Lietotājvārds
Parole
Pasniedzējs 16.03.2019. 00:00:08
Man kaut kad vakar vai aizvakar uz matemātikas privātstundu atnāca ļoti skaista meitene. Mācās Rīgas starptautiskajā skolā, un arī matemātiku tur māca angļu valodā pēc ārzemēs izdotām grāmatām un akreditētām mācību programmām. Viņa teica, ka viņas vecāki par viņas mācībām maksājot 45000 eiro gadā. Tēvs viņai ir ārzemnieks, bet māte no Latvijas. Tādās skolās mācās elites bērni. Skolotāji tur ir atvesti no Anglijas vai ASV. Elites bērni vispār Latvijas izglītības sistēmā nav iesaistīti. Varbūt daži ir iesaistīti, bet laikam jau, ka ne uz izglītību viņi savās dzīvēs liek uzsvaru. Viņi savu dzīvi cer nodzīvot ar sataisīto naudu - "sērfot" uz tās sataisītās naudas visu savu dzīvi. man viņus ir samērā žēl, lai neteiktu vairāk.
Izglītība un aizsardzība ir galvenais valstī. Ja būs izglītoti cilvēki, tad viņi piekops veselīgu dzīvesveidu, viņi ievēros sabiedrisko kārtību. Nebūs vajadzības tik daudz līdzekļu grūst veselības aizsardzības un iekšlietu struktūrās. Aizsardzībai arī vajag, jo ārvalstu prātus mūsu labā izglītība nevar ietekmēt. Izglītība tomēr sākas no skolotāja. Var bērnus sasēdināt kaut šķūnī, iedot vienu tāfeli un krītu, un izglītības process notiks, ja būs skolotājs. Var būt plašas skolas, moderni kabineti, bet bez skolotāja klātbūtnes tas viss ir lieks. Tieši sobrīd liekas, ka ar skolotājiem var notikt tas pats, kas ar mediķiem. Un skolotāju trūkuma gadījumā pat rindas uz apmācību( 3-6 mēnešu garumā līdzīgi kā ārstniecībā) nepalīdzēs. Skolas varēs likvidēt. Alga var palīdzēt ļoti daudz. Ne tikai uzlabot skolotāja dzīves apstākļus. No algas ir atkarīgs arī skolotāja prestižs. Ja skolotāja skolā ierastos ar "Lexus" vai krutu "BMV", būtu tērpusies Armani zīmola tērpā un ar Pradas somiņu, katru vasaru atvaļinājumu varētu pavadīt ceļojumā eksotiskās vietās, tad daudz vairāk bērnu pievērstos mācībām. Tad sarunas ar vienu daļu skolēnu un viņu vecākiem būtu pavisam citādākas Deviņdesmitajos gados uz brīdi gaisā pavirmoja ideja par kut kādu Ženēvas shēmuatalgojuma sistēmā. Tobrīd tālikās diezgan jēdzīga ideja. Kur tā palika? Arzemēs ir arī tāds amats kā skolotāja palīgs. Kāpēc mēs par to nerunājam, piesaucot letās arzemju izglītības izmaksas pretstatā mūsu pārmērīgajiem tēriņiem? Ja būs labāka izglītība, būs gudrāka tauta, arī gudrāki politiķi. Bet varbūt elite nemaz to negrib.
Pastalās, bet brīvi...
Смешные Вы. До сих пор не поняли, что денег Вам просто нет и не будет НИКОГДА. В этом государстве правителям нет никакого дела до детей и стариков. Поэтому и пособия и пенсии и зарплаты учителей были мизерные, есть мизерные и будут мизерные. Вот приоритет этого государства: Министерские зарплаты достигли 4334 евро, и вырастут еще на 365 — плюс евро в день Денег нет учителям и медикам, а Минобороны выплачивает сотрудникам премии от 500 евро до 1400 евро. Министерство обороны выплачивает премии, для которых не нужны никакие особые заслуги и достижения. Их начисляют фактически всем работникам оборонного ведомства, пишет mixnews.lv. На закупки для нужд обороны в ближайшие три года планируется потратить 720 млн евро, свидетельствует информация, предоставленная Минобороны парламентской подкомиссии по всеобщей обороне. Теперь Вы поняли, что является приоритетом в Латвии ? Странные здесь учителя, вроде все с высшим образованием, а то и с двумя, но как-то ничего не смыслят в происходящем.
