Lietotājvārds
Parole
par iztapību un sadarbību 10.02.2020. 18:22:20
Pēdējā laikā gan mēs, skolotāji (arvien vairāk), cenšamies ar kaut ko izcelties tā, lai būtu pārāki par kolēģiem. Kāda sadarbība! Uz papīra. Ja nevar citādi, tad nomelnojot, apliekot savus kolēģus arī skolēnu un vecāku priekšā. Tā teikt, es esmu labāks kā citi (sekojot TV šovu citu veļas mazgāšanas labākajiem raidījumiem).
atbilde vecajam īgņam 09.02.2020. 14:37:07
Saku vēlreiz. Vadība ir Ir skaidri un gaiši teikusi - negribat strādāt ar kompetencēm, pa jaunam, ejiet prom no skolas! Atradīsies, kas to gribēs. Visi uzreiz apklust, jo... viens neesi karotājs. Iztapība, bezjēgas čaklums un lišķība mums , skolotājiem, ir jau gadu gaitā izveidojies kā ieradums. Skat, kā pa TV dzied : mēs tā darām, cik labi sokas, kādi rezultāti no kompetencēm, sadarbojamies ārpus darba laika, bērni paliek gudrāki ar katru dienu, u.t.. t. Komentāri lieki!
Vecākus, pirmkārt, jāinformē, ka jaunā pieeja prasa stundas disciplīnu, skolēnu ieinteresētību, atbildīgu darbu un ieguldījumu pāru un grupu darbos, uzmanību eksperimentos, vērību, reaģēšanu uz uzaicinājumu darboties un citas kvalitātes, lai stunda, pat visinteresantākā izdotos. Ar līdzšinējo neaudzināto, visatļautību baudījušo( kaut dažu) stundu traucētāju un disciplīnas grāvēju līdzdalību, kuriem NEVIENS neko nevar padarīt, ideja nedarbosies. Oliņai bija jāpaņem arī ārzemju pieredze šai ziņā-disciplīna un cieņa. Šobrīd skats no malas uz disciplīnu skolās ir graujošs. Jau pirmajās klasēs panākt uzmanību un disciplīnu, aktīvu, apzinīgu darbu ir milzu problēma. Tad vidusposms, kur ļoti zema motivācija un liela atļaušanās. Izdosies projekts vidusskolā, kur atrašanās nav obligāta un šādus neaudzinātos, nemotivētos, stundu kavētājus vienkārši atskaita. Un pareizi.
Vecais īgņa 03.02.2020. 23:27:35
Kā mērīt,kurš "vidusmēra",kurš" talants un tīrradnis"?Kad izmērīs,ko būs darīt?Kāds ir plāns? Izglītības galvenais uzdevums ir iemācīt un paskaidrot visiem sen zināmo sengudrību:" Katrs pats savas laimes,vai kas viņam sanāk,kalējs. "Skolotāja lielākā veiksme mūsvalstiņā ir pārliecināt skolēnus, ka viņa dzīve ir izdevusies. Tad var pat ķīmiju iemācīt...
Ticiet, ka arī Latvijā pēc 7 gadiem uz skolotāja darbavietu būs konkurss :)) Tas ir tikai laika jautājumus. Skolēna panākumus nosaka vairāki faktori. Talants, darbaspējas, iespējas pilnveidoties. LV bērnam, ja viņš nāk ne no pārāk turīgas ģimenes ir diezgan sarežģīti tieši pilnveidoties. Pat tad, ja viņš ir talantīgs, viņam vajag ievērojamus naudaslīdzekļus , lai talantu attīstītu. Mēs fokusējamies ļoti uz talantu un atstājam novārtā vidusmēra skolniekus. Bet valsts nākotni veido gan talanti gan vidusmēra skolnieki.
Somijā nemaz tā izglītība nav tik laba, ļoti vienpusēja orientēta ne uz individuālo spēju un stipro pušu attīstību bet uz ta saucamo vienlīdzību. Ir sistēmas trūkumi (piem. ja bērnam ir velme un spējas apgūt kādu priekšmetu padziļināti, tad skolotāji ja grib savā BRĪVĀ laikā nodarbojās ar tādiem skolniekiem), ko atzīst gan skolotāji gan vecāki kas ar to ir saskārušies. Es savam bērnam noteikti tadu negrību, bet kas tad man jautā.
