Lietotājvārds
Parole
Un kā ar mazākām skolām? Ja bērnam nav tā ,,smadzene" un matemātiku vai valodu, bet cita tuvākā skola ir 30-40km bez sabiedriskā transporta? Rīgai un lielajām pilsētām viegli runāt - izvēlieties skolu...Un ko lai citās apdzīvotās vietās izvēlās skolēni, kas 9.kl. beidz ar vidējo virs 8....?! Bet fiziski un finansiāli nevar nokļūt ,,lai izvēlētos"?
Vai būs iespējams vienkopus redzēt kura skola kādus grozus piedāvā? tas atvieglotu skolas izvēli. Apkopojums tā teikt,atveros uzreiz redzi kuras skolas interesē un kādus modeļus viņas piedāvā.
Ar 1. septembri gan nevajadzētu sākt jauno Skola2030 murgu. Ja CE beidzas 7. jūlijā , skolotāji dodas atvaļinājumā , ātrākais, ar 8. jūliju. Atvaļinājumi beidzas, agrākais, 1. septembrī!Vai plānots, ka jaunās programmas uzsākšanai skolotāji strādās visu atvaļinājumu? atšķirībā no citām profesijām un dīkstāvniekiem, visu krīzes laiku skolotāji strādā pat vairāk kā parasti. Ir pelnījuši atpūsties!
kaut es būtu varējusi izvēlēties, ko mācīties, neesmu nekāda matemātiķe, vajadzīgs kas cits...
12. klases beidzējs 27.04.2020. 10:56:16
Kāda jēga vispār tai skolai ir? Sagatavot darbaspēku? Vispusīgi attīstīt intellektu? Jo tagad, ar padziļinātām spāņu valodas programmām, mēs sagatavojam un attīstām nākotnes zemeņu lasītājus spānijā, kuriem nav ne perspektīvas profesijas, ne vispusīgas zināšanas.
Patiesība 10. klasē Pirms gānīties par visu, iemācies pareizi rakstīt! KĀpēc, nevis kapēc...
Pie "šprices" nevar tikt, ja pirms tam nav galva nodarbināta ! Ar sapņiem un franču valodu varēsi kinoteātrī biļetītes pārbaudīt! Ar auto un angļu valodu tagad brauc visi!
Ko tu iesāksi ar tām vairākām svešvalodām? Ja no visa pārējā kaut nedaudz nejēgsi?Tulkiem nav darba! Humanitārajos jau pirms tevis lielākais vairums izstudējis! No tiem daudziem arī nav un nepietiks darba! Tu gribi pievienoties bezdarbniekiem? Vai sēdēt uz vecāku kakla? Ne jau visi var būt dīdžeji, jūtūberi, blogeri! Vidusskolā atpūtīsies mācoties atvieglotā režīmā, pēc tam pirkstos kodīsi, ka nevari uzsākt, ko vēlies!
Kartējā reforma, bet iepriekšējā vēl tikai sākusies. Kamēr nebūs stabilitātes izglītībā, nekur tālu netiksim.
... un šie "iepriekšējie skolēni nav mācījušies matemātiku, fiziku, ķīmiju", tagad izglītības sistēmā (un ne tikai) ir tikuši "pie šprices"!
Skolniecei un Patiesībai 10.klasē 23.04.2020. 20:25:29
Matemātika ir jāmācās, lai attīstītu prāta spējas, loģisko domāšanu, iztēli u.c.. Ķīmija, lai saprastu vielu dažādību, to īpašības utml..Piemēram.Ja uz vientuļas salas nav ķīmiskās tīrītavas, bet tev ir ķīmijas zināšanas, tad atradīsi ar ko iztīrīt vakartērpa traipu! Fizika jāapgūst, lai varētugarāžā runāt " krutajiem večiem" līdzi un izprastu, kāpēc buksē, kūp vai rīstās kur tam tā nav jābūt. Ne jau tāpēc mūsu valsts grimst, ka sistēma buksē.Bet tāpēc, ka iepriekšējie skolēni nav mācījušies matemātiku, fiziku, ķīmiju!
Pastāstīšu par sevi. Mācījos visu.Tad uzsāku darbu.Tur varēju izdarīt to, ko citi ar augstāko izglītību nespēja, jo "biju mācījies visu". Iestājos augstskolā, lai saņemtu diplomu un uzzinātu, kāpēc viņi ar augstāko izglītību nespēja to, ko es.Jo man darbā negribēja maksāt to algu, ko maksāja tiem, kam bija diploms.Tad man vēl nebija diploms.Saņēmu diplomu.Nevienu dienu neesmu strādājusi savā specialitātē, jo nevienam vairs nevajag šos speciālistus ar diplomu.Arī bez-nē.
