Lietotājvārds
Parole
man 1 stundas gatavošanai valsts atvēlējusi 6 min. Mācu svešvalodu. Es pat tekstus grāmatā nevaru pa šādu laiku izlasīt, kur nu vēl kādu Interneta materiālu atrast, pielāgot, un kaut ko radošu izdomāt. strādāju vairāk ka vienu slodzi 2 skolās, uz rokas saņemu mazāk kā 300 Ls. 5to daļu algas nobraucu benzīna uz darbu.
20 h nedēļā 21.10.2013. 10:12:59
Murgs kautkāds, ko Jūs te cerat! Strādās 20h nedēļā un gatavosies 20h. Tad cik skolotājus vēl skolā papildus vajadzēs!!! Reti kurš skolotājs strādā mazāk kā 1 slodzi. Un tas, ka latviešu valodas skolotājs tagad varēs mācīt arī matemātiku, ķīmiju un fiziku arī ir pilnīgs apsurds! Kaut gan lētāk tas varētu sanākt. Un par privātskolotājiem lai domā vecāki.
Labi.pat loti labi sagatavo skolēnus arī no lauku reģioniem,tos bieži vien saņem labās Rīgas skolas(labi .ka lauku ciematosvai mazpilsētās vēl dzīvo vecāki ,kuri paši ir pozitīvi, vērsti skolas virzienā,kuri savus bērni audzina pieklājīgus,ir prasīgi un arī draudzīgi,saprot izglītības lomu sava bērna dzīvē ,nav ar visu ģimeni devušies Rīgasvirzienā vai ārpus robežām-paldies tiem vecākiem,kuri ir uz sadarbību! kuri paši strādā, ļauj skolotājiem veikt savu misiju.) Skolotājs neskaita ne strādnieka,ne uznēmēja kabatā naudu (taču nepārzinām šī cilvēka pienākumus ,darba dienas ilgumu utt.),skolotāja pārziņā CILVĒKBĒRNS -svarīgākā būtne .Kāpēc gan vecākiem ir tik grūti atrast piemērotu aukli ? Daudz tiek prasīts ! vai vēlamies par šo bērnu arī maksāt ? Vai tikai prasīt darbu?Un kā ir ar skolotāja darbu ? vai var izmērīt radošo darbu ?Katrs bērns ,katra klase -nekas neatkārtojas !Prasības aug visiem,rezultātus vajag,zinošus-domājošus vajag. Ja ir tik labi atalgots darbs ,kāpēc ļoti ,ļoti maz skolotāju -vīriešu? 280-330Ls uz papīra par slodzi-vai daudz?(augstākā ped.izgl.,kursi,semināri u.c.+ jāpatīk strādāt ar bērniem , reti sestdiena/svētdiena brīva no darba pienākumiem-gatvošanās,darbu labošanas,varbūt pat ar klasi kāds pasākums-tā ir radoša profesija Un Jūs ,manas valsts ierēdņi,nevēlieties ne gaismu savu cilvēku prātos ,ne par gaismu maksāt!
učuxa > nesaprotu 20.10.2013. 17:03:36
Laikam gribi, lai taviem bērniem māca to pašu matemātikā, ko tev pirms 20 gadiem! Ar to pašu krītu un lupatu, Neziamntojot ne tehnoloģijas, ne jaunākās programmas. Tāpēc jau skolotājs ir skolotājs, nevis automāts, ka katru nākamo stundu gatavo ar domu, kas iepriekšējā stundā izdevies iemācīt, kuriem bērniem un kas nē. Kā tikko kolēģi raksta, pat paralēlklasēs pilnīgi citi piemēri jāņem, jo visiem nav vienāds līmenis. Bet pašlaik, kā jau te rakstīja, skolotājam stundas gatavošanai apmaksā 2 - 3 minūtes.
Tā tas notiek > nesaprotu 20.10.2013. 13:33:37
Katrs, kas savulaik skolas solā kādus gadiņus pasēdējis, uzskata sevi par pietiekami kompetentu un gudru, lai VISU zinātu - kā skolotājam pareizi strādāt, cik daudz strādāt, cik viņam maksāt vai nemaksāt ... Patiesībā ar visu atbildību varu apliecināt - JĀ, SKOLOTĀJS GATAVOJAS KATRAI STUNDAI ! KATRAI !!! Klases ir atšķirīgas, paralēlklasēs nevar strādāt ar vienu un to pašu stundu plānu. Ik dienu nāk klāt jauna informācija, ja skolotājs grib strādāt mūsdienīgi, sasaistīt mācību vielu ar reālo dzīvi, ieinteresēt skolēnu, viņam ik gadu jāatjauno mācību materiāli, teksti. Skolotāji paši gatavo daudzus pārbaudes darbus, jau šo darba lapu pavairošana (printēšana, kopēšana) aizņem krietni daudz laika. Visu darbam veltīto laiku nekad neviens nav varējis un tuvākajā nākotnē NEVARĒS APMAKSĀT. Nu, tad vismaz beidziet, lūdzu, riet skolotājus!