Tik daudz atsauču uz Somiju... Somijā, pirmkārt, skolā ir disciplīna un kārtība. Stundas notiek normālām, adekvātām metodēm - skolotājs skaidro vielu, bērni veic dažādus darbus. Jā, ir pa laikam arī dažādas citādas metodes - pētījumi, radošie darbi, utt.., neapšaubāmi, labāks tehniskais nodrošinājums, neapšaubāmi par to pašu slodzi skolotāja alga reiz 3,5 vai 4. Bet tā - Somi turas pie cieņpilnas attieksmes pret skolotāja darbu, ko ieaudzina vecāki. Klasēs ir skolotāju palīgi. Nu, tā kaut kā....
Nez', kad skolotājus beidzot sāks informēt par to, kas galu galā jādara :)) Būs kā vienmēr - vecāki absolūti informēti un zinoši, gandrīz 100% visi būtu gatavi skolotājus pamācīt:p , bet skolotāji tikmēr mēģina saprast, no kura gala šim visam ķerties klāt...
Tagad tā nav izglītība, bet gan pilnīgs eksperiments ar bērniem. Varbūt labāk ir pāriet uz mājas izglītību? Tad bērni acīmredzami iegūs nepieciešamās zināšanas.
Līdz "kompetenču" ieviešanai palikuši pāris mēnešu. Kad skolotāji tiks "informēti" par vidusskolas mācību priekšmetu programmām, to saturu u.t.t? Protams, ka daudz vieglāk un uzskatāmāk ir "nozombēt" vecākus un plašsaziņas līdzekļu ar utopiskajām idejām "par saulaino tāli".
no skolas vecajam īgņam 03.02.2020. 12:00:56
Skolotāji ar maksimālu centību un nekavējoties izpildīs visabsurdākos rīkojumus no augšas? Ha! Skolotāji, vismaz tie, kas vēl nav dubļos iemīcīti un sabradāti, kliedz pilnā balsī par visām šīm nejēdzībām, raksta vēstules, cenšas pierādīt, ka 2x2=4, bet.... mūs NEGRIB dzirdēt. Tā vienkāršā iemesla dēļ, ka acīmredzot Eiropas nauda veiksmīgi "noķinķelēta" un atpakaļceļa vairs nav - reformas jāīsteno. Turklāt plašsaziņas līdzekļi arī nav vienkāršā skolotāja rīcībā. Tā viš ' i...
Esmu sašurusi -skolotāji vairs nelasīs lekcijas(!!!!!!), bet skolēni darbosies praktiski...(tā pa TV šodien) par kādu padomju aizvēsturi ir runa?
Neko jaunu neizlasīju. Kā sekoju līdzi bērnu sekmēm, palīdzēju, skaidroju, tā to darīšu arī turpmāk !!! Riteni no jauna nav jāizgudro !
Skolēnu, viņu vecāku un skolotāju sadarbības nepieciešamība tikusi uzsvērta vienmēr. Lai nebūtu kā pazīstamajā Krilova fabulā par gulbi, līdaku un vēzi. Mērķis taču visiem viens- kvalitatīva bērnu izglītība. Nekā īpaši jauna nesaskatu tā saucamajā kompetenču pieejā. Piešķirtā Eiropas nauda, protams, jānoformē. Tas gan
Pēc reklāmas TV izklausās,ka tagad bērni neko neiemācās, bet vienmēr sistēma ir tikai lai kādu kabatu piepildītu, neviens par bērniem nedomā
Vecais īgņa 31.01.2020. 08:11:35
Skolotāji paši radījuši/veicinājuši daudzas no savām problēmām ar iztapību, neizlēmību un neizmērojamo kāri pēc sīknaudas.Jā, tieši šī iekāre dod viņiem spēku cīnīties par papildus slodzēm, "izēst" kolēģus un samierināties ar jebkādu" sviestu"no administrācijas un bērnu vecākiem.Jebkura, pat visabsurdākā pavēle tiks izpildīta ar maksimālu centību un nekavējoties.Tāpēc rodas visai pamatotas šaubas par to, ka" iet skolā" un "saņemt izglītību" mūsvalstiņā nozīmē vienu un to pašu.
