboties. Jau gadiem respektējam gan skolēnus ar īpašām vajadzībām, gan talantīgos. Tas prasa lielu enerģiju un gatavošanos. Kad beidzot būs skolēniem dažādu, vismaz 2-3 līmeņu eksāmenu darbu varianti? Kad beidzot ministrs un vēl citi novērtēs mūsu darbu un beigs mūs bārt par visu labo, ko darām? Paliek skumji un depresīvi...
Neskatoties uz jaunā projekta SKOLA2013 prasībām pieiet radoši un pārdomāti bērnu mācīšanai un vērtēšanai, laikam atkal turpināsim skriet pēc man, skolotājai, bieži vien nepārliecināmiem un mistiski tapušiem datu apkopojumiem. Vai atkal vērtēšanas kritērijs un stūrakmens būs eksāmens, nevis skolēna ,,dotumi"? Kamēr eksāmenus labos paši vietējie skolotāji, tikmēr būs ļoti apšaubāma rezultātu salīdzināšana. Tas, kuram vajag reitingu, to arī pratīs sasniegt.
učene ar tāžu 02.09.2018. 15:16:10
Mācīšanās nav mācīšana, skolotājam nekad nav maksāts par mācīšanos, bet iemācīt var tikai tad, ja kāds mācās. Musu IM galīgā tūtā sagājusi, bet Kārlītim laiks vadīt ka'du represīvāku minisytriju, kamēr vēl ir kāds, kas grib skolā strādāt
Ironiskais mierinājums! 02.09.2018. 14:39:45
Kā tas ir - ja būs jāņem vērā? Jūs tos neievērojat? Lielākoties skolās to ņem vērā jau daudzus gadus...
Ironiskais mierinājums 02.09.2018. 14:09:13
Ja skolām un to pedagogiem būs jāņem vērā šī gada 8. martā atsūtie Izglītības kvalitātes dienesta ieteikumi "18) izglītības iestāde nevar liegt izglītojamam uzlabot jebkādu iegūto vērtējumu mācību priekšmetā, bet var noteikt mācību sasniegumu uzlabošanas procesu, piemēram, noteikt mācību sasniegumu uzlabošanas reižu skaitu un termiņu, vienlaikus, nenosakot izglītojamam obligātu pienākumu pirms tam apmeklēt mācību priekšmetu konsultācijas, izpildīt mājas darbus vai veikt citas pedagoga papildus noteiktās prasības" , tad būs jānodrošina iespēja uzlabot vērtējumu arī eksāmenos u.c. pārbaudes darbos. Tad sekmju līmenis būs ideāls, tas nekas, ka reālo zināšanu un prasmju nebūs.
Nevalodniece 02.09.2018. 10:22:22
Kāda kolēģe aizgāja novērot angļu valodas eksāmenu kādas pilsētas skolā. Pēc laiciņa eksāmena vadītāja pieiet un saka: "Laiks iet, kad jūs sāksiet bērniem palīdzēt?" Vajag procentus - būs. Kā rakstīja viena novērotāja - eksāmenā pēc kāda laika visi skolēni kā pēc saraksta sāk iet uz tualeti. Komentāri lieki. Bet manam kaimiņam ( vakarskolā), ienākot angļu valodas eksāmenā, runājamajā daļā priekšā nolika lapu ar dialoga tekstu. Jāprot tikai nolasīt. Novērotāji un vadītāji bieži vien ir seni kolēģi.
Ja tieslietu ministrs paziņotu, ka 40 iecirkņos policisti neķer noziedzniekus, slikti strādā, tāpēc viņiem pēc diviem gadiem vairs nemaksās algu, visi teiktu, ka ministrs ir jucis.
"Ihaha 01.09.2018. 18:17:09 Matemātikas programma "pārveidojot un uzlabojot" ir salaista tādā "tūtē"...." Kurš gan augstajos plauktos vēl labāk pārzina matemātiku, ja ne Piebalga "reformas" vidusskolas beidzēji, kas matemātikas vietā izvēlējās apgūt dziedāšanu.
Ja ministru un citu ierēdņu lēmumi, reformas radījušas negatīvus rezultātus, viņi atmaksā savas darba algas valsts kasē.