Skumjākais ir tas, ka skolotāji aizejot pensijā, lielākā daļa, būs nabagi. No tagadējām algām būs minimālā pensija un sabeigti nervi. Atbalsta garantijas nekādas. Politiķi sev nodrošina visu, arī to ko nevajag.
>>>>skolotājs ar 32 gadu bagāžu! Cilvēk, ko tad mums visas skolas pielīdzināt pāķiem - 2-6 skolēni klasē un "mēs rullējam"?!?!Izbeidziet vienreiz kultivēt to sviestu, ka lielajās skolās "bērniņu apcels"... Ja reiz būs par ko apcelt, tad apcels gan ciema pāķskolā gan pilsētas ģimnāzijā.
Pasniedzējs 08.03.2019. 22:09:56
Un jāprasa normālu algu 2000 eiro un ne mazāku, tad kādu summu pieliks visiem. Bet ministre tikai sapņo par jau esošās naudas pārdalīšanu, kad nauda tiks atņemta vieniem skolotājiem un pārdalīta citiem, kas skolotājus sanaidos. Skolotājiem ir jābūt visiem vienotiem, jāizveido kāda sabiedriska kustība un jāprasa 2000 eiro liela alga, tad kaut kādu sakarīgu summu pieliks visiem.
Nezinu, nezinu... Ja klasē daudz bērnu, lai vai kā gribētu, skolotājs nevarēs piemeklēt katram individuālu pieeju, katram viņa spējām pielāgotus uzdevumus. Ja klasē skolēnu mazāk, tomēr vairāk iespējams pielāgot dažādus darbiņus viņu vajadzībām. Manuprāt starp lielu un mazu klasi atšķiras tikai laiks darbu labošanai, varbūt konsultācijām. Daudz lielāka atšķirība tad jau iznāk, ja klasē ir integrēti bērni ar speciālām vajadzībām...
Pasniedzējs 08.03.2019. 19:49:31
Nesaprotu, kāpēc mums, pedagogiem ir jāpiekrīt strādāt par tik zemām algām? Mums noteikti vajag vasarā eksāmenu laikā uzrīkot streiku, noorganizēt kādu akciju, lai visa sabiedrība dabūn trūkties... Ja centralizētie eksāmeni netiks izlaboti laikā, tad augstskolas pat dažām nedēļām pagarinās uzņemšanu, bet šādi vairs tas nevar turpināties. Un jāprasa normālu algu 2000 eiro un ne mazāku, tad kādu summu pieliks visiem. Bet ministre tikai sapņo par jau esošās naudas pārdalīšanu, kad nauda tiks atņemta vieniem skolotājiem un pārdalīta citiem, kas skolotājus sanaidos. Skolotājiem ir jābūt visiem vienotiem, jāizveido kāda sabiedriska kustība un jāprasa 2000 eiro liela alga, tad kaut kādu sakarīgu summu pieliks visiem. No kā, mēs pedagogi baidāmies? Mēs esam neaizstājami, jo par tādām kapeikām nav citu cilvēku, kas varētu strādāt. Ja mūs par streikošanu atlaidīs no darba vai nesamaksās mums algu, tad vasarā mēs varam piepelnīties ar simts un vienu lietu - meklēt ogas, sēnes, strādāt vai palīdzēt strādāt dārzā, palīdzēt viesmīlības biznesā, kur tūristu pieplūdums, paši varam vadīt ekskursijas, organizēt vasaras nometnes un pārgājienus, privātstundas nesekmīgajiem, varam arī tiešām pamest savu mācību iestādi, vienlaikus nevis pārmetot sev, ka pakļausim bērnus ciešanām, ja viņiem laikā netiks izlaboti eksāmeni, bet gan vienlaikus uzslavējot sevi par to, ka veicinām pozitīvas pārmaiņas Latvijas sabiedrībā. Einstein said “the definition of insanity is doing the same thing yet expecting different results.” Einšteins ir teicis, ka neprāts ir, kad darot vienu un to pašu mēs no tā gaidām atšķirīgu rezultātu. Ja mēs sūdzamies un kurnam, tad viss paliks, kā bijis. Ja mēs pārtraucam kurnēt un rīkojamies, tad viss mainās. Atcerēsimies "Baltijas ceļu". Mēs varam, tas ir mūsu spēkos kaut ko darīt. Un tas viennozīmīgi būs uz labu.
