Lietotājvārds
Parole
Un kad tad tā kvalitāte nav bijusi?Tad jau Saeimā , sanāk, sēž pusmuļķi!!!!
diemžēl, diemžēl... vidusskolas pilnas ar glītiem, glamūrīgiem un sportiskiem jauniešiem, kas obligātās literatūras lasīšanu un jebkuru mācību aktivitāti ārpus oficiālā mācību stundu laika uzskata par personības apspiešanu un indivīda tiesību neievērošanu. toties tie, kas lasa, domā un gatavi strādāt aizvien biežāk izvēlas studiju programmas ārpus Latvijas. un viņus var saprast...
Patiesība ir kaut kur pa vidu. Mums BIJA ļoti laba, sakārtota, metodiski pamatota, praksē pārbaudīta, ar darba tirgus pieprasījumu saskaņota, vispusīgi saturīga izglītības sistēma līdz brīdim, kad to sāka graut, t.i. reformēt viena valdība pēc otras, kur bija tikai jāatmet padomiski ideoloģiskais noformējums. Ir arī tagad izcili jaunieši, tie, kas zina ko grib un labi mācās, un sasniedz augstus rezultātus, bet augstskolas (īpaši maksas studiju programmas) diemžēl ir pilnas ar pārgudriem neko negribošiem un nevarošiem sliņķiem, kas teikumu bez kļūdām nevar uzrakstīt...Pēc augstskolas beigšanas tie pārpludina valsts aģentūru un ierēdniecības nozari ar liekēžu bariem, caur pazīšanos veidojot jaunas štata vietas kas parazitē uz valsts rēķina. Tai pašā laikā trūkst speciālistu teju ikvienā sadzīves jomā.
Kā tad tā? Mēs tik slikti strādājam, bet skolēnu zināšanas ir tik krasi uzlabojušās.... Kārtējā reize, kad vispirms izvazā skolotājus pa dubļiem, noliek līdz ar zemi, bet izrādās, ka tomēr ir pat labi. Un, kad jābazūnē par to, cik slikti, tad pilni mediji, kad jāpasaka kas labs, tad tik drusku, drusku. Skumji....
Британцы создают школы для одаренных детей по советскому опыту, активно используя классические советские учебники по естественным наукам. Что и неудивительно, ведь эти учебники, как, кстати, и учебники по литературе, достаточно хороши, чтобы по ним учиться. Конечно, для современности следует в старых текстах сделать поправку на идеологический фактор. С такой поправкой они годятся для обучения в наше сегодняшнее время.
Это для идиотов. Современные школьники и выпускники школ по сравнению с выпускниками советской школы - полные идиоты и неучи. 12 классов современной латвийской школы - это 7 класс советской школы. А современные ВУЗы - это уровень советского техникума.
-> Mārai un citiem 21.05.2016. 19:41:39
Ļoti labi atminos, ka tepat, e-klasē bija raksts, ka Norvēģijā speciāli uzcēla skolu vienai skolniecei, kura dzīvoja konkrētā mazapdzīvotā apgabalā. Vienai!!! Un pie mums nez kādēļ jālikvidē skola, kurā ir 40 skolēnu. Hmm...Daži atkal ir VIENLĪDZĪGĀKI?
bez segvārda- Andrejs Bubinduss 21.05.2016. 09:12:23
Man ir iespēja novērtēt izglītības sistēmas tendences un rezultātus veceiropas valstīs un Latvijas republikā, kā arī speciālistu- profesionālu varēšanu un potences gan Latvijā, gan tur- veceiropā. Latvijas izglītības sistēmas produkti- speciālisti salīdzinoši ir pārāki gan zināšanu daudzveidībā, gan redzeslokā, gan profesionālajā varēšanā. Īpaši tie, kuri ir izglītības sistēmas 1970- 1990 gadu rezultāts, tieši specializētājās nozarēs. OECD valstu speciālistiem vairāk būtu jāmācās no mums, nekā mums no viņiem.Un es salīdzinu absolūti dažādas nozares- būvniecību ( rekonstrukcijas, restaurāciju) un mākslu ( izpildītājmākslu).
Kvalitāte "uz papīra' 20.05.2016. 16:53:53
Vienīgais, kas ir būtiski mainījies - palielinājies ierēdņu daudzums, visādu (zem IZM) aģentūru daudzums, ierēdņu varaskāre un ierēdņu māka smuki sarakstīt papīrus. Izglītības kvalitāte nav paaugstinājusies!
Tur jau tā lieta! TO es arī saku, ka tas nav normāli, tā nevar skaitīties klase - pieci cilvēki tas drīzāk ir individuāls darbs... Bet nu ir tādas klases. Un tiktāl es piekrītu OECD, ka ar to kaut kas jādara.
