Lietotājvārds
Parole
Kompetences šur vai tur, bet tas, ka skolēni kontroldarbus pilda grupās un paši sev liek atzīmes - to nu gan neesmu dzirdējusi no skolotājiem. Ka tik te nebūs onformācijas izkropļojumi ķēdītē radušies... ;)
Nu bet tad neklusējiet, mīļie vecāki! Patlaban medijos un sabiedrībā dzird un redz tikai tos vecākus, kuri uz Urrā! pieņem topošo izglītības r e f o r m u . Kritiskās balsis - nedzird, vai tās vārās pa visādiem komentāriem un mammiņforumiem. Organizējieties, izsakiet pretargumentus, ejiet pie preses, uz TV, panāciet, ka jūs vismaz pamana un saprot, ka ir arī jūsu viedoklis. Bet nē, jūs labāk atkal novelsiet vainu uz sliktajiem skolotājiem, kā parasti.
Vērotājai un Kaijas komandai 12.06.2019. 09:10:17
Diemžēl vakar manu komentu nepievienoja, jo "saturot rupjas frāzes" . Nezinu kuras, varbūt "eksāmens", teikšu īsāk. Kompetenču kursos teica, ka pilotskolās arī KD raksta grupās un paši novērtē, un tam būšot pieskaņots eksāmens. Bet pašlaik - kā ir, tā ir. Man līdzīgas domas ar vērotāju - mūsu skolas atskaites koncertā māmiņas un tēti atklāti žļembāja košlenes un spaidīja telefonus - nekāda cieņa pret jaunajiem māksliniekiem - bērniem, kuri dejoja un dziedāja no sirds.
Kaijas komandai 11.06.2019. 17:40:11
Pa visiem jau kopā ir taisnība. Kontroldarbus grupās vēl neraksta, bet kompetenču projekts paredz grupu darbu un savstarpēju novērtēšanu visos līmeņos, nesen arī bija raksts tepat, ka "skolēni vērtējumu rēķina paši". Tas viss varbūt darbotos reāli ļoti motivētā skolā, kur katrs alkst zināšanas, neviens nešpiko vai nedzīvo uz "citu rēķina". Dzīvē diemžēl viss ir citādāk. Un kad vēl pilnībā integrēsim īpaši speciālos bērnus, skolotājam būs jāstrādā tikai ar viņiem, lai novērstu agresiju, bet pārējiem būs PAŠVADĪTĀ mācīšanās. Un tad būs REZULTĀTI. Bez privātskolotāja nekas nesanāks.
--> to Kaija 11.06.2019. 16:53:05
A deviņus gadus skolēni KD arī grupās rakstīja? Un visi bija baigie teicamnieki matemātikā? Vai varbūt tomēr vecāki paši kaut ko tagad fleitē? Nerakstīja skolēni iepriekšējo gadu eksāmenu darbus stundās, nesaņēma atgriezenisko saiti - ko prot, ko neprot? Nu nenotiek tā, ka teicamnieks izgāžas un nezinītis noliek spoži. +/- viena balle no parastā gada vērtējuma jau vien mēdz būt. Izņēmumi šim likumam ir reti.
Saprotu, ka te cepiens dēļ eksāmena sanāca tāpēc, ka Rīgā, labojot centralizēti, sistēmā neielika daudzām skolām pirmo daļu un tad piektdien izskatījās, ka rezultāti ir drausmīgi - pa 3 ballēm zemāki nekā gadā, bet pirmdien jau viss noskaidrojās un rezultāti ir labi.
Sakars pavisam tiešs. Ja vecāki laikus nepamanīja, ka bērni matemātikas stundās "radoši darbojas", tad eksāmenā gāja traki. Eksāmenā bija JĀZIN un JĀMĀK, eksāmenā bija jāstrādā patstāvīgi, nebija vairs grupas darbu.
no pierdzes 11.06.2019. 12:38:24
Īsta traģēdija ir pētījumā secinātais, ka vecāka izpratnē "iesaistīties" nozīmē izdarīt bērna vietā, jo bērns ir itkā pārslogots. Ko tieši no šādas rīcības bērns iemācās?
Sorry, kāds tiešais sakars matemātikas eksāmena saturam ar vecāku atbalstu bērna mācībām?
Dažs komentētājs krīt sev vēlamajās galējībās... Nu ko, mamma, iegūsiet, uzskatot, ka skolotājs ir vienīgā iesaistītā puse mācību procesā? Kā izpaužas "..pedagogam neinteresē ne disciplīna klasē , ne sasniegtie bērnu rezultāti, .. pedagogs dara visu, lai grupas audzēkņi būtu nesekmīgi"? Ar ko pierādīsiet, ka grupa dara visu, kas viņu spēkos? Sēžat klāt, vērojat stundas?