Iepriekšējam no skolotājas! 08.03.2019. 19:47:22
Piekrītu! Esmu strādājusi lauku skolā, kur klasē bija 7 skolēni. Stundas pagāja mierīgi, starpbrīdī vai pārbaudes laikā paspēju sagatavot citas stundas, izlabot darbus. Tagad strādāju Rīgā, klasē 30 - 32 skolēni, nepārtraukts stress, nevaru ne dibena piesist pie krēsla, nekāda runa, lai stundas laikā padarītu kaut ko citu... Domāju, ka darba apjoms atšķiras vismaz 3 reizes. Kāpēc tad slēgto lauku skolu skolotāji tā turas pie sava darba, bet neraujas uz pilsētu pie 32 bērnu klasēm - jo viņiem visā skolā nav 32 bērni...
Skolotājam, 32 gadi skolā 08.03.2019. 19:36:04
Gatavošanās 5 un 30 bērnu klasē atšķiras. Protams, ne 6 reizes, bet kādu 1,5 - 2 reizes gan. Nu vismaz man.
Direktora vietniece 08.03.2019. 19:20:01
Vakances: 1. Pārdēvējs -konsultants (alga 750 EUR) 2. Markīžu šūvējs (alga 750 EUR) 3. Automehāniķis (alga 2650 EUR) 4. Bruģētājs (alga 1700EUR). Skolotājs 710 EUR. Ir par ko padomāt ministrei.
skolotājs, 32 gadi skolā 08.03.2019. 18:22:27
" ... man klasē ir 32 bērni, nedomāju, ka man jāsaņem tikpat, cik ... pamatskolā, kur klasē ir 5 bērni". Abos gadījumos mācību stundai ir jāgatavojas un stunda jānovada - par to nenoliedzani pienāktos vienāda samaksa. Atšķirība būtu apmaksātajā laikā konsultācijām un burtnīcu labošanai. Vēl jābūt papildus samaksai, ja jāgatavo (jāadaptē) mācību materiāli bērniem arspeciālām vajadzībām, ja tādi integrēti mācās vispārizglītojošo skolu klasē.
Es strādāju lielā Rīgas pamatskolā, man klasē ir 32 bērni. Es nedomāju, ka man jāsaņem tikpat, cik ... pamatskolā, kur klasē ir 5 bērni.
Skolēnu skaitam ir jāietekmē algas lielums, bet ar kādu koeficientu, ne tā kā šobrīd. Jābūt arī koeficientam - vai strādā tikai pamatskolā, vai vidusskolā. Tā vismaz ir citās valstīs. Noteikti tam būs lieli protesti.
Bērnudārzos nav (maniem mazbērniem Rīgas pašv PII), bet piekrītu, ka skolās kaut kā neracionāli. Mums nav Daily, bet ir Fristar. Bērni pat daždien nenoiet uz ēdnīcu, jo ēdiens ir vienveidīgs. Pamatā maltas gaļas izstrādājumi , makaroni, griķi. Vienas un tās pašas zupas. Katru otro dienu reāli ir kotlete, vai maltās gaļas mērce, vai flotes makaroni. Šajā mācību gadā nav bijuši citugad iecienīti ēdieni kā piena zupa, soļanka, rasoļņiks, cepta vistiņa, cepta zivs (izņemot kotleti), siļķe. Retu reizi ir vistas fileja. Ļoti retu. Un tad visi priecīgi.
