Lietotājvārds
Parole
Izglìtìbas jaunà sistèma ir garàm. Pienàks laiki, kad màtes nedzemdès, jo bèrnam bùs jàmàk nàkt pašam àrà. Pusaudžu depresija tikai pieaug!
Mehānismu, kas varētu piespiest to tīni mācīties, vienkārši nav. MK noteikumi pat neļauj tādu, kas apzināti nemācās, pārcelt uz citu klasi, kur tādi var vārīties savā sulā un netraucēt tiem, kas mācās, nemaz nerunājot par iespēju izmest no skolas u.tml. "Var ēzeli pat ienest strautā un nolikt strauta vidū, bet pats šaitans nespēs piespiest ēzeli padzerties, ja tas to negribēs." /uzbeku sakāmvārds/
Un šeit var piebilst tikai to, ka mūsu valstī salasījušies “gudrākie” cilvēki no visas pasaules. Jaunieši būs vēl vairāk motivēti aizbraukt no šīs valsts.
Dzirdot par vidusskolas grūtāku mācību saturu kā auniem bārā nav jāskrien uz amatu skolām. Jāsaprot mācību process būs ilgāks par 3 gadiem,bet tas samazinās riskus nākotnē.Analītiski domājošie parasti izvairās no ,,smagajām,, profesijām.
Skolotāji jau ir tie kas liek atzīmes jādomā kā tās paaugstināt, jo ne visi būs zinātnieki un līderi Arī apkopējas un sētnieki vajadzīgi .Nav ko sēdināt ilgi skolā ārā tos sabiedrībā un tad jau paši atradīs vietu jo est jau gribēsies katru dienu....
Viss, esmu nogurusi no reformām, naudas un laika trūkuma, aizeju no šī darba. Gribu būt māte, sieviete, sieva, kas gatavo vakariņas, nevis labo darbus, raksta atskaites un sēž kārtējos bezjēdzīgajos kursos. Prom, lai nāk, kas grib un var.
Kādēļ nekas netiek darīts, lai šādu skolnieku skaits būtu mazāks, nevis sadzīvot ar to kā ir ir. Kāpēc vajag mainīt skolu mācību procesus? Pirms 10,20,30,40 gadiem visās skolās bija vienots mācību process, vienādas grāmatas utt, šobrīd katrā skolā ir kaut kas cits, bērnam pārejot no vienas skolas uz citu, var rasties problēmas - citas grāmatas, burtnīcas utt. Skoals apvieno, likvidē - kāpēc? Kāpēc vecākiem un bērniem nav iespēja izvēlēties, kurā skolā iet, jo tās tiek nevajadzīgi apvienotas, lai radītu spēcīgas rajonu, pagastu skolas, bet efekts ir pretējs - izglītības kvalitāte tikai samazinās.
Kā to saprast?Vidusskolā mācās dienaszagļi??? Nu gan jau auzās esam. Tad jau nevajag vispār, lai paši mājās mācās tālmācībā un uz Oxfordu prom! :)
Nezinu, kā pie Jums, bet pie mums vidusskola ir "dienaszagļu inkubators"
TO PĀRDOMAS 16.10.2019. 16:30:40
Kāpēc neizdodas kārtējo reformu(kompetenču) bīdītājiem dot pretī argumentētu pretviedokli? 1. Viņu rokās ir mediji. 2. Tā ir liela ES fondu nauda, kas jau ir iztērēta, un tērēsies vēl. Ja izrādīsies, ka par t. uftu, būs milzu skandāls. 3. Tie, kas saprot, ka grāvis tuvojas atkal straujā tempā, ir diemžēl dzīvē visādi atkarīgi no reformas bīdītājiem. Kurš grib palikt bez darba un maizes? 4. Reforma ir atradusi atbalstu dažās skaļās vecāku organizācijās.
