Lietotājvārds
Parole
Kāpēc pretnostatīt skolotāju "parasto" un "misionārus". Ja jau šo jauniešu apmācībām ir izstrādāts jauns modelis apmācībām, kāpēc to nepielietot arī citu pedagogu apmācībā, bet piedāvāt simtiem kursu ar garu garajiem nosaukumiem, bet pedagogi bieži ir spiesti n-to reizi klausīties dažādu pieejamās literatūras atgremojumu?
Vai nav smieklīgi un nožēlojami, ka skolotāja profesija kļuvusi par "neiespējamo" misiju Latvijā? Citās valstīs tā ir prestiža , bet Latvijā...
Lūdzu statistiku galdā! Skolā. Nevis izglītības uzņēmumos.
Patiesībā te izskan ļoti būtisks jautājums - kas IM dalībniekiem mācībās tiek tik ļoti citāds un citādi, ka viņi (esot? ir?) labāki par skolotāju parasto, ar parastu pedagoģisko izglītību. Un tas nav jautājums IM adresē - tas ir jautājums IZM un pedagoģisko augstskolu un studiju programmu adresē. Ja tur viss būtu kārtībā, nekādu IM nevajadzētu, viss notiktu augatskolā. IM ir ielāps uz IZM un pedagoģiskās izglītības caurā bikšdibena!
IM skolotājs bija lielisks, metodes- mazliet citas. Vienam otram skolēnam iedeva spārnus un prasmes- paldies!
to IM absolvents 19.09.2018. 13:26:16
No nesenās vēstures... Daudzi skolotāji (kam nebija pedagoģiskās izglītības), tāpat mācījās piektdienās un sestdienās, pie tam paši vēl maksājot par mācībām... Kur nu vēl sapņot par stipendiju...
Lasu komentārus un pārliecinos, kāpēc mūsu izglītības sistēma ir tieši tāda, kāda tā ir. Cilvēki bārsta "argumentus", kas ir cauri kā veca zeķe (piemēram, apgalvojums, ka liela daļa no Iespējamās misijas absolventiem nepaliek skolā, ir klaja nepatiesība; no sirds iesaku pārbaudīt statistikas datus); mums skauž tas, ka citi cilvēki par savu darbu saņem piemaksu, lai gan reinvestē atpakaļ daudz vairāk, turklāt mēģinām iestāstīt paši sev, ka nauda ir vienīgais iemesls, kāpēc cilvēki izvēlas kļūt par Iespējamās misijas dalībniekiem; daži apgalvo, ka visi skolotāji, ja vien viņiem maksātu vairāk, automātiski strādātu labāk, bet es tam neticu (lielai daļai no saviem kolēģiem es nemaksātu vairāk, redzot, ko un kā viņi dara mācību stundās vai kā attiecas pret saviem darba pienākumiem). Turklāt skolotāju atalgojums - tā ir valsts atbildība, nevis nevalstiskas organizācijas prerogatīva. Jūs arī uzņēmējiem pārmetat, kādu atalgojumu viņi maksā saviem darbiniekiem? Manuprāt, tas ir nogodīgi, ka par Iespējamās misijas absolventiem un kopienu runā un izsakās cilvēki, kuri tajā nav piedalījušies. Atšķirībā no citiem, esmu pabijis gan Iespējamās misijas mācību programmā, gan formālā pedagoģijas programmā. Tiem, kas tik ļoti apcer pēdējo, iesaku pašiem iestāties un pamēģināt. Un tad vēlreiz pārdomāt par savu viedokli. Mums vajadzētu beigt vispārināt, jo arī tā ir argumentācijas kļūda. Būtu lieliski, ja mēs kā sabiedrība beidzot pieaugtu un novērtētu to, ko cilvēki cenšas darīt, ticot tam, ka izglītība ir vērtība un katrs skolēns var būt veiksmīgs savā dzīvē. Tas, ka citi mēģina un dara, nenozīmē, ka tas nosaka ierobežojumus citu darīšanai. Turklāt šī ir mana svēta pārliecība: ja tu esi izvēlējies kļūt par skolotāju, iepriekš zinot kādi ir darba nosacījumi un atalgojums, tad tev nav tiesības atbildību par savu personīgo izvēli uzkraut uz citu pleciem. Skolēni nav vainīgi pie tā, ka tev par tavu darbu maksā maz, kas, jā, bieži vien ir neadekvāti. Taču tirgus ekonomikā spēles noteikumi ir skaidri: ja nepatīk, izvēlies darīt kaut ko citu. Izvēles iespēju pavisam noteikti netrūkst.
