Lietotājvārds
Parole
Skolotājai, kas redz cauri 21.11.2018. 10:28:59
Tā lieta, kas skolas kā mācību institūcijas kultūrā, ir jāmaina - Jūsu izpratne, ka 'patstāvīgā atrašana' ir iedot biezu stāstu vai blenzt uz piemēriem. :(
vēl vienu stundu likt klāt 70% bērnu nepiekritīs un kāda tam jēga drāmai stundā dzīves pieredze nav bērniem vēl lielāks stress uz mācībām atbalstiet neviens negribēs vēl vienu bļ@viens stundu.
Tas, kurš redz visiem cauri 20.11.2018. 19:14:40
Bet sakiet man lūdzams - priekš kam šo visu? Redzot esošo projektu vārdā "Kompetences", vairāk izskatās ka tā realizācija iedzītu mūs nekompetencē. Iespējams, ka labāk būtu ja viņi intervētu skolēnus un uzklausītu skolotājus kas sistēmā ir jāuzlabo nevis uz savu roku jāmēģina kautko labot un tikai visu ielaist purvā. Šī 'patstāvīgā atrašana' ir pielīdzināma šādai analoģijai: 1. klases skolēnam, kurš nezin it neko no angļu valodas iedod ļoti biezu angļu stāstu un lai no tā mācās. Vai arī blenzt uz augstākās klases matemātikas piemēriem lai redzētu elementāru kāpināšanu. Es sekojoši uzskatu, ka tomēr skolotājs ir vajadzīgs, it īpaši skolēniem kuriem neiet ar mācībām tik labi kā vajadzētu. Citādāk jau visus skolotājus var atlaist un likt bērniem mācīties no kautkādām darba lapām, kuram starp citu ir slikts dizains kas novērš uzmanību un diezgan daudz kļūdu. Es ceru, ka šis projekts tiks labots vai atcelts.
Tas, kurš redz visiem cauri 20.11.2018. 19:14:21
Bet sakiet man lūdzams - priekš kam šo visu? Redzot esošo projektu vārdā "Kompetences", vairāk izskatās ka tā realizācija iedzītu mūs nekompetencē. Iespējams, ka labāk būtu ja viņi intervētu skolēnus un uzklausītu skolotājus kas sistēmā ir jāuzlabo nevis uz savu roku jāmēģina kautko labot un tikai visu ielaist purvā. Šī 'patstāvīgā atrašana' ir pielīdzināma šādai analoģijai: 1. klases skolēnam, kurš nezin it neko no angļu valodas iedod ļoti biezu angļu stāstu un lai no tā mācās. Vai arī blenzt uz augstākās klases matemātikas piemēriem lai redzētu elementāru kāpināšanu. Es sekojoši uzskatu, ka tomēr skolotājs ir vajadzīgs, it īpaši skolēniem kuriem neiet ar mācībām tik labi kā vajadzētu. Citādāk jau visus skolotājus var atlaist un likt bērniem mācīties no kautkādām darba lapām, kuram starp citu ir slikts dizains kas novērš uzmanību un diezgan daudz kļūdu. Es ceru, ka šis projekts tiks labots vai atcelts.
Им просто больше нечего делать Лучше бы что то реально нужное сделали
jā vai ne. Es arī esmu lielā sajūsmā par projektu. Veci cilvēki lūdzui neiesaistaties jūs neesat svarīgi.
Jūs visi reāli esat dīvaini. Es gribu drāmu un visi mani draugi arī.
Kada jega no vel viena sviesta
yall winy kids just grow up damn smdh. like gabals nokritīs ja būs drāmas stundas. ta reali nav jusu izvele atstaiet to politikiem jus siikie.
Cilvēku Jūs reāli esat tik debīli tapēc jūsu bērni arī tadi dumji nevar divus vārdus latviešu valodā pateikt. Drāmas nodarbības ir svarīgas Jūsu pašu stulbo nekam nevajadzīgo bērnu attīstībai. Iemācaties normāli domāt un neizteikt savu asi nepiemeroto viedokli. Reāli man kā skolniekm jāmācās sūda vizuālā un majturība. PRIEKŠ KAM?es noteikti par drāmu.
