Lietotājvārds
Parole
Silly>Koļa 11.09.2018. 21:54:53
Tāpēc jau es aizgāju par pavāru mācīties, jo gribēju cept kūciņas... Arī vasaras skolā vienreiz ir paveicies būt. Un mammas azotē nesēžu, maniem nākotnes plāniem tur vietas nepietiktu, bet paldies par padomu un jauku dienu!
Jautājums un atbilde Jajai 11.09.2018. 15:37:28
Kā Jūs domājat, vai -Onkulis 10.09.2018. 14:24:55- ir skolēns, vecāks, vai pedagogs? Viņa komentārā ir teksts, ka bērni ģimnāzijās paši "zubrās". Kas tas par vārdu??? Mācās nevis zubrās, normāli mācās.
par nodzertajām smadzenēm bija atbilde tam, kurš izteica domu, "Jebkurš bērns maziņš ir motivēts darboties un kaut ko sasniegt. Kurā brīdī un kādēļ pazūd motivācija mācīties? Varbūt tad, kad kāds SKOLOTĀJS normālu attieksmi pret mācīšanos nosauc par zubrīšanos
Ja smadzenes nodzertas un nopīpētas pirms dzimšanas, tad kādas mācības vidusskolā???! Tur labi, ja pamatskolu var pabeigt. Tomēr, arī tādiem bērniem mazajās klasītēs gribās visu izdarīt labāk.
labs
Silly ! Došu tev labu padomu.Skaties ārvalstu virzienā!Tepat kaut vai pāri robežai Tartu vai Viļņas universitātē būs tevi interesējošie priekšmeti.Nereti pie universitātēm Latvijā un citās valstīs ir novirzienu skolas.Piem., mūsu valstī tehnoloģiju vidusskolas pie RTU vai RTA u.c. .Sporta novirziena internātskola Murjāņos. Nesūksties !Iesaisties skolēnu apmaiņas programmās (arī lauku vidusskolās.Piem.,Pilsrundālē vai Gardenē utt.)!Piedalies vasaras skolās!Esi aktīvs savas skolas padomē un izmanto jaunatnes projektus sava redzesloka un prasmju attīstībai!Arī Internetā var iepazīt draugus no citām skolām un uzjautāt,kā citviet tiek galā ar tavu problēmu.Nav jau jāsēž mammas azotē.Var brīvprātīgo darbu veikt citviet pasaulē utt. !
Dažu tūkstošu motivētu bērnu mācīties ģimnāzijās nav tāpēc,ka esam maz savā zemē palikuši.Mūs aizstāj cittautieši no Austrumu zemēm tepat aiz kopīgās robežas un citi! Arī novecojušie un nemotivēti ko iemācīt (ne jau visi!)skolotāji kropļo bērna psihi un izpratni pret dzīvi.Pret darba prestižu un izglītības nozīmi katra karjerā. Patreiz vairāk ciena klaidoņus no citām valstīm nekā savus tautiešus.Neviens nav ieinteresēts mūsu bērnu kvalutatīvā izglītošanā.Citādi var uzrasties konkurenti-gudrinieki un spējīgi talanti.Kas izspiedīs no darbavietām ērtos krēslos sēdošos sistēmas ļaudis. Neviens jau sev bedri nerok! Arī cēlu mērķu dēļ nē!
Kur var būt tik naiva doma, ka visi mazie ir motivēti mācīties? Ja tévs un māte ir nodzēruši bērna smadzenes vēl nedzimušam, un tad ar pīpēšanu un nepilnvērtīgu barošanu tās vēl pabojājuśi, tad uz skolu mazie atnāk ar vienu domu -paēst pusdienas un izdauzīties.
Nu, skolēnu teiktais motivētam skolēnam ar pietiekamu pašapziņu nav nekas bīstams. Tāds bērns par to pasmaida, jo mājās sen ir pateikts, ka vājākie tā saka skaudības dēļ, bet, ja kaut sarunā tā saka skolotājs, t.i., pieaugušais, tad motivācija mācīties tiek krietni sašķobīta.