Pilnīgi piekrītu tam, ka alga būtu jāsasaista ar vidējo vai minimālo algu valstī. Jāizstrādā koeficienti visām profesijām. Attiecīgi, mainoties vidējai vai minimālai algai valstī, mainās arī skolotāju atalgojums. Tālāk - būtu jānosaka tas vidējais (ieteicamais) skolēnu skaits, par kuru ir minētais atalgojums. Bet, tālāk jau katras skolas nianses. Ja skolēnu klasē vairāk nekā tas cipars (piem., 32, bet vidējais 18), tad skolotāji saņem piemaksas, kas ir izrēķinātas jau iepriekš. Ja klasē skolēnu mazāk (mazā skoliņa), tad no tā atalgojuma atņem jau iepriekš izrēķināto ciparu. Tas viss valstiskā līmenī. Ne jau skolai jādomā, ko piemaksāt, vai ko atņemt. Skolēnu skaits taču tiek fiksēts. Nav pareizi, ka nauda seko skolēnam, bet kaut kā ir jāizrēķina katra skolotāja slodze.
Ministre varētu ieteikt Rīgas domei izbeigt apmaksāt brīvpusdienas bērnudārzos, skolās, vidusskolās, bet pienācīgi apmaksāt skolotāju darbu! Tāpat puse tās pusdienas neēd, bet nauda tiek izšķiesta, pamatā lobējot vienu uzņēmumu Daily!
Un sākas viss no gala ... Veiksim reformas, apspriedīsim, izdiskutēsim un tā trīs gadus. Un tad jau nāks jauna valdība, kura atkal neko nezinās .
Būtu jānovērš milzīgā atšķirība algās starp viena veida skolām. Vienā pamatalga ir 720 eiro, otrā 860 eiro. Vienā maksā tikai par kontaktstundām, citā 21 + 9. Ir jābūt atšķirībai, vai strādā ar 12 vai 32 skolēniem (gan stundu grūtāk vadīt, gan vairāk jālabo darbi, vairāk klientu konsultācijā), bet tomēr jābūt vienotai formulai un vienotam nolikumam - cik konsultācijas apmaksā katrā priekšmetā, cik maksā par audzināšanu (pēc skolēnu skaita), cik maksā par gatavošanos stundām, cik stundas vidēji nedēļā paredzētas sanāksmēm un pieredzes apmaiņai, utt.
Algu starpībai jābūt. Nevar salīdzināt, ja klasē ir 13 skolēni vai 19, vai 22. Jo vairāk skolēnu, jo vairāk darba un lielāks atalgojums.
Skolotājam jābūt cilvēka cienīgai samaksai par slodzi + naudai ir jāseko skolēnam, jo ir atšķirība strādāt skolā kurā mācās 100 skolēni vai skolā, kurā skolēnu skaits pārsniedz 1500.
25 gadus vienās reformās, kuru mērķis ir izdomāt kā maksāt mazāk!
Ideāli, beidzot viens gudrs cilvēks izprot ''nauda seko skolēnam'', bezjēdzīgo ''nejēdzību''!Kurš bija tas nejēga no ministriem, kas tik ļoti gribēja manipulēt ar skolēnu- pedagogu savstarpējās tolerances izpratni?Redz, cik tas tālu ir nonācis, ka skolēni nu ir tik vareni, ka dēļ skolotāju zemajām algām, skolēniem ir zudusi patiesa cieņa pret šī grūtā aroda Meistariem!!!!
Rīgas domē, piemēram, algas pieaugums notiek automātiski, atkarībā no vidējās algas valstī izmaiņām. Proti, ja pieaug vidējā alga valstī, pieaug arī Rīgas domnieka alga. Kāpēc to pašu modeli nevar ar likumu iestrādāt skolotāju algu aprēķinā - piesaistot vidējai algai valstī un tās izmaiņām? (salīdzinājumam - pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem vidējā darba alga pirms nodokļu nomaksas 2018.gadā Latvijā bija 1004 eiro). Jautājums LIZDAI un Ingai vanagai (ja vien kāds lasa komentārus e-klasē) - vai 70% no vidējās algas valstī ir skolotāja cienīgs atalgojums?
Es arī domāju, ka "nauda seko skolēnam" nav veiksmīgs risinājums. Klases tiek pārblīvētas ar skolēniem tikai, lai būtu pienācīga alga, bet cieš gan skolēni, gan paši skolotāji.
Nauda seko skolēnam ir ministres Tatjanas Koķes dāvana visiem Latvijas skolotājiem.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.