Nost ar "Kompetencēm"!!!! Visa pasaule to novērtēja kā izgāzušos projektu, pēc kura lietošanas, zināšanas strauji kritu;šās. Klasiska iZglītība ir vērtība.!! Mainām metodes, bet ne saturu!!!
Mēs, skolotāji, to visu jau darām. Nevajag to saukt par drāmu!!! LIteratūra, un viss!!!!
Man nekas nav iebilstams! Tikai , lūdzu, gādājiet materiālus, ar ko strādāt. Pagaidām "karalis ir pliks", bet IZM mums apgalvo - skaists tērps.... Man maksās par materiālu sagatavošanu ??? Neticu
Arī sena skolotāja. Te parādās mūžvecais uzskats- skolotājs noliec galviņu un pilda pavēles, arī aplamās. Iebilst nav paredzēts. Tomēr jāizjūt skolas vide un jāparedz rezultāts.Lai ir pārtmaiņas , bet pamatotas, argumentētas.
> skolotāja & sena skolotāja 20.11.2018. 12:43:04
Ja Jūs visu to jau darat un protat, tad par ko ir Jūsu satraukums? To ko darat papildus pēc stundām un ārpus programmas tagad varēsit normālā veidā. Kas ir Jūsu problēma? Jāpaņerkst līdzi visslikti.lv žurnālistiem? Papildus vēl kursos varēsit iet par teātri, kino, režiju? Tiem kas neko tādu nedara - saprotu satraukumu- jauna lieta, bet par ko sāpe tiem, kas to jau dara?
Vienkārši nauda ir jāiztērē. Tā bija ar kvalitātes pakāpēm, tā būs arī tagad. Un kā ''Kultūršokā'' teica viens gudrs kungs, kad viss izgāzīsies, vainīgi atkal būs skolotāji.
UN KUR TAGAD IR TĀS KVALITĀTES MAPES, kas skoloājiem savā brīvajā laikā bija jāuzcep? Arhīvos, muzejos, miskastēs?? Kam tādas vajag?
gadiem, GADIEM ilgi bērniem mācu spēlēt teātri, izteiksmīgi runāt, skatuves runu, uzstāšanos- man nav nepieciešams iet apgūt, kā mācīrt DRĀMU. Kauna nav nemaz tai IZM. pataisa atkal skolotājus sabiedrības acīs par stulbeņiem un neprašām, un nesaprašām. ar vecākiem parunājiet - katros Ziemassvētkos bērni gatavo izrādītes vai savus koncertiņus ar dzeju un dziesmām. Tak ne Oliņa, ne pārējie naudas apguvēji skolai tuvumā nav laikam stāvējuši, diez kurās skolās savējos bērnus izglītojuši,. ka neko nezina, kas notiek skolās.
Sena skolotāja 19.11.2018. 20:56:25
Patiesībā, tas nav nekas jauns!!! Un tam nav vajadzīga atsevišķa papildus stunda, jo tā ir viena no mācību metodēm, ko jau pielieto visu laiku, mācot literatūru, tikai nekad to neuzsver: "Tagad būs DRĀMA, jo mācīsimies lasīt lomās, vai izteiksmīgi norunāt dzejoli." Visi bērni uzstājas klases priekšā. atbildot uzdoto dzejoli no galvas vai prezentējot savu projektu. Kaut kas tāds var ienākt prātā tikai tam, kurš nestrādā skolā un nepārzin latviešu valodas un literatūras saturu. Bet tie jau, parasti, ir tie lielie mācītāji. Piekrītu, ka šis farss izskatās pēc naudas atmazgāšanas.
Pilnīgi piekrītu mammas teiktajam. Sen skaidri zināms, ka mūsu sabiedrības elitei vajag cilvēkus, kuri NEDOMĀ, NEATCERAS, NEKO NEJĒDZ. Paskatieties uz vēlēšanām! Visu aizmirstam un kā muļķa aitas ticam tikko solītajam. Bet ..tur ir gudri gājieni (atsauc pat no Eiropas parlamenta, lai realizētu savus personīgos mērķus).
