Lietotājvārds
Parole
Izglītībai ir jābūt pa līmeņiem, arī atestātiem, skolu beidzot. Tad varēs bērniem dot uzdevumus atbilstoši viņu spēju līmenim, nevajadzēs pievilkt aiz matiem.
state tutti bene? 03.02.2019. 16:16:09
(No itāļu valodas Vai viss kārtībā?) Droši vien Saeimas caurkritušajiem pedagogiem utml.vajag darbu un atbildīga centra cienīgu atalgojumu. Lai nāk uz skolām un praksē rāda, kā tikt galā lielās klasēs, kur skolas vadība pieprasa saglabāt katru bērnu, ka tik neaiziet prom (nauda seko skolēnam!), lai kā viņš cūkotos un izturētos pret pieaugušo - skolotāju! Kur nu mācības un to šādi "darboņi" labi zina! Vai maz mums ierēdņu! Tad šādi jaunā IZM ministre "cīnās" ar ierēdņu skaita samazināšanu.
Nu vistkopja alga 1000 jau arī uz papīra. Bet skolotājam 780.
Indiāņu sakāmvārds māca: Ja tu redzi, ka jāj uz beigta zirga, kāp nost! Bet pie mums to "beigto zirgu" vēl mēģina un mēģina uzlabot... Skolotāji ar atbilstošu izglītību un lielu pieredzi apgalvo - NESTRĀDĀ! Skolotājs klasē viens, to iekļaujamo - prāvs pulciņš (manā klasē - 9 no 20 !), turklāt katrs ar savām problēmām, mācību stunda tik gara, cik nu ir .... Bet ierēdņi tik dibina centrus un darba komisijas.
matemātika RĪgā 01.02.2019. 12:44:16
Strādāju mikrorajona skolā, kur bērni ir dažādi, sākot no olimpiāžu laureātiem un beidzot ar 56. kodu. Man ir paveicies, ka koda bērni nav agresīvie autisti, vai uds, bet matemātiku viņi vienkārši nevar iemācīties. Mācību pārzines liek veidot atvieglotus darbus, kuros atvieglotās atzīmes sanāk sekmīgas un tas bērns tā iet līdz 9. klasei. Dažiem vecāki izkārto atbrīvojumu no eksāmena, lielai daļai nē. Viniem pienākas "atbalsts". Bet, ja visu laiku bija atvieglotie darbi, tad ar atbalstu vienalga eksāmenā, kuru Rīgā labo centrāli, iegūst 1-2 balles. Viņi arī citos eksāmenos dabūtu to pašu, bet tos labo skolā, nu paši saprotiet. Un situācija tāda ka "Mūsu skolā vienīgais priekšmets, kurā izkrīt vairāki skolēni, ir matemātika. Kas vainīgs? Skolotājs, protams.". 'Tāpēc, es domāju, ka jebkurā iekļaujošās izglītības gadījumā ir jābūt automātiskai atbrīvošanai no eksāmena. Pretējā gadījumā - tā ir ņirgāšanās par skolotāju un arī par bērnu.
skolotājai 01.02.2019. 12:38:36
Cienītā, Jūs gribējāt taču teikt-800 uz papīra, ne tā?Jo, ja Jums 800 uz rokas, gribētos zināt, kurā skolā un par cik lielu slodzi var dabūt TIK LIELU algu...:(
Realitātē labie bērni aizies uz citu skolu, ja tāds uds traucēs visu klasi
Būs jauns centrs, būs algas tā darboņiem. Šodien TV noskatījos raidījumu, kurā uzstājās Balticovo pārstāvis, kurš norādīja, ka vidējā alga zemākajam personālam (vistkopim) ir 1000 eur, bet nenāk cilvēki strādāt. Bet skolotājs pārlaimīgs par nepilniem 800. Kauns!! Un kāda motivācija iekļaujošai izglītībai? - nav mums reāli skolotāja palīga, bet stundā ar 30 bērniem jāpagūst gan sagatavot spējīgākos olimpiādei, gan risināt iekļaujamo bērnu problēmas. Vistas vismaz vienāda līmeņa, bet iekļaušanas!!
