Lietotājvārds
Parole
Tā ir patiesība, ka skolotāji skeptiski pret visu jauno. Bērni iet līdzi laikam, bet skolotāji... Lai šodien pasniegtu laikmetīgas mācību stundas, skolotājam ir ļoti, ļoti jāmācās. Izbrīnu radīja LIZDA priekšniece, kura Rīta panorāmā apšaubīja , ka 1700 skolotāji mācīs pārējiem jaunās metodikas. Ja skolā ir viens skolotājs, kurš strādā radoši, iegūst viss kolektīvs. Tieši Vanags kundzeii būtu jārosina skolotāji uz inovācijām un jārod iespēja materiāli stimulēt ššdus skolotājus. Mums Latvijā ir daudz radošu, zinošu skolotāju, kuri aizrauj bērnus ar savu darbu. Lai viņiem veicas!
Ka viegli metāties ar frāzēm - "Skolotāji vienmēr bijuši skeptiski pret visu jauno. Vieglāk ir katru gadu un gadu gadiem strādāt vienādi, kā pierasts. " Ja pastrādātu skolā vismaz gadus 5, tad zinātu, ka bērni mainās tik ļoti, ka skolotājiem ir jāmainās. Cita lieta, ka mūs tik ļoti no augšas regulē, māca, pamāca, kritizē, utt, bet absolūti neieklausās tie, kuri jau sen no skolas ir tik tālu ka viņi redz tikai "savu bērnu vajadzības, prasmes un zināšanas" un tad ir tā, ka laba bērna mammai vai tētim liekas, ka visi citi arī ir ģēniji, bet tā diemžēl nav. Un gribas pateikt par eksāmenu rezultātu salīdzināšanu- Kāpēc joprojām tiek salīdzināts visu skolu audzēkņu rezultāt, ja ir dažāds laiks mācību priekšmeta apguvei/ mācību stundu skaits atšķiras. Mēs taču nesalīdzimām- ko var nopirkt par 4000 un ko par 400.
>>>tā ir 08.02.2017. 15:20 09.02.2017. 07:55:46
Cik dienu esi nostrādājis(-usi) skolā? Vai maz zini, ko nozīmē strādāt par skolotāju?
Saeimā? Priekš kam? Vieni skolā nestrādātāji apgaismos citus skolā nestrādātājus? Izglītības praktiķiem, skolotājiem-ekspertiem jādod iespēja organizēt seminārus kolēģiem. Pagaidām visa šī reforma atgādina gramstīšanos pa gaisiem. Gudri vārdi, piesegšānās ar ārzemēm, konkrētības - nekādas. Tas viss internātskolu un citu skolu slēgšanas gaidās.
Nav vajadzīgs izdomāt pārgudrus un sarežģītus nosaukumus. Skolai un skolotājiem ir vienkārši jāiet līdzi laikam. Skolai ir jāsagatavo jaunais cilvēks reālajai praktiskajai dzīvei atbilstoši laikmeta prasībām. Ja mācību iestādē nav tam nepieciešamās materiālās bāzes un vides, pedagogu pietiekama entuziasma un nemitīgas vēlmes tālākizglītoties, nepalīdzēs pat viskardinālākās reformas "no augšas"
Kuram tas, lūdzu, interesēs? 08.02.2017. 17:30:57
... Un studē taču arī ārzemēs ... Un ārstējas ārzemēs ... Un tā varētu turpināt. Es godīgi strādāju, godīgi samaksāju nodokļus un vēl katru dienu medijos dzirdu amatpersonu spriedelējumus, ka skolotājs ir slikts.
Kuram tas, lūdzu, interes' 08.02.2017. 17:27:18
Daudziem deputātiem un citiem varas gaiteņos esošajiem (proti, tiem, kas spēj maksāt) bērni mācās elitārās skolās vai arī ārzemēs.
Mani pārņem šausmas par šiem miljoniem, kas kārtējo reizi tiek izmesti, lai kaut kādi ierēdņi varētu pašrealizēties. No sākuma aizsūtiet VISC ierēdņus vismaz pusgadu pastrādāt skolā uz pilnu slodzi, prasot visu atbildību par mācību kvalitāti, par atzīmēm. Tikai pēc tam dodiet viņiem pilnvaras veikt reformas. Jo šie ierēdņi vispār neprot strādāt skolā, vadīt stundas, vērtē skolēnu sasniegumus. Samazināt kavējumu skaitu lielākajās klasēs. Viena lieta ir uz papīra uzrakstītais, otra lieta ir reālais darbs.
Īstenībā ir savādāk 08.02.2017. 16:12:16
Skolotāji grib un prot strādāt. Diemžēl realitātē ir tā, ka VISC ierēdņi uzspiež savu gribu, tikai pēc tam, kad kārtējais IZM eksperiments draud beigties ar fiasko, pēkšņi sāk vainot skolotājus, kuri it kā atkal nav kaut ko gribējuši vai izdarījuši. Kaut gan patiesībā VISC ir diktējuši savu gribu. Savukārt IKVD piedraud ar kontrolēm un represijām, ja kāda kola uzdrošināsies iebilst viņu diktātam.