Silly > Jajai un Onkulim 10.09.2018. 22:06:50
Vairāk gan motivāciju ar zubrīšanas piesaukšanu nosit klasesbiedri. Vai arī tā pazūd tad, kad nav vērts pūlēties, jo skolotāja tāpat neko nevar normāli iemācīt - viņai stundās jākaro ar tiem, kurus vadība nemet ārā tikai naudas dēļ. Daži neiet uz ģimnāzijām arī tāpēc, ka skaidri zina, ko dzīvē grib iesākt un jau sāk izglītoties attiecīgajā nozarē... Man visi skolotāji teica, ka, ja es nepalieku turpat arī vidusskolā, man esot jāiet uz ģimnāziju, bet ko man ģimnāzijā darīt, ja tādu programmu, kas mani interesē, tur nav?
cau ka visiem iet
Jajai un Onkulim 10.09.2018. 19:23:28
Jebkurš bērns maziņš ir motivēts darboties un kaut ko sasniegt. Kurā brīdī un kādēļ pazūd motivācija mācīties? Varbūt tad, kad kāds SKOLOTĀJS normālu attieksmi pret mācīšanos nosauc par zubrīšanos? Kādēļ motivētie bērni vēlas iet mācīties uz minēto 1.ģimnāziju? Kādēļ nav vairāk tādu bērnu? Kādēļ to nav vismaz dažu tūkstošu?
Kārtējā skolotāju kacināšana, ņirgāšanās un pazemošana.
Kas nekait ģimnāzijai! Centīgie gribēs savā atestātā šādu skolas nosaukumu redzēt un nāks nesaukti-paši tajā stāties!Arī pārējos sekmīgos paņems .Klases taču jāpiepilda!Tas nekas,ka pēc liela konkursa iepriekšējā gadā,nakošajā gadā vairs stiprie nenāk.Uzņem vājākus bērnus.Un tik pieprasa:no vecākiem,no bērniem utt..Tālāk,augstāk,izcilāk!Tā mēs sabradājam cilvēcīgo bērnā un neļaujam izdzīvot bērnību.Kam ikdienas ražīgs darbs gatavojot skolai mājas darbus šķiet nepieņemami,tie turpat līdzās vienaudžiem veido vaļīgas uzvedības visatļautības grupas pagalmos un uz ielām.Vēl citi ieraujas savā internetčaulā un spēcīgi attīsta īkšķus nevis domāšanu. Lūk ko rada kriplīga izglītības sistēmas darbība!
Kā var salīdzināt Rīgas 1.ģimnāziju ar citām vidusskolām.Tajā skolotājs vispār neko var nemācīt(labi,ka tomēr māca!) un rezultāti būs augsti tāpat!Visu iemācīs repetitori un mājskolotāji!Arī paši bērni zubrās,jo uzstādījuši sev tālejošus mērķus.Tā ir elites skola,kurā pagaidām tiek arī ļoti centīgie. Tomēr arī viduvējības grib būt līmenī.Nevis kulties pašmācības ceļā,kamēr skolotājs stiepj aiz matiem pretī sekmībai: slinķus,neapķērīgos,krievvalodīgos ar vājām valsts valodas zināšanām,slimos un sociāli integrējamos, un iebraucējus no "laimes zemēm". Ne Rīgas ģimnāzijās(arī valsts)vairāki skolotāji jau pasīvi attiecās pret savu ikdienas darbu,jo skolas vadībai par radošumu nav ar ko atalgot.Tikai godprātīgie un pensionētie skolotāji "iet līdz galam",lai būtu līmenis. Es arī par arodskolām un palīgskolām,bet spējīgam bērnam jāļauj pilnveidoties vidusskolās un ģimnāzijās.Valsts ģimnāzijās būtu jānoņem bezjēdzīgi fakultatīvi nost.Piem.,informācijpratība 1×2nedēļās,lasītprasmes -tāpat!Kurš tad 7.klasē vēl neprot lasīt?!!! Šāds niķis ar papildslodzi(lasi-papildpeļņu)nodrošināt bibliotekāri vai vēl kādu skolas darbinieku- ir mūsdienās nepieņemams!(Kaut arī nāk no nozares augstskolas kā vīruss vidusskolas izglītības saturā.)
