Lietotājvārds
Parole
izglītots cilvēks - nu, protams... 05.12.2014. 16:21:54
Mūsu valsts ekonomisti jau sen ir izrēķinājuši, ka pašreizējās vecās paaudzes skolotājiem, kuru ir diezgan daudz, nav izdevīgi paaugstināt algas, jo pensijā ejot arī tie cipari būtu par lielu mūsu valstiņas nodokļiem un izsaimniekotajam pensiju fondam. Kad pašreizējie 55-gadnieki aizies nabadzības vai invaliditātes pensijā (vecumu jau normāli nesasniegs), tad arī varēs optimizēt skolas un paaugstināt algas jaunajiem, jo ar rāvienu samazināsies optimizēsies skolotāju skaits un proporcija uz vienu skolēnu, bet tie jaunie jau nestrādās 2 slodzes par grašiem, nedarīs lietas, ko jādara ģimenē un mājās, neļaus uz sevi paaugstināt balsi, jo viņi jau tagad skolās tādi ir. Nekas cilvēka cienīgāks mūs negaida, ja tūlīt pat nesāksim streikot bez termiņa. Mūs baros ar solījumiem, aprobācijām un modeļiem vismaz vēl 10 gadus, jo nekur jau tās vecenes nepaliks, viņas jau neko citu nespēj, kā vien tik 2 vasaras mēnešus Norvēģijā zemenes lasīt, lai pa ziemu kaut kā savestu kārtībā māju, saimniecību. Tikai dažām ir tā privilēģija, kad vīrs visu sagādā, bet sieva strādā hobijam un sirdij tik stundas, cik spēj kvalitatīvi novadīt un padarīt un ...skolotājas - sievietes darba diskriminācija - tas viss dažreiz skaisti izskatās, bet dažiem pat tas ļoti skauž. Par priekšlaicīgo pensionēšanos un izdieni pie mums pat neiežagojas, minimizē visu tikai uz negausīgo kāri pēc naudas, bet neko nebilst par ciešo saistību ar mācīšanas un mācīšanās kvalitāti un cīņu par to.
Skolotājiem jāzina eksistējošais darba apmaksas modelis un stingri jāievēro šie noteikumi. Vienas stundas sagatavošanai 5 minūtes un 42 sekundes (2 stundas/21) Rezultāti būs drīz redzami!
Izlasot ,kad nav izpratne par to ko es daru ,rodas jautājums vai tas kas to rakstīja ir izpratne par skolotāja pienākumiem Latvijā. Esmu studējusi arī UK un tur manas specialitātes skolotājs saņem 31,000 poundus vēl viņam ir skolotāja asistents ,kurš saņem 12,000 poundus gadā. skolotāja asistenta darbs ir sagatavot materiālus ko norādījis ir skolotājs,labot testu daļu,radošo daļu labo skolotājs,ar nesekmīgiem strādā asistents. Skolotājam ir jānovada stunda ,jānodrošina viss lai mācību stunda noritētu pēc valsts standarta. Jā tur ar skolotāji ir neapmierināti ,kad par daudz jāstrādā,bet salīdzinot ar mūsu darbu tur darbs ir uz pusi mazāks. Protams tur ar nav Laimes zeme. Bet es uzskatu ,kad mēs jau esam gatavi darīt to pašu ko daram ,tikai lai negānās ,kad mēs to slikti daram.. Protam laiks mainās un ir citas prasības dzīvei.Bet vērtības paliek vecās- zināšanas var iegūt tikai ar mācīšanos ,nevis spēlējot spēlītes telefonā klasē zem sola.Lai tie vecāki ,kaut reizi paskatās ko dara viņu lolojums klasē ,un kāda ir viņa uzvedība.Ja nestrādā klasē ,tad arī mājas neko nesaprot. Un klasē izdarām daudz ,ja tikai var godprātīgi strādāt nevis noņemties ar telefoniem.Vecākiem ar nav jāzvana katru minūti savam lolojumam ,skolā viņš ir drošibā,par viņu rūpējās viss skolas atbalsta personāls,lai tikai viņš mācītos ,labāk vecāki paskatītos ko dara vakarā ,un vai tad ,kad stundām sēž pie grāmatām ,viņi patiešam mācās.