Varat piekrist, varat nepiekrist, bet pēc manas līdzšinējās pieredzes iekļaujošā izglītība NESTRĀDĀ! Nu nav tam skolotājam 25 bērnu klasē sniegt to individuālo pieeju un reizē nodrošināt kvalitatīvas stundas pārējiem bērniem. It īpaši, ja tādi bērni mēdz būt pat 5 vienā klasē! Vienīgi bērni, kurus tiešām varam iekļaut, ir bērni ar vieglām uzmanības problēmām vai fiziskiem trūkumiem. Bērni ar lielām uzvedības problēmām un spēju koncentrēties 15 sekundes, ir šausmas skolotājam, bet, galvenokārt, SKOLĒNIEM! Uz kā rēķina mums tā iekļaujošā izglītība darbojas? Uz pārējo bērnu rēķina!
Izskatās, ka skolās jau tagad ir nepieciešmība pēc 2x lielāka palīgu skaita kā ir skolotāju. Palīgs ir vajadzīgs gandrīz katram 2. skolēnam. Uz ko mēs tiecamies? Visus resursus veltīt neaudzinātu un izlaidīgu bērnu savaldīšanai?
Centrs ir lokāls iestādījums - tas nelīdzēs ikdienas vajadzībai palīdzēt bērnam ar dažāda veida sociāla vai psihiska rakstura problēmām un nelīdzēs skolotājam. Var dot ieteikumus, cik grib, bet pat 1 bērns ar izteiktiem uzvedības rakstura traucējumiem (kas jau robežojas ar klīnisku diagnozi), pakļauj savai vardarbībai visus 20 pārējos bērnus. Teiksim atklāti: tā ir vardarbība pret visiem, kas atrodas blakus šim bērniņam. Bet ja tādi ir 2 - 3? Nevajag atbalsta centru, bet vajag atbalsta personālu skolās, kas piedalās stundās vai nodarbībās.
Nezinu, kas tie gudrie termini Uds.. bet zinu, ka ir traki grūti citiem bērniem mācīties, ja klasē ir 1 tāds aktīvists, kuram skolotāja ļauj darīt da jeb ko(staigāt pa klasi, runāt nevietā, dzert, utt.) , jo nezina kā ar to situāciju tikt galā... Var tik noplātīt rokas...tā ir, un neko nevar darīt..
Pat, ja vecāki situāciju risina. Kādas ir viņu iespējas? Kāda atbalsta sistēma ir pieejama vecākiem, kuru bērniem ir UDS, UDHS? Epizodiski jā. Bet regulāri, katru dienu? Šāds bērns ir jāiekļauj 25-30 bērnu klasē. Apkārt esošais, lielais bērnu skaits UDS, UDHS bērnu vēl vairāk uzbudina, uzvelk. Šādiem bērniem ir nepieciešams mācīties mazās klasēs, kur skolotājs spēj sniegt nedalītu uzmanību, kur nav daudz, uzmanību novērsošu faktoru.
"...kā skolai rīkoties situācijā, ja skolā ir agresīvs bērns, kurš apdraud apkārtējos, bet vecāki situāciju nerisina. I. Juhņēviča norādīja, ka sākotnēji skolai ir tiesības uz vienu dienu izolēt šo skolēnu no pārējiem, nodrošinot viņam apmācības citā telpā" Vienkārši burvīgi: Pirmkārt - uz vienu dienu"" - un ko darīt otrajā dienā? un trešajā, ceturtajā? Otrkārt - Kas ar šo vienu bērnu strādās visas stundas? Laikam iedomājas, ka skolās ir kā ministrijā - kur vesels bars ierēdņu dzerdami kafiju imitē darbu-, ka tā vienārši kāds darbā esošs un tajā pašā laika brīvi klīstošs skolotājs var ņemt to bērnu un mācīt?!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.