esim nav izpratnes par to drāmu, kāda būs skolā. Ja tēlos visi, kā domā esis, tad esim iedos piem., kociņa lomu kādā lugā (jo jāiedalās VISIEM), varēs tēlot kociņu - šūpoties vējā, birdināt lapas. Lūk, tā esi, būs TAVA PERSONĪGĀ drāma! Visiem nepietiks galveno lomu! Bet, ja nemācēsi uzrakstīt iesniegumu darbā, tas nekas! Citi mācēs! Nemācēsi dziedāt, tas arī nekas! Citi mācēs1 u.ttt
Es saprotu, ka izglītības saturs ir jāpilnveido. Es esmu par! Bet, bet, bet... bet jaunajam ir jābūt labākam, nevis degradējošam. Lūkojos uz jauno Lielvārdes latviešu valodas, literatūras grāmatu. Šausmas!!! Nav Zīles "sēklińu". Nav nekāda uzskatāma, uzmanību saistoša valodas likuma punkta. Bērnam pašam ir jāizzīž viss? Tā ir jūsu jaunā kompetence? Nu jā, drāma... Cik jauki! Iemācīsim bērnu tēlot, ka visu saprot, iemācīsim - izvairīties no neērtām situācijām! Būs kompetents mazais čūskulēns? Kā Jums tīk mana drāma ?
Naivs jautājums IZM 19.11.2018. 11:55:54
Vai tiešām,lai atmazgātu un sabāztu kabatās Eiropas naudu,jāiznīcina izglītības sistēma?
Priecājos, ka šogad beidzu skolu un šos murgus man nenāksies piedzīvot.
Kaut kā taču tie bērni ir jāizklaidē, jo mācīties gribošos var uz rokas pirkstiem saskaitīt.
mūzikas skolotja 18.11.2018. 17:44:09
baidos ,ka mūzikas priekšmetam noņems stundas un atdos drāmai. Dzirdeju, kā pec jaunā standarta mūzika kā priekšmets eksistēs tikai līdz 6.klasei. Kas būs ar 7.-11. klasēm. Tikai kora pulciņš? Vai pēc skolas izvēles? Un mums nebūs stundas...Skraidīsim pa 2-3 skolām.
Es par dramu, jo koros, teātra pulciņos , runas konkursos biezi piedalās vieni un tie paši skolēni, netiek aptverti visi. Par drāmu - lielai daļai rakstītāju nav izpratnes, kas ir drāma, ka ar to strādā, kā tā sasaistās ar literatūras mācīšanu tagad. Vienmēr esmu domājusi, ka drāma sen vajadzīga skolā , tikai gan kā atsevišķas stundas literatūrā.
Lai cik skumji tas nebūtu, bet "drāma" un pārējās "fi gņas" tiks ieviestas. Tiesa paies pāris gadu un ar klusām tiks aizvāktas no mūsu redzes loka. Pamatojums visai vienkāršs - Eiropas fondi. Pietiekoši lielus līdzekļus darba drupas, to koordinātori, idejiskie līderi un citi mahinatori ir paspējuši "apgūt". Ja kāds(-i) tagad augstākajā līmenī apšaubīs kompetenču lietderību un tai Eiropas medus straumei piegriezīs skābekli, tad: pirmkārt, ierēdņu korpuss parūpēsies viņu " nolaist pa kāpnēm", otrkārt , Eiropa pieprasīs atmaksāt notrallinātos līdzekļus, bet kas atmaksās? ne jau nu ierēdņu korpuss, atmaksāt nāksies valstij, ierēdņi būs pliki un nabagi, tātad izdevīgāk būs pamuļļāties lai valsts naudiņa aiziet "lielo ideju" realizācijai. Identisks piemērs - kvalitātes pakāpes. Entie Eiropas miljoni izlietoti, entie valsts milsoni, entie baobabi pārstrādāti mapēs ieguldītajiem papīriem, bet kāds sausais atlikums? Ik katrā intervijā tiek bazūnēts par skolu zemo kvalitāti. Es visu šito pasākumu nosauktu par Kombuļu lāzeršovu Nr3. Žēl tikai tik daudz bezjēdzīgi izniekotie līdzekļi.
Eiropas naudiņa apgūta - jaunais mācību saturs "uzcepts" , bet, kā to "pīrāgu" ēdīs un kas ēdīs? Lūk, arī drāma.
Fa mažora nosauktajos priekšmetos stundas patiešām ir plānots noņemt. Tā vietā būs,kas??? Apdraudēta ir bērna vispusīga attīstība.
