Lietotājvārds
Parole
parēķinātājs - matemātiķim 27.03.2019. 00:26:50
Redziet kolēģi - ja jau tā reforma patiesi notiktu kā plānots, tad būtu arī ekonomija. Neekonomē taču uz skolniekiem, jo kā zināms - nauda seko skolēnam, bet.... ... ekonomija sanāk tad, ja divas skolas apvienojot mācības notiek vienā ēkā. Rezultātā ieekonomējas : viena direktora alga, mācību daļas alga, saimnieciskās vadītāja alga, apkopēju algas, saimnieka alga un atlaisto skolotāju algas. Nerunājot par ēkas uzturēšanas izmaksām ! Tomēr.... dzīvē jau tā nenotiek kā 100 gudrās galvas uz papīra izrēķinājuši. Dzīvē notiek tā, ka apvienotājās skolās DAUDZVIET mācības turpina notikt kā iepriekš divās ēkās un viss pa vecam, tikai nosaukums cits. Tad, parēķiniet paši - nekādas ekonomijas. Ja nu vienīgi viena direktora alga. :( Tā nu iet. ja reformu taisa reformas pēc ( matemātiski uz papīra ), nerēķinoties ar to, ka cilvēks ne vienmēr akli paklausa.....
> žēlums 22.03.2019. 01:39:16 22.03.2019. 14:57:43
Varbūt pasākumos savējie piedalās, bet olimpiādes gan ir cita lieta - kas vairāk zina, tas uzvar un iet tālāk.
Hm, vai šis vīrs ir bijis kādā skolā par ko izsakās, ja jau tik braši runā?
sk. no laukiem! 22.03.2019. 12:08:46
Strādāju mazā lauku skolā! Mīļie, ja Jūs zinātu ar kādām-citām problēmām mēs te saskaramies, ticiet, alga mums nav sāpīgākais. Mūsu skolā praktiski visi skolēni nāk no sociālajām ģimenēm-nav paēduši, nav nomazgāti, nav apģērbti un par elementārām pieklājības normām ir grūti runāt. Mums droši vien pēc reformas,drīz būs gals :( nu labi, man ap 40, varbūt darbu kaut kur rajonā atradīšu, bet šaubos vai skolā, jo mūsu pusē brīvu vakanču manā priekšmetā nav. Strādāšu veikalā vai domāšu ko varu audzēt un pārdot. Principā izdzīvošu!! BET IR BET..ko darīs šie bērni??? man pat bail iedomāties. Lielajā skolā viņi pazudīs un pieļauju ka nemaz uz tādu neies, apkārtnes tuvākajā pamatskolā arī nebūs dzīvotāji, jo kā minēju tās sociālās problēmas nekur nepazudīs! Latvijas 100 gudrajiem jādomā par SAVAS TAUTAS labklājību, jo nabadzība laukos ir nenormāla :( varbūt domāsiet, var audzēt cūku savām vajadzībām un apstrādāt dārzu, lai audzētu pārtikas produktus, bet par ko?? nav naudas sivēnam, nav naudas zirgam un traktoram par ko to dārzu apstrādāt! protams, ir arī apķērīgākie, kas tiek pie tā visa un dara. Bērni grib ēst un dzīvot normālā vidē!!
Vecākiem jābūt viediem! Ja gribat saglabāt mazās lauku skolas, tad sūtiet savus bērnus mācīties uz lauku skolām. Tādējādi paši savām rokām izglābsim mazās skolas un lielās skolas vairs nebūs "siļķu mucas"! Vecākiem ir tiesības izvēlēties skolu... un ar nokļūšanu uz skolām nav problēmu!
Politiķi nevis tikai grib sacept milzīgās klases, bet jau to realizē! Manā skolā jau vairs nav klašu ar 30 bērniem vien. Visās pāri 30! Ir pat kādas 2 klases ar 34 skolēniem. No 1. līdz 6. klasei pieci klašu komplekti, un visās klasēs 31 - 34 bērni! Tikai vienā 12.klasē ap 20 jauniešiem! Un - jums taisnība: kāda te vairs individuālā pieeja un normāla, cilvēcīga komunikācija starp klasesbiedriem... Un tad notiek tā, ka 5.klasē nonāk skolēni, kuri vēl lasīt jāmāca! Jo mazās skolas tūlīt likvidēs visas: vecāki panikā ved bērnus tur, kur vēl redz kādu perspektīvu. Un tad lielās skolas ( perspektīvās, politiķuprāt ) pārvēršas par bērnu fabrikām...
Strādāju mazā skoliņā. Ar skolēniem piedalāmies projektos, apmeklējam pasākumus, visi ir kādā pulciņā nodarbināti. Pēc aktīvām diskusijām par mazo skolu slēgšanu, vecāki izņēma gudrus, spējīgus bērnus no mūsu skolas un vadā uz tālu lielo vidusskolu. Tagad gadiem vairs savus brīnišķīgos bērnus neredzu uzstājamies nevienā pasākumā, nevienā olimpiādē, jo tajā skolā kā bija, tā ir savi favorīti. Vecāki apzog bērnus, jo laupa viņiem iespējas.
33+7
Protams, protams, skolu tīkls jāsakārto. Bet kuram tas ir jādara? Vai skolotājiem pašiem? Vai tas nav valdības un pašvaldības darbiņš? Bet valdībai un pašvaldībai gan nav jācīnās par algu pielikumu.