Es uzskatu, ka visi priekšmeti ir vairāk vai mazāk svarīgi, tādā veidā mēs attīstām sevi un savas smadzenes(teiksim tā :D) , bet tiem kam padodas valodas, lai padziļināti mācās valodas, bet piemēram matemātikai velta mazāk laika un tā būtu novērtēta arī savādāk, pēc citiem kritērijiem. Protams izglītības sistēma nav pareiza, jo mums ir jāvelta tik pat daudz laika priekšmetiem kuri mums nepatīk vai 100% nebūs vajadzīgi dzīvei, kā priekšmetiem kuri mums patīk un interesē, un ar kuriem mēs gribām saistīt savu nākotni. Es gribu pateiktu, ka ir jāmācās, bet vairāk savs laiks ir jāvelta tiem priekšmetiem, kuri mums tiešām interesē. Personīgi man nepatīk fizika, bet man tā ir jāmācās piespiedu kārtā un tās ir 4 mācību stundas (160min nedēļā), jeb es izniekoju 160min sava laika priekšmetā, kurš man nepatīk un nepadodas, tā vietā es labāk mācītos padziļināti valodas, jo es saprotu man tās būs daudz svarīgākas. Paldies, ka veltīji laiku, lai izlasītu manu komentāru. :)
Visas programmas nelicenzētas. Licenzēt nav iespējams, nav kodu, nosaukuma, nav kur licenzēt
Patiesība 10. klasē 21.04.2020. 17:07:02
Es mīlu vēsturi, politiku, bioloģiju un nesaprotu, kapēc vispār ir jāmācās matemātika, fizika, ķīmija utt., ja es savu dzīvi ar šiem priekšmetiem netaisos saistit. Es esmu izniekojis simtiem stundu "mācoties" to, ko tāpat nezinu, neatceros, neiemācījos vai nesapratu. Latvijā izglītība ir uz papīra, vienkārša dabības imitēšana skaistumam kaut tajā nekā skaista nav. Gribētu ieskatīties sejā tiem garīgi aprobežotajiem cilvēkiem, kuri sastādija izglītības sitēmu, jo viņa ir vienkārši DRAUSMĪGA. Tāda skolēnu laika, veselības, potenciāla iznīcināšana vienkārši ir neciešama. Jā, fizika, ķīmija utt. ir ļoti svarīgas nozares, profesijas, bet kapēc man tās ir jāmācas, ja man tie ir vienaldzīgi un pilnīgi nesaistoši priekšmeti. Kapēc man bija jāpavada visas šīs simtiem stundas ķep-ļep uz kontroldarbu sazubrītu un pēc nedēļas aizmirstas vielas, lai dabūtu 7 un 8. Tas ir pilnīgs 100% kaut kādas mācību imitēšanas process, kā vietā es varēju simtiem stundu par nodokļu maksātāju naudu, ko maksāšu arī es nākotnē, mācīties zviedru, somu, spāņu valodu. Nav brīnums, ka mūsu valsts grimst aizvien vairāk un vairāk. Visiem viss ir vienalga, galvenais, ka viss ir kaut uz papīra "izskatam". Tāpat, kā nekas nav latviešu, viss izpārdots, krievu izzagts. Tagad nākšot vēl Lidls. Nopietni? Varbūt pašu veikalu ķēdi vajadzēja izveidot? Tagad mums ir maxima, rimi, IKEA un citi mēsli, bet pašiem nav NEKĀ! Darba devēji grib uzticamu, gudru, progresīvu darbaspēku un sūdzas kādi 20 gadīgi muļķi nāk strādāt. Bet ko var gribēt? Izglītība sistēma ir izveidota, lai iznīcinātu Latviju vēl ātrāk.
Vēsture, politika, vēlreiz vēsture un 5 valodas. Viss pārējais ir bezjēdzīgs un kainiecīgs skolēnu dzīvei un dzīvībai.
viņi visi smaida jo izvēlējās nemācīties neko?
90.gadu sākumā, kad pati mācījos vidusskolā, tie, kas mācījās klasi zemāk, bija ,,eksperimentālie trusīši". Mēs, kam obligāti bija jāmācās fizika, ķīmija , viņus apskaudām. Grūti viņiem gāja, kad bija jāstājas augstskolās, jo izrādījās, ka iestājeksāmenos ir priekšmeti, kurus viņi nav skolā mācījušies. īpaši grūti gāja tiem, kas izvēlējās pavisam citu profesiju, nevis to, kas patika, 9.klasi beidzot.
Nesaprotu, kāpēc tas tiek rādīts, kā liels jauninājums. Mana meitai arī 2 gadus atpakaļ, beidzot 9.klasi, bija jāizvēlas, kurā skolā, kura virziena klasē mācīsies. Un jau šobrīd apgūst matemātiku un fiziku padziļināti.
Arī tuvāk pie mājām skolā būs visi pamatpriekšmeti. Un varēs apmeklēt pulciņus.Tomēr tavi sapņi un mērķi nedrīkst izsīkt senču maka dēļ! Ja būsi aktīvs līderis skolā, vai darbosies pašpārvaldē, arī brīvprātīgo darbā vai kādā NVO, tad tas tev būs + tavas patstāvīgās dzīves uzsākšanai.