1.ģimnāzija nav jebkura Skola-uzņem ar eksāmeniem un motivētus bērnus. Nosmeļ krējumu...
Bet Rīgas Valsts 1.ģimnāzija ar 33 skolēniem klasē taču uzrāda augstu kvalitāti. Laikam uz to arī tiecamies.
Naivie! Vidējā izglītība mūsu valstī nav obligāta! Obligāta ir bērnu atrašanās skolā līdz 9.klasei.Kas negrib,var doties uz arodskolu jau pēc 7.klases.
Man klasēs sēž 30 un 33 skolēni. Kā domājat, tas ir normāli, vai kāds vienkārši uz skolotāju rēķina ietaupa? Jebšu šādā klasē var produktīvi strādāt individuāli, brīvi elpot un VISPĀR strādāt?
Lai celtu izglītības kvalitāti būs vairāk slimu skolēnu, kas nekārtos eksāmenus!
4 сентября правительство должно было утвердить «новейшую идиотскую жуть». Так автор охарактеризовал предложенный Министерством образования и науки (МОН) проект, который позволит государству лишать школы финансирования, если те не выполняют неких туманных критериев качества образования. Правда принятие решения по проекту было перенесено на неделю. Как пишет Приедитис, новые правила сделают педагогов заложниками правящей клики на веки вечные. И эта клика сможет неограниченно манипулировать своими заложниками, что поставит под удар возможности физического существования латвийских учителей. Ни больше, ни меньше. Ведь в любой момент, когда придет в голову, чиновники будут лишить их средств к существованию.
Kāpēc e-klasē nav iespējas ziņot par spamu.
Kvalitāte par 30 EUR pirms nodokļu nomaksas 07.09.2018. 19:39:52
Smieklīga kvalitāte. Žēl sevis paliek par tām intrigām, kas ap šo "palielinājumu" saceltas!
Atbilde Ilzei 07.09.2018. 16:42:06
Ilze! Lai ietu studēt no arodskolas arī jābūt vidējai izglītībai. Tad nu iznāk ka ne pārāk gudram un apdāvinātam bērnam ir jāmācās divreiz vairāk kā parastam vidusskolēnam, jo vienlaicīgi jāapgūst gan vidusskolas viela, gan profesionālās zināšanas jāapgūst. Un ziniet- tie profteknisko skolu audzēkņi vidusskolas obligāto eksāmenu priekšmetus kārto sliktāk kā parastie vidusskolēni.
Par atbrīvotajiem - nezinu, vai šī informācija ir 100% atbilstoša patiesībai, bet rēķinot skolas beidzēju vidējo rezultātu eksāmenos šos skolēnus arī ieskaitot līdzi, saprotams, ka rezultātu tas neceļ, un ne matemātiski, ne cilvēciski nav loģiski.
Bija runa nevis par fiziskām saslimšanām, kad bērni atbrīvoti, bet psiholoģiskām problēmām. Piemēram, pirms gadiem nu jau 20, audzināju klasi lauku vidusskolā. Bija ļoti daudz bērnu no zemas izglītības un/vai alkoholiķu ģimenēm. Kad 5. klasē med. personāls runāja ar meitenēm par higiēnu, jautāja, kas jāņem vērā 11 - gadīgām meitenēm, kāda skolniece atbildēja: "Ja pārguļ ar pilnīgi svešu vīrieti, tad jālieto prezervatīvs". Šīs meitenes mammai bija 8 bērni no 5 vīriešiem...Meitene pabeidza to pašu vidusskolu ar minimālām atzīmēm CE, tai laikā laikam līmeņi bija E un F, bet tagad viņai jau pāri 30, ir precējusies, strādā un nav neviena bērna. Bet, ja vsk būtu slēgta, viņa nonāktu turpat, kur māte, un atražotu tādus pat nelaimīgus pēcnācējus...