Kalvāna kunga paustais viedoklis ir korekts un atbilst esošajai situācijai.
Rakstā teikts : "jūtams izteikts pedagogu trūkums pedagoģijā"... :-) Laikam raksta autors mācījies klasē ar 32 skolēniem, tādā, kādas grib sacept ministreļi.
Skolotāji, vai kādam no Jums ir iepriekšējā samaksu reformā Šadurska apsolītā slodze 21+9?
Tā jau var teikt par daudz ko - tā nav visas Latvijas problēma. Iznīcināsim mazās skolas, sagrausim līdz ar to laukos infrastruktūru - nav problēma. Kāds paliks bez darba - vai par to visiem jāuztraucas? Kādam vecākam būs problēmas vest bērnu uz kaimiņu skolu, jāpārkārto viss dienas režīms - nu un? Cik tālu? Un kas , lūdzu, ir vai nav visas Latvijas problēma?
Matemātiķis 20.03.2019. 19:06:40
Kaut ko tomēr nesaprotu. Nauda seko līdzi skolēnam. Tātad, ja valstī ir, piemēram, 100 000 skolēni, kam katram seko, piemēram, 10 eiro, tad kopējā naudas masa uz šo skolēnu skaitu ir 1000 000. Kopējā nauda ne palielināsies, ne samazināsies, ja šos 100 000 skolēnu mēs grupēsim savādākos veidos. No saskaitāmo kārtības summa nemainās. Pašlaik cīnās par minimālo skolotāju algu, kuru valdība apsolīja šogad celt. Kāds sakars tam ir ar skolu optimizāciju? Samazinoties skolotāju skaitam, naudas masa, kas seko līdzi skolēnam nemainās. Šīs visas runas un demogoģija man atgādina uzdevumu - Par cik promilēm noreibs mamma, ja tētis izdzers 3 aliņus. Un politiķu solījumiem naudu meklēt nevar ticēt. Jums pēc tam vēlāk var pārmest, ka ticējāt nepamatotiem deputātu solījumiem.
Lielās skolas, lielās skolas... Mans bērns mācās lielā skolā. Tā ir vide, kurā bērns ir nulles vērts. Labprāt gribētos, lai tā kļūst par 2 skolām un lai bērns kādu no tām "sauktu par savējo", lai tā kļūst par skolu ar "seju", nevis liela, optimizēta skola. Un diemžēl ne visās lielajās skolās ir kārtība...
Pilnīgi piekrītu. Mana alga arī ir normāla par slodzi 1.33 ar 31 kontakstundu nedēļā. Tikai no skolas izeju pēc 16, mājās vēl jālabo darbi, jāgatavojas, rezultātā esmu pārgurusi un tā alga nekādu dižo gandarījumu nedod, ja nav, kad tērēt. Un cik kvalitatīvs ir pārstrādājies skolotājs, spriediet paši.
Jā, mana alga ir normāla (ne liela), bet es to saņemu par atļautajām 1,3 slodzēm, strādājot klasē ar 30 skolēniem, kaut normāli to būtu saņemt par paredzēto 1 slodzi, pārējo laiku veltot kvalitatīvam mācību procesam, kuram pie slodzes 1,3 man paliek mazāk laika un spēka.
Paskaitiet, cik izmaksā mēnesī viens skolēns lielā skolā un cik - mazā lauku skolā ar pārdesmit bērniem! Starpība ir 10 reizes! Un tiešām - kamēr nav sakārtots skolu tīkls, grūti cerēt uz lielām algām. Nav mums naftas, kā Norvēģijā, lai finansētu skolu ar 1 skolēnu.
Jūsu lielās skolas problēma ir tā, ka skolotāji droši vien strādā un var strādāt 2 slodzes, lai saņemtu adekvātu atalgojumu.
Mazo skolu problēmas ir visas Latvijas problēmas !!!
Izlasīju Kalvāna kunga teikto un sapratu, kāpēc pedagogi savā taisnīgajā prasībā zaudē. Uz Kalvāna kungu var attiecināt vārdu "streiklauzis". Bet kāda ir cīnītāju attieksme pret streiklaužiem??? Nepazīstu šo kungu, bet pārņēma riebums, nicinoša sajūta pret tādiem kalvānīšiem...
Šādi Kalvāni ir jāpatriec no skolas! Pretekļi, kas pūš valsts varu uzurpējošo bandītisko grupu stabulē! Zina tikai to kā pielīst, precīzāk, ielīst valdošajiem mūļiem d.....!
Un Valsts līmenī ir runa par likuma pildīšanu, nevis nožēlojamiem grašiem, ko ceram saņemt pie savas algas.
Franču valodas skolotāja 20.03.2019. 11:12:01
Godātais Kalvāns, stājoties darbā par direktoru Siguldas Valsts ģimnāzijā, mierīgi parakstīja rīkojumu, kas, protams, ir skolas iekšējais dokuments, tāpēc konfidenciāls - par algu gradāciju. Laikā, kad minimālā skolotāju alga valstī par slodzi bija 680 eiro,, skolas gradācijā minimālā alga par slodzi bija iespējama 380 eiro. Tas gan ir taisnīgi, vai ne? Nemaz nav problēmu ar kadriem Siguldas Valsts ģimnāzijā? Ir gan!!!!!!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9-5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.