Lietotājvārds
Parole
Mī un žē..... prātiņ, nāc mājās. Jo tālāk mežā jo baisāk. Kāds labums bērniem? Parastiem bērniem????? Ne visiem būt akadēmiķiem! Un tagad vēl mazākumtautību reforma. Tā vietā lai pārskatītu mācību līdzekļus, izglītības pieejamību bērniem un bērnu interesēm, aizvien jauns jauns jauns. Eksāmeni. Un? Kas tālāk? Gaidām,kamēr visa jaunatne aizbrauc prom? Super! Attaisnojās tagad Jūsu darba samaksa?
Veģetatīvo distoniju visiem bērniem un skolotājiem, lai statistiķiem IZM būtu darbs un, lai ierēdņu armija ar nebeidzamām reformām imitētu darbu un attaisnotu savu eksistenci. Jau septiņgadnieks pat uz nedēļu saslimt nevar, lai neiedzīvotos parādos, kur vēl vairāk pārb.darbi!
Pasniedzējs 20.02.2019. 12:27:34
Mana atbilde - nē, saņēmu 100%. Bet tas bija īsi pirms tam, kad sāku mācīt augstāko matemātiku koledžas līmenī. Un Latvijas universitāte skolas zināšanas testēja atkārtoti 2017.gadā, un atkal man vienīgajai bija 100%. Pretkalniņš, kas informātikas olimpiādēs medaļas vāca, atradās zem manis mazliet zemāk.
Skats no malas 20.02.2019. 07:34:38
Šis variants var dot daudzas lietas. Ir sanācis redzēt, kā skolēni, kuriem visiem sirdslieta ir dabaszinātnes, var visu dienu aizrautīgi kopā mācīties tikai šo jomu. Arī par to, ka visu dienu būtu jāmācās matemātika, nav nekas slikts, ja to kopā darīs tie, kam tā ir sirdslieta. Tomēr jāmainās būs daudziem, man visinteresantāk būs vērot no malas, kā ar šo jautājumu tiks galā pašvaldību izglītības pārvaldes. IP būs jāsakārto attiecības starp vairākām pašvaldības skolām, jo tās vairāk nevarēs savā starpā būt konkurentes; vienai pašvaldībai ar visām savām skolām būs jākonkurē un jācīnās ar citu pašvaldību skolām. Šo visu pasākumu tikai paspilgtinās plānotā teritoriālā reforma. Katrā ziņā būs interesanti.
Uzlabots bijušā ministra Piebalga variants - "izvēlas skolēns", bet ja nav izvēlēta priekšmeta komptenta skolotāja, nav, piemēram, ķīmijas laboratorija utt?
Strādāju valodu jomā. Nokārtoju necentralizētus eksāmenus pirms 25 gadiem. Kārtoju matemātiku, valodas u.c. Vienkārši mācījos un nokārtoju. Skolotāja mums bija ļoti stingra. Mani vienaudži noteikti strādā bankās u.c. iestādēs un nekādu kompetenču mums nebija vai bija bet par tām nebija izmesta liela nauda. Man liekas, ka esmu kompetents cilvēks.
Ja pareizi esmu sapratusi kopumu: algas nepaaugstinās; jaunu sistēmu (ar individuālu pieeju katra skolēna līmenim !!!) ieviesīs; kompetenču izglītību realizēs; skolas optimizēs (klasēs lielāks skolēnu skaits); vidējais skolotāju vecums - pēc piecdesmit, un neskaitāmas reformas ieviesuši. Tas viss salikums vēl kādam šķiet normāls? Kur es dzīvoju?
Ja vispār CE, tad atbalstu, ka ir vairāki līmeņi. Pietiek veidot mākslīgus reitingus, kur skolēnu izlašu veidojošās skolas tiek slavinātas, bet kāda mazāka ranga vidusskola pelta, lai gan bieži vien tai "parastajā" vidusskolā ir ar skolēniem vairāk strādāts un izaugsme ir manāmi lielāka. Bet vispār - būtu super, ja skolas netiktu "reitingotas" pēc šo eksāmenu rezultātiem. Cik bērni ir ievesti dziļā depresijā matemātikas eksāmena dēļ...? Skola atver humanitāra virziena klasi, bet dzen matemātiku augstāk kā daža laba Valsts ģimnāzija (vārdā nesaukšu, bet šis ir reāls piemērs), jo arī šī skola taču vēlas tikt augstu reitingā. Un, ja nevar pavilkt, neies jau lauzt kaulus - metīsim laukā, jo šāds skolēns mums taču nav vajadzīgs (humanitāros priekšmetos teicamnieks). Un kur citur šādam jaunietim iet, lai vēlāk dotos uz savu humanitāro novirzienu augstskolā?