Cik stundas dienaa straadaa personiigaa biznesa ipashnieks? Cik st. Maximas kasieris ? Cik veertiigs ir skolotaajs? Vai vins ir kaa murnieks, tapeshu liimeetaajs vai kaa arsts vai kaa otra mamma? 700 eur uz papiira??? Laukos, kur sava maaja, ar to var izdziivot.. Bet kaa lai celj skolotaaja pasha kultuuras liimeni un gariigumu? Vai skolotajs var atlauties friziera pakalpojumus, manikiiru, masaazhu, paartikas piedevas , vitamiinus??? Kadi ir skolotaaji- taadi buuspieaugushie skoleeni. Pieradushi knapinaaties, ar ubagu domaashanu... skaudri riebiiga sajuuta. pastalu tautas audzeetaaji...
Ka kontroleet zinaashanu kvalitaati?...lasiit, rakstiit, zinaat par lidaparaatiem un biologiskiem transmutaacijas procesiem, nosaukt planeetas- tas viss ir varen labi. Tik kam visas tas zinaashanas deriigas, ja nav lidzjuutibas, cienjas, pacietiibas, uzvediibas kultuuras? Burtnicu laboshanaa 5 vai 25 ir starpiiba, tachu tik un taa tu staasti vienu visiem. varbuut jaapiemaksaa tiem, kuri iemaaca 5 sakariigus dariitaajus atrast un iet savu celju, nevis 25 laizh pa veejam. Te kadai personai nebij skaidrs, kapec skolotaji skraida pakal skolenam, lai vins paarrasksta kontroldarbu... laikam sai personai nav taadas pieredzes, kad skolotaajs ar uzmaniibu , nevis vienaldziibu motivee. Tieshaam,kas maksaas un galvenais- cik maksaa parrunas ar skoleeniem, kad vini ir depresijaa, kad nezina ne ko dariit ne ar ko runaat... Jaa, tas nav ne apreekinaams, ne arii oficiaali noformeejams. iedomajieties, kaadu DONOSU jaaraksta katram skolotaajam par katru pateikto vaardu ...un emociju... Pa kuru laiku reaali parunaat ar skoleeniem? Kadi tad ir skolotaju pienaakumi? - Sagatavoties stundai, novadiit, parbaudiit ko iemaciijaas. Sirsniba, viedums, atmosfeera, uzmaniiba pret skoleena personiibu- KAA TO APREEKINAAT ? Cik daudzi skoleeni skolu atceras kaa murgu, kur viniem nebija ar ko parunaat, kur bija skolotaaju terors. No 7-14 gadiem psihee veidojas vainas sajuuta. Skoleenu "preseshana" veido gariigos kroplus, kuriem ilgi un dikti jaaapmeklee psihoterapeits, a vini , traumeetie, ...kur vini paliek? Tad kaads ir skolotaaja pienaakums? Kam taas varen aukstaas gudriibas buus vajadziigas, jaizlaidumnieks ir moraals kroplis? Ieredni un auglotaaji var man noteikt da jebkaadu algu, bet lielaakaa alga ir mana viegla sirdsapzina. Un skoleenu patiesaa sirds atziniiba, ne pieliideeju saldaas balsis ir tas meers, kursh skolotaaja pienakuma izpildi noteiks. Un tas NAV REDZAMS un nav pierakstaams. Man atraak ir jautaajums- ja pacels skolotajiem algas, vai mani koleegi peksni paliks lidzjuutiigaaki un sirdsgudraaki? ...hmmm ...ja viniem vajadzetu mazaak straadaat, varbuut atrastos laiks meditaacijai, savu nervu sakaartoshanai unbeerniem ar kas atlektu.... Klau, ...ja ne skoleeni, tad skolotaaji vismaz buutu laimiigaaki. Un tad varbuut arii citus aplipinaatu. :))))))
Pievienojos Zulu,bet reformas ir vajadzīgas,jo'' skolēnu skaita proporcija uz vienu skolēnu'' tiešām uz to norāda.