kā vardei sviesta ķērnē-izķepurosies, neizķepurosies.Grābstām no visas pasaules kaut ko, taisām savu, skolas 100 procentīgi nav sagatavotas, vecāki arī ne. Labi, ir jāiet laikam līdzi, bet jāieslēdz veselais saprāts, viss pa jaunam , viss vecais noliedzams, taisām 100 super pedagogus , kas visu pārvērtīs līdz nepazīšanai. BET- lasām slikti, matemātikā arī kā pa viļņiem, vecāki vaino skolu, bet nepievēršas problēmai, ka bērns ir TAVAS ģimenes radīts, izdabājam viņu prasībām, skolu kavējumi, sekmju kritums.
Iztērēs vēl dažus simtus tūkstošus eiro kaut kādai mistiskai publicitātei, kas skaisti nosaukta par vecāku informēšanu, ko mierīgi būtu varējušas izdarīt arī skolas gan vecāku sapulcēs, gan savās interneta mājas lapās. Par dažiem simtiem tūkstoši eiro būtu iespējams apmācīt simtiem skolotāju un radīt metodiskos materiālus, bet, hej, tad kabatām nekas nepaliks...
Es visu saprotu
Ceru, ka informees arii skolotaajus :D
Es arī visu protu un zinu.
Kamēr Catlaks, Oliņa un Oliņveidīgie nasapratīs, ka vajadzības un vēlmes nav viens un tas pats, tikmēr būsim auzās.....
Vai ir arī kādi noteikti gaidīšanas laika ierobežojumi, kas noteiks, piemēram, cik ilgi pedagogam jāgaida, lai skolēnam rastos vēlme un interese pašam izzināt divdabja teiciena veidošanos un tā pareizrakstības smalkumus. Un vai jāpamet viss cits un jāmetas tai tēmā iekšā, tiklīdz tā vēlme radusies. Cik saprotu, tagad viss balstīsies uz šo skolēna paša virzīto izziņas procesu un viņa vēlmi saprast, izprast, meklēt atbildes...
neko nesaprotu..kā man būs jāstrādā...
Hm, laikam Catlaks nav pamanījis, ka šobrīd vislabāk izdzīvo tie, kuri izglītojušies te pagājušā gadsimta otrajā pusē. Vai kāds nevarētu šo biedru Catlaku informēt par šo izglītības sistēmu, varbūt noder. Protams, izņemot propagandas blēņas.
Vecais īgņa 29.01.2020. 21:55:05
Par to,vai mācību saturs uzlabojies, vai tikai izmainījies, varētu ļoooti ilgi strīdēties.Mainījusies ir komunikācijas forma ar tautiņu,tāds kā" teletūbiju" stiliņš( bija tāda multenīte televizorā), uzzīmēsim kādas bildītes, uzdzīedāsim,sitīsim plaukstiņas, bet nekādā,nekādā gadījumā,neradīsim skolotājiem atbilstošus darba apstākļus un atalgojumu.Bet citādi, viss būs kā Somijā...
Vecais īgņa 29.01.2020. 21:37:52
Nez,kāpēc tiem somiem uz skolotāja darbavietu konkurss, bet mūsvalstiņā jāņem katrs ,kas ar mieru nākt? Vai tur nav kaut kāda sazvērestība?Var tā būt,ka somiem nav" pielipusi" padomju tradīcija " inteliģencei" naudu nemaksāt?
9-klasnieka mamma 29.01.2020. 21:36:12
Latvijā bieži dzirdama atsauce uz somu izglītības sistēmu.Neviens tikai nepiemin,ka Somijā visi bērni visā valstī visās klasēs tiek apgādāti skolā ar pārtiku,bezmaksas kancelejas precēm,grāmatām utt.Un augstākā izglītība,ja nemaldos,tur ir bezmaksas.
