Lietotājvārds
Parole
to Mamma mia 10.06.2020. 10:51:21
Būtu labi, ja tie būtu bijuši 9 un 10. Mana bērna skolā bija piemirsts par to, ka bērni mācījās individuāli. Tendence pretēja - ar baudu tika likti zemi vērtējumi. Ar baudu arī gada atzīmes izlika zemākas, jo 2.semestrī bija par balli zemākas nekā pirmajā. Jaunās kompetences? Kā tām ir gatavs skolotājs, kurš uzdeva 2 mēnešus no vietas tikai vienu darbu - lasīt norādītās lapaspuses un atbildēt uz jautājumiem? Kas īsti tika šajā priekšmetā vērtēts? Ko iemācījās bērns konkrētajā priekšmetā? Lasīt un atbildēt? Ja vēl tas būtu bijis sākumskolas bērns, varbūt saprastu...
Arī 9.klases skolēnam bija jāstāv klāt, lai izpildītu visus darbus!nav apguvis kā jāmācās, kā jāplāno laiks mācībām!Lidinās domās pa mākoņiem! Bija jālasa benčiki mežā, jābrien slapjās nātrēs un grāvjos kontrolpunktus meklēt, kas viens no otra 5km tālu, utt.Saturs stundām nekāds!Labi tikai tas, ka vairs nebija jāpārraksta no 3 grāmatām vienā kladē bioloģijas teorija visu mācību stundu laiku!
P. S. Saviem bērniem lieku vienmēr uzstādījumu-,, uz doto brīdi - dari, ko vari, uz vislabāko! " Man nav žēl, kaut 10, ja cilvēks centies, un darījis!!!
Visiem ņaudētājiem.... Ja tik ļoti žēl, ka bērni sapelnīja 9 un 10, tulkoja ar translate, utt... un apšaubāt mācību kvalitāti--tad varbūt vajag pārformēt izglītības sistēmu, nevis vainot bērnus!? Nu nevajag tik daudz visādu nevajadzīgu, pārāk sarežģītu lietu, neatbilstošā vecumā, bāzt bērnu un jauniešu galvās... Visus tos,, ūdeņu gabalus,, - dabas māc., soc.z,ģeogrāfijā,vēsturē utt. - svītrot!!! Pasniegt vienkārši, saprotami. Lai IR prieks mācīties! Nu kāpēc gan mūsu valstī ir tendence visu sarežģīt un tad mocīties?
No 1.septembra pilnīgi visiem bērniem ir jāmācās klātienē. Un,pietiek mūs baidīt ar izdomātu supervīrusu,kurš nogalina teju katru otro. Jo tā nav.
Bet par sākumskolu varu pateikt, visus, kurus zinu, vecāki sēdēja blakus un labi bija vēl, ka skaidroja, bet bija, kas vienkārši uzrakstīja priekšā un bērni norakstīja. Tāpēc tā ir tikai ilūzija, ka daudzi bērni kaut ko iemācījās. vēl varu pateikt, ka mums sākumskolu vecāku berni strādāja attālināti, taču, kuriem tā nebija paveicies, strādāja darbā arī par viņiem. Tāpēc es teikšu nekas nav izdvies. Man neviens šis darba stundas nekompensēs, kuras es nostrādāju citu vietā. Bet varbūt valdība varētu kompensēt, to, ka man darba diena beidzās lielākoties nevis 17.00, bet 20.00 vai 21.00.
Man bija 8.klases un 12.klases skolnieki. Palīdzēt neviens neprasīja. Pra 12.klasi tur pats apzinīsg un zina , ko grib un , kas bija vajadzīgs. Taču 8.klases skolniekam , kuram viss arī it kā bija ok. zināšanas iemācītas par 50%. Ja tie, kas saka, ka viss bija labi pusaudžiem pārliecinieties , vai Jūsu bērni vispār, ko iemācījās. Manējais iemācījās google translate gan angļu valodā, gan vācu valodā - desmitnieku vien griezās, kad paprasīju to pašu norunāt zināšanas nulle. Matemātikā laba galva, taču kolektīvā rēķināšana jeb norakstīšana neizpalika. Lieki teikt , ka tādus priekšmetus kā vēsturi, ģeogrāfiju, bioloģiju (visur, kur varēja copy paste ) nemaz nemācījās (tāpat 9 dabūja, citreiz 10). Latviešu valodā uzdevumi.lv sagādāja problēmas, jo tā sistēma nav piemērota dažādiem datora uzstādījumiem un bieži vien uzdevumu neieskatīja tikai tāpēc, kakaut kas bija ieskries nepareizi. Varētu vēl daudz un dikti turpināt. Tā kā tie vecāki, kas uzskata, ka pusaudži gana labi tika galā ar mācīšanos, vienkārši nezina kā viņi to paveica un tāpēc dzīvo laimīgi savā neziņā. Iemācīties nenozīmē norakstīt, copy paste vai translate...Domāju, ka reāli šis process derēja aptuveni 10 % apzinīgo pusaudžu. Jauno vielu viņi labi neiemācījās.
Berns pabeidzis 1 klasi. Pedeje 2.5 menesi ta nebija nekada macisanas!!! Tas bija 0 zinasanas, baigais stress vecakiem un *fun* berniem. Viennozimigi ta nevar turpinat rudeni. Neviens nav padomajis, ka var savienot vecakiem darbu ar berna attalinatam macibam. Pat ja viens vecaks majas un lidz ar to gimenes ienakumi samazinas pa 1/2, pat tad berns neapgus macibas nepieciesama apjoma, jo vecaki nav skolotaji, vini neprot paskaidrot, vai pat nezin materialu. Loti skumji kopuma!
Cik cilvēku, tik viedokļu. Mums bija OK! 4.kl. drusku piedalījos mācībās un 9. kl.vispār, tikpat kā nevajadzēja palīdzēt. Ja mamma ir pilna laika mājsaimniece,tad domājam, ka turpmāk varam mierīgi mācīties attālināti! Bet tas arī atkarīgs no skolotājiem, cik, ko un kā uzdod, un sadarbojas. Bet kopumā-nekas nebija nepaveicams, tikai nevajag būt sliņķiem!
Sākumskolai attālinātā mācīšanās viennozīmīgi neder. Pārējiem nebūtu tik kritiski noskaņota. Šķita, ka tāds mācību stils bija viennozīmīgi piemērots tiem, kam patīk darbs savā ritmā un, kam klasesbiedri novērš uzmanību. Vēl viens pluss, tie, kas ikdienā vienkārši atsēž stundu neko nedarot, bija spiesti vairāk pastrādāt, jo žurnālā parādījās novērtējums par katru nodarbību visiem, kas klātienē parasti nenotiek. Bet par to, kas apgūstams skolā. Nepiekrītu pretnostatījumam akadēmiskās zināšanas vai praktiskās prasmes. Akadēmiskās(teorētiskās) zināšanas ir jepkura praktiskā darba pamatā. Pat ja šķiet, ka kāda no tēmām nekad nenoderēs ikdienā, to apguve jebkurā gadījumā attīsta kādas prasmes(loģisko domāšanu, analīzi, atmiņu).
Pārmaiņu laiks...pāriesim uz attālināto mācību režīmu, skolā ļaus iet tikai līdz 6.klasei un skolotājus nomainīs datori un testi. Cik žēl...
nu cik var! 05.06.2020. 09:05:23
Krīzes laikā skolā nebija nevienas pozitīvas pārmaiņas. Un pietiek vāvuļot, ka šis bija iespēju laiks. Pārmocijušies vecāki, skolotāji un bērni.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.