Lietotājvārds
Parole
Vai tiešām labs arodskolnieks, kurš labi apguvissavu specialitāti nav tiesīgs saņemt atestātu, ja viņam matemātikā nav 40 % vai 50%? Vai kāds ir papētījis vai mazajā stundu skaitā vielu ir iespējams apgūt? Vai tiešām vērtīgāki ir tie vidusskolnieki, kuri matemātiku apguvuši 50%, bet specialitāte nav un augstskolā nedomā studēt, jo nav naudas, bailes ņemt kredītu mācībām un izdzīvošanai? Kur tādi derēs dzīvē, kaut arī apguvuši matemātiku?
Man šķiet, ka vispirms jāvienojas par eksāmena mērķi un uzdevumiem - kāpēc mēs eksaminējam izglītojamo. Ja vēlamies konstatēt apguves līmeni, tad jebkuri % ir pieņemami - arī 5%, jo tā ir fakta konstatācija. Un nav svarīgi, kāpēc - vai skolotājs slikti iemācīja, viela neatbilstoša, skolēnam nav spēju vai vēlēšanās mācīties... Ja eksāmena mērķis ir kādu "izgāzt", lai atstātu bez diploma, tad gan jānovelk robeža ap kaut kādiem %. Pietiek mētāt skolas dārziņā akmeņus, varētu arī paskatīties, kādus topošos studentus uzņem, varētu arī nelasīt visus pēc kārtas no ielas...Ja skolotājs gadu no gada ir licis gumijas "4" pēc vasaras darbu nokārtošanas, tad nav jālolo ilūzijas, ka izglītojamais spēs brīnumainā kārtā nokārtot eksāmenu labā līmenī. Mācīties negribas, bet atzīmes gan dodiet!
Vispār jau vismaz mani novērojumi liecina pretējo. Tie, kas ar grūtībām pārvar 5% barjeru matemātikā, ļoti, ļoti reti (precīzāk - gandrīz nekad) ir izcilnieki kādā citā jomā. nezin kāpēc visi kā aksiomu pieņem, ka tie, kas ir humanitāri orientēti, tiek kaut kā īpaši aprobežoti tāpēc, ka viņiem lūk obligāti jāliek matemātikas eksāmens. parasti gan mazāk protestē eksakti tendētie, kas arī daļa valodu eksāmenus (divus obligātos!) daļa pacieš kā zobu sāpes. Varbūt tādēļ, ka tomēr spēj arī tur sasniegt viduvējus vai pat labus rezultātus.
Trīs vidusskolas gadi ir ļoti nozīmīgi. Tajos līdzās normālāka sabiedrība, skolēns apjauš savas spējas un savu varēšanu un arī savu nevarēšanu un negribēšanu, izkūņojas no grūtā pusaudža vecuma un kaut arī matemātiku zina tikai uz 5%, bet var apjaust, ko izvēlēties un par ko kļūt.
Pilnīgi atbalstu jūsu domas un pievienojos tām. Viena lieta ir pabeigt vidusskolu, bet pavisam cita studēt augstskolā. Varbūt cilvēks, kurš pārvarējis šos 5%, būs izcils aktieris vai humanitārās profesijas pārstāvis, bet matemātika viņam ir miglas bilde. Nesaprotu, kur augstskolām ir problēma- ir sertifikāti, ir vērtējumi procentos,pieņemiet lēmumu un uzņemiet tikai tos, kam matemātikā ir 60% vai 70%, bet necentieties bojāt dzīvi humanitāri tendētiem vai māksliniekiem. Neesiet tik kāri uz naudiņu, neņemiet katru , kurš gatavs maksāt mācību maksu un izbeidziet vainot skolotājus. Un nedzīvojiet pēc principa- nauda nesmird! Smird, pat ļoti tā naudiņa, kuru saņemot, Jūs vainojat skolu un skolotājus. SMIRD!
Piekrītu autoram. Grūti mācīt skolēnus, kuri visu gadu nemācās un skandina, ka 5% jau eksāmenā dabūšot.
Vispār jau lielākajai daļai komentētāju, lai beigtu skolu, eksāmenā bija jāsaņem kā monisms - 4, procentos ta svarētu būt ~ 35 un vairāk %
Kasparam un citiem grūtgalvīšiem 05.07.2014. 17:30:27
Kā būtu, ja frizieris jums matus apgrieztu par 5% no prasītā, maiznieks maizīti izceptu par 5% , ķirurgs operāciju veiktu par 5% no nepieciešamā utt.? Mīļie "pekainīši-grūtgalvīši", vidusskola nav obligāta, apgūstiet profesiju, kurā matemātikas, latviešu valodas, vēstures un arī citu ""grūto priekšmetu" zināšanas nav nepieciešamas! Bet savu darbiņu tad padariet ja ne uz visiem 100, tad vismaz 80 procentiem gan!
Sākot no 5% tas ir pietiekams procentu daudzums ko vajag dabūt, ne jau lielai daļai tik labi padodas, tā pati matemātika kā jūs domājat, visiem nav tik labas galvas, kā jūs to nesaprotat ! Priekš viņa tas ir labi ja viņš ir ticis pāri tai 5% robežai, viņš būs motivēts tālāk mācīties labāk. Pēc kara jau visi ir gudri, paši skolu beiguši tāpēāc jau tā var runāt, būtu jūs viņu vienā, runātu pavisam citu valodu.
Par 5 % padarīta darba, saņem minimālo algu :D Tā uzskata mūsu jaunieši, vai nav briesmīgi. Jābūt vismaz 40%, lai skaitītos sekmīgs. Uz 5 % var izpildīt pat 12 klases eksāmenu 9. klases skolnieks. Kāda jēga no viduskolas 3 gadiem?
Kurš liedz augstskolai noteikt kritērijus uzņemšanai? Neuzņemiet visus, bet tikai tos, kuru rezultāti atbilst jūsu prasībām. Citādi gribat pelnīt, bet negribat strādāt. Augstskola atbild par to, kādus studentus uzņem.
Taisnība jau viņam ir

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4+8=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.