Pilnīgi loģiski, ka paaugstinot prasības vispārējās vidusskolās, palielināsies to skolēnu skaits, kuri nespēs un nevēlēsies atbilstoši mācīties vidusskolas programmu kvalitātei.Dabīgs process, jo pašlaik vidusskolās sēž daudz tādu - "vienkārši aiz gara laika un... kaut kur likties...nu kur vēl labāk..."Tie, kuriem neinteresē vai tik labi nepadodas akadēmiskās gudrības, jādodas praktisku darbu un amatu virzienā...Katram indivīdam dzīvē sava vieta un uzdevumi, nevajag visu mākslīgi sarežģīt...
visi , kuri šeit raksta , lieliski apzinās , uz ko velk jaunā izglītība .... Pareizi ! Uz aunu baru ! Bet ... Ja mūsu ir tik daudz , kuri to saprot , kāpēc ļaujam dažiem cilvēkiem izputināt , ko rūpīgi gadu gaitā izdevies ieviest ? Kāpēc nesadzird citu valstu skolotājus, kuri viesojas pie mums dažādu projektu sakarā ? Viņi lielām mutēm stāsta kā kompetences izgāzušās un vēl lielākām acīm brīnās - kā mums izdevies saglabāt to , ko mums vēl ir izdevies saglabāt ?
Ja šādi turpināsies izglītības sistēmas regresija, tad, visticamāk, nebūs vispār, kas mācās un māca!
Ja profskolā ir paralēli specialitātei jāapgūst vidusskolas kurss, tad tiem slaistiem, kuri vidusskolu nevar pieveikt, profskolā iet vēl grūtāk.
Bezdarba līmenis cilvēkiem ar augstāko izglītību vecuma no 15-64 gadiem samazināsies. Wow, mums ir bērni, kuri 15 gados ieguvuši augstāko izglītību? Un kur tad paliek 1918.gadā pieņemtais likums par obligāto pamatizglītību.
nesaprotu,vai IZMa klerki ir neinformēti,nekompetenti,izliekas vai tiešām ir muļķi. Strādāju daudzus gadus skolā,vakarskolā un profskolā,pardon,tehnikumā un zinu,par ko runāju. Protams,ka daudzi nepabeigs, jo to pašu arodskolu,lai pabeigtu, jānokārto vidusskolas eksāmeni. Neprecizēsim,kādi jaunieši iet mācīties par apdares darbu meistariem, atslēdzniekiem utml. Toties statistikā visus samet vienā maisā un pēc tam dziļdomīgi brīnās,ka eksāmenu rezultāti matemātikā dramatiski krītas, vainojot visus pēc kārtas,tikai ne savu aprobežotību. Ābeces patiesība-nedrīkst salīdzināt siļķi kažokā ar kažoku. Plānā galdiņa urbēji ,kas iemācījušies savilkt gudrus ģīmjus un pasniegt savas glupības kā atklāsmes. Atvainojos par aso toni,bet sirds pilna.Vakar bija stundas arodskolā.
...ko nozīmē skolēns objektīvi nevar nākt uz skolu? Aizbrauca slēpot uz kalniem ziemā vai pasildīties uz dienvidzemēm rudenī/pavasarī, jebšu pelna naudu un maksā nodokļus citās valstīs, bet nez kāpēc vēlas izglītību iegūt par LV nodokļmaksātāju naudu?
otrreiz pārsteigtā 15.10.2019. 15:35:21
... vai skolotāja NEMAZ nelieto arī komatus?
Jau laicīgi plānojam kompetenču ....pī... izgāšanos
Skolotqja Ruta Interberga 15.10.2019. 15:17:04
Visi kļūdās skolotājs mācas visu mūžu kļūdīties ir labi bez kļudām nevar iztikt
Taisnība sakāmvārdam par "iedod velnam mazo pirkstiņu, viņš paņems visu roku..." Mums tas strādā uz 100% visās jomās: daži gadījumi, kad objektīvi skolēns nevar nākt uz skolu- izveidojām tālmācību un nu vārti vaļā, kam tik nav slinkums, metas tajā iekšā. Tāpat ar izvēles priekšmetiem, sak, daži gadījumi,kad tiešām kaut ko nevar, sak, nu, lai izvēlās, un aiziet jūriņā- negribam izvēlēties eksaktos priekšmetus. Tādus piemērus var minēt vēl un vēl. Paver latvietim kādu mazu durvju spraudziņu- tā šis ar zābaku iekšā un līdz galam. Interesanti, cik zemu ar šito politiku izglītībā noriposim. Jo vecāku interese par dažādiem atvieglojumiem, izņēmumiem, pieļāvumiem un aizliegumiem ir milzīga. Sākot ar ēšanu, beidzot ar mācībām un interešu izglītību. Bērni stabulē, vecāki un ministrija danco...