Interesanti, kuram tā sašaurinātā izpratne par pedagogu pienākumiem... Izlasot komentārus, šķiet, ka ļoti vienkāršoti spriežam un baidāmies atzīt, ka patiesībā skolotājam dienā jābūt citam darba sadalījumam, piem., kontaktstundas - līdz 13.00, tad labošana, gatavošanās, sanāksmes, lai nav jānes darbs uz mājām.
Es vnk esmu šokēta. Skolotāji te sūdzaties, ka daudz jāstrādā - zema alga... Bet nez kapēc skraidāt pakaļ, lai skolēni raksta kontroldarbus un pārbaudes darbus. Kāda mārrutka pēc?
ĢIMENI IESAISTĪT LABOŠANĀ. Varbūt tad lai ģimenei maksā algu par to labošanu? to ka ģiemenes loceklis nomizo kartupeļus nomazgā traukus arī maksā? Vnk palīdzēt nav iekšās? nja drīz par to, ka palīdzat bērniem saviem mācībās rausit naudu...
ĢIMENI IESAISTĪT LABOŠANĀ. Varbūt tad lai ģimenei maksā algu par to labošanu?
Zanei. Ja bērns negrib iet uz skolu jāuzzina iemesls. Jo seviski lielas skolas varbut kads apcel... Jo var negribet pie noteikta prieksmeta skolotaja, bet nu ne jau vispar uz skolu. Bet ja berns ir loti piekeries vecakiem nav brinums, ka tas negribes uz skolu. Es pati raudaju, kad mamma mani skola atstaja mazaja klase. . .
"Nu lūk, šodien ierados skolā 8.00, izgāju no skolas 16.25. Vairāk kā astoņas stundas, bet nepaspēju ne sagatavoties rītdienas stundām, ne izlabot visus darbus. Mājās man tas nav jādara. Vēl jo tāpēc, ka to darbu neviens neapmaksā. Un galu galā ir arī sava privātā dzīve. Ko darīt?" Skatoties kāda priekšmeta skolotājs. Bet darīt ko? Lūk izstrādāt testus ar atbildēm kurus pēc tam uztaisīt trafaretus un tik sēdi un apvelc pareizās atbildes un lieta darīta. Sākumā protams vajadzēs papūlēties :D bet pēc tam var pat visu ģimeni iesaistīt lai palīdz veikt darbu :D
jā,gribās zināt ,cik samaksāja tiem ģēnijiem par šo stulbo modeli,kur pedagogam būs jāapraksta katra minūte un jāpierāda,ka viņš strādā
Skatoties uz savu skolnieku mājas darbu apjomiem, manī nostiprinās pārliecība, ka tā ir NEKLĀTIENES mācību programma. Skolā pietiek laika tikai tam, lai atrādītu mājas darbus, uzrakstītu kontroldarbus, prezentētu mājās ražotus projektus un saņemtu jaunus uzdevumus m;ājās paveicamiem darbiem...
Ne jau skolotāju un izglītības dēļ bērni negrib iet uz skolu. Te vairāk jāpadomā par tiesībām bez pienākumiem, par gribu - negribu kultu un vsipārējo sabiedrības attieksmi pret skolu - tur ir slikti.;)
Bet tā ir mana pieredze un mani bērni...Visiem tagad ir grūti.
-->mammai Ingai 01.12.2014. 19:12:53
Nekad neesmu savu skolēnu vecākiem čīkstējusi/žēlojusies! Nekad! Šis ir profesionāļu čats un tikai... mēs zinām, cik mēs esam vērti!