Parastā Es 18.09.2018. 23:40:23
Neprasme izlasīt komentāru??? Tad vajag rakstīt tā, lai uzreiz saprastu! Bet es vēl līdz šim nesapratu - ko īsti gribējāt pateikt - pastāstīt cik jums vienai vienīgai bija grūti izbraukāt uz studijām vai ko citu? ?Un stundas laikā pie maniem komentāriem pēkšņi uzradušies 27-28 mīnusi ir interesanti, tie labi parāda, cik viegli daži te, portālā, prot manipulēt ar it kā sabiedrības viedokli.
>>> Es, parastā 18.09.2018. 22:32:57
Šoreiz demonstrējat muļķību un nespēju izsekot diskusijas gaitai, kā arī neprasmi izlasīt kārtīgi komentāru... Jūs pati/pats taču arī katru gadu nestājaties augstskolā? Ak, un pārmetat citam liekulību! Cik liekulīgi!
Es, parastā 18.09.2018. 22:21:51
ak "BŪTU"??? Bet kāpēc ne ESMU gatava? Liekulība.
IM absolvents! 18.09.2018. 20:26:03
Jā, būtu gatava. Un, jā, esmu to darījusi nevis katru otro nedēļu, bet gan katru nedēļu, kaut arī mājās gaidīja ģimene. Lieki teikt - tērēts tika ģimenes budžets bez piemaksām par izvēli mācīt bērnus un būt izglītotai.
IM absolvent, man ir divi mg grādi un esmu doktorants, es esmu veltījis 11 gadus mācībām, bet tu raksti par diviem gadiem un dažām dienām nedēłā. Smiekli nāk par tādām mācībām. Paldies Dievam skolās vēl ir speciālisti ar atbilstošo izglītību, bet nevis ar tādiem kursiem!!!!
Es, parastā 18.09.2018. 18:03:11
Ja tev, IM absolvent, piektdiena ir METODISKĀ DIENA, tad Tavs lēmums ir to izmantot pēc saviem ieskatiem - brauc kaut uz Marsu mācīties! Man šāda diena ir otrdiena. Un nestāsti, ka tādēļ Tev nākas zaudēt stundas un saņemt nepilnu algu!!! - Tu saņem tikpat, cik citi par darba stundām plus vēl 200 eiro stipendiju. Un negauduļo labāk par savām problēmām, bet ņem un iestājies pedagoģijas fakultātē, ja reiz darbs skolā ir TAVA MISIJA un aicinājums!
Es, parastā 18.09.2018. 17:58:58
Strādāju skolā pilnu slodzi un KATRU NEDĒĻAS NOGALI bez kafijas, kūciņām, smalkmaizēm un 200 eiro stipendijas braucu, lai mācītos no 9:00 - 17: 00. Pildīju mājasdarbus, kārtoju eksāmenus un maksāju par savām studijām, kā arī visus ceļa izdevumus. Laiku atrāvu saviem bērniem. Kāpēc Tu, IM absolvent, uzskati, ka esi vairāk pelnījis saukties par misionāru? - tikai tāpēc, ka Tev tiek piekabināts šis termin - MISIONĀRS- komplektā ar papildus 200 eiro, kurus parastie skolotāji var nemaz necerēt jelkad saņemt?
skolotāja parastā > IM abs-am 18.09.2018. 17:51:24
Mēs pedagoģiju studējām 5 gadus... diendienā... un neviens mums par to neko nepiemaksāja! . . . . . Tieši otrādi - maksājām mēs! Un turpinām maksāt studējošo kredītus! Tad kāpēc gribi būt savādāks? Ar ko to esi pelnījis?
