Lietotājvārds
Parole
to mammītei 12.02.2019. 09:23:28
"tāpēc man nav laika stundai sagatavoties" Jā, mīļā mammīt, nav gan laika, jo man maksā tikai par tām stundām, ko es strādāju klasē. Varbūt Tu savu darba dienu beidz un sāc otro maiņu, bezmaksas, vakarā? Tevi vīrs jau sen no mājas būtu izdzinis!
Rīgas skolā vizuālās mākslas skolotāja augstāku atzīmi par 8 neliek. Kā bērns varēs konkurēt ar vērtējumu, kur citā skolā skolotājs ir licis augstāko atzīmi 10? Ja aizvien daži skolotāji domā, ka bērns zin augstākais uz 8, skolotājs uz 9, bet Dievs uz 10, tad tā, atvainojiet, ir tumsonība, kuru nekontrolē nedz skola, nedz ministrija. Ja vērtējums ir paredzēts no 1-10, tad ir absurdi, ka visā klasē neviens nezina uz 9 vai 10 gada laikā. Ir kāda kontrole šādiem absurdiem skolotāja uzskatiem?
" Kad septembrī atnāk 6 jaunu pasniedzēji, neviens ilgāk par 2 mēneši nepalika. Direktors plāta rociņas, mācību daļa atrod iemeslu, kādēļ netikties ne ar vecākiem individuāli, ne uz klases sapulcēm. Kur lai iet un sūdzas, kā rīkoties, lai piespiestu darīt savu darbu kvalitatīvi un mainīt skolas notrulināto attieksmi?" Vai nav jau pārāk daudz centienu "piespiest darīt darbu kvalitatīvi" un censties jebkuriem līdzekļiem izglītot mācīties negribošus jauniešus?... Interesanti, kāpēc tie 6 jaunie pedagogi aizgāja jau pēc 2 mēnešiem - vai ne dēļ pārspīlētām prasībām, skolēnu un vecāku attieksmes dēļ, ar to visu nesamērojamā ( relatīvi mazā) atalgojuma dēļ. P.s. Bet uz reālu algas pielikumu pedagogi var cerēt pēc gadiem desmit, kad tiešām vairs nebūs, kas skolā strādā, vecie aizgājuši, jauno vairs nav...
Un konsultācijas ir tikai un vienīgi savas algas celšanai un slikto atzīmju labošanai, bet ne galvenajam - konsultācijām un skaidrošanai. 11.02.2019. 18:08:22
Jā! Piekrītu. Mācu no 6.-12. klasei, nevaru strādāt individuāli, jo konsultācija nav privātstunda, ko apmeklē viens bērns.
...mūsu skolotāju Rīgas vsk. autoparks šogad nomainījās pa 70%, bet kvaltitāte matemātikā, informātikā 28 skolēnu klasei ir vidēji 5 balles. Ļoti labs kvalitātes rādītājs
Kvalitāte īpaši Rīgas skolās ir ārpus visas kritikas. Kā var būt kā informātikā, matemātikā klases vidējā atzīme uz 28 skolēniem ir 5 balles! Vai tomēr nav jāskatās nevis kvantitāte, bet pasniedzeja kvalitāte - māk vai nemāk veikt savu pienākumu, nevis bļaut, ka man maksā maz, tāpēc man nav laika stundai sagatavoties? Un konsultācijas ir tikai un vienīgi savas algas celšanai un slikto atzīmju labošanai, bet ne gavenajam - konsultācijām un skaidrošanai. Skolas vadībai atbilde, nepatīk, ejiet prom, mums trūkst pedagogi. Kad septembrī atnāk 6 jaunu pasniedzēji, neviens ilgāk par 2 mēneši nepalika. Direktors plāta rociņas, mācību daļa atrod iemeslu, kādēļ netikties ne ar vecākiem individuāli, ne uz kalses sapulcēm. Kur lai iet un sūdzas, kā rīkoties, lai piespiestu darīt savu darbu kvalitatīvi un mainīt skolas notrulināto attieksmi?
Tā arī ir, kā raksta. Te mēs muldam visu ko : neieviešam kompetences)! Skat.,kā tik tiek kāds kolēģis TV! Acis vien zib, kā stāsta, cik labi strādāt ar kompetencēm, kā sadarbojas ar kolēģiem (pa kuru laiku? vai pasaka, ka papildus savā brīvajā laikā un par baltu velti! Ne taču!), cik skolēniem pieaudzis zināšanu līmenis (ne nu audzis, nekā!). Paši esam hameleoni palikuši! Baidāmies teikt taisnību? Ko tad gaidām? Kliņģeri no gaisa nekrīt!