Atkal kārtējā grāvī...… Vienreiz jau tas izmēģināts. Pēc tam jaunieši bezpalīdzīgi mēģināja pielāgot savu iegūto izglītību kaut kādai iespējai tālāk.... Ir jābūt iestājeksāmeniem augstskolās!!!
Nekas jauns. Bija atšķirīgi eksāmeni vidusskolām un ģimnāzijām. Tagad ģimnāzijās stundu skaits eksaktajos priekšmetos lielāks, bet eksāmeni vienādi un tad bļauj par sasniegumiem. Kā var salīdzināt skolēnu ar skolēnu? Nekad visi nebūs vienādi. Skolotājam būs jāstrādā individuāli, ļoti vēlos redzēt kaut vienu stundu, kā strādāt individuāli, ja pēc optimizācijas klasē ir 32 skolēni.
Ja valsts izsniedz atestātu par vispārējo vidējo izglītību, tad ir jābūt skaidriem kritērijiem, kādam zināšanu kopumam jābūt, lai šādu izglītību iegūtu. Zināšanas matemātikā. ķīmijā, fizikā, vēsturē, valodās u.t.t. Man liekas, ka ne Catlaka kungs, ne Oliņa nesaprot, ka nevar izsniegt vienādu izglītības dokumentu, ja vieni ir mācījušies tikai humanitāros, vieni- eksaktos, vieni prot rēķināt, citi neprot
to he 19.02.2019. 09:28:45 19.02.2019. 10:25:19
Pārrakstīšanās kļūda. Nevis Pabriks bet Piebalgs. Bet tas jau lietas būtību nemaina - uzsildītu zupu pasniegt par svaigi pagatavotu...
"Vilibalds", ja, jo skolas un skolotaji paradija savu limeni, ja tam iedod patstavibu. Dabiski, ka izvelejas nedarit neko
"Pasniedzējs", ja tu kārtoji pēc 40 gadiem, tad nekadi spidosie rezultati tur visticamak nebija. Gan jau drizak tavs sertifikats vilks uz mulku sertifikatu
"?", kad Pabriks bija izglītības ministrs???
Lai dies apgrāpstās ........... Kad tas balagāns reiz beigsies?! Jauni ....... krēslā, jaunas "reformas"! Nabaga bērni un skolotāji!
Vai tiešām nepieciešami eksāmeni beidzot vidusskolu? Varbūt, ka labāk katra augstskola rīko savu iestājeksāmenu un prasa tieši to, kas tai vajadzīgs? Ļoti ceru, ka arī augstskolām būs satura reorganizācija, citādi vēl vairāk neies kopā tas, ko māca skolā un ko 1.kursā prasa augstskola. Jaunajā standartā/ mācību procesā ļoti daudz laika jāpavada plānošanā. Vai skolotāju atalgojums tam būs adekvāts un vai skolotāju skaits būs pietiekams? Ja tagad slodze ir 30 stundas un plānošana tajā neietilpst, tad kā būs nākotnē? Ja plānošanu, individuālo pieeju un individuālo vērtēšanu ieskaitīs slodzē tad reāli kontaktstundām vajadzētu būt 15, plānošana 15, un vērtēšanai paliek 10 (40 stundu darba nedēļa)... Tad lai alga būtu tagadējā līmenī, tad algas likmei vajadzētu būt vismaz 1000 eiro Vai nauda skolotāju algām būs? Vai skolotāji, kas strādās skolās būs? Tie tagad būs vajadzīgi vairāk? Ļoti gribētu saņemt atbildes vismaz uz kādu no šiem jautājumiem!
Un ko darīs tie, kas negribēs/nevarēs padziļināti mācīties....
Sliktākais ir tas, ka neviens nezina kā jaunā sistēma strādās. Augstskolas, piemēram, pamēģināja reformēt sporta nodarbības studentiem, ļaujot tiem izvēlēties sporta veidus. Rezultāts ir sagrauta sistēma. Šī jaunā kompetenču pieeja jau tagad lielai daļai skolotāju, maigi sakot, nepatīk. Bet viņiem tā būs jārealizē piespiedu kārtā. Ir tāds ķīniešu lāsts: "Kaut Tev būtu jādzīvo pārmaiņu laikā!". Nav jau izvēles, aprobēsim to, kas pašlaik izskatās pēc liela haosa. Skolotājs visu var! Jau sen :)
Ar kādu līmeni varēs studēt?