Es arī TUR biju ( pat vairākos pasākumos). Un, iespējams, ēdu tos pašus sendvičus un tās pašas lašmaizes! BET, es tur guvu patiešām daudzas vērtīgas idejas, kuras izmantoju. Jo man patīk mācīties un patīk iegūt kaut ko jaunu un paeksperimentēt to. Derēs- izmantošu tālāk, nederēs- nolikšu plauktiņā. . Iespējamā misijā darbojas fantastiski jaunie skolotāji, ar tādu degsmi un entusziasmu, kādu bieži vien mums trūkst. Jā, mēs esam izdeguši, viņi- tiek izdedzināti, jo misija- tās ir nemitīgas mācības ( laikam katru 2. nedēļu 2 pilnas darba dienas), tā ir stipri vien ilgāka gatavošanās stundām... Iespējams, ka tieši tāpēc daļa pazūd no skolām. Bez tam- no kurām skolām aizbēg? Vai visās skolās var nodrošināt pietiekamu stundu skaitu? Vai visās skolās algas likme ir vienāda? Be tes pilnīgi piekrītu iepriekšrakstītajam- arī mēs, skolotāji "vulgaris"esam pelnījuši kvalitātīvus kursus metodikā, ar novitātēm, nevis atsēdētus formālus kursus ķeksīša pēc, lai iegūtu nepieciešamās stundas. Un vēl- misionāri savstarpēji sadarbojas, ir viens otram atbalsts, var lūgt viens otram padomu, dalīties pieredzē. tas ir tas, kas mums trūkst. Vienas skolas ietvaros- tā ir vārīšanās savā sulā. Formālie pasākumi ar dalīšanos pieredzē ir formālimsms "šis pasākums ir novadīts, ķeksīti varam ielikt". Kā to mainīt un ko darīt- es nezinu. Tāpēc izmantoju šo iespēju- pa mazo durvju spraudziņu ielūkoties IM pasaulē un izmantot to foršo, ko es tur iegūstu. Un vēl- IM dalībniekiem visu laiku saka- tu esi foršs, tu vari, tu dari, tev sanāks. Viņi tiek celti. Kāda ir sabiedrības/ valdības/ mediju attieksme pret skolotājiem?- neko nemāk, neko nesaprot, strādā pēc vecām metodikām utt. Mēs tiekam gremdēti. HEI, IM- es par jums! Jūs esat enerģētiski un jaudīgi un mākat to nodot saviem skolēniem. Tas ir forši! :)
IM absolvents 18.09.2018. 16:46:37
Kolēģi, neaizmirsīsim, ka divu gadu garumā IM skolotāji katru otro nedēļu tiekas klātienes mācībās, kas notiek piektdienās un sestdienās, lai pilnveidotu svarīgas, skolotājam nepieciešamas prasmes. Pajautājiet katrs sev - vai Jūs būtu gatavi katru otro piektdienu un sestdienu divu gadu garumā veltīt mācībām? Turklāt darbs nav tikai uz vietas - ir regulāri mājasdarbi, mērķu un uzdevumu izvirzīšana katrai nedēļai un semestrim kopumā, savas darbības izvērtējumi u.c. lietas, kas ir jāpaveic katru nedēļu paralēli visām notiekošajām stundām, uz kurām gatavošanās arī prasa laiku. Jā, IM skolotāji saņem mācību stipendiju, jo viņiem piektdienās ir mācības, kamēr Jums, iespējams, piektdienā ir daudzas stundas, kuras novadot Jūs saņemat to pašu "stipendiju" algas formā. Iznākums ir visnotaļ līdzīgs, tāpēc nedomājiet ka kāds IM skolotājs šo izaicinājumu ir pieņēmis tikai naudas dēļ. Ir daudz citu būtisku iemeslu, kāpēc cilvēki izvēlas skolotāja profesiju.