Mārai - atvainojiet... Patiešām individuālais, turklāt privāti, ar ienākuma nodokli neapliktais darbs ir tas, kas uztur mītu par sekmēm Latvijas izglītības sistēmā. Mums jau PŠRS laikos bija dažādi skatlogi. TAgad tajos ir izlikti individuāli sagatavotie gudrīši, kuri, starp citu, vissliktāk zina savu laviskumu (kultūru, literatūru). Skola, kurā pieci vai nedaudz vairāk skolēni individuāli, privāti, apmaksāti apgūst to, kas ir vajadzīgs vispārējai vidējai izglītībai, arī nav skola šī vārda sākotnējā nozīmē.
Vēlreiz uzmanīgi uzlasīsim Andersena pasaku "Karaļa jaunais tērps". Šajā pasakā karaļa tērps patiešām bija, jo tas no paša sākuma tika gatavots no melliem. Un tieši meli bija tas, kas ļāva tautai izsmiet karali. Protams, Šadurska kunga kailums nav fizisks, bet ir informatīvs. Taču arī tautas izsmiekls (pagaidām) nav fizisks, bet tikai informatīvs.
jā, slēdzot skolas, uzlabos vēl vairāk
Mārai - atvainojiet... 20.05.2016. 11:55:37
... vai klase ar pieciem skolēniem ir klase? tas tā kā tuvāk individuālajam darbam...
uzsvars - uz vienlīdzību un kvalitāti 20.05.2016. 11:50:31
"Saskaņā ar ziņojumu galvenais uzdevums ir nodrošināt vienlīdzīgas iespējas saņemt kvalitatīvu izglītību, sākot no visagrākā vecuma. SSNP 2012. pētījumu ciklā pilsētu skolēnu sniegums salīdzinājumā ar vienaudžiem no laukiem bija daudz labāks, un šī atšķirība bija līdzvērtīga vairāk nekā viena mācību gada ietvaros, kas ir par pusgadu vairāk nekā vidēji OECD dalībvalstīs. Izvērtējot agrīnās bērnības izglītības un aprūpes sistēmas pārvaldību un finansējumu, secināts, ka nepieciešama daudz sistemātiskāka pieeja pedagogu un skolu vadītāju sagatavošanai, kā arī precīzāki atbalsta pasākumi skolēniem lauku reģionos." UN KUR TAS IR, SKATOTIES LAUKU REĢIONU SKOLU LIKVIDĀCIJAS PLĀNOS UN SKOLOTĀJU ALGU PALIELINĀŠANĀ?!
M\īļais cilvēk! Lauku skolotājam pašam viss jādod skolēniem. Jūs tur pilsētā apdāviniet savus skolotājus.
Gaidu citus OECD atzinumus šī gada laikā, lai tiešām varētu saprast, kam Latvijai tik ļoti to vajadzēja, kāds ir tas reālais, praktiskais ieguvums.
@NU Un kurš pateiks paldies medmāsām? Skolotājiem ir skolotāju dienas, ir 1.septembris, 31.maijs galu galā!! Gada laikā skolotāji tiek regulāri sveikti un apčubināti, vai tiešām par to neiedomājas? Visa gada garumā jums saka paldies!! Kā ir citu nozaru pārstāvjiem, esat kādreiz padomājuši?
Kāpēc virsrakstā uzsvērts negatīvais, bet ne pozitīvie rādītāji? Kad beigsim sevi noniecināt. Lasot tekstu, ieraugām, ka sasniegumi būtiski uzlabojušies. Kurš pateiks paldies skolotājiem?
Uzskatu, ka tas ir ļoti labs rādītājs, ka mūs beidzot uzņēma OECD! Jā, ieguvumi varbūt uzreiz nešķiet skaidri, bet ar laiku tos visi sapratīsim un jutīsim.
Nez, kā viņi iztēlojas skolotāju pašvērtēšanas un atestācijas nodrošināšanu...
ZZ @Gundars 20.05.2016. 09:28:38
Ko dos OECD? Drošības sajūtu, pirmkārt! Kas vēl svarīgāks Latvijai vispār varētu būt?
Liks veidot lielākas klases, tas jau sen ir gaidāms, klases ar pieciem skolēniem mūsu ekonomiskajā situācijā nevar eksistēt.
Es nezinu, ko īsti mums dod tāda iesaistīšanās visādos sarežģītu nosaukumu apvītās organizācijās. Vai nav tikai naudas izmešana un skriešana pakaļ rietumiem, pakalpojot un zemojoties, kā vien varam?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.