Atbildot ... Arī dziedāt, dejot, spēlēt teātri IR JĀIEMĀCA. To dara mūzikas (kori, ansambļi, u.c.), literatūras (teātris,u.tml.) skolotāji, kā arī pulciņu vai fakultatīvo stundu skolotāji, kuri caur to iemāca skatuves kultūru (stāja, dikcija, dreskods, u.c.) Tās arī ir DZĪVES KOMPETENCES, lai varētu publiski uzstāties un prezentēt PAMATA ZINĀŠANAS. Nekāda muļķīga drāma nepalīdzēs, ja noņems, piem., 6.klasē noņemtu mūzikas, literatūras stundas.
Tad nu gan jaunums, novitāte -varētu padomāt , ka līdz šim visas tās prasmes , ko tagad sola drāmā apgūt, literatūras un valodas stundās nemācīja un praktiski nemēģināja? Vai tie DRĀMAS" izgudrotāji standartus ir palasījuši literatūras un valodas stundas pavērojuši klātienē? Visu jau tagad mācām un mēģinām stundās , man jauninājums ir kā akmens atkal skolotājam sejā, jo sabiedrībai tiek pasniegts, ka skolēni līdz šim laikam tikai sēdējuši truli solos un lasījuši. Fui, kā izglītības ministrija pati tagad pasmejas par skolotāju darbu publiski un maldina sabiedrību, ka skolotāji strādā stagnējoši un vecmodīgi, manuprāt , jaunā standarta gudrotājiem pašiem ir zināšanas sūnās, kas vispār notiek skolu mācību procesa organizēšanā, jo skolotāji jau labu laiku savas stundas veido ar skolēnu praktisku līdzdarbošanos un radošajām izpausmēm, sevis pasniegšanas prasmēm, jo to prasa gan standarts, gan sadzīves prasmes -iekļauties un izpausties sabiedrībā.
Negribas nevienu apvainot, bet...iepriekšrakstītājs lai aiziet uz skolu strādāt. Ja skolēns (nedomāju, ka optimālā līmeņa pārstāvis, ja tā raksta) , lai izmācās un izbauda misijas darbu. Ja vecāks, mūsdienu izglītības iespējas pārkvalificēties. Varēs taisīt skolā komēdijas un uzjautrināt sevi un kolēģus.
Kāda pārslodze skolotājiem??? Bērnu ir daudz mazāk nekā pirms 10 un 20 gadiem! Kādu algas paaugstināšanu prasa-lai izpilda savu darbu kārtīgi! Drāmu te taisa!!!
>>>>>>>>Literatūras skolotājai 16.11.2018. 07:56:36 16.11.2018. 21:55:56
Tas būs atsevišķs modulis (kam paredzētas savas stundas), ko mācīs cilvēki ar atbilstošu izglītību un šo izglītību apliecinošajiem dokumentiem. Man ir jautājums, kas ir šie cilvēki? Kultūras akadēmijas studenti? Aktieri? Neesmu dzirdējusi, ka skolās ir drāmas speciālisti, ja nu vienīgi teātra pulciņu skolotāji. Un ko īsti nozīmē modulis?
Visi priekšmeti var būt kādam vajadzīgi, mūsu izglītības sistēma ir sliktāka nekā citas valstīs tikai tāpēc ka mēs nevaram paši izvēlēties sev priekšmetus un eksāmenus
Mājās, kad jāpilda skolas zinību mājas darbi... tādas drāmas gadās redzēt....
Учитель из русской школы. 16.11.2018. 13:51:19
Конечно, у нас в каждой школе по несколько специалистов по драмме. Латышкий язык в русских школах некому преподавать, а они про драмму думают. Смех!
Vai paši viņi saprot kā strādāt un ko mācīt? Vai ir iemācījušies savās skolās skaisti savirknēt vārdus, ar to pietiek.
un, ja nu, veidojot kompetences, kādam tās neveidojas ne 40 minūtēs, ne visā mācību gadā ? integrēsim klāt ? vai diferencēsim nost ? vai dramatiski analizēsim - kāpēc ? un kāpēc tieši drāma ? varbūt labāk - komēdija, vismaz es to tā uztveru; stoiciskā mierā,- pārdzīvojām kodoskopus, pārdzīvosim arī drāmas . . .

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.