Ja valstī labu izglītību nodrošina tikai Iespējamās misijas pārstāvji, ko tad māca augstskolās? Varbūt jāslēdz skolotāju studiju programmas un nauda jāpiešķir Iespējamajai misijai?
-->--> es tur biju 18.09.2018. 13:23:39
Vai tiešām kāds to nezina?
Gluži manas sajūta. Ja man prasa kas tad ir mans maizes darbs, kauns teikt,ka skolotāja,jo uzreiz var redzēt zīmogu man u pieres-ubags. Un tā nav MANA domāšana, var just to attieksmi,'skolotājs- pfff.
Mātes komentārs ir skaudra patiesība. Valsts un sabiedrība skolotāja profesiju ir degradējusi tik zem, ka, šķiet, izrāpšanās no šī zaņķa kļūst arvien neiespējamāka, vismaz ar paceltu galvu ne. Esmu skolotāja-tas ir gandrīz kauna traips biogrāfijā. Iespējamā misija un viss ,kas ap to saistās ,ir tikai viens apliecinājums iepriekš teiktajam.
es tur biju 18.09.2018. 12:13:10
es to pašu gribētu zināt. Biju tur smelties "jaunas zināšanas", kuras man "neiedeva" augstskola un daudzie obligātie kursi.
>es tur biju 18.09.2018. 12:01:28
Mmm, tik garšīgi! Un par velti! Kas sponsorē?
es tur biju 18.09.2018. 11:48:11
Biju šīs misijas pasākumā. NEKO jaunu-šie misionāri man nepateica! NEKO. Bet jā- kādi bij galdi! Lašmaizes, sendviči, kūciņas -bulciņas, kafijas un sulas utt. PAR KĀDU NAUDU?
Ja man papildus katru mēnesi dotu 200 EUR vienkārši tāpat! Eh!
Un cik daudz "misionāru" paliek skolās pēc tam, kad vairs nesaņem savas stipendijas? Kurš atbild par mācību sasniegumiem un eksāmenu rezultātiem, kad pēc pāris gadiem viņi pazūd un bērniem jāliek eksāmens? Skolotājs parastais pēc tam ir spiests visu izstrēbt un piedzīt, lai bērni varētu nolikt eksāmenus. Lai maksā skolotājiem to stipendiju un skolotāji strādās un pat nedomās par profesiju maiņu. Skolotāji joprojām pilda daudzus savus pienākumus tikai ar misijas apziņu, nevis par samaksu.
Pavisam īsi 18.09.2018. 10:42:43
Kur atnāk misionāri, tur pamatiedzīvotāji iznīkst. Padomājiet, kas ir misionāru saimnieks - globālās korporācijas.
"Misijas" saturs tiek slēpts... Iskatās, ka tā "misija" ir perfekto sistēmas kalpu kaltuve... Pēc mācībām šie "misionāri" aiz pateicības par veiksmīgo karjeru būs gatavi savus padotos pat verdzībā pārdot, ja vien "mecenāti" to palūgtu.... apmēram tā tas strādā...
Kāpēc šajā procesā izkropļots vārds "misija"?Ja ir misija , tad dara aiz labas gribas , bet ne par papildus samaksu!!!Patiesibā misija ir tas ko ikdienā dara skolotājs- brauc ekskursijās, rīko klases vakarus, diskutē garās sapulcēs u.t.t līdz bezgalībai neapmaksātā darba.
Pielieciet 200 eiro pie skolotāju algas visiem skolotājiem, tāpat kā misijas skolotājiem un skolās ieplūdīs daudz jaunu skolotāju, kā arī nepametīs darbus esošie, kā tas notiek pašlaik pēc 2 gadu nostrādāšanas skolās.
misija = nnaudaaaa.... 18.09.2018. 08:18:09
Tā tak kārtējā naudas izkrāpšanas - atmazgāšanas shēma un nekas vairāk....