State tuti bene? (vai viss kārtībā? no itāļu valodas) 18.02.2019. 22:19:41
Nedomāju vis, ka ierēdņi nomierināsies! Gudrībai ir robežas, bet muļķībai robežu nav! No Eiropas naudām jau smadzenes pārkarsušas. Kamēr atdzisīs, cietīs veselas paaudzes. Gudriem cilvēkiem jāpiekrīt, ka tas ir mērķtiecīgi darīts ar dažādu fondu palīdzību, lai Latvijā gremdētu izglītību kā tādu un "ražotu" dažādu "līmeņu" podu mazgātājus Eiropā. Ja Latvijai vajadzētu kvalitatīvu izglītību, šādas lietas nenotiktu!
Kādēļ jāliek tik daudz eksāmeni? :(
Eiropas miljoni ir iztērēti, kas notiks tālāk nevienam nav skaidrs. Viena gudriniece TV teica, ka matemātiku mācīs visu dienu, kamēr skolēniem paliks slikta dūša, tā gan būs atdeve. Prātin, nāc mājās!!!
"Jaunajā mācību saturā iekļauts līdz šim Latvijā neīstenots princips - iespēja skolēnam mācīties vairāk savām interesēm atbilstošu mācību saturu." Ir gan dažiem īsa atmiņa. Šis princips ar "interesēm atbilstošu mācību saturu" un izvēles priekšmetiem, kā arī priekšmetiem pamatlīmenī un padziļināti jau reiz tika ieviests (Pabrika ministrēšanas laikā)... Izskatās, ka jaunas idejas "Eiropas naudas apguvējiem" vairs nerodas, tiek "otrreiz sildītas" jau vienreiz savi neattaisnojušās - šī te ar izvēles priekšmetiem, kā arī mācību uzsākšana no 6 gadu vecuma. Jā, laikam jau IZM ierēdņi ir bezcerīgi, jo nav spējīgi pat mācīties no savām kļūdām!
Pasniedzējs 18.02.2019. 17:34:17
Man vecums 51 gads, centralizēto eksāmenu matemātikā par maksu kārtoju kaut kad 2012.gadā - vai tas mans sertifikāts tiks klasificēts kā "muļķu" līmeņa sertifikāts vai kā "gudro" līmeņa sertifikāts? Varbūt man jāsarosās un jāiet to matemātikas vidusskolas eksāmenu vēlreiz pārlikt?
Ofelija: "... nav iemesla satraukumam, finansējumu iztērēs un nomierināsies .... " Piebilde, ierēdņiem miera nebūs, gan jau būs atkal pārgudrības bez jēgas (tajos laikos jau bija jautri, bet tik traki nebija). Tā jau tiešām satraukumam nav pamata, bet sāp gan par sačakarēto izglītību un bērniem, kuri līdz mūsdienīgām un nākotnei derīgām zināšanām un prasmēm diemžēl ar catlakiem netiks.
Cik dažiem gan vāja atmiņa - "...iekļauts līdz šim Latvijā neīstenots princips - iespēja skolēnam mācīties vairāk savām interesēm atbilstošu mācību saturu..." . Kaut ko tādu tikai grandiozākā apjomā izbaudījām jau Piebalga reformas ietekmē.
90. gadu vidū jau bija sadalījums pa līmeņiem, iespēja mācīties padziļināti - sauca to par pamatkursu un profilkursu. Kauns darboņiem to nezināt! Eksperiments izgāzās, jo kopā ar dalījumu nāca izvēles priekšmeti un skolēni labāk dziedāja, dejoja unpašdarbnieciskojās, nevis apguva fiziku vai ķimiju. Bija tāds priekšmets vidusskolā mākslinieciskā pašdarbība. Kā arī iespēja likt eksāmenu darbmācībā. Pēc tam atkal nolēma, ka gluži bez fizikas, ķimijas, bioloģijas nevar un ieviesa jaunu mākslīgu priekšmetu vidusskolā- dabaszinības, kur tas viss tikai apmuļļāts. No sākuma kaut kāda loģija tajā vēl bija, jo priekšmets dalījās pa gadiem - 10. klase - fizika, 11. ķīmija un 12. bioloģija. Tagad viss vienā putrā, un kāda priekšmeta skolotājs mokās ar pārējiem. Tā kā nav iemesla satraukumam, finansējumu iztērēs un nomierināsies
Beidzot atdalīs gudros no stulbajiem dažādos līmeņos

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.