Jūs te par mācīšanos....Bet es gada noslēguma koncertā stāvēju zāles beigās.Ļoti lielas skatītāju daļas rokās spīd "jāņtārpiņi— mobilie, kuri nepartraukti tiek spaidīti, jo jākontrolē visi un viss, kas notiek citur, tikai ne tas, kas uz skatuves... Skumji. Tad vēl vērojums, ko redzu ikdienā- māmiņa atnāk pretī pirmklasniekam un ir telefonā gan tai laikā, kamēr mazais garderobē visu sakārto, gan pa ceļam uz mājām. Neviena vārda ar bērnu, acis un pirksti visu laiku pasaules tīmeklī... Lūk, šī ir īsta traģēdija. Ko tur vēl runāt par interesi un līdzdarbošanos mācību darbā.
elza - 9.klasnieka mātei 10.06.2019. 10:15:37
Pilnībā Jums piekrītu. Un ņemot vērā, ka vidusskolā jau tuvākajos gados tiks tikai tie, kuri noteiktos māc.priekšmetos saņems ne zemāku vērtējumu kā °5", tad matemātika būs tā, kura lauzīs jauniešu dzīves, graus sapņus un ieceres, jo ne visiem matemātika padodas. Zinu to no savas pieredzes... un tas nebūt nenozīmē, ka tādēļ tagad dzīvoju zem tilta un ēdu no miskastes. Nē - dzīvoju normāli. Viss ir OK!!!
Piekrītu Kerijai 10.06.2019. 09:31:51
Grupa skolēnu ar atbalstu, kuriem loģiskā domāšana pavāja. Ieraugot kvadrātsaknes zīmi, iestājas sastingums, jo es to kvadrātsakni nesaprotu. Ko nozīmē tādam skolēnam laika pagarinājums, un pat formulu lapa? Maz ģeometrijas uzdevumu, kurā vairāk var parādīt kompetenci
Mammai-atbilde 08.06.2019. 03:33:11
Vecāku atbalsts visos veidos šodien nozīmē nepārtraukti rūpēties par bērna labsajūtu, gandrīz neko neprasot, tā radot infantilu jauno cilvēku, kurš ir pārliecināts, ka pasaule ir radīta viņam, nevis viņš pasaules attīstībai. Ja bērns grib kaut ko iemācīties, ir rezultāti, ja nē, tad nav. Ja bērns nāk no ģimenes, kurās nav aizmirstas vispārcilvēciskas vērtības, skolotājam ar disciplīnu nav jācīnās.
Pievienojos par matemātikas eksāmenu. Nu ļoti "kompetents" otrās daļas pirmais uzdevums ar kvadrātsaknēm un vēl saknēm pat saīs.reizin. formulā. Tā teikt - ar bomi pa pieri, lai apstulbst uzreiz sākumā.
9.klasnieka māte 07.06.2019. 16:33:28
Manuprāt 9.klases matemātikas eksāmena rezultāti parādīja, ka jābeidz spēlēties piesaucot "kompetences" un jāatgriežas pie nopietnas mācīšanās. Bez pamatiem māju neuzcelt , proti, ir lietas , kuras ir jāzin, kaut vai jāiekaļ (un varbūt kādā brīdi nāks arī saprašana). Dzīvē ne viss ir viegli un vienkārši, bez darba neiztikt.
Vai šī gada 9. klases matemātikas eksāmens bija solis pretim Kompetenču izglītībai vai mērķis parādīt, ka visi ir muļķi?? Kompetenču kursos vienmēr tiek uzsvērts, ka katrā tempā ir jāaplūko 1.; 2. un 3. līmeņa uzdevumi, bet kur šajā eksāmenā palika 1. un arī daļa no 2. līmeņa? Ja iet uz praktisko, kāpēc % uzdevumā prasīta nevis atbilde, kuru varēja izdomāt galvā, bet vienādojums, kā šo uzdevumu sarežģīt? Kas īsti notika ar to gliemezi, kuram grafiks pārrāvās - aizlidoja, aizmeta vai samina? Kā var aprakstīt procesu, izmantojot jēdzienu "ātrums". Kas vispār tur bija domāts?
tieši pirms gada 07.06.2019. 13:54:17
Izglītības reforma paredz, ka skolotājiem būs vairāk laika jāpavada gatavojoties stundām, tādēļ kopīgi būs jāatrod, kur tam ņemt naudu, Latvijas Televīzijas raidījumā "Viens pret vienu" teica "Skola 2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa. Viņa norādīja, ka ideālā gadījumā kontaktstundas varētu aizņemt tikai pusi no skolotāja darba laika, lai pārējo viņš varētu pavadīt, gatavojoties stundām, kā arī pārrunājot ar kolēģiem mācīto.
...tad, nu, gan fundamentāls atklājums...
atbilde Mammai 07.06.2019. 12:02:52
Lai kvalitatīvi sagatavotos vienai mācību stundai, man vajag stundu. Ja man nav paralēlās klases, tad sagatavoto materiālu varu izmantot vienu reizi. Vēl ir citi darbi un pienākumi, kas jāveic skolā. Man ir 24 kontakta stundas nedēļā, man vēl samaksā par konsultācijām un darbu labošanu 2 stundas nedēļā, par gatavošanos apaļa nulle. Kopā man nav slodze.
Mēs kā vecāki savus bērnus atbalstam visos iespējamajos veidos, bet, ja pedagogam neinteresē ne disciplīna klasē , ne sasniegtie bērnu rezultāti, ja pedagogs dara visu, lai grupas audzēkņi būtu nesekmīgi, tas nav normāli.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3+2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.