Matemātikas programma "pārveidojot un uzlabojot" ir salaista tādā "tūtē", ka vidusskolnieks nemāk saskaitīt daļas, nemāk izteikt no izteiksmes vajadzīgo lielumu, kas nepieciešams fizikā, izteiksmi pārveidojot, jauc reizināšanu ar saskaitīšanu. Agrāk pat klases sliktākais skolnieks mācēja visu iepriekšminēto. Vajadzētu meklēt atbildīgos, kas tad veikuši izmaiņas programmā tā, ka skolēnu zināšanas aizgājušas uz slikto pusi.
vēl skarbāk 01.09.2018. 17:41:34
Bet kaut kur jāmācās arī tam nabaga Pēterītim vai Ilzītei, kam daba vai vecāku vaina prātiņu atņēmuši, bet ministra onkulis pieprasa labi zināt matemātiku. Kura tad skola gribēs sliktos rādītājus - un klīdīs šie cilvēki pa pasaulīti kā izglītības sistēmas veiksmes stāsts....
Vajag daudz skolēnu, bet 12.klases eksāmenos - virs 60%? Elementāri! 10.klasē uzņems ikvienu, kurš ienāks pa skolas durvīm, bet 12.klases vidū lielākajai daļai "palūgs" aiziet. Ne viena vien skola jau šobrīd tā dara. Turpmāk tā rīkosies visas vidusskolas. Aplausi ministrijai! Tik daudz jauniešu bez pabeigtas vidējās izglītības, bez profesijas un ar bezjēdzīgi pavadītiem 2,5 gadiem!
Ļoti labi. Pēc tāda paša principa-zemiem kvalitātes rādītājiem-klapēsim ciet visas iestādes! Uzlabosies darba ražīgums.
Nekas cits neatliks, kā rēķināt eksāmenu priekšā uz tāfeles. Gribēsies aldziņu!
Cik daudz jaunu matemātikas skolotāju šogad sāka strādāt skolās?
Iepriecinoša ziņa - brīnamies par to, ka jaunie skolotāji uz skolu strādāt neiet, neiet - neredz perspektīvu. Skolotāji trūkst visā Valstī, bet saka, ka uz skolotāju darbu stāv rinda, absurds!
saules dūriens 31.08.2018. 19:22:32
ŠITO SUPERĪGO PRINCIPU VISPIRMS IEVIEST IZM , MK UN SAEIMĀ! Kādas finanses iekrātos!! Beidzot sanāktu regulāri apdalītajiem valstī!
Man liekas, ka idejas autoram par 60% sasniegumu līmeni vajadzētu pašam apgūt labāk matemātiku, statistiku, kā arī psiholoģiju... (Ne)zinātniskā fantastika tā kā nebūtu ņemama vērā nopietnā plānojumā, vēl jo mazāk arguments "es tā uzskatu"!
Ja Izglītības ministrijas darbs vairākus gadus pēc kārtas uzrādīs sliktus kvalitātes rādītājus, tā varētu nesaņemt valsts finansējumu ministra u.c. darbinieku algām
Jo tālāk ar projektiem, jo jaunus kritērijus cenšas piemērot. Kāds būs nākošais kritērijs? Vai savam darbam beidzot visi ierēdņi arī tos sāks piemērot vai turpinās tēlot dievus, kuru varā ir lemt par visu? Gan neparedzamās, gan paredzamās sekas šādam lēmumam ir rūpīgi izvērtētas?
NEMatemātika 31.08.2018. 18:12:21
Varbūt visiem vidusskolas beidzējiem nav jābūt izcilniekiem matemātikā, jo var jau studēt valodas, mākslu, mūziku, aktiermākslu un vēl citas jomas, kurās var iztikt bez izcilām matemātikas zināšanām. Ir taču zināms, ka zemie rezultāti it tieši matemātikā. Nu tad izveidojiet vidusskolas matemātikas eksāmenu trim līmeņiem, tā tas ir normālās pasaules valstīs. Nu nevajag visiem izvirzīt superīgas prasības matemātikā.
Draudi un pātaga - mūsdienu izglītības sistēmas realizēšanas un skolotāju motivēšanas paņēmieni.
Skolotāji vēl vairāk iesprings uz eksāmenu rezultātiem, līdz ar to visu priekšmetu skolotāji centīsies no skolēniem izspiest pēdējo sulu.. Jūtu līdzi.. Nevarēja ar pozitīvās motivācijas paņēmieniem, piemēram, papildu prēmijas to skolu skolotājiem, kuru skolas sasniegušas ļoti labus eksāmenu rezultātus? Centība palielinātos, bet vismaz nebūtu jādzīvo stresā..

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.