Prognoze laba. Neizglītotu aunu baru vieglāk vadīt . . .
38 miljoni tiek plānoti Latvijas iedzīvotāju sportiskām aktivitātē 2 x nedēļā. Es vēlos! Kur tas būs pieejams parastam pilsonim?
Pēc manas pieredzes, tie, kam nav naudas, nenovērtē arī to, ka vakarskolas izglītība arī maksā, no nodokļu maksātāju līdzekļiem. Liela daļa vakarskolnieku nemaz nestrādā, tātad arī nodokļus nemaksā, tikai stāv "ar izstieptu roku" un daļa pat ar teikumiem: "...man to dzīvē nevajadzēs". ..
Vislabāk būs, ja izglītības vide tiks atvērta un notiks svaigā gaisā, jo citādi ministrijai būs konflikts ar darba inspekciju un sanitārajām normām. Vispirms tad ir jāatceļ visi kvadratūras ierobežojumi, kas noteikti ar likumiem. Bet Jauno Komunāru Pulciņam ir savi likumi - nu, teiksim, tā - jakobīniski. Nevajadzētu plātīties ar savu ministriālo mazspēju un prognozēt sava darba negatīvās sekas.
"Skolotāja Ruta Interberga 14.10.2019. 14:40:11 Es domāju ka vēl 15 gados nau augstāka izglitiba" - Ja cilvēks, kurš parakstās kā skolotājs, vārdu NAV raksta kā NAU, tad par kādu izglītību vispār var runāt?!
Nu bet ,protams, jauna biznesa niša-tālmācība! Un tiem, kas nevar maksāt par izglītību? Un kur ir tās profskolas? Rīgā un dažās pilsētās! Tā izskatās, ka nevajag izglītotus cilvēkus, nav jau arī obligāta vidējā izglītība, priekš kam visiem vajag?
Kā var tā klaji bez konkrētiem pierādījumiem tā apgalvot!!!! Tas laikam ir mērķis, lai mazāk izglītojamie pabeidz vidusskolu, jo valstij jau nevajag izglītotus cilvēkus. Jau tāpat izglītības programmas Latvijas visos izglītības līmeņos ir haotiskas, samudžinātas un bez nekādas pēctecības principa.
Protams, valstij nevajag izglītotus jauniešus, vieglāk ir apspiest un vadīt "pelēko masu"...lai tik strādā melno darbu, tiks nomaksāti nodokļi, lai 100 gudrie var uzlikt augstākas algas.Pretīgi lasīt tās atrunas un plānotās izmaiņas..
Lai kaut ko plānotu kā rezultātu, ir kaut kas jāizdara. Domāju, ka nevis jāprognozē nepabeigušo skaits, bet gan jādomā, kāds būs mehānisms, lai viņus uz tām prof. skolām novirzītu. Ja joprojām vidusskolā var / varēs iestāties jaunieši, kuri ir potenciālie vidusskolas nepabeidzēji un viņi tur tiks uzņemti, lai pieturētu pie visusskolas skolotāju algām, IZM prognoze ir pat ļoti pareiza. Bet būtu labi, ja IZM koncentrētos uz darbībām, nevis uz prognozēm. Starp citu prognoze par 50:50 vispārējo un prof. skolu audzēkņiem uz 2020.gadu nu nemaz nepiepildīsies.... Jo nav jau valsts līemnī iebūvēts mehānisms, kā to 50:50 sasniegt.
...strādāju gan dienas, gan vakara vidusskolā, kur protams, publika ĻOTI raba. Diploms abās skolās vienādos vāciņos :):):), bet segums nu nekādi. Esmu par to, ka vakarskolu laiks beidzies. Dzīve iet uz priekšu, tā vietā TĀLMĀCĪBA...
Skolotāja Ruta Interberga 14.10.2019. 14:40:11
Es domāju ka vēl 15 gados nau augstāka izglitiba
Un tāpēc likvidē, oi, reorganizē vakarskolas un internātskolas, kurās varēja mācīties citādie jaunieši, kas strādā un sociāli nenodrošinātie!
Laikam IZM nezina, ko plāno - 15 gadīgie ar augstāko izglītību, pat koledžā nav šāds vecums
Augstākā izglītība 15 gadu vecumā????

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.