>nesaprotu - Jūs vispar strādājat kādreiz skolā? Normāls skolotajs gatavojas katrai stundai! Katru gadu kas jauns nāk klāt un daudz kas mainās, pat paralelklasēs nevar pasnigt vienu un to pašu vienādi. Par anglu valodu runājot, mums pat mācību grāmatas ik pēc trīm gadiem ir jaunas, visi kontroldarbi no jauna ir jārakstā.
kāpēc pedagogi pieprasa laiku un naudu stundu sagatavošanai? vai tad katrai paralēlklasei un katru gadu gatavo no jauna? vai izmanto jau sagatavoto? ja otrais, tad skolotāji nelikumīgi grib pieprasīt atkārtotu samaksu par jau paveikto!
Pirmais(ko vienotība nobloķeja) apmācību valsts valodā visās skolās.arī privātskolās.Talākais noteikt maksimālo skolēnu skaitu klasē.Noteikt skolotājiem 40stundu darba nedāļu un 20 kontakt stundas.Un nenormēto darba laiku.precizi noteikt par ko maksā un par ko pienākas piemaksas.Klases audzināšana nietilpst slodzē,bet ir piemaksa. Tikai šeit ir viena interesanta lieta.Viss kas tiek veidots augša ir vērsts uz to lai tautu padarītu neizglītotāku,un skolotājiem varētu maksāt mazāk.Līdz ar to skolās nebūs labākie bet neveiskmīgākie.Un pēdējais tiks lobētas privātskolas.T.I.veidotas noslēgtas sabiedrības skolas. Ja kāds to vēl nav sapratis skumji.
strādājošais pedagogs 20.10.2013. 11:03:54
Īstenībā- t.s. 1 kontaktstunda klasē(priekšmetā vai klases audzināšanā) prasa vēl 1stundu darba samaksas (par tās sagatavošanu, labošanu, individuālo darbu ar skolēnu, kam grūtības/ vai padziļinātai apguvei). Tā kā 20 stundas klasē, uz kurām apmaksātas tiek +20 stundas par iepriekš minēto darbu, arī sastādītu 40 st. nedēļā, ko nosaka Darba likums.
Īstenībā t.s. 1 kontaktstunda klasē(priekšmetā vai klases audzināšanā) prasa vēl 1stundu darba samaksas par tās sagatavošanu, labošanu, individuālo darbu ar skolēnu, kam grūtības/ vai padziļinātai apguvei. Tā kā 20 kontaktstundas klasē +20stundas apmakātas par iepriekš minēto arī
mazajās lauku skolās pedagogs varētu pasniegt vairākus mācību priekšmetus 19.10.2013. 21:22:55
Kā mazajās lauku skolās pedagogs varētu pasniegt vairākus mācību priekšmetus?????? Gan ķīmiju, gan latviešu valodu? Un Rīgā kāpēc tā nedrīkstēs? Laukos neviens nebūs pret tādu absurdu?
Man par šīm izmaiņām nebūs uztraukuma, jo 2014. gada vasarā saņemšu dokumentus par Vispārējo vidējo izglītību. Taču jāņem vēra, ka mani skolas biedri vēl mācīsies skolā dažus gadus, un nāksies ar to sadzīvot. Mēs mācamies privātskolā, kur mācību spēki ir ļoti labi. Tiem, kuriem ir grūtības tikt uz skolu, aiziet prom mācīties citur.
Skolas slēgt nedrīkst----vajag ieviest mācību vielas standartu skolās tādu, lai vecāki neizvēlas tikai prestižās Rīgas centra skolas.Un tas nozīmē, ka skolotājiem ir jādod iespēja attīstīties savā profesionālajā izaugsmē, lai viņu darbs būtu līmenī.Kā tas nākas, ka bērni , kas atnāk uz centra skolu no mikrorajona skolas mācībās uzrāda par trim ballēm zemāku rezultātu?Tātad mikrorajona skolā vērtēšana un apmācības līmenis bijis zemāks. Ir daudz labu skolotāju, bet ir arī tādi, kas neprot iemācīt----traģiska situācija ir ar fiziku, ķīmiju un valodām.