Pasērfojiet pa skolu mājas lapām! Brocēnos ļ.laba+ internāts+starptautiskie projekti. Saldū prof.skolā=jauna neparasta profesija. Valkas ģimn.: Basketbola akadēmija un 3 vid.i.programmas! Jaunās programmas būs tikai maijā redzamas. Lai nu kā, sevi ir jāiepazīst, jāuzskaita savi resursi:zināšanas, pieredze,dalība pulciņos un sporta/mūz.skolās utt., tad jāuzstāda mērķis, jāpiemeklē skola, kur to labāk īstenot un jādara mērķa labā kaut kas. Lai Jums izdodas!
Mācījos vidusskolā pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados. Specializētajā matemātikas, fizikas klasē, kas sagatavoja studijām augstskolā. Citām klasēm bija ražošanas kombināti, vienu dienu nedēļā gāja apgūt pārdevēja, bērnudārza audzinātāja vai citu profesiju. Mēs pildījām laboratorijas darbus fizikā, mums bija papildus sporta nodarbība, mākslas vēsture un pedagoģija. Jo mūs gatavoja par vispusīgi attīstītām personībām. Tāds bija uzstādījums- vidusskola sagatavo vispusīgi attīstītas personības. Ne jau viss tad bija skaisti un brīnišķīgi, bet pamatnostādne bija skaidra un skolotāji ļoti profesionāli. Varbūt vienkārši ar skolu paveicās. Tagad modē teikt, ka skolas uzdevums ir sagatavot darba devējam derīgu darbaspēku. Skumji kaut kā. Dzīve ir dzīve, diemžēl, ja skolas laikā nebūs pietiekoši plašas programmas, tad ne jau vēlāk būs laiks savus talantus, intereses un vispusību attīstīt.
Es - Pavasarim un Bebenei 21.04.2020. 00:23:35
Iesaku Jums apmeklēt karjeras konsultantu.Tie ir ne tikai skolās, bet arī NVA vai internetā sameklējami.Jums nepieciešamas individuālās konsultācijas.Ko KK dara? Viņš Jums ļauj ar dažādu metožu palīdzību apjaust, kas ir tieši Jums piemērotākā profesionālā joma(tehnika/cilvēki/daba u.c.), tad dod ieskatu profesiju klāstā un ar praktisku darbiņu palīdzību parāda Jums, kas ir piemērotākā.Tas, protams, ņemot vērā Jūsu vēlēšanās un gribēšanas(jeb gaidas), kādas uzstādāt pret savu nākamo profesiju. Mīļie, ja savā labā neko nedarīsiet, tad arī 12.kl.beidzot nezināsiet, kas Jūs interesē vai kas ir piemērots!Tāpēc rīkojieties tūlīt pat!
Programmas nav ievietotas, jo skolotāji vēl nav izdomājuši kā to visu pasniegt. Iztērēti miljoni visam šim, bet mūsu skolā programmu bez maksas veido skolotāji - savā brīvajā laikā. Kur aizgāja nauda hvz
Oliņ, boliņ... 20.04.2020. 20:26:56
Varbūt jau no bērnudārza sāks profesionālo ievirzi? Bet varbūt var jau sākt pirms dzimšanas?
Atkal atkārtojas tas pats murgs, kura dēļ daudzi jau sačakarēja savu iespēju studēt to, ko patiešām būtu vēlējušies. Cik vispār ir skolēnu, kuri pēc 9.klases tiešām var zināt, kurp dosies studēt? Ko darīt, ja padodas un patīk ļoti daudzas jomas? Ne jau visi ir pasisti uz kaut ko konkrētu un neko citu darīt nav spējīgi... Kur paliek elastīgums, vispusība, erudīcija, kas palīdzētu nākotnē nepieciešamības gadījumā mainīt profesiju!?
9. klase tūliņ beidzas. Daudzi absolventi vēl nav pieņēmuši lēmumu, uz kuru skolu iet mācīties tālāk. Daudzas skolas nemaz nav ievietojušas programmu plānu, kādu tā piedāvā, tāpēc arī nav zināms vai konkrētajā skolā būs konkrētā programma. Es uzskatu, ka ir pēdējais laiks vidusskolām publicēt padziļināto apguves priekšmetu plānus, lai skolēns var izvērtēt, kur doties mācīties pēc 9. klases. Skolas, kuras gaida jaunus vidusskolniekus, lūdzu, PUBLICĒJIET PROGRAMMU PLĀNUS.
Kura skola tuvāk, tur ies mācīties. Senči jau nav miljonāri, ka var baigi te ko izvēlēties.
Kā var zināt 9.klasē, kas interesēs 12.klasē? Pat 12.klasē vēl nav īstas pārliecības par turpmāko studiju programmu. Vai ir izdomāts, kā skolnieks vidusskolas 3 gadu posmā varēs mainīt padziļinātās apguves priekšmetus? Vai ir paredzētas testēšanas, speciālisti, kuri palīdzēs skolēnam izvēlēties piemērotākos padziļinātās apguves priekšmetus? Palicis ļoti mz laika, lai visu apsvērtu un vēl izvēlētos atbilstošāko skolu. Process diezgan haotisks.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.