Runa taču nemaz nav par arodskolām un speciālajām skolām. Runa ir par VIDUSSKOLĀM. Un, tur tiešām nav jāsēž tiem, kas mācīties negrib un/vai nevar. Mūsu valstī tieši vajag palielināt arodskolu skaitu, arī speciālo skolu skaitu. Arī no arodskolām var iet studēt. Tātad - plikā vidusskolā jāmācās tiem, kas to var "pavilkt". Un, jau sākot vidusskolā mācīties, jābūt idejām, ko darīs (vismaz aptuveni) pēc vidusskolas, kur mācīsies tālāk.
ha ha iepriekšējam 07.09.2018. 15:07:29
Ja skolēns smagi slims, tad tos skolēnus jāmaca atseviški kādā sanatorijā. Un, slimie taču nemaz eksāmenus nekārto, viņiem ir atbrīvojumi. Tātad neder tas salīdzinājums. Cik man zināms, dzemdību nama nemaz visi neizdzīvo, var nomirt gan mazulis, gan māmiņa...Katrā ziņa es esmu par atsevišķām mācību iestādem ļoti slimajiem. Viņiem taču ir grūti apgut mācību vielu tādā apjomā, kā veselajiem parastā skolā.
to >>>VAI VAI VAI 07.09.2018. 14:33:59
Tieši derēs salīdzinājums ar ārstiem! Piemēram, ģimnāzijās ir tāpat kā dzemdību namā - visi izdzīvo. Bet nomaļās lauku skolās, arodskolās, speciālās skolās ir tā kā onkoloģijas nodaļā - kurš jau ir ar vēzi 4. stadijā, to diez vai izglābs. Bet vai tāpēc onkologiem noņem algu? Tāpat nedrīkstētu noņemt algu skolotājiem, kuri strādā ar šo smago kontingentu.
>>>VAI VAI VAI 05.09.2018. 16:13:51 07.09.2018. 14:19:15
Cik saprotu, skolotājiem jau neprasa, lai visiem skolēniem butu 10 balles - 100 %. Runa ir par 40 % (sākumā). Tātad ārstiem arī - ja gandriz pa pusei apārstējaja, jau ir kvalitāte... Patiesībā no ārstiem grib visus 100 %, pat, ja cilvēkam (pacientam) tuvu 100 gadiem. Tātad salīdzinājums ar mediķiem te nederēs.
Atbilde ne no Juglas. 2 nedēļas - jā, kā laika posms, bet nodarbību skaits atbilst nedēļas nodarbību skaitam. Ja tā ir matemātika, tad būs apmēram 5, ja fizika - tad 2 nodarbības. Tas ir noteikts attiecīgajos MK noteikumos (591)
Kur vien pagriežos dzīvē, satieku bijušos skolniekus, gan veikalā, gan pastā, gan slimnīcā, gan starp elektriķiem, gan santehniķiem, gan starp banku menedžeriem, gan starp dažāda līmeņa ierēdņiem. Ir arī retāku speciālitāti- ķīmiķi, vēsturnieki, inženieri, kuģu kapteiņi, virsnieki. Starp citu arī zinātņu doktori gan IT, gan citās sfērās, un nebija skolā neviens Svētais Pēteris, kurš sašķiroja skolēnus, kurš ir cienīgs dzīvot pēc kāda noteikuma. Zēns, kurš aizrāvās ar vēstures pētījumu, nekādi nevarēja matemātikas uzdevumus risināt uz seši. Tas, kuram aizraušanās bija IT, latviešu valodā cīnījās ar pieturzīmēm. Un tādas meitenes, kurām skolā mācījām komunicēt ar citiem, izauga par pedagogijas magistriem
par šīm partijām vairs nebalsošu!