Jūs varētu apstaigāt skolas, pajautāt bērniem- cik no viņiem grib iet uz skolu. Skaitlis būtu katastrofāls. Ja pirmklasniece jau negrib iet uz skolu. Iedomājieties- ja Jums būtu jāiet kā uz katorgu 9 vai 12 gadus.
Nē, mīļie...stundas notiek no 8.20 līdz 15.25- OBLIGĀTĀS 8 STUNDAS.
Tā laikam īsti nevar skaitīt. No 8.00 -15.25 noteikti nav obligātās stundas, tur nāk klat kāds fakultatīvs vai pulciņi. Tātad garā diena tā ir paša izvēle un liekās stundas jau pieder pie bērna privātās dzīves. Man ir līdzīga vecuma bērni, pēc obligātajam stundām viņiem citas nodarbības , dienas iznāk garas, bet domāju mājasdarbi ir vajadzīgi, vismaz nopietnajo sprieksmtos - matemātikā, valodās. Vislielākai slaika zaglis ir zīmēšana gandŗīz visos priekšmetos. To laikam skolotaji sauc par "radošām darba metodēm". Man gribētos ne tik radoši , bet par lietu...
A. Ābele par šo tēmu rakstīja: Atļaušos nelikt vienlīdzības zīmi starp jēdzieniem izglītība un skola. Izglītība ir saistīta ar faktu un to sakarību zināšanu uzkrāšanu (atmiņas paplašināšanu) un māku atbilstoši ar tām rīkoties (loģiskas domāšanas prasmes). Tātad izglītība attīsta prāta analītisko jeb abstraktās domāšanas daļu. Savas zināšanas cilvēks uzņem, uzkrāj un pielieto apzināti. Paaudzēs uzkrātās zināšanas vecākā paaudze jaunākajai nodod ar pasniedzēju (tas var būt cilvēks vai kāds tehnisks līdzeklis) palīdzību. Zināšanu apguvējam (pieņēmējam) ir principā vienaldzīgs pasniedzēja personiskais tēls. To viņš kopā ar apgūtām zināšanām savā atmiņā nesaista un nesaglabā, nu, varbūt zināšanu pirmavota – kāda izcila izgudrotāja vai atklājēja – tēlu. Tāpat zināšanu apguvē principā nav svarīga valoda (ja tā netiek apgūta) un vide, kur šis process notiek, kā un kur cilvēks dabūjis tādu vai citādu izglītību. Skola ir pavisam kas cits. Tā arī ir it kā zināšanu nodošana jaunākajai paaudzei, bet šoreiz tām zināšanām ir vairāk dzīves pieredzes jēga un tās tiek nodotas un uzņemtas neapzināti. Tās atstāj pēdas cilvēka saprātā – emocionālajā prāta daļā, t.i., veido it kā šablonu – trafaretu priekšā stāvošai dzīvei. Šādas zināšanas uzglabājas asociatīvu tēlu veidā, kas saistīti ar konkrētiem piemēriem – paraugiem. Tāpēc to nodošanai izšķiroša nozīme ir zināšanu avota personībai, un tikai šo es gribētu nosaukt par skolotāju. Tikpat nozīmīgi ir nodošanas valoda un vide (sauksim to par kultūru), kur šis process (sauksim to par audzināšanu) notiek. Pedagoģijā šodien nonācis tik tālu, ka, apšaubot autoritātes, jaunie tiek demoralizēti jau no bērna kājas. Ieaudzinot negatīvismu, apriori atļauts apšaubīt visu veco un tradicionālo. Autoritārisms sakņojas tradicionālajā – no paaudzes paaudzēs mantotajās un dzīves pārbaudītajās atziņās, kas labs, kas slikts, šo tradīciju turpināšanā, vienalga, tas ir veco atziņu izmantošana vai jauno radīšana. Joma nav svarīga, vai nu tā ir ģimene un skola ar tās jaunās paaudzes audzināšanu, vai valsts ar tās politiku, piemēram, izglītībā. Šķiet, Latvijas valsts šodien pedagoģijai un izglītībai atvēlēto saturu un uzdevumu var izteikt kā: apjomīga zināšanu fiziskas personas galvā uzkrāšana ar prasmi atrast tajās ik brīdim vajadzīgo. Tā kā šo uzdevumu kļūst arvien grūtāk realizēt, jo esam straujā zinātnes un tehnikas attīstības laikmetā un cilvēka galviņā necik daudz vietas nav, arī apguvei piemērotais dzīves periods nav diez cik stiepjams, zināšanas tika nosauktas par informāciju un to glabāšanai un vajadzīgās meklēšanai tika izgudrots dators. Nu var izmest visu pedagoģiju ar tās izglītības saturu, pietiek to fizisko personu iemācīt rīkoties ar datoru.