Vispār jau dīvaini. Galvenais "kvalitātes" kritērijs mūsu valstī ir skolēnu skaits uz vienu skolotāju... Interesanti, ko mācījušies ministrijas ierēdņi, ja šādu kvantitatīvu rādītāju pieņem par kvalitātes rādītāju!...
Nu jā, ir jau, kas arī 80 gados strādā. Jaunie un ne tik jaunie, kuri ir palikuši bez darba jo skola likvidēta vai slodze samazināta līdz 0,5 un, lai izdzīvotu ir jāmeklē 2. vai 3.skola kur piestrādāt, nemaz nevar atrast šādu iespēju. Jo ir atsevišķi jau sen pensionētie kas ar zobiem un nagiem turās savā amatā, kliedz par zemu algu un "kad mēs augām tad tā nebija", utt. Ne jau visi, protams, bet daļa tādu ir!!!
Pie mums ir pierasts bāzt visu vienā maisā. Eksāmenos vienādi uzdevumi visiem, tā ģimnāzijas, kur stundu skaits priekšmetā lielāks, var spīdēt. Mums parastajiem tie skolnieciņi ar uztveres un citiem traucējumiem - eksāmenā dabūn tos zemos punktus. Izglītībai ir jābūt līmeņos, novērtējumam ir jābūt līmeņos, gala rezultātam ir jāparāda līmeni, kurā bērns ir strādājis un spējis uztvert.
un ne tikai lauku skolās!
Ir fakti, ka lauku skolās strādā skolotāji, kuriem jau 70 gadi un pāri, jo jauno kadru nav!
Ja aizietu tie, kas jau pensionāri. Trūktu gan! Pagaidiet kādus gadus piecus, tad redzēsiet! Jauno maiņas nav! Būs liels iztrūkums. Jaunie uz skolā neiet (arī algas dēļ!), sevišķi vīrieši! Puiši taču studē pedagoģiju! Kur viņi paliek?
Cilvēki "no malas" nenojauš, kā pieaug to bērnu skaits, kuriem ir dažādi traucējumi!
Nesaprotu gan, kā īsti novērtēt skolotāja kvalitāti? Izcils šefpavārs un izcils skolotājs? Ideāli pagatavota karbonāde, visi laizās un slavē? Ideāls skolēns - olimpiāžu uzvarētājs, ar vidējo atzīmi virs astoņām ballēm ("Gudrs, vēl gudrāks")? Bet darba specifika pavisam cita. 30 karbonādes ar noteiktajām garšvielām, noteiktā laikā, pavāra uzraudzībā cepas. Karbonādēm nav balstiesību.;) 30 skolēni klasē ir pilnīgi atšķirīgi - kāds nespēj iemācīties veselības problēmu dēļ, kāds sociālo ģimenes problēmu dēļ, kāds vienkārši slinkuma pēc neko nedara. Skolotājs visiem stāstījis vienu un to pašu, ir izvirzīti mērķi, iegūta atgriezeniskā saite, visi veikuši vienus un tos pašus eksperimentus - individuāli, pāros un grupās, pielietotas interaktīvās metodes, izmantoti IT resursi... Rezultāts nebūs vienāds...
Ministriem arī vajadzētu ieviest "kvalitātes kritērijus"!
Vienreiz taču varētu beigt muldēt par "lielo skolotāju trūkumu"!!!! Rīga nav visa Latvija!!!! Kurā reģionu pilsētā/mazpilsētā ir tas milzīgais brīvo vakanču kvantums??? Visi kolēģi turas pie sava amata un brīvu vakanču vnk NAV! Šuplinska, atver acis!!!!!
Ļoti ceru, ka jaunā ministre lasa e-klases diskusijas. Tieši šeit var sajust skolotāju noskaņojumu kopumā. Izlasiet, kundze! Izlasiet, ka skolotājs pelna kā RIMI kasieris, bet ir studējis vismaz pa divi lāgi. Izlasiet, ka jūtas apkrāpts. Izlasiet, ka par 2-3 stundu ikvakara darbu mājās NEKO nesaņem. IZLASIET lūdzuuuu!!!
Jāpārskata skolotāju darba samaksas paaugstinājumu - reiz 2. Tas būtu reāli izdarīts darbs.
Visas tās runas par "kvalitāti" ir tikai tāpēc, lai varētu nemaksāt skolotājiem pienācīgi par viņu darbu!
atļaujiet pasmaidīt! 08.02.2019. 12:14:52
"... kā arī lielais skolotāju skaita trūkums, šie ir jautājumi, kuri jārisina iespējami strauji." Ak vai! Kamēr pedagogs saņems mazāku algu kā vistkopis "Ķekavas" putnu fabrikā vai krāvējs lielveikalā, naivi cerēt, ka "strauji" aizpildīsies vakances pamatskolās un bērnudārzos.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.