NEKUR neredzu, ka kāds runātu par to, ka KATRĀ KLASĒ ir bērni ar atbalstu! Mācību grūtībām! Programmām! Tādu bērnu ir daudz!!!! VAI IZGLĪTĪBAS MINISTRIJA TO NEZIN?
Ja tantei būtu riteņi....Viss būtu skaisti un ideāli, ja visi bērni piedzimtu ar vienādām spējām mācīties un būtu ar vismaz 60% spēju visu uztvert un apgūt, un līdz skolai visi būtu saņēmuši labu uzturu un visjaunākās apmācības metodes sākot jau no pamperiem,un tad uz pirmo klasi, tā līdz vidusskolai, apģērbti, nodrošināti ar visu vajadzīgo, kopā ar vecākiem apbraukājuši vismaz tuvāko Eiropu un ieguvuši vispilnīgāko izglītību . Tad viņi varētu padomāt vidusskola, koledža, tehnikums, kur izglītosies . Var taču doties pa visu Latviju . Ceļa izdevumiem, uzturam un dzīvošanai šādam vidusskolniekam līdzekļu pietiek. un mēs skolotāji viņus sagaidītu visus tādus vienādi attīstītus, izglītotus vidusskolā. Idille. Cik viegli būtu strādāt, bet.......realitātē viena daļa bērnu no laukiem tad paliks vispār bez vidējās izglītības, jo nav jau līdzekļu, lai brauktu un mācītos citur. Tātad mēs šos jauniešus atstājam bez vidējās izglītības vispār, izmetam mēslainē. Tad būs labāk? Esam tak tik bagāti ar bērniem, ka varam to atļauties.
Šādu atalgojumu sistēmu vajadzētu izmantot arī pret viņiem...
bet vai driikstu 07.09.2018. 07:29:56
finanseet ar saviem nodokljiem tikai tos ministrus un deputaatus, kuri ir ar labu darba kvalitaati?
Varbūt esmu naiva, bet manuprāt arī "sliktajām" skolām ir savs uzdevums- tās strādā ar "sliktajiem" bērniem. Kā sliktais kļūs labāks bez skolas. Sliktajām skolām no valsts jāsaņem vairāk, jo tās cīnās ar valdības neatrisinātajām sociālajām problēmām.
Jautājums Juglas vidusskolas skolotājiem. 07.09.2018. 02:08:11
Man zināms, ka Juglas vidusskolā nesegmīgajiem skolniekiem ir vasaras darbi. Ha ha, apsola 2 nedēļas, bet reāli nodarbības ir vienu vai divas dienas, kuru laikā It kā tiek apgūtā visa gada viela un bērnam jākārto pārbaudes darbs. Protams, ka darbs tiek nokārtots nesekmīgi, bet skolēnu tik un tā pārceļ uz nākamo klasi. Arī tiem bērniem, kuriem ir atzinums par mājmācību, ilgstošas slimošanas dēļ, tā nav nodrošināta. Tad jautājums, kāpēc Juglas vidusskola ir tik ļoti pārvērtusies no savulaik populāras ģimnāzijas nekvalitatīvu izglītības iestādi? Kur ir tā ideja, ka skolēns ir svarīgākais izglītības procesā? Un vai šādiem skolotājiem būtu jāsaņem algas paaugstinājumu, kas atrakstās uz bērnu rēķina un nepilda pienākumus un solījumus? Vecāki uz skolu paļaujās, bet skolai un skolotājiem nospļauties.
Inga Vanaga 06.09.2018. 22:36:02
Aicinu izlasīt LIZDA mājaslapā rakstu par to,kā nonācām līdz slavenajiem MK noteikumiem par UN /VAI. LIZDA rīcībā ir Saeimas Izglītības,kultūras un zinātnes komisijas protokols,kas pierāda,ka ministrs pats piedalījās šajā sēdē un piekrita VAI. Par VAI bija vienbalsīgs komisijas lēmums un šodien Saeima 2.lasījumā to atbalstīja.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.