Varbūt kāds var paskaidrot - ko nozīmē IZM 2017./18.g. paredzētā "speciālo izglītības iestāžu tīkla attīstība un internātskolu turpmākās darbības plānošana". Speciālo skolu skaits palielināsies vai arī speciālās skolas (atbilstoši Eiropas ieteikumiem) gatavojas slēgt un bērnus integrēt vispārizglītojošajās?
Skolotāji vienmēr bijuši skeptiski pret visu jauno. Vieglāk ir katru gadu un gadu gadiem strādāt vienādi, kā pierasts.
Jā! Piekrītu reformai!!!! Bet tai ir jābūt pedagoģiski un psiholoģiski pamatotai. Agrāk visas programma, mācību lidzekļi tika aprobēti prof.A.Karules, J.Menča u.c.zinātnieku vadībā. bet kas tagad.? Viena tante teica, ka kompetence ir jāievieš. Uz priekšu. Vai mūsu nākamā paaudze ir izmēģinājumu trusīši???? Kas par to uzņemsies atbildību???? Nevis politisku, kas nekas nav, bet īstu??????
Skolotāji nav skeptiski, bet ir reālisti. Un strādā reālā vidē.Reformas nāk un iet,skolotāji paliek.
Padomājiet paši! 08.02.2017. 13:28:08
Inguta, vai tev nav ienācis prātā, ka tā, kā patlaban tiek piedāvāts strādāt (un par piedāvājuma izteikšanu tiek maksāts tā saucamajiem ekspertiem), skolotāji jau sen kā strādā. Nu nav nekā jauna, bet pats galvenais - NAV NEKĀDAS SISTĒMAS un pēctecības darbībās, kuras veic anonīmi eksperti (kā vienmēr, starp citu). Skolotājiem ir jāpalīdz nemitīgi izglītoties atbilstoši laika garam, tas arī viss. Ar pārējo viņi ir tikuši un tiks galā.
Starp citu, VISC skaidrojumā, kas ir kompetence, ir TRADICIONĀLĀ atslēgas vārdu secība - zināšanas, prasmes, attieksme. Bet jau pirms vairākiem gadiem Latvijas Universitātes izdotajā rakstu krājumā (nosaukumu šobrīd precīzi neatceros) bija cita secība - ATTIEKSME, PRASMES, ZINĀŠANAS. Un tā bija labi pamatota un tāpēc pieņemama. Ja būtu jāveido šāda izglītības kārtība, tad gan varētu uzskatīt, ka sākas kaut kas citāds, iespējams, jauns.
Iespaids par sagaidāmo vētru ir smags. Viss process atgādina divu galveno ceļu krustojumu bez ceļazīmēm. Viens galvenais ceļš, diemžēl, ir naudas plūsma. Otrs galvenais ceļš ir cilvēki. Šajā krustojumā jau ir notikušas vairākas smagas avārijas. Būs vēl. Izskatās, ka tagadne un nākotne ir samainītas vietām. VISPIRMS BIJA JĀIEVIEŠ JAUNAIS , KOMPETENČU MODELIS UN TIKAI PĒC TAM - SKOLOTĀJU ALGAS MODELIS. Galvenais taču bija noskaidrot un pateikt nevis cik maksās, bet par ko maksās. Šobrīd maksā par to pašu. Tomēr visvairāk satrauc tas, ka šajā informācijā viss ir bezpersonisks. Skolotāji tam i tuvu nestāvēs. Tuvu naudas plūsmai stāvēs skolu administrācija, vēl tuvāk - pašvaldības, bet šajā plūsmā savas kājas varēs mērcēt - IZM, akadēmiskā un politskā nomenklatūra.
Mēs esam atvērti pārmaiņām. Taču pagaidām izskatās, ka nekas jauns. Tās pašas metodes tikai citos vārdos nosauktas, kuras ikdienā tiek lietotas mācību procesā. :( Taču līdzekļi tiks iztērēti. Ar nepacietību gaidu kādu skaidrojumu...
Kas ir Viņķele?
skolotāji ir skeptiski nevis pret pārmaiņām vispār (bet gaidīt gaida un jau sen ierosina, ko vajadzētu saturā atstāt, ko ietvert, no kā atteikties, u.t.t.) ,bet pret to, ka šajā brīdī nav nekas konkrēti zināms- ir vienīgi abstrakts virziens-kompetenču pieeja saturā.
Kaut tiktu ņemtas vērā skolotāju domas. Skolotāji arī vēlas pārmaiņas, bet sakarīgas, nevis tukšu muldēšanu, naudas tērēšanu.
Lai jau stāsta un rīko. Bet redzot, cik skolotāji pret visām pārmaiņām ir skeptiski... redzēs, kādi būs augļi.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.