Pirmkārt, jau jāsamazina sksolu skaits Rīgā. Jo nepielnās skolas rodas no tā, ka vecāki tās neizvēlas. Priekš kam Rīgā ir jāuztur vidusskolu ēkas, kas celtas 900 skolēniem, bet mācās 200 - 300? Kāpēc vispār Rīgā būtu jāuztur vidusskolas ar vienu paralēlklasi, jo līdz ar to netiek nodrošinātas programmu izvēles iespējas? Arī pamatskolās Rīgā nevajadzētu būt mazāk par 300 audzēkņiem. Un, ja tā tomēr ir, pārējo vajadzētu aizpildīt ar bērnudārzniekiem, kas nenotiek. Par 40 stundu darba nedēļu vajag vispirms apmācīt direktorus. Jo, piemēram, manā skolā izskanēja doma, ja to ieviesīs, visiem skolotājiem katru dienu jābūt skolas telpās 8.00 - 17.00, bet visas sapulcēs, ekskursijas, klases vakari, darbs bibliotēkā, mājas apmeklējumi ir PAPILDUS NEAPMAKSĀTS DARBS. Protams, ka pašlaik nav normāli, ka pēc tarifikācijas par 1 stundas sagatavošanu apmaksā 3 minūtes. Kā lai 3 minūtēs sagatavo kvalitatīvu stundu?
jo taalaak jo trakaak:(
Ļoti negudri, vai arī pārāk gudri!! Izskatās, ka vēlās nākotnē legāli lobēt privātās skolas...jo būs tāpat kā tagad ar privātiem bērnudārziem!! Kur tiem bērniem būs jāpaliek? labs jautājums, vai ne?
Bet sākumā jāamazina vidusskolu skats, kurās nemāca Valsts valodā!! Galu galā, vai Latvijas valstij tas ir jādara? Vai tā ir integrācija?
es tikai priecātos, ja dombrovskim ar āboltiņu rastos sapratne, ka nedrīkst pieprasīt no bērniem, kuri nestrādā, biļeti par transportu! Tad vidusskolēni braukātu uz ļoti vajadzīgām nodarbībām, kuras ir tikai Rīgā, bet pateicoties vienotībai - verdzisks ierobežojums!
Marina >> Skaidrojums 18.10.2013. 18:56:05
Tiešām, nenormēts? MUĻĶĪBAS vai meli! Es piestrādāju par damretes treneri un man atļāva tikai 240 h gadā! Viss tika kontrolēts, pat bez datoriem, bet tagad? Neko neprot kontrolēt. Piemēram, luksoforus Siguldā uzliek tā, ka pie zaļā sāc braukt un bremzē pie nākošā, jo zaļajiem smadzeņu pietrūkst pieprasīt noregulēt tā luksoforus, kā prata krievu laikos noregulēt. Pa visu ļeņina ielu Rīgā varēja braukt ar 50km/h bez apstājas. KAd nav smadzeņu, tad pat ar datoru nekas nesanāk! T.i., krievu laikos bez datora prata i stundu skaitu kontrolēt i luksoforus. Tagad pakontrolējiet cik h diennaktī strādā ārsts? 240h/mēnesī - norma, bet ir?!