Mīļie skolotāji, ejiet protestējiet, mainiet paši kaut ko. Man kā mammai ir pilnīgi vienaldzīgi dokumenti, kas jāaizpilda. Man ir svarīgi, lai Jūs bērnu mācītu un nevaidētu un nesūdzētos. bet tikai Jūs paši varat mainīt kaut ko. Es domāju, ka vecāki parakstītos par to, ka primārais ir bērnu mācīšana. Vienkārši sāk jau apnikt tā mūžīgā čīkstēšana.
Skolotājam vajag būt privātajai dzīvei (nevar labot mājās darbus), bet vai bērnam nav privātās dzīves. 7.klases skolnieks šodien ieiet skolā 8.00 un iziet no tās 15.25. Un tad vēl mājās jāpavada 2-3 stundas mācoties. Tas ir normāli????? Skolā ir jāmācās, nevis mājās (protams, mājas darbi ir nepieciešami, bet tie projekti, esejas....murgs!). Bērnam ir arī jāatpūšas
Nu lūk, šodien ierados skolā 8.00, izgāju no skolas 16.25. Vairāk kā astoņas stundas, bet nepaspēju ne sagatavoties rītdienas stundām, ne izlabot visus darbus. Mājās man tas nav jādara. Vēl jo tāpēc, ka to darbu neviens neapmaksā. Un galu galā ir arī sava privātā dzīve. Ko darīt?
"Pedagogu darba samaksas modeļa darba grupai M. Kols uzsvēris, ka Latvijā nepieciešams domāt par lielāku skolēnu skaita proporciju uz vienu skolēnu, ... Varbūt, lielāku skolēnu skaita proporciju uz vienu SKOLOTĀJU?
veltījums Voldemāram 14:56 01.12.2014. 16:18:29
Muļķība tieši tāpēc ir liels ļaunums, ka cilvēks, nebūdams ne krietns, ne labs, ne saprātīgs, pats ar sevi ir pilnīgā mierā, jo nedomā, ka viņam kaut kas trūktu, pēc kā būtu jācenšas.
Esmu strādājis daudzos dažādos uzņēmumos, bet nekur tā nemuļķo kā skolā!
Tagad ir proporcija tāda, ja mēs strādājam ar 28 - 30 kontaktstundām, bet, kad drīkstēs strādāt tikai 21 stundu, proporcija būs vēl sliktāka. Un nesaprotu arī to. Pilns darba laiks: 21 stunda, pārējais -19 stundas citi darbi. Piemēram, matemātiķim tās ir burtnīcu kaudzes + stundu gatavošana, bet citu priekšmetu skolotājiem, kur burtnīcu nav, tikai gatavošana. Un visi saņemsim 700 eiro uz papīra, gan tas, kuram klasē 5 bērni, gan tas, kuram 34. Perfekti.