9-klasnieka mamma 29.01.2020. 21:29:19
@kosmonautam.Somijā skolotājiem alga ir ļoti laba.Skolās strādā ļoti motivēti,labi izglītoti skolotāji,tie kuri uzvar konkursā ar 4-5 pretendentiem uz 1 skolotāja vietu.Atgádinā,kāda situācija ar skolotājiem ie Latvijā?!Turklāt,bērniem,kuriem neder kompetenču pieeja,var atgriezties uz tradicionālo apmācības veidu.Un,jā,iespējams tas kādam nepatīk,bet somi daudz ir pārņemuši no padomju izglītības sistēmas.Kas ,savā laikā,nemaisīja,piem. vienā katlā fiziku,ķīmiju,bioloğiju un ğeogrāfiju(ar nosaukumu dabaszīnības), ļaujot bērniem labi apgūt šos priekšmetus.
Ja šī sistēma iet Somijas izglītības virzienā, tad būs labi. Beidzot bērnu vajadzības būs pirmajā vietā, nevis sistēma, kurā nav jādomā, bet tikai tempā jāskrien pāri vielai. Lai skolotāji kādreiz izpilda savus sastādītos plānus , pamēģiniet iejusties skolnieka lomā. Jūs ierakstat ,ka vārdi no sajauktiem burtiem pirmklasniekam jāmeklē 2 min. Bet es pat nevarēju atrast 5 minūtēs. Laikam esmu atpalicis. Vajag plānot reālus darbu paveikšanas un vielas apgūšanas tempus.
Gribētu redzēt no Skolas 2030 darboņiem vienu riktīgu kompetenču stundu ! Nu tā - saprašanai !
Ja skolā mācīt tiks aizliegts, tad zināšanas bērniem būs jādod vecākiem. Meklējiet tik savas vecās grāmatas un klades, bet mēs te skolā padomāsim par domāšanu
@vecaiSkolotājai 29.01.2020. 14:32:21
Kas domāts ar normālām skolām - vai privātās? Jo kompetences tak būs obigātas visām valsts/ pašvaldības skolām. Bez izvēles - normāls vai kompetents . :))
9-klasnieka mamma 29.01.2020. 10:43:14
Bla-bla-bla.Kādam ir jāapgūst n-tie miljoni šī projekta Skola-2030 ietvaros,un tiem,kas apgūst,bērni,vecāki un skolotāji ir pie kājas,pardon.
vecaSkolotaaja 29.01.2020. 10:25:57
runāju ar vienu kolēģi, kurai atļauts mācīt visus priekšmetus, bet mums ar zināšanām vienkārši aizlieguši, bez eksāmena, jo tie ... tak nemācēs noeksaminēt. Cik man informātikas studentu praksē uzreiz bija brīdinājuši - tikai ne programmēšanu. Rindas uz normālām skolām, bez kompetencēm būs vēl lielākas nekā uz RV1.ģimnāziju
Varbūt arī beidzot skolotājus varētu informēt???Kas viņus sagaida visos līmeņos un visos priekšmetos? Kā būs jāstrādā PĒC šīs brīnumainās reformas stāšanās spēkā, kā tiks mainīts mācīšanas process un galu galā, kāda būs darba apmaksa, jo diez vai varēs runāt par 30 kontaktstundu slodzi. Neviena vārda nekur par šo nedzird. Kā valsts noslēpums.Tas nekas, ka skolotāji gadiem dzīvo stresā, šis bubulis(lasi reforma2030)nāk virsū neatgriezeniski, un padara dzīvi vēl nepanesamāku. Diemžēl...Varbūt varētu nezīmēt grafiti uz māju sienām, bet beidzot skaidri un pārskatāmi šo jauno konceptu izsklāstīt?
Pēc sižeta par šo kompetenču pieeju uztvēru to, ka vecākiem būs vairāk jāiesaistās mācību procesā=vairāk mājās jāmācās...
Reklāmas teksts skan pat mazliet kōmiski! Vai tad līdz vakardienai neviens neko nesaprata, nezināja utt.? Par turpmāko gan ir lielā "šauba".
Domāju, bažījos 28.01.2020. 17:01:25
Vai reklāmā skandinātais, ka katrs bērns apgūs pamatīgas zināšanas, nav pārāk skaļi teikts? Nav jau vēl izdomāts veids, kā ar karotēm visu smadzenēs saliet... Vai tik atkal netiek mānīta tauta un solīta utopija?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9-7=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.