Viena no iespējamās misijas priekšrocībām ir skolotāju jaunība un tā vai nu ir vai nav. Viņi jau ar to patīk skolēniem un tas nav maz. Stundās daudz strādā ar IT, to var darīt katrs skolotājs, ja bērnam ir mobilais telefons ar interneta pieslēgumu, ja nav , domā ko citu. Tas prasa laiku 2-4 h gatavošanos . Tikai tas ir tik mežonīgs ieguldījums, ka Iespējamās misijas jaunieši diezgan ātri pazūd no skolām, vismaz mūsu pusē. Varbūt, ka citur pieturas. Eksāmenu rezultāti šobrīd neko daudz neatšķiras misijas skolotājiem no pārējiem, tā kā nenoliekam vien sevi paši. Slikta Sistēma - tūlīt būs vēlēšanas, palasiet deklarācijas, pastrādājiet mājas darbu kā vēlētāji, izlasām internetā kādus brīnumus kurš sola un balsojiet. Neviens nepatīk, ejiet paši par deputātiem vai prasām no saviem ievēlētajiem deputātiem, kā viņi pilda ko solījuši , visu laiku. Ko mēs darām - čīkstam un apvainojamies par jebko. Kā teica viens psihoterapeits, mācāmies atkārtojot. Ja visu laiku esam čīkstējuši, tad nu šī prasme ir izkopta līdz pilnībai. Mēs čīkstēsim par jebko, nevajadzēs pat iemeslu, uz līdzenas vietas atradīsim. Saņemamies. Mēs arī varam un esam labi, un nekā labāka par mums jau šai sistēmai nav un nebūs, tuvākos 5 gadus pilnīgi noteikti un gan jau vēl 5.
Varbūt neturiet zem pūra tās gudrības, kas tiek atklātas tikai "Iespējamai misijai"! Māciet tās visiem pedagogiem! Kāpēc gribas, lai rezultāti izglītībā ir visiem bērniem, lai labi māca visi pedagogi, bet reāli domas ir tikai par "Iespējamos misiju", kas patiesībā ir miniatūra daļiņa, kas nāk un iet, par kuras rezultativitāti nav nekādu pētījumu? Tā ir apzināta kaitniecība - ar izcilām metodēm apskaidrot tikai misijas jauniešus. Mainiet augstskolu programmas un apmācības, jo visi pedagogi taču nāk no tām! Māciet visus pedagogus "Iespējamai misijai"! Vai tad negribat, lai visi skolotāji strādā tik labi? Pagaidām "Iespējamā misija" ir kaut kas apzināti elitārs, un kāda interesēs ir to tādu turēt.
kā vien var - aizklāti un nereti atklāti pazemo strādājošos skolotājus "ārpus misijas". apbrīnojama valstiņa. tas brīdis jau vairs nav tālu, kad nebūs, kas klasēs iet. tad sūtīsiet iespējamo misiju, kurai bez problēmām finansējums atradīsies. bet skolotājiem vispirms jānoklausās pazemošana un nekrietna izrunāšanās , pirms par grašiem paceļ to milzīgo algu, kas uz rokas par slodzi sastāda milzīgus 480 vai 490 eiro. vienīgais, kas vēl ļauj strādāt skolā, ir bērni, viņu mīlestība un vajadzības... ja nebūtu bērnu, tad neviens skolotājs šo sistēmas ņirgāšanos tik ilgi neciestu. nekāds finansējums neglābs arī iespējamo misiju, iekams valsdība nepārskatīs savu attieksmi pret pedagogiem, kas pašaizliedzīgi un nesavtīgi strādā, paciešot nabadzīgo algu un nemitīgos cieņas aizskārumus. iekams nemainšies iestrādātā nekam nederīgā sistēma. iekams "augšas " nenovērtēs izglītības, tātad arī skolotāja nozīmīgumu. kas ir iespējamā misija pret tūkstošiem krietnu skolotāju, iedvesmojošu, aizrautīgu, un galu galā pacietīgu pret visu , kas "no augšas" nāk pār viņu galvām ar apbrīnojamu regularitāti. Latvija neciena ne savus skolotājus, ne sirmgalvjus, ne bērnus....un ne pie kā laba tas nevar novest.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.