Skaidrojums 18.10.2013. 18:00:13
Skolotāji nesaprot jēdzienu – 40 stundas nedēļā. ES un arī Latvijā Darba likums nosaka – normālais darba laiks ir 40 stundas nedēļā. Palielināt darba stundu skaitu nedēļā darba devējs drīkst tikai ārkārtējos gadījumos ar arodbiedrības ikreizēju piekrišanu – tas ir virsstundu darbs, kas tiek apmaksāts divkāršā apmērā, nepārsniedzot gada laikā atļauto virsstundu limitu. Latvijas skolotāji ir unikālā (patiesībā pretlikumīgā) situācijā. Kā tika ziņots, vidēji Latvijas skolotāji strādā ar 1,3 likmēm (likmei atbilst 21 kontaktstunda nedēļā). Ja likmi pielīdzinātu 40 normālām darba stundām nedēļā, liekās 0,3x21=6,3 kontaktstundas būtu jāapmaksā divkāršā apmērā, nepārsniedzot gadā atļauto virsstundu limitu. Ja kāda skola nevēlētos stundas apmaksāt divkāršā apmēra, tai būtu jāpieņem darbā papildus skolotāji. Ja kāda skola nevarētu atrast skolotāju uz 2 stundām nedēļā, bet kāds no esošajiem skolotājiem darbu varētu izpildīt kā virsstundu darbu, tad apmaksai būtu jābūt divkāršā apmērā ar skolotāja un arodbiedrības piekrišanu. Tas ir tikai normāli, domājot par skolotāja darba spējām un veselību. IZM gadiem ilgi nevar atrisināt šo problēmu un rupji pārkāpj Darba likumu. Padomju laikā viss bija vienkārši, jo skolotājiem un ārstiem bija noteikts nenormēts darba laiks. Taču ES darba laiks ir normēts. Interesanti – tiesībsargs ir sacēlis traci par darba burtnīcām, bet atļaujas nepamanīt Darba likuma pārkāpumu.
Projektu tikai kopā ar tiesībām jebkuram skolēnam izmantot jebkuru sab. transportu bez maksas.
Mums laukos skola preti mājai ,bet mēs braucam uz novada vidusskolu mācīties.Lauku skolā maz bērnu,lielāko tiesu sastāda bērndārznieki. Tās skolas skolotāji paši savus bērnus pie sevis nemāca arī sūta uz novada vidusskolu.Lauku kolā nav normālu pulciņu,vidusskolā var izvēlēties.Kāda jēga sūtīt skolā ,kura ir pretī mājai ,ja bērnam nav tur normālu iespēju izglītoties.Lauku skolā strādā tikai radi,draugi,mirstīgajam tur nav iespējams tikt strādāt,tur viņiem it kā ģimenes uzņēmums pēdiņās,bet ne jau ciematā visi cilvēki dzērāji.
Uzskatu, ka katrā novadā jābūt savai vidusskolai.
Cik zināms, tad pirmo izglītības dokumentu saņem pēc pamatskolas, 9. klases, beigšanas, nevis pēc 6. klases. Kāpēc tad tiek uzsvērta sākumskolu neaizskaramība, ja valstī noteikta obligāta pamatizglītība? Vai vidusskolu sniegtā izglītības kvalitāte ir atkarīga no skolēnu skaita - jo lielāka skola, jo kvalitatīvāka izglītība?
Apmaksāta 40 stundu darba nedēļa, saglabājot 21 kontaktstundu klasē, radīs labvēlīgus apstākļus jauno tehnoloģiju izmantošanai mācību stundās. Ja šobrīd skolotāja bez attiecīgas samaksas par darbu no 1-4 stundām veido digitālos mācību materiālus darbam ar interaktīvo tāfeli vienai stundai (ne visi priekšmeti ir DZM projektā ag visu gatavu uz paplātes) , tad 40 stundu darba nedēļas gadījumā darbs tiks apmaksāts.
40 stundu darba nedēļai, kas it kā būtu loģiska, tiešām ir daudz pretargumentu. Kā tas reāli būs.- kādā skolā skolotājam būs,piem., 18 kontakstundas, 3-4 par darbu labošanu utt., bet pārējais kaut kāds izdomāts darbs, bet citā skolotājs "rukās" 32 kontakstundas ?! Un kā tas būs skolā, kurā ir reāli daudz mazāk kontaktstundu ? Risinājums ir jāmeklē, bet šāds, manuprāt, tas neder.
Kāda skola tuvāk bērnam ? Man pāc metriem tuvāka iŗ sevi reklamējošā prestižā skola , kur bērns var aiziet ar kājām bet kuras mikrorajons uztaisīts tads ka tajā ietilpst gandrīz tikai kapi un dažas ielas. Braucam ar transport uz daudz tālāko Hanzas skolu. Vai tos nezin kad uzceptos ''mikrorajonus'' nevajadzētu pārskatīt ??? Kaut gan sliktu vārdu par šo skolu nevaru teikt. Tā kā ministra teiktais - jo mazāks bērns, jo tuvāk skola viņa dzīvesvietai- ir blefs un neatbilst patiesībai.
konsolidēt, konsolidēt 18.10.2013. 10:34:21
Česis mācās no sava slavenā uzvārda brāļa, kā vislabāk konsolidēt? Ķip trenējas?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2+5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.