IZLASĪJĀM UN APSTULBĀM: "Obligāti būtu jānodrošina ātrāka skolēnu skaita noskaidrošana. " Vai tiešām kāds IZM vēl NEZINA, cik Latvijas skolās skolēnu? Tad kāda mārrutka pēc izglītības departaments divreiz gadā prasa skolām ziņot par skolēnu skaitu skolās? Vai tiešām kaut kur sēž cilvēki, ierēdņi, kas neprot saskaitīšanu?
Pag,pag?Man nav skaidrs-kuram nav izpratnes par pienākumiem?Man,piemēram,ir skaidrs kas jādara un kam jābūt izdarītam.Nu kurš ir tas,kuram nav skaidrs.Atbildiet,lūdzu!Vienkārši ir skaidri jādefinē un jāpasaka, cik kas maksā.Tā ir problēma?
Daudzi vecāki neizprot skolotāju pienākumus un doā,, ka skolotājam ir jādara viss ! Tad maldāties,skolotājs neatbild par skolēna mantām un to , ka bērnam nenāk vecāki pakaļ pat pēc skolotāja darba laika beigām! Kāpēc pēc tam sūdzaties, ja paši nepildiet savus pienākumus!
Vai saviem skolēniem atzīmes par mājasdarbiem arī liekat pēc tā cik stundas veltījis to sagatavošanai? Un per kontroldarbiem? Ja paliek rēķināt arī starpbrīdī, tad - 10?
Te pavīdēja doma sūtīt skolotājus "stažēties" ražošanas uzņēmumos. Varbūt valdības locekļiem arī pastažēties skolā? Nevis vienu stundiņu pazīmēties un gudri parunāt, bet pusgadu, vismaz. Par skolotāja algu. Ar visu klases audzināšanu, dežūrām, pilnu stundu slodzi, gatavošanos, visu birokrātiju. Varbūt mazāk irstu par skolotājiem-mežcirtējiem un lauku konsultantiem.
Būtu jauki, 01.12.2014. 12:36:06
pat ļoti jauki, ja skolotājiem nemēģinātu aizmālēt acis ar kaut kādiem "jauniem modeļiem" par algām. Komisiju LOCEKĻIEM par jaunizgudrotiem piedāvātajiem "modeļiem" gan neaizmirst samaksāt! Vai atkarībā no modeļa pēkšņi algas kļūs lielākas? Vai atkarībā no modeļa pēkšņi skolotājiem mazak darba būs jāiegulda, lai sagatavotos stundai vai izlabotu/ pārskatītu pārbaudes darbus, mājas darbus, projektus, ZPD? Vai tad, ja skolotājs strādās ilgāk SKOLAS telpās (nevis ņems savas burtnīcu kaudzes uz mājām), valsts pēkšņi atradīs tos pārējos 30 miljonus? Starp citu, arī e-klases redaktors akli pārkopē ziņu materiālu (...."skolēnu proporcija uz vienu skolēnu"...). Tikpat akli izskata skolotāju prasību, tikpat akli 100 gudrie pieņem lēmumus - neizprotot, neiedziļinoties problēmā (ka tik pašiem silta sēžamvieta!)
15 minūšu aktivitātei materiālu 2. klasei angļu valodā gatavoju 3h savā brīvdienā. Vai medmāsas pacientus un policisti aizturētos ņem līdzi uz mājām?
Būtu ļoti jauki, ka ar abiem modeļiem iepazīstinātu visu sabiedribu jau šodien , lai arī ""parastie"" skolotāji varētu apskatīt + un -, jo nekas jau dzīvē nav ideāls, un būtu iespēja izteikt savi viedokli.
Es ceru, ka šī aprobācija vismaz kaut vienu labumu dos - skolotāji būs uzskaitījuši visus darbu, ko REĀLI darba dienas laikā veic, varbūt sabiedrība beidzot sapratīs, ka tās nav tikai piecas mācību stundas darba dienā un